اخبار داغ

روحانی مبارز هرمزگانی:

شعارنویسی علیه شاه و رژیم در هرمزگان/ کمونیزم پس از پیروزی انقلاب به زباله دان تاریخ پبوست

شعارنویسی علیه شاه و رژیم در هرمزگان/ کمونیزم پس از پیروزی انقلاب به زباله دان تاریخ پبوست
روحانی مبارز هرمزگانی گفت: مبارزان انقلابی هرمزگان در آن مقطع زمانی علیرغم حکومت نظامی و حضور نیروهای ساواک با شجاعت از شعارنویسی و دیوار نویسی دست برنمی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام درویشی، روحانی مبارزه هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش برجسته مردم هرمزگان در فعالیت های انقلابی اظهار کرد: هرمزگان به عنوان استان ساحلی علیرغم اینکه از مرکز کشور و یا انقلاب ازنظر مسافتی دور بود اما در جریان انقلاب نسبت به برخی از استان های کشور  پیشگام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: مردم این استان به دلیل وجود روحانی مبارز همزمان با قیام های مردم در تهران، اصفهان، تبریز، قم و .... در جریان انقلاب حضوری پررنگ داشتند.

,

روحانی مبارز هرمزگان با بیان اینکه قبل از جریان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در این استان حرکت های انقلابی صورت می گرفت، یادآور شد: روحانیونی چون صادقی و قدسی در رودان حدود 80 الی 100سال پیش فعالیت های خود علیه ظلم ، استبداد و دیکتاتوری را شروع  و با چهره های ظالم مبارزه می کردند.

,

درویشی با اشاره به اینکه مرحوم عباسی پس از آغاز حرکت امام(ره) در سال 42 بصورت علنی در جریان انقلاب حضور پیدا کردند، گفت: پس از گذشت 4سال از شروع حرکت رهبر کبیر انقلاب(سال 46) دستگیری مرحوم عباسی توسط نیروهای ساواک شیراز  در استان پیجید و نیروهای مذهبی برای آزادی ایشان از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی کردند.

,

وی با اشاره به دستگیری خود در سال 52 به علت سخنرانی های مکرر بیان کرد: در سال 54 بهمراه آقای غفوری و مرحوم عباسی به دلیل فعالیت های مبارزاتی تند مجددا دستگیر شدم.

,

فعال انقلابی هرمزگان ادامه داد: جوانان انقلابی با وجود جو پلیسی حاکم در استان برای انتقام دستگیری ما با شناسایی فردی که از نیروهای ساواک بود  بر روی وی اسید  ریختند.

,

درویشی با تاکید بر اینکه شعارنویسی و دیوار نویسی علیه شاه و رژیم کم سابقه بود، یادآور شد: از آنجایی که فعالیت های انقلابی در آن مقطع زمانی به دلیل حکومت نظامی و حضور ساواک نیازمند جرات و جسارت بود لذا مبارزان انقلابی با شجاعت اقدام به شعارنویسی و دیوار نویسی می کردند.

,

وی با بیان اینکه به خواسته اصلی خود در انقلاب رسیده ایم، اظهار کرد: امام(ره) می خواستند که انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شود که خوشبختانه این امر محقق شده است.

,

روحانی مبارز هرمزگانی تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا، انگلیس، صهیونیست ها و استقلال گران بین المللی در دنیا هرجا حرکت انقلابی را مشاهده  می کنند، ایران را متهم می کنند چراکه فکر و ایده انقلاب ایران به تمام جهان صادر شده است.

,

درویشی با اشاره به اینکه درگذشته کمونیزم را عامل شکل گیری تحرکات در دنیا می دانستند، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمونیزم به زباله دان تاریخ پبوست چرا که در حال حاضر تمامی کشورهای دنیا اعتراف می کنند که حرکت های انقلابی در مصر، لبنان ،سوریه، یمن، فلسطین و ....  از انقلاب ایران نشات گرفته  است.

,

وی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رشد کرده ایم، اظهار کرد: نه تنها در هرمزگان دانشگاه نبود بلکه در روستاها نیز دبیرستانی وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد شکوفایی بیشتر در زمینه های مختلف هستیم.

,

روحانی مبارز هرمزگانی ضمن دعوت تمامی برادران و خواهران شیعه و سنی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد:  ضمن رعایت دستورات دینی، بانوان با رعایت حجاب و مردان با غیرت دینی تلاش کنند تا همه جهات مذهبی را روزبه روز به دنیا صادر کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه