اخبار داغ

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه خبر داد:

تصویب بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه

تصویب بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از تصویب بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  سید حجت الله موسوی اجاق بعداز ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری در خصوص بودجه سال ۹۸ شهرداری اظهار داشت: بودجه پیشنهادی ۸۴۰ هزار میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه از طرف شورای شهر ارسال شد که ۲۹ بهمن امسال این بودجه به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: بودجه نهایی که به تصویب رسید ۸۸۰ میلیارد تومان بود که ۴۰ میلیارد آن درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت اتوبوسرانی جهت خرید اتوبوس برقی است.

,

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان ۲۰ میلیارد تومان سهم دولت و ۲۰ میلیارد اقساط ماهیانه از طرف شورای شهر بازپرداخت می شود، گفت: این ۴۰ میلیارد تومان جزء مصوبات سال ۹۷ بوده که در سال ۹۸ محقق خواهد شد.

,

وی ادامه داد: پیش بینی می شود ۷۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان منابع درآمدی بودجه از محل درآمدهای شهرداری از قبیل عوارض، ساخت و سازها و ... است.

,

موسوی اجاق در ادامه درآمد حاصل از پروژه های مشارکتی را یکی دیگر از منابع درآمدی بودجه ۹۸ شهرداری دانست و گفت: درآمد پروژه های مشارکتی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

,

وی با بیان اینکه هزینه های شهرداری دارای ۲ بخش جاری و عمرانی است که برای بخش جاری ۳۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است، عنوان کرد: در این بخش بودجه سال قبل ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که امسال با یک رشد ۲۴ درصدی مواجه هستیم.

,

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه بیان داشت: از این میزان هزینه جاری ۵۰ درصد متعلق به حقوق و مزایا و ۵۰ درصد برای بخش اداری از جمله تعمیرات، هزینه آب و برق و ... صرف می شود.

,

وی یادآور شد: در بخش عمرانی نیز ۵۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سال ۹۸ بودجه در نظر گرفته شده که جهت پروژه های عمرانی از جنله زیرسازی معابر، آسفالت، بازگشایی معابر که ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن پیش بینی شده است.

,

موسوی اجاق آسفالت محلات حاشیه ای را از اولویت ها عنوان کرد و افزود: همچنین اتمام محله های خاکی از دیگر اولویت هاست که با برنامه ای منسجم تا پایان سال آینده دیگر محله خاکی نداشته باشیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش از احداث و تکمیل ۲ تقاطع امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) طی سال آینده خبر داد و بیان داشت: تا شب عید تقاطع امام حسین(ع) زیر بار ترافیکی می رود و به بهره برداری خواهد رسید.

,

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه تقاطع امام خمینی(ره) نیز تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد، گفت: حدود ۶۵ میلیارد تومان برای تکمیل و راه اندازی این ۲ تقاطع در نظر گرفته شده است.

,

وی عنوان کرد: در بخش فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی نیز ۱۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

موسوی اجاق با بیان اینکه مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای طرح های ترافیکی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: عمده این مبلغ جهت هوشمند سازی تقاطع های سطح شهر، اصلاحات هندسی و ... است.

,

وی همچنین از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه خدمات شهری خبر داد و بیان داشت: این مبلغ برای فضای سبز و پارک ها، جدول گذاری، بازیافت پسماندهای خانگی و نخاله های ساختمانی، مهار و هدایت آبهای سطحی، جداسازی آب شرب از آب خام و ... است.

,

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در خصوص استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز گفت: در کرمانشاه هنوز از آب شرب در این کار استفاده می شود و با اعتباری که برای جداسازی آب شرب از آب خام در نظر گرفته شده سال ۹۸ به طور کامل کار انجام می شود و ۱۰۰ درصد از آب خام در آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

,

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری در کرمانشاه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد گفت: سال آینده برای پروژه قطار شهری هم ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

,

موسوی اجاق یادآور شد: البته این یک اشتباه بود که از طرف دولت انجام شد و باید تا آخر پای این اشتباه خودش بایستد و آنرا به پایان برساند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه