اخبار داغ

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سمنان:

اعتباری برای تکمیل مصلی های استان سمنان وجود ندارد/ مصلی سمنان و شاهرود آماده برگزاری نماز جمعه در ماه رمضان

اعتباری برای تکمیل مصلی های استان سمنان وجود ندارد/ مصلی سمنان و شاهرود آماده برگزاری نماز جمعه در ماه رمضان
مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: برای تکمیل پروژه مصلی های نماز جمعه استان 200 میلیارد تومان برآورد شده اما بودجه ای برای ادامه روند ساخت این مصلی ها وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن پیرچه مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص وضعیت تکمیل پروژه مصلی های نماز جمعه، گفت: 9 مصلای جدید در شهرهای مختلف استان در دست احداث است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی به میزان پیشرفت فیزیکی این مصلی ها در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: پروژه مصلی سمنان 50 درصد، شاهرود 50 درصد، دیباج 50 درصد، بیارجمند 50 درصد، دامغان 45 درصد، شهمیرزاد 30 درصد، مهدیشهر 30 درصد، گرمسار 10 درصد و میامی هم 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

,

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان اضافه کرد: با توجه به درخواست و نیازی که شهرها داشتند و با توجه به امکاناتی که می توانستند فراهم کنند، پروژه احداث مصلی برای این شهرها مصوب شد.

,

پیرچه ابراز کرد: این پروژه ها بر حسب نیاز شهرها در سال های مختلف کلنگ زنی شدند و اولین پروژه احداث مصلی جدید در شهر سمنان بود که در سال 79 کلنگ زنی شد و آخرین پروژه احداث مصلی نیز در شهمیرزاد بود که در سال 94 آغاز به کار کرد.

,

وی با بیان اینکه برای احداث این پروژه ها تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه ها 200 میلیارد تومان برآورد هزینه شده اما بودجه ای برای ادامه روند ساخت این مصلی ها وجود ندارد.

,

پیرچه اذعان کرد: حدود 3 سال است که شورای سیاستگذاری اعتباری برای احداث مصلی ها از طرف دولت دریافت نکرده یا اگر هم اعتباری داده شده آنقدر اندک بوده که پاسخگوی احداث یک مصلی هم نیست چه برسد به بیش از 100 مصلی که در کشور در حال احداث است.

,

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: بر اساس این که دولت اعتباری برای مصلی ها در نظر نمی گیرد، روند تکمیل پروژه به خود استان ها و اعتبارات استانی محول گردید، البته اگر اعتباری وجود داشته باشد.

,

پیرچه تصریح کرد: برای اینکه این پروژه ها روی زمین نماند تصمیم براین گرفتیم که تکمیل احداث مصلی ها را به ستادهای نماز جمعه هر شهر واگذار کنیم تا پروژه با کمک های مردمی تکمیل شود.  

,

وی با بیان اینکه به صورت موقت 2 مصلای در حال احداث استان در زمان های خاص برای اقامه نماز مورد استفاده قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: مصلی شهرهای سمنان و شاهرود آماده برگزاری نماز جمعه در ماه مبارک رمضان و نماز عید فطر می باشند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه