اخبار داغ

انتصاب های غیر بومی در استان بوشهر/ رودست لابی های پشت پرده به مدیران توانمند بومی

انتصاب های غیر بومی در استان بوشهر/ رودست لابی های پشت پرده به مدیران توانمند بومی
با وجود اینکه انتصاب مدیران توانمند و نخبه استان بوشهر در سطوح عالی کشور شعار برخی از مسئولان است اما نمی توان چشم را روی برخی حقایق تلخ در انتصاب مدیرعامل شرکت توزیع برق بست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ انتصاب مدیران شایسته و توانمند استان بوشهر در مسئولیت های مختلف در کشور هر چند موارد قابل توجهی را شامل نمی شود اما همین موارد اندک هم تاثیر زیادی در افزایش انگیزه چهره های توانا و نخبه برای فعالیت دارد. انتصاب مدیران غیربومی در شرایط حضور گزینه های شایسته در استان بوشهر یکی از عواملی است که می تواند تاثیر نامناسبی روی مدیران و کارمندان بومی داشته باشد و در کنار آن نارضایتی عمومی می تواند در عملکرد یک متولی خدمت رسانی به مردم تاثیر منفی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در روزهای اخیر خبر صدور حکم مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر به نام یک چهره غیر بومی می رود حاشیه مدیریت جدیدی را رقم بزند. در حالی از عبدالحمید عباس شیاری معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق اهواز به عنوان مدیرعامل جدید اداره برق نام برده می شود که لابی قدرتمند نمایندگان خوزستان در انفعال نمایندگان استان و همراهی استاندار بوشهر در پشت پرده توانسته اند با کنار زدن گزینه توانمند بومی این اقدام را انجام دهند.

,

مخالفت استاندار بوشهر با تمیمی گزینه بومی اداره برق استان و سرپرست فعلی آن در بهمن سال گذشته از این انتصاب جلوگیری کرد و این موضوع به صورت علنی توسط مدیرعامل شرکت توانیر در جریان سفر وزیر نیرو به بوشهر در قالب سفر هیات دولت به استان در 26 اسفندماه سال گذشته مطرح شد که وی گفت وزارت نیرو به توانایی سرپرست کنونی شرکت توزیع برق استان بوشهر اطمینان دارد اما نیاز است که نگاه مثبت استاندار بوشهر نیز اخذ تا تشریفات قانونی برای صدور حکم در فروردین ماه انجام شود.

, .,

این قصه تلخ در حالی روی می دهد که اداره برق استان خوزستان خود فاقد مدیرعامل است و اگر گزینه مورد حمایت این لابی توانمند باشد اولویت باید استان این مدیر باشد نه استان دیگر مسئولیت بگیرد. این موارد مسبوق به سابقه است و سال گذشته فرهاد قلی نژاد رئیس محیط زیست دزفول یک خوزستان دیگر به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منصوب گردید و البته انتصاب عبدالله شیرکوند  معاون اداره کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان باید اضافه گردد.

,

عدم آشنایی مدیران غیربومی با استان بوشهر به ویژه در مسائلی حساسی مانند برق می تواند خسارت های جبران ناپذیری در استان داشته باشد و تجربه قطع برق های متوالی تابستان سال گذشته لزوم انتصاب مدیر آگاه و توانمند بومی را چند برابر می کند. بیشترین کارایی است از مدیران انتظار مردم است و اگر یک مدیر غیر بومی بتواند این انتظارات را برآورده کند مشکلی نیست ولی وقتی مدیران توانمند و بومی و خوشنام در استان وجود دارد قطعا یک مدیر غیربومی گزینه قابل مطرح کردن نیست در شرایطی که استان متبوعه خود فاقد مدیرعامل است. 

,

از استاندار غیربومی نمی توان انتظار چندانی برای حمایت از مدیران بومی داشت اما شنیده شدن تاثیر داشتن لابی گری پشت پرده استاندار سابق و بومی بوشهر در این انتصاب قریب الوقوع جای تعجب دارد. انتصاب یک مدیر که همراهی کارمندان و مردم را نداشته باشد و با شرایط استان آشنایی نداشته باشد کمترین هزینه آن فرصت سوزی و سرخوردگی مدیران بومی و مردم است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه