اخبار داغ

استاندار زنجان تاکید کرد

هیچ رانتی نباید در دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد/ استفاده از اهرم‌های کمک کننده بودجه باید در اولویت قرار گیرد

هیچ رانتی نباید در دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد/ استفاده از اهرم‌های کمک کننده بودجه باید در اولویت قرار گیرد
استاندار زنجان زنجان با اشاره به ممنوعیت رانت در دستگاه‌های دولتی گفت: هیچ گونه رانتی نباید در دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در جایی که جمعیت یک مبنای اصل باشد اگر نظام و دولت در امورات آنها دخالت نداشته باشد و کنترل نداشته باشد و ساماندهی نکند بحران ایجاد می‌شود اظهار کرد: در تاریخ نیز به نهایت از این گونه مسائل داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید به اینکه در سال آینده باید دنبال استفاده از اهرم‌ها کمک کننده بودجه سال آینده باشیم افزود: سال آینده این موضوع را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد که مدیران ما چقدر توانستند از اعتبارات استفاده کنند.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از ارزیابی‌ها مدیران با همین موضوع باشد عنوان کرد: این موضوع حائز اهمیت که یک مدیر چقدر توانسته از بودجه ملی چقدر توانسته استفاده کند.

,

وی با اشاره به بدهی ورزش و جوانان استان به شرکت‌های خدماتی عنوان کرد: نباید قطعی انشعاب صورت بگیرد و برای حل این مشکل نیز در آینده طی جلسه تشکیل خواهد شد.

,

حقیقی با اشاره به مازاد درآمدی استان بیان کرد: در این مورد وضعیت خوبی داریم امسال و خیلی بهتر از سال گذشته است.

,

وی با اشاره به بودجه عمرانی استان افزود: بودجه عمرانی همه استانها اضافه شده و قرار است استان زنجان را نیز اضافه کنند.

,

استاندار زنجان بنا به دلایل مختلف بخشی از دستگاهها که بستر ساز است از نظر سخت افزاری ضعیف ماندند عنوان کرد: بحث کنترل تصویری یک قانون است ولی تامین بودجه آن برعهده سازمان برنامه ریزی است ولی هیچ ریالی رد و بدل نشده است.

,

سرمایه‌گذاری در حوزه کاداست و SDI(سامانه اطلاعات مکانی)

, سرمایه‌گذاری در حوزه کاداست و SDI(سامانه اطلاعات مکانی), ), ),

وی با اشاره به موضوع کاداست و SDI که در جلسه مطرح شد گفت: باید به موارد در استان زنجان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

,

حقیقی بیان کرد: هر چه قدر در این حوزه سرمایه گذاری انجام شود هزینه نیست سرمایه است و باید سرمایه‌گذاری ویژه در این حوزه اتفاق بیفتد و اگر می‌خواهیم تصمیم‌سازیمان درست شود و فرمان تصمیم‌گیری روال و منطق داشته باشد باید به این بخش سرمایه‌گذاری شود.

,

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل قیمت برخی از اقلام پرمصرف باید یکسان سازی قیمت‌ها در همه استانها اتفاق بیفتد افزود: اگر قیمت‌ها یکسان باشد هیچ وقت قاچاق اتفاق نمی‌افتد.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه وقتی تنظیم بازار اجرا شود و قیمتهای مصوب شده اجرا شود قاچاقی صورت نمی‌گیرد عنوان کرد: به طور متوسط روزانه 40 تن مرغ در استان زنجان توزیع شده ولی طبیعی اگر نرخ‌ها یکسان نباشد قاچاق به سایر استانها اتفاق می‌افتد.

,

حقیقی بیان کرد: مرغدار، کشتارگاه و فروشندگان نیز باید انصاف داشته باشند تا مرغ به دست مصرف کننده واقعی یعنی مردم برسد.

,

وی گفت: سوم خودمان نیز باید در مصرف مرغ رعایت داشته باشیم تا مشکلی در بازار ایجاد نشده و تعامل در بازار حفظ شود.

,

توزیع میوه شب عید در زنجان

, توزیع میوه شب عید در زنجان,

استاندار زنجان آغاز توزیع میوه شب عید در استان زنجان افزود: امسال یک هزار و 26 تن پرتقال ذخیره شده که سال گذشته 700 تن بوده که امسال میزان ذخیره افزایش یافته است.

,

وی بیان کرد: سال گذشته 500 تن شیب در استان زنجان ذخیره شده بود که امسال به 720 تن افزایش یافته است.

,

حقیقی بیان کرد: سیب تنظیم بازار با قیمت 5 هزار و 300 تومان و پرتقال نیز با 3 هزار 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

,

تامین نهاده‌ها دامی مرغداریها

,

وی با اشاره به حل مشکل نهاده‌های دامی نیز عنوان کرد: در حال حاضر برای حل این مشکل 8 هزار تن نهاده دامی تهیه کردیم.

,

شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی

, شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی,

استاندار زنجان با اشاره به شایسته سالاری در دستگا‌ههای دولتی عنوان کرد: اینکه یک عده‌ای را انتخاب کنیم به منظور گذراندن امورات چنین چیزی را نداریم.

,

وی افرود: این به معنی این است که هر گونه رانتی در دستگاه‌ها ممنوع است یعنی رانت اخلاقی ممنوع است و ما نباید از آدمهای بله قربان گو استفاده کنیم این گونه آدمها در شرایطی که داریم نمی‌تواند مدیریت خوبی داشته باشد و کار مورد انتظار را تامین کنند.

,

حقیقی گفت: اطلاعات و اخبار دستگاه‌ها باید در سایت وجود داشته باشد تا عموم از آن استفاده کنند برخی از اطلاعات و اخبار طبقه بندی ارائه اطلاعات براساس قانون باید باشد و رعایت شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید برون سپاریها به معنای واقعی اتفاق بیفتد افزود: باید برون سپاری به کسانیکه که واجد شرایط هستند انجام شود.

,

نباید رانت سیاسی در دستگاه دولتی باشد

, نباید رانت سیاسی در دستگاه دولتی باشد,

استاندار زنجان بیان کرد: رانت سیاسی هم نباید در دستگاه‌ها باشد و البته این موضوع را هم باید مد نظر داشته باشیم کسی که با دولت معارض است نمی‌توانند منویات دولت را پیاده کنند.

,

وی گفت: ولی اینکه ما یک نفر را که نمره 10 بوده را به دلیل اینکه با ما همفکر است مدیر قرار دهیم و کسی که نمره بیست در مدیریت دارد و در چارچوب نظام و دولت هم حرکت می‌کند رها کنیم نباید این اتفاقات بیفتد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه