اخبار داغ

بررسی ابعاد حقوقی جنبش جلیقه زردها در گفت و گوی کارشناس حقوق بین الملل با دانا؛

فرانسه قوانین حقوق بشر را زیر پا می گذارد/ سازمان ملل برای فرانسه گزارش تهیه می کند/ برخورد 2 گانه فرانسوی ها با موضوعات حقوق بشری

فرانسه قوانین حقوق بشر را زیر پا می گذارد/ سازمان ملل برای فرانسه گزارش تهیه می کند/ برخورد 2 گانه فرانسوی ها با موضوعات حقوق بشری
کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه گفت: دولت ها زمانی که با یک سری از مسائل اجتماعی مواجه می شوند، طبیعتاً ممکن است که برای امنیت ملی شان برخی از قوانین حقوق بشری که در شرایط عادی شعار می دهند را زیر پا بگذارند؛ مثل فرانسه.
[

داریوش اشرافی، کارشناس حقوق بین الملل در بررسی ابعاد حقوقی جنبش جلیقه زردها در فرانسه به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: از یک طرف کشور فرانسه خود را مهد انقلاب و دموکراسی می داند و از طرفی قانون اساسی فرانسه از ابتدا به گونه ای نوشته شده است که اعلامیه حقوق بشر از آن جا الهام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی اظهار داشت: دولت ها زمانی که با یک سری از مسائل اجتماعی مواجه می شوند، طبیعتاً ممکن است که برای امنیت ملی شان برخی از قوانین حقوق بشری که در شرایط عادی شعار می دهند را زیر پا بگذارند؛ مثل فرانسه.

,

 

,

کارشناس حقوق بین الملل تصریح کرد: به نظر می رسد فرانسه هم اگر در یک شرایط طبیعی بود، چه بسا یا جنبش به اینصورت نبود یا نیاز به این نبود که معترضین به یک شکل خشونت باری باشد که پلیس بخواهد بمب اندازی کند یا به شکلی برخورد کند که برخی مجروح و مضروب و یا دستگیر شوند.

,

 

,

اشرافی تاکید کرد: متاسفانه اغلب دولت ها زمانی که با برخی از اعتراضات یا شورش اجتماعی و یا درگیری اجتماعی مواجه می شوند، آن قواعد مشخصی که در ارتباط با حقوق بشر است و شعار آن را هم سر می دهند ممکن است که دقیقاً به آن عمل نکنند.

,

 

,

وی افزود: در فرانسه هم این مسئله مصداق دارد آن چه که می توان گفت بحثی است که در رابطه با ایتالیا رخ داد؛ از یک طرف معاون وزیر امور خارجه ایتالیا با برخی از جلیقه زردها ملاقات کرد و فرانسه هم اعتراض کرد و اقدام ایتالیا را مداخله در امور داخلی فرانسه تلقی کرد.

,

 

,

کارشناس حقوق بین الملل اظهار داشت: این در صورتی بود که خود فرانسوی ها نیز در اقدامی مشابه به حمایت از مخالفین ایران و برخی کشورهای دیگر مثل کشورهای آفریقایی پرداختند و این نشان دهنده آن است که فرانسه استاندارد دو گانه ای را دنبال می کند.

,

 

,

 داریوش اشرفی در پاسخ به این سوال که "آیا سازمان ملل و مجامع بین المللی می توانند به موضوع فرانسه ورود کنند یا نه؟" گفت: طبیعتاً سازمان های غیر دولتی و سازمان های حقوق بشری معمولاً در این قبیل مسائل مراقبت و نظارت می کنند و گزارش تهیه می کنند و به شورای حقوق بشر هم گزارش می دهند ولی این مسائل به شکلی نیست که به طور بنیادین یک اثر فوری داشته باشد.

,

 

,

وی در پایان گفت: از این قبیل، نقض های فاحش تری در کشورها داشتیم که  سازمان ملل به طور مستقیم دخالت نکرده است و نهایتاً در اجلاس شورای حقوق بشر در گزارش هایی که برای همه کشورها تهیه می کنند، در خصوص اتفاقاتی که در فرانسه می افتد هم گزارش تهیه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه