اخبار داغ

استاندار مرکزی:

سهم ۵۰۰ میلیون مترمکعبی استان از بارش‌های جاری/فرونشست استان مرکزی را تهدید می‌کند

سهم ۵۰۰ میلیون مترمکعبی استان از بارش‌های جاری/فرونشست استان مرکزی را تهدید می‌کند
استاندار مرکزی گفت: از مجموع ۲۱۶ میلی‌متر بارش‌های استان در سال زراعی سهم استان ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که رقم خوبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز سه‌شنبه در جلسه حفاظت از منابع آب استان مرکزی گفت: از مجموع ۲۱۶ میلی‌متر بارش‌های استان در سال زراعی سهم استان ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که رقم خوبی است اما با توجه به تراز آبی منفی حتی اگر برداشتی هم نداشته باشیم با مشکل رو به رو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده اظهار کرد: هر چه قدر هم‌سال آبی خوبی داشته باشیم با توجه به برداشت‌های بی‌ضابطه دهه‌های اخیر این بارش‌ها جبران کسری نمی کند.

,

وی ضمن تأکید بر قرارگیری صرفه‌جویی در همه حوزه‌ها عنوان کرد: باید با همین جلسات و پیگیری مصوبات آن بتوانیم در کاهش چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید تلاش کنیم .

,

استاندار مرکزی ضمن اشاره به مسئله فرونشست‌ها در کشور و فرونشست‌های رخ‌داده در استان به‌ویژه در دشت اراک تصریح کرد: این اتفاقات زنگ خطر و هشدار است و مقدمه‌ای است برای یک حادثه بد که اگر به فکر نباشیم این حادثه اتفاق می‌افتد، حفاظت از منابع آب یک وظیفه مهم ملی و معنوی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

,

آقازاده ضمن اشاره به مقاومت برخی از مردم و مسئولین شهرستانی برای اجرای قانون در حوزه برخورد با چاه‌های غیرمجاز اظهار کرد:باید در مقابل مقاومت‌های مردم و مسئولین بایستیم و قانون را اجرا کنیم . همچنین کشاورزان هم باید متوجه این مسئله باشند که اگر به همین شکل از منابع استفاده کنیم طی ده سال آینده ذخیره موجود هم تمام می‌شود.

,

وی حفظ منابع آب را از اوجب واجبات دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم به آینده این کشور و نسل‌های بعد امید داشته باشیم باید منابع آبی را حفظ کنیم.

,

استاندار مرکزی ضمن بیان اینکه منابع آبی در حکم ذخایر استراتژیک است بیان کرد: اگر آب نباشد حیات حکومت‌داری و نظام‌داری معنا ندارد پس باید برای این ذخایر استراتژیک تلاش شود و با مدیریت بحران آبی منابع را به مخازن خودش برگردانیم.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش‌ها در استان مرکزی و در همه کشور بتواند بخشی از خسارت‌های گذشته را جبران کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه