اخبار داغ

بخشدار مرکزی شهرستان یزد مطرح کرد؛

سبقت بی سابقه بخش مرکزی یزد در کشت گلخانه ای/ واگذاری هزار و ۲۰۰ قطعه زمین تنها در یک روستای بخش مرکزی یزد

سبقت بی سابقه بخش مرکزی یزد در کشت گلخانه ای/ واگذاری هزار و ۲۰۰ قطعه زمین تنها در یک روستای بخش مرکزی یزد
بخشدار مرکزی شهرستان یزد با بیان اینکه در اکثر روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد زمین برای مسکن جوانان واگذار شده است، گفت: به‌عنوان نمونه در روستای فهرج واگذاری حدود یک هزار و ۲۰۰ قطعه زمین به متقاضیان را داشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بخشدار مرکزی شهرستان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با پیشرفت‌های بخش مرکزی شهرستان یزد بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: بخش مرکزی یزد دارای 2 دهستان فجر و فهرج هست که دهستان فجر تنها روستای شحنه و دهستان فهرج ۱۱ روستای بخش مرکزی را شامل می‌شود؛ این بخش یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر وسعت و بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمدجواد برزگر با بیان اینکه بخش مرکزی شهرستان یزد از مهم‌ترین بخش‌های پرجمعیت استان به‌حساب می‌آید و دارای ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی خیلی خوبی هست، تصریح کرد: قدیمی‌ترین مسجد صدر اسلام در بخش مرکزی و در روستای فهرج وجود دارد؛ همچنین مجموعه تاریخی شهدای فهرج، قلعه و آسیاب آبی روستای خویدک که قدمتی در حدود ۳۵۰۰ سال دارد، از ظرفیت‌های گردشگری این بخش به‌حساب می‌آید.

,

***بخش مرکزی یزد مقام اول کشت گلخانه را دارد

, ***بخش مرکزی یزد مقام اول کشت گلخانه را دارد, ***بخش مرکزی یزد مقام اول کشت گلخانه را دارد,

وی ادامه داد: بخش مرکزی یزد با ظرفیت حدود ۶۵۰ هکتار تولیدات گلخانه و بیش از ۲ هزار بهره‌بردار، مقام اول را در سطح استان دارد و بیشترین محصولاتی که در این گلخانه‌ها کشت می‌شود خیار سبز، گوجه، فلفل، بامیه و محصولات کم‌آب‌خواه است.

,

, ,

برزگر ساخت و ارتقا مراکز آموزشی و بهداشتی در روستای بخش مرکزی، واگذاری زمین برای مسکن جوانان توسط بنیاد مسکن در اکثر روستاهای بخش مرکزی را ازجمله خدماتی عنوان کرد که بعد از انقلاب در بخش مرکزی یزد ارائه‌شده است و افزود: به‌عنوان نمونه در روستای فهرج واگذاری حدود یک هزار و 200 قطعه زمین به متقاضیان را داشته‌ایم؛ البته تاکنون موفق به واگذاری زمین در سه روستای حسین‌آباد، مدرسی و عسکری نشده‌ایم؛ اما پیگیر هستیم تا واگذاری زمین در این روستاها را هم داشته باشیم.

,

بخشدار مرکزی شهرستان یزد با بیان اینکه تأسیسات زیربنایی ازجمله مخابرات، گازرسانی، آب‌رسانی و برق در همه روستاهای بخش مرکزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ارتقای کشاورزی از سنتی به نوین، به‌کارگیری شیوه‌های جدید همچون آبیاری تحت‌فشار برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مصرف آب ازجمله طرح‌هایی است که جهاد کشاورزی در حال اجرا دارد و تاکنون در روستاهای سید میرزا و فهرج انجام شده و پیگیر هستیم تا مابقی روستاها نیز به روش‌های نوین آبیاری روی بیاورند.

,

وی با بیان اینکه بخش مرکزی درزمینهٔ ایجاد فضای ورزشی اقدامات گسترده‌ای داشته است، اذعان کرد: ساخت ورزشگاه در روستای ملاباشی، فهرج، محمد‌آباد، افتتاح 6 خانه‌ی ورزشی در روستاهای مختلف بخش مرکزی ازجمله این اقدامات بوده است.

,

برزگر با اشاره به اینکه درزمینهٔ وضعیت سواد دارای درصد رشد خیلی خوبی بوده‌ایم، گفت: 95 درصد مردم در بخش مرکزی شهرستان یزد دارای سواد هستند.

,

***پروژه‌های تدارک دیده‌شده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

, ***پروژه‌های تدارک دیده‌شده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی, ***پروژه‌های تدارک دیده‌شده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی,

بخشدار مرکزی یزد با اشاره به بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش اجرا خواهد شد، اذعان کرد: ساختمان اداری شورا و دهیاری روستای فهرج بااعتباری در حدود ۵۵۰ میلیون تومان، زیرگذر روستای فهرج بااعتباری در حدود ۲ میلیارد تومان ازجمله پروژه‌های این روستا است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

, ,

وی به بهره‌برداری رسیدن پارک تفریحی_ورزشی فرشتگان روستای احمدآباد مشیر بااعتباری در حدود ۴۰۰ میلیون تومان را اعلام کرد و افزود: تکمیل میدان ولیعصر در روستای اکرم‌آباد با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، افتتاح زمین چمن مصنوعی با همکاری دهیاری و اداره کل ورزش و جوانان بااعتباری در حدود ۴۰۰ میلیون تومان، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر روستای اکرم‌آباد بااعتباری در حدود ۱۷۰ میلیون تومان و بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی و والیبال ساحلی روستای اکرم‌آباد در دهه فجر امسال اجرا خواهد شد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی روستای مدرسی که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و دهیاری انجام شده با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در روستای دهنو نیز جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستایی انجام‌شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی با اشاره به انجام زیرسازی و آسفالت معابر روستایی در حسین‌آباد ریسمانی با قرارداد حدود ۵۰۰ میلیون تومان اذعان کرد: روستای دهنو تکمیل پارک تفریحی‌ورزشی در روستای دهنو بااعتباری در حدود ۳۵۰ میلیون تومان نیز از پروژه‌هایی است که در دهه فجر امسال اجرا خواهد شد.

,

***ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در بخش مرکزی یزد

, ***ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در بخش مرکزی یزد, ***ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در بخش مرکزی یزد,

برزگر در رابطه با برنامه‌هایی که به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش مرکزی برگزارشده و یا برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار انقلاب با کتاب‌هایی درزمینهٔ انقلاب، برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از روز چهارشنبه دهم لغایت پنجشنبه هجدهم بهمن در حسینیه حضرت ابوالفضل اکرمیه، برگزاری مسابقات فوتسال جام دهه فجر ویژه آقایان از جمعه 12 بهمن لغایت ۲۱ بهمن در ورزشگاه روستای ملاباشی و احمدآباد مشیر، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در روستای حسین‌آباد ازجمله این برنامه‌ها است.

,

وی افزود: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و جشنواره چهلمین سالگرد انقلاب در روستای حسین‌آباد، برگزاری مسابقات رزمی موی تای به‌صورت کشوری با حضور رزمی‌کاران کشور روز یکشنبه 21 بهمن در ورزشگاه روستای محمدآباد، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه بانوان در رشته‌های چوب‌کشی، طناب‌کشی، هفت‌سنگ و مهارتی 13 بهمن در ورزشگاه انقلاب، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه آقایان در رشته‌های چوب‌کشی، طناب‌کشی، هفت‌سنگ و مهارتی دوشنبه ۱۵ بهمن در ورزشگاه ملاباشی، برگزاری مسابقات والیبال ویژه بانوان چهارشنبه 17 بهمن الی جمعه ۱۹ بهمن در ورزشگاه ملاباشی و ... از مجموعه برنامه‌های ورزشی بومی_محلی به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش مرکزی یزد است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه