اخبار داغ

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

اردبیل امسال 4 روز ناسالم داشت/ 10 واحد صنایع آلاینده شناسایی شد

اردبیل امسال 4 روز ناسالم داشت/ 10 واحد صنایع آلاینده شناسایی شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۰ واحد عنوان صنایع آلاینده در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۴ واحد در حوزه هوا و ۶ واحد به علت آلودگی پساب و آب و خاک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران از پلمپ  ۱۰ واحد در استان اردبیل به علت تخلفات زیست محیطی در 9 ماهه امسال خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: در این مدت  ۱۰ واحد بعنوان صنایع آلاینده شناسایی شده که از این تعداد ۴ واحد در حوزه هوا و ۶ واحد به علت آلودگی پساب و آب و خاک است.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت پایش مستمر واحد‌های آلاینده گفت: در سالجاری تعداد ۱۱۲۷ مورد از واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی مورد پایش قرار گرفته و تعداد تعداد ۱۲۷ اخطاریه به واحد‌های آلاینده صادر شده که از این تعداد ۷۵ مورد مربوط به هوا و ۵۲ مورد در حوزه پساب است.

,

وی با اشاره به پایش کیفی هوای شهر اردبیل گفت: هوای شهر اردبیل توسط تنها ایستگاه سنجش کیفی هوای شهر اردبیل در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل براساس هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم هوای شهر اردبیل را پایش می‌نماید که بر اساس نمونه برداری و آنالیز کیفی هوای محیطی اردبیل طی دوره آماری ۲۱۴ روزه از اول سالجاری تعداد روز‌های پاک ۸۸ روز، تعداد روز‌های سالم ۱۲۳ روز بوده و تعداد روز‌های ناسالم ۴ روز می‌باشد که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس کاهش یافته است.

,

خداپرست افزود: هم‌اکنون یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد که با توجه به نیاز مجدد و ضرورت خریداری و راه‌اندازی یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در مرکز شهر برای اطلاع رسانی و اعلام پیش آگاهی وضعیت کیفی هوای محیطی مرکز استان در دستور کار قرار داده شده  و پیگیری لازم از طریق استاندار محترم اردبیل در این خصوص صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه