اخبار داغ

وقتی اقدامات نمایشی و هزینه‌تراشی از جیب مردم رویکرد اصلی شورای شهر یزد می‌شود

وقتی اقدامات نمایشی و هزینه‌تراشی از جیب مردم رویکرد اصلی شورای شهر یزد می‌شود
خودرأیی و عدم تحمل عقاید منتقدین و دلسوزان شهر و همچنین عدم ارتباط با بدنه جامعه و اطلاع از مطالبات آن‌ها، باعث شده که تعدادی از اعضای شورای شهر یزد نسبت به درخواست‌های واقعی افراد جامعه بی‌تفاوت باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، تعرفه عوارض شهر یزد امسال حواشی بسیاری را به همراه داشت. ماجرا از آنجا شروع شد که کمیسیون بودجه شورای شهر یزد متشکل از آقایان آزادی، عباسی، نیکنام و خانم‌ها عامری و جورابی، امسال تعرفه عوارض را افزایش دادند و اعتراض چند عضو دیگر شورا مبنی بر اینکه در این تنگنای اقتصادی نباید بار بیشتری بر گرده مردم تحمیل کرد نیز کارگر نیفتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رفته رفته افکار عمومی نیز لب به اعتراض گشودند که بهتر است اعضای شورا به جای افزایش دریافتی از مردم، هزینه‌های خود را کاهش دهند. فی المثل اگر امسال در پارک نوساز مهرآوران جشنواره خشت خام هم برگزار نکردند، مشکل حادی برای شهر جهانی یزد پیش نخواهد آمد. چرا که اولا سازه خشتی وصله ناجوری برای قسمت‌های جدید شهری است، کما اینکه ساختمان‌های مدرن در بافت تاریخی نیز توی ذوق می‌زنند-، در ثانی آن طور که برخی اعضای شورای شهر ادعا می‌کنند این سازه‌ها نخواهند توانست جذب‌کننده جهانگردان باشند، مثلا خودتان باشید بلندترین مناره‌های جهان را برای بازدید انتخاب می کنید یا سازه های خشتی متعلق به سال ۹۷ را؟

,

شاید همین مطالبه بود که باعث شد محسن ابوترابی از اعضای شورای شهر هم اعتراض کرده و اعلام کند که سمپوزیوم خشت خام سال ۹۷ یک میلیارد تومان هزینه داشته است که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد، قولی که البته بلافاصله توسط محسن عباسی سخنگوی شورای شهر تکذیب شد عباسی گفت که این سمپوزیوم تنها چند صد میلیون هزینه شده است؛ اما صبح امروز سندی منتشر شد صحت ادعای ابوترابی مبنی بر درخواست یک میلیارد تومان بودجه برای برگزاری سمپوزیوم را اثبات می‌کند.

,

, ,

 

,

به نظر می‌رسد خودرأیی و عدم تحمل عقاید منتقدین و دلسوزان شهر و همچنین عدم ارتباط با بدنه جامعه و اطلاع از مطالبات آن‌ها، باعث شده که تعدادی از اعضای شورای شهر یزد نسبت به درخواست‌های واقعی افراد جامعه بی‌تفاوت باشند و تنها به کارهای نمایشی و هزینه‌تراشی از جیب مردم بسنده کنند.

,

این روحیه را به وضوح می‌توان در اقدامات چند ماه اخیر شورا در انتخاب شهردار نیز مشاهده کرد. رفتاری که باعث شده یزد در حدود ۴ ماه و از همه مهمتر در آستانه تعطیلات عید و حضور مسافران نوروزی بدون شهردار باشد. مصیبتی که تا یک ماه دیگر به خوبی برای مردم یزد و مسافران نوروزی قابل لمس خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه