اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

ارکست مونیخ به ساز ترامپ نرقصید/رسوایی و انزوای دولت آمریکا در دو اجلاس مونیخ و ورشو

ارکست مونیخ به ساز ترامپ نرقصید/رسوایی و انزوای دولت آمریکا در دو اجلاس مونیخ و ورشو
کارشناس مسائل سیاسی گفت:دیگر اینگونه نیست که به محض اینکه آمریکا با عصای ارکستش بخواهد کاری را انجام دهد و تمامی چپ و راست را برقصاند، بتواند؛به طور کلی حضور و فعالیت آمریکا هم در اجلاس ورشو و هم در اجلاس امنیتی مونیخ رسوایی بود که انزوای این دولت را نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برگزاری نشست امنیتی مونیخ گفت: در این اجلاس معاون اول رئیس جمهور آمریکا، نماینده رزیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو و نماینده عربستانبا جوسازی هایی که انجام دادند به نوعی معرکه گردان بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: وزیر امور خارجه کشورمان ظریف به خوبی وارد شد و پاسخ های قاطع، منطقی و خوبی را ارائه داد و همچنین به جنایات آمریکا و اینکه این دولت و عربستان از داعش حمایت می کنند اشاره داشت و در مباحثی چون یمن، تحریم ها و صنایع موشکی آقای ظریف به خوبی پاسخ داد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موقعیت و فرصت مناسب این اجلاس عنوان کرد: در اجلاس امنیتی مونیخ تصمیمات خاص و الزام آور مطرح نمی شود در آنجا بیشتر طرح موضوع بیان می گردد و به بررسی کلی اوضاع جهان می پردازند که در مناطق مختلف چه اتفاقی رخ داده است و مباحثی چون قاچاق انسان، تروریسم و ... مطرح می شود.

,

سید افقهی ادامه داد: اما برخی کشورها در آنجا تسویه حساب شخصی انجام می دهند؛ همانند هتاکی، فحاشی و دروغ پردازی هایی که علیه کشور ما صورت گرفت که معاون اول رئیس جمهور آمریکا و مشاور وزیر امور خارجه عربستان اظهاراتی را بیان کردند.

,

وی ابراز کرد: در کنار این مسائل وزیر امور خارجه قطر ضمن دفاع خوب از ایران عنوان کرد بعد از بحرانی که با عربستان سعودی پیدا کردیم و توسط امارات و قطر محاصره شدیم؛ تنها ایران فضای خود را برای ارتباط با خارج برای ما گشود؛ در حالی که برادران و هم کیشانمان در حق ما ظلم کردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: در این شرایط جو اجلاس به نفع ایران برگشت و کشورهای دیگر نیز در این باره صحبت کردند؛ مرکل صدر اعظم آلمان دفاع محکمی در پاسخ به اظهارات معاون اول رئیس جمهور آمریکا که عنوان کرد ما به اروپائیان تأکید می کنیم که از ما پیروی کنند، انجام داد.

,

سید افقهی بیان کرد: خانم مرکل بیان کرد که این توافق، توافق خوبی است و ما همچنان به آن پایبند هستیم گرچه ممکن است که در زمینه های دیگر با ایران اختلاف نظر داشته باشیم؛ دلیل نمی شود که بحث را آشفته تر کنیم و از توافق هسته ای خارج شویم؛ چرا که این مسئله مشکلی را حل نمی کند.

,

وی گفت: همچنین خانم موگرینی در این زمینه موضع قاطعی گرفت که ما با ایران اختلاف نظر داریم و لیکن از توافق هسته ای خارج نمی شویم که این توافق زیر نظر شورای امنیت بوده است و  ایران هم تاکنون به تعهد خود پایبند بوده و گزارش های آژانس نشان می دهد که ایران تا کنون به تعهدات خود پایبند بوده و مشکلی پیش نیامده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بنابراین با سخنانی که برخی از مسئولین اروپائی به نفع ما در دفاع از فناوری هسته ای بیان کردند؛ فضای کلی اجلاس به نفع ایران شد و نشان داد که آمریکا فعال ما یشاء و همه کاره نیست و اینگونه نیست.

,

سیدافقهی با اشاره به مطلب فوق در پایان خاطر نشان کرد: دیگر اینگونه نیست که به محض اینکه آمریکا با عصای ارکستش بخواهد کاری را انجام دهد و تمامی چپ و راست را برقصاند، بتواند؛به طور کلی حضور و فعالیت آمریکا هم در اجلاس ورشو و هم در اجلاس امنیتی مونیخ رسوایی بود که انزوای این دولت را نشان داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه