اخبار داغ

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت مطرح کرد؛

١١ علت مرگ مردان ایرانی/ مرگ ۴ برابری ناشی از اختلال روانی در آقایان

١١ علت مرگ مردان ایرانی/ مرگ ۴ برابری ناشی از اختلال روانی در آقایان
برکاتی بااشاره به ١١ علت مرگ مردان ایرانی، گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث در کشور به ۱۶ هزار نفر در سال کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد، اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای در خانم‌ها سه درصد بیش از مردان است؛ این اتفاق در حالی بوده است که مردان بیش از زنان شاغل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: هفته ملی سلامت مردان با شعار «مردان فعال‌تر، مردان سالم‌تر» آغاز شده چرا که بیماری‌های غیرواگیر به دلیل افزایش وزن، چاقی و بی تحرکی رشدی چشمگیر داشته است.
,
 
,
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس با بیان اینکه شایع‌ترین علل مرگ و میر در مردان ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است، گفت: پس از این مورد، حوادث مهمترین علت مرگ در مردان ایرانی محسوب می‌شود و مرگ و میر ناشی از حوادث در کشور از ۲۵ هزار به ۱۶ هزار مرگ در سال رسیده بوده و مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در مردان سه برابر زنان است.
,
 
,
برکاتی به اولویت‌های شش‌گانه در سلامت مردان اشاره کرد و گفت: سه اولویت موجب مرگ مردان می‌شود که در این دسته بیماری قلبی عروقی، حوادث و سرطان گنجانده شده‌اند و سه اولویت موجب بیماری و ناتوانی مردان می‌شوند که در این دسته اختلالات روانی، اسکلتی عضلانی و باروری جای دارند.
,
 
,
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس با اشاره به مشکلات مربوط به باروری و شیوع اختلالات جنسی در مردان گفت: ۲۵ درصد از آقایان دچار اختلال جنسی هستند، همچنین ۵۷ درصد مردان مبتلا به عفونت دستگاه تناسلی دیر به پزشک مراجعه می‌کنند.
,
 
,
براتی به ۱۱ علت مرگ مردان ایرانی در ۳۰ تا ۷۰ سال اشاره کرد و افزود: بیماری قلبی عروقی، حوادث، سکته دیابت، سرطان دستگاه گوارش، خشونت، سرطان ریه، خودکشی، فشارخون و بیماری تنفسی ١١ علت مرگ مردان ایرانی محسوب می‌شوند.
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه