اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

۲۹دی؛روز بازنگری جنبش های مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است/مردم غزه بار آزادی بیت المقدس را به دوش می کشند

۲۹دی؛روز بازنگری جنبش های مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است/مردم غزه بار آزادی بیت المقدس را به دوش می کشند
هانی زاده گفت:روز ۲۹ دی ماه که به عنوان روز غزه نامگذاری شده ، روزی است که شرایط برای بررسی مبارزات مردم غزه فراهم می شود و این روز یک نوع بازنگری در سیاست های جنبش های مبارزه فلسطین علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه  در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه نامگذاری ۲۹ دی ماه به عنوان روز غزه در چهار چوب مبارزات چند دهه مردم غزه علیه رژیم صهیونیستی قابل تجزیه و تحلیل است، گفت: از سال ۱۹۸۷ و همزمان با آغاز انتفاضه سنگ مردم غزه بیشترین بار مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را بر دوش می کشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: از آنجایی که شهر کوچک غزه خاستگاه اصلی جنبش های جهادی فلسطین است؛ لذا به نظر می رسد که غزه خارج از چهار چوب مناسبات منطقه ای و بین المللی به راه خود برای مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه داده است و هزاران شهید،اسیر و ده ها هزار مجروح طی سه دهه گذشته حاصل مبارزات مردم غزه است.

,

هانی زاده با اشاره به اینکه مردم غزه در محدوده جغرافیایی کوچک توانسته اند شهدای والای مقامی مانند عبدالعزیز و رهبر جنبش حماس را تقدیم کنند، عنوان کرد: این موارد نشان می دهد که مردم غزه فراتر از سایر نقاط فلسطین اشغالی بار مسئولیت مربوط به آزادی بیت المقدس را بر دوش می کشند.

,

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه هفته گذشته وزیر خارجه امارت متحده و برادرش رئیس سازمان امنیت امارات متحده در رأس هیئت سیاسی از تلاوویو دیدار و مذاکراتی با مقامات رژیم صهیونیستی داشتند، اظهار کرد: بنابراین  به نظر می رسد شرایط به گونه ای است که مردم غزه بدون کمک رژیم های عربی به مسیر خودشان برای رسیدن به آزادی قدس شریف ادامه می دهد.

,

وی افزود:به همین دلیل روز ۲۹ دی ماه که به عنوان روز غزه نامگذاری شده ، شرایط برای بررسی مبارزات مردم غزه فراهم می شود و این روز یک نوع بازنگری در سیاست های جنبش های مبارزه فلسطین علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

,

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد:تشکیلات خود گردان از سال ۱۹۹۳ و پس از مذاکرات و قرار داد اسلو به  دنبال سازش با رژیم صهیونیستی بوده است اما انتفاضه های متوالی سنگ در سال ۱۹۸۷، انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ و انتفاضه بازگشت در سال ۲۰۱۸ در حقیقت شرایط جدید بر منطقه و مردم غزه را نشان می دهد که مسیر مبارزه با ررژیم صهیونیستی را خارج از مناسبات و سازش کاری های تشکیلات خود گردان ادامه داده اند و تا آزادی بیت المقدس به راه خودش ادامه خواهند داد و ۲۹ دی ماه روز غزه می تواند نگاه ها رابه سمت غزه متوجه سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه