اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان:

آذربایجان‌غربی سیب عیدانه یک سوم کشور را تامین می‌کند

آذربایجان‌غربی سیب عیدانه یک سوم کشور را تامین می‌کند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال سیب درختی ویژه طرح تنظیم بازار یک سوم کشور توسط این استان تامین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، رسول جلیلی عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تامین سیب یک سوم کشور توسط آذربایجان غربی، اظهار داشت: ۳۰ هزار تن سیب درختی نیاز کشور برای مصرف ایام تعطیلات عید است که این استان تأمین کننده بیش از ۳۰ درصد آن یعنی ۱۰ هزار تن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: آذربایجان غربی امسال سیب درختی تنظیم بازار میوه شب عید ۹ استان کشور از جمله استان‌ های اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، خوزستان و کرمانشاه را تأمین کرده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، ابراز کرد: براساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده هیچ گونه نگرانی در تأمین منابع پروتئینی و میوه شب عید در استان وجود ندارد.

,

وی، تاکید کرد: به تدریج متناسب با میزان تقاضا میوه شب عید شامل پرتقال از نوع تامسون به قیمت مصوب ۴۰ هزار ریال و پرتقال نوع والنسیا به قیمت ۵۵ هزار ریال و سیب درختی به قیمت ۶۰ هزار ریال به بازار مصرف عرضه می‌شود.

,

جلیلی، با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش گفت: سایر اقلام مورد نیاز مردم در شب عید شامل برنج، اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید و شکر نیز به اندازه کافی خریداری و ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز برای ایجاد تعادل در بازار عرضه خواهد شد.

,

وی، ادامه داد: ۳ هزار تن انواع پرتقال و سیب درختی برای تأمین نیاز شب عید استان خریداری شده و از امروز شنبه در حال توزیع و عرضه در مراکز تعاون روستایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه