اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی خبرداد

ایجاد 9 هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی/ 55 پروژه دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

ایجاد 9 هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی/ 55 پروژه دهه فجر به بهره برداری می‌رسد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی گفت: تعداد کلاس درس در خراسان جنوبی از ابتدای انقلاب از 179 به 9 هزار افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سال 1358 تعداد کلاس‌های درس در منطقه جنوب خراسان 787 کلاس درس با 179 مدرسه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سال 1358 تعداد کلاس‌های درس در منطقه جنوب خراسان 787 کلاس درس با 179 مدرسه بوده است.,

 

,

وی افزود: هم اکنون یک هزار و 739 مدرسه به 179 مدرسه ابتدای انقلاب افزوده شده و تعداد کلاس های درس حدود 9 هزار کلاس درس است.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر نفر 1.1 متر مربع بوده که به 6.7 مترمربع رسیده است.

,

 

,

بیکی عنوان کرد: در اوایل انقلاب تعداد مدارس تخریبی حدود 75 درصد بوده که هم‌اکنون تعداد مدارس تخریبی به 13.1 درصد کاهش پیدا کرده است.

,

 

,

افزایش 90 درصدی تجهیزات مدارس

, افزایش 90 درصدی تجهیزات مدارس, افزایش 90 درصدی تجهیزات مدارس,

وی با بیان اینکه تجهیزات اداری مدارس بیش از 90 درصد افزایش یافته، گفت: بیش از 75 درصد مدارس استان به سیستم گرمایش مرکزی مجهز است.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی اظهار کرد: در اوایل انقلاب سالن ورزشی در مدارس وجود نداشت که اکنون به ازای هر دانش آموز 0.56 متر مربع سرانه فضای ورزشی وجود دارد.

,

 

,

بیکی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مشارکت‌های مردمی از سال 92 تا پایان دی ماه 97، بیان کرد: طی این مدت 173 مدرسه با 673 کلاس درس احداث و توسعه داشته‌ایم که 62 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: در زمینه تخریب و بازسازی مدارس طی سال‌های92 تا 97 حدود 25 درصد مدارس تخریبی با 147 کلاس درس بازسازی شده که 14 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی گفت: در زمینه مقاوم سازی مدارس 24 مدرسه با 183 کلاس درس مقام سازی شدند که 6.4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

,

 

,

بیکی با بیان اینکه طی این مدت 58 مورد خوابگاه، سلف، استخر ورزشی و سایر امکانات برای مدارس در استان ساخته شده، گفت: برای ساخت این موارد 22 هزار و 691 متر مربع فضا با 18 میلیارد تومان هزینه شده است که همه اعتبارات هزینه شده از سال 92 تا 97 در قسمت‌های مختلف ملی، استانی و مردمی بوده است.

,

 

,

ساخت 558 مدرسه از 92 تا 97

, ساخت 558 مدرسه از 92 تا 97, ساخت 558 مدرسه از 92 تا 97,

وی گفت: از سال 92 تا 97 در استان 558 مدرسه با 3 هزار و 809 کلاس درس به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شده که 21 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی عنوان کرد: در جشنواره‌های خیرین از سال 84 تا 96 در استان خیرین 119 میلیارد و 609 میلیون تومان متعهد شده اند که تا کنون 70 درصد تعهدات محقق شده و از این اعتبار یک هزار و 574 کلاس درس ساخته شده است.

,

 

,

بیکی اظهار کرد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز که اردیبهشت‌ماه امسال در بیرجند برگزار شد نیز 21 میلیارد و 149 میلیون تومان تعهدات داشته‌ایم و تا کنون 60 درصد تعهدات محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که 224 کلاس درس و 13 سالن ورزشی، سلف و سایر امکانات ساخته شود بخش عمده اعتبارات معادل 18.5 میلیارد تومان مربوط به پروژه های احداثی بوده است.

,

 

,

وی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اردیبهشت ماه 98 در مشهد با شعار " مدرسه ایمن با کمک خیران" خبر داد و گفت: در اعتبارات دولتی سال 97 نیز از بخش استانی و ملی رشد خوبی را شاهد بودیم و تا کنون 36 میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی ابلاغ شده است.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبارات استانی نیز 30 میلیارد تومان بوده که 14.4 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

,

 

,

25 درصد سیتم گرمایشی مدارس استان مورد تایید نیست

, 25 درصد سیتم گرمایشی مدارس استان مورد تایید نیست, 25 درصد سیتم گرمایشی مدارس استان مورد تایید نیست,

بیکی با اشاره به بحث گرمایش پیش دبستانی‌ها و مدارس غیر انتفاعی، گفت: طی بررسی صورت گرفته حدود 25 درصد از مدارس استان سیستم گرمایشی و استحکام آن مورد تایید این اداره کل نبوده و از بخاری نفتی کاربراتوری در مدارس استفاده می‌شود که  طی جلسات گرفته شده تذکر و اخطار لازم به این مدارس داده شده است.

,

 

,

وی تاکید کرد: تصمیم گرفته شد که در سال 98 در مدارس غیر انتفاعی که دارای سیستم گرمایشی استاندارد و استحکام مناسب نباشد از دانش آموزان ثبت نام صورت نگیرد.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی بررسی به عمل آمده از مدارس غیر انتفاعی استان حدود 70 درصد سیستم گرمایشی آن مورد تایید ما نبود (از بخاری گازی استفاده می‌شود)، بیان کرد: سیستم گرمایشی ایمن از نظر ما سیستم گرمایش مرکزی است و اگر مدرسه‌ای از بخاری گازی نیز استفاده کند مورد تایید نیست و باید این مدارس به سیستم گرمایش مرکزی مجهز شود.

,

 

,

بیکی خاطرنشان کرد: مدارس استان برای تحهیز به سیستم گرمایش ایمنی نیاز به 62 میلیارد تومان اعتبار دارد.

,

 

,

116 پروژه نیمه تمام

, 116 پروژه نیمه تمام, 116 پروژه نیمه تمام,

وی با بیان اینکه 116 پروژه نیمه تمام در استان داریم، گفت: پروژه حیات طیبه با 50 کلاس درس و وسعت 10 هزار و 260 متر مربع در مهرشهر در حال ساخت است که تا کنون45 درصد پیشرفت فیزکی داشته و 4 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی ادامه داد: این پروژه برای اتمام به 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که از 20 میلیارد تومان 10 میلیارد تامین اعتبار شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار 18 ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

,

 

,

بیکی با بیان اینکه پروژه بلاتکلیف در استان نداریم، خاطرنشان کرد: با اعتبارات ملی که تخصیص پیدا کرده شاهد اتفاقات خوب و غیر قابل مقایسه‌ای هستیم.

,

 

,

وی گفت: با پیش‌بینی که در کمیسیون تلفیق شده به نظر می‌رسد سال 98 نیز اعتبار ملی خوبی برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس در نظر گرفته شود.

,

 

,

 بهره‌بردای 55 پروژه دهه فجر

,  بهره‌بردای 55 پروژه دهه فجر,  بهره‌بردای 55 پروژه دهه فجر,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام دهه فجر 55 پروژه احداث، توسعه وگرمایش در استان با اعتبار 9 میلیارد و 198 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد و چهار پروژه کلنگ زنی خواهد شد. پروژه دبیرستان ۱۲ کلاسه مهرشهر نیز یکی از چهار پروژه‌ای است که در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

,

 

,

بیکی گفت: با بهره‌بردای پروژه‌های دهه فجر 25 کلاس افزایش و 284 کلاس به سیستم گرمایش ایمن مجهز می‌شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه بیشتر جمعیت سرریز مرکز استان در چهار روستای حاشیه شهر و به ویژه حاجی آباد ساکن هستند، گفت: در روستاهای حاشیه شهر 60 مدرسه مورد نیاز است.

,

 

,

30 مدرسه بیرجند دو نوبته است

, 30 مدرسه بیرجند دو نوبته است, 30 مدرسه بیرجند دو نوبته است,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان جنوبی از دو نوبته بودن 30 مدرسه در بیرجند خبر داد و گفت: در شهر بیرجند به بیش از 300 کلاس درس نیاز است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه