اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با صبح زاگرس؛

تفسیر قرآن کریم بدون قرآن ناطق ممکن نیست/حضرت فاطمه (س) حوری بود که در کالبد انسان ظاهر شد و شفاعت کننده روز قیامت است

تفسیر قرآن کریم بدون قرآن ناطق ممکن نیست/حضرت فاطمه (س) حوری بود که در کالبد انسان ظاهر شد و شفاعت کننده روز قیامت است
حجت الاسلام اندرزیان: امام صادق (ع) در روایتی می فرمایند که حضرت فاطمه(س) حجت خدا است و ما حجت خدا بر شیعیان هستیم بنابراین جایگاه حضرت زهرا(س) جایگاه بسیار بالایی است ایشان حوری بود که در کالبد انسان ظاهر شد و شفاعت کننده روز قیامت و جزا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، با بیان اینکه از چند منظر می شود جایگاه حضرت فاطمه (س) را بررسی کرد، گفت: از دیدگاه قرآن کریم از جمله در یکی از  آیات سوره انسان حضرت فاطمه(س) هم پا و همگام با امیرالمومنین (ع) بوده  است در آیه ای دیگر نیز  شان نزول آن وقتی است که پیرآهن نویی که حضرت فاطمه (س) برای شب عروسی خریداری کرده بود وقتی فقیری آمد حضرت فاطمه(ص) پیرآهن نو را به این فرد داد و در سوره کوثر که  کوثر پیامبر و کوثر خداوند از مصادیق اکمل آن حضرت فاطمه زهرا (س) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

حجت الاسلام اندرزیان ادامه داد: حدیث قدسی دیگری که می فرماید اگر فاطمه نبود  پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز خلق نمی شدند و با توجه به اینکه ایشان  مادر 11 امام معصوم بودند  و در مدتی  بعد از رحلت پیامبر مورد لطف خداوند قرار می گیرند و فرشته وحی بر وی نازل می شد و حوادث آینده را در صحیفه فاطمیه ثبت می کرد.

,

 

,

این مدرس دانشگاه  افزود: کلام خود پیامبر نیز  هست که فرمودند رضایت فاطمه رضایت خدا است، فاطمه پاره تن من است؛ امثال این روایات عظمت حضرت فاطمه (س) را نشان می دهد آنچه که  از حضرت علی (ع) درباره حضرت فاطمه(س) آمده است در خصوص سبک زندگی ایشان  بیان شده است.

,

 

,

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد:  امام  صادق (ع)  نیز در روایتی می فرمایند که حضرت فاطمه(س) حجت خدا است و ما حجت خدا بر شیعیان هستیم بنابراین جایگاه حضرت زهرا(س) جایگاه بسیار بالایی است  ایشان حوری بود که در کالبد انسان ظاهر شد و شفاعت کننده روز قیامت و جزا است.

,

 

,

وی به نحوه شهادت ایشان اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد تاریخی بعد از واقعه غدیر جانشینی پیامبر اکرم(ص) نیز مشخص بود اما بعد از رحلت پیامبر انحرافی ایجاد شد و امامت و ولایت را خانه نشین کردند و این جایگاه را خلفا غصب کردند پیامبر نیز وصیت کرده بود که اگر خلفا مخالفت کردند  امیر المومنین صبر کند ایشان مامور به سکوت بودند.

,

 

,

حجت الاسلام اندرزیان ادامه داد: حضرت زهرا(س) وظیفه خودش را قیام و دفاع از ولایت و امامت می دانستند به همین جهت هم برای قضیه فدک و هم دفاع از امیر المومنین مورد ضرب و شتم قرار گرفت، از طرفی  وقتی آمدند که امیرالمومنین (ع) را ببیند در دفاع از ایشان کمربند حضرت علی (ع) را می گیرد که ایشان را نبرند، ماموران دستور می دهند که دست حضرت فاطمه را کنار بزند.

,

 

,

مدرس دانشگاه عنوان کرد: آنجا نیز به بازو و  به پهلوی ایشان می زنند لذا حضرت فاطمه (س)در اثر این ضرب و شتم به شهادت می رسند؛ پیامبر (ص) نیز در جایی فرموده بودند هرکسی فاطمه را اذیت کند من را اذیت کرده و هرکس من را اذیت کند خدا را اذیت کرده است.

,

 

,

کارشناس مسائل مذهبی گفت: پیامبر به کرات در اواخر عمرشان می فرمودند که من از میان شما می روم ولی قرآن و اهل بیت، و عترت را برای شما می گذارم اگر با اینها باشید گمراه نمی شوید،  وقتی فتنه ها مثل شب تار هجوم می آورند  به قرآن پناه ببرید، امکان پذیر نیست که کسی تفسیر  قرآن کریم را بدون قرآن ناطق ائمه  بفهمد بنابراین اینها با هم هستند که با هم آمیخته شده اند.

,

 

,

وی گفت: زمانی که جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و فتنه ها مثل شب تار و سیل آسا می آید هیچ راهی جز پناه بردن به اهل بیت و قرآن و پیاده کردن فضل  زندگی اهل بیت وجود ندارد.

,

 

,

حجت الاسلام اندرزیان  بیان کرد: الگوی ما باید اهل بیت، عترت پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) باشد کسی که می خواهد در این مسیر نجات پیدا کند و به سعادت و کمال برسد باید در صراط مستقیم باشد صراط مستقیم نیز اهل بیت و امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا(س) است معارف و حکمت های و راهنمایی هایشان در اختیار ماست نهج البلاغه، صحیفه سجادیه قرآن کریم همین طور منش و سیره زندگی آنها در اختیار ما است.

,

 

,

مدرس دانشگاه افزود: در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، احکام شرعی در همه اینها توصیه هایی داشتند بنابراین برای نجات پیدا کردن از تهاجم فرهنگی راهی جز این موارد وجود ندارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه