اخبار داغ

معاون اشتغال و خودکفایی مرکز:

خودکفایی 700 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

خودکفایی 700 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
معاون اشتغال و خودکفایی مرکز کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : 700 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تا کنون خودکفا شده اند که این امر هزینه های بزرگی که برای کشور داشت را کم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر ؛ حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی مرکز اکمیته امداد امام خمینی (ره)  صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی 40 سال گذشته یکی از مهم ترین افتخارات کمیته امداد و امام خمینی (ره) رفع فقر بود که اتفاق بزرگی را در سطح کشور رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,

وی با اشاره به اینکه ضریب جینی نشان دهنده این است که فاصله طبقاتی چقدر است بیان داشت: برآوردی که انجام شده ضریب جینی 50 صدم بوده که این رقم به 6 صدم رسیده و در کل طی 40 سال اخیر ضریب را به 10 صدم کاهش رسانده ایم که این یک رقم قابل قبولی است .

,

عبدالملکی با اشاره به اینکه با پرداخت یارانه ها به خیلی از فقرا کمک می شود  بیان داشت: با عملکرد و فعالیت های کمیته امداد و بهزیستی هیچ کسی را در کشور نداریم که فقر مطلق باشد .

,

وی به خدمات دیگر کمیته امداد به فقرا و محرومین اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در حوزه بهداشت، سلامت، جهیزیه، تغذیه، آموزش و تحصیلات  عملکرد قابل ملاحضه ای را انجام داده است اما بهترین آن در حوزه اشتغال بوده که منجر به خود کفا شدن خانواده ها می شود.

,

عبدالملکی با عنوان بر اینکه کمیته امداد از ابتدای تاسیس تا سال 1396 یک میلیون و 500 هزار طرح ، 300 هزار فعالیت کاریابی را انجام داده است بیان داشت: کمیته امداد در جمع یک میلیون و 800 هزار فرصت شغالی را ایجاد کرده است .

,

وی یادآور شد: تا کنون یک میلیون و 400 هزار نفر بیکار وجود دارد که محروم نیز هستند و 500 هزار نفر از محرومین نیز هستند که تحت پوشش کمیته امداد نیستند .

,

عبدالملکی با بیان اینکه  کمیته امداد امام خمینی (ره) سالانه باید 170 هزار فرصت شغلی ایجاد کند عنوان کرد: در سال 97 ، 82 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که امیدواریم تا اخر سال این میزان به دو برابر برسد.

,

وی  یادآور شد: در سال 97 تا کنون هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که تا اخر سال این عدد به دو برابر برسد .

,

عبدالملکی یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری  هشت هزار طرح اشتغال فعال وجود دارد که تحت نظارت هستند.

,

وی به برنامه های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی ، آموزش های فرهنگی صورت می گیرد و در راستای اردوهای فرهنگی و زیارتی برنامه های گسترده ای وجود دارد.

,

عبدالملکی خاطر نشان کرد: در سال 98 ،   حداقل 20 درصد  به مستمری مددجویان کمیته امداد  در راستای کمک معیشتی  اضافه می شود .

,

وی اظهار کرد: در راستای خودکفا کردن مددجویان عجله نمیکنیم و حداقل 6 ماه صبر کرده و باید به حقوق مصوب وزارت کار به فعالیت خود ادامه دهند بعد از این دوره خودکفا می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه