اخبار داغ

نشریه آمریکایی لوبلاگ تحلیل کرد:

ضربه ای که خروج از برجام به قدرت دلار و امنیت ملی آمریکا زد/ ترمیم چهره غیرقابل اعتماد آمریکا دشوار است

ضربه ای که خروج از برجام به قدرت دلار و امنیت ملی آمریکا زد/ ترمیم چهره غیرقابل اعتماد آمریکا دشوار است
فشار حداکثری آمریکا و تهدیدها علیه ایران روشن می سازد که هدف سیاست واشنگتن، سرنگونی رژیم تهران بواسطه تحریک ناآرامی ملی و بی ثبات سازی بی نظمی داخلی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ائتلاف ملی جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای در نشریه آمریکایی لوبلاگ تحلیلی در باره خروج آمریکا از برجام و نتایج آن برای دولت آمریکا منتشر کرد. در این تحلیل آمده است: 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تیتریک, لوبلاگ,

توافق (برجام) یک سازه ضروری برای اعاده منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا و تعهدات به متحدان است. رئیس جمهور آمریکا باید این سازه را با عجله در جای خود قرار دهد. خروج یک جانبه آمریکا از برجام در 8 مه سال 2018 به طور قابل توجهی امنیت ملی آمریکا را تخریب می کند و منجر به تحریک درگیری های جدید در خاورمیانه می شود.

,

اگر ایران نیز از برجام یا پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) خارج شود، اتحاد ترنس-آتلانتیک ضربه شدیدی خواهد خورد و منجر به رقابت تسلیحات هسته ای خاورمیانه می شود.

,

خروج از برجام به امنیت ملی آمریکا آسیب زد

, خروج از برجام به امنیت ملی آمریکا آسیب زد,

خروج آمریکا از برجام، رهبری و ارزش آمریکا در سراسر جهان را تخریب می کند. این سؤال را مطرح می شود که آیا آمریکا می تواند مطابق با توافق های بین المللی عمل کند؟ این امر، ترک مشارکت آمریکا در گام خلاقانه بین المللی در جهت منع گسترش تسلیحات هسته ای را حکایت می کند. استفاده متجاوزانه آمریکا از تحریم ها، آسیب بلند مدت به قدرت دلار و وزارت خزانه داری را افزایش می دهد.

,

انکار برجام و تحمیل تحریم های سنگین جدید بر ایران، روابط بعدی آمریکا با متحدان خود که بر توافق تضمین عدم دسترسی ایران به سلاح های هسته ای متعهد باقی مانده اند را تضعیف می کند.

,

آیا برجام نجات خواهد یافت؟

, آیا برجام نجات خواهد یافت؟,

مقامات ایران در واکنش به تحریم های آمریکا علیه اروپا، تجارت جهانی و سرمایه گذاری با ایران در حال جستجوی راه هایی برای کم اثر کردن خروج آمریکا از برجام هستند. جایگزین های ایران محدود هستند. علیرغم حمایت دولت های قدرتمند اروپایی از برجام، شرکت های خصوصی عدم مقابله با تحریم های آمریکا را برگزیده اند. علی رغم تهدیدهای خشونت آمیز و محدودیت های شدید اقتصادی به ویژه بر صادرات نفتی ایران، این کشور سعی در مقابله با دولت کنونی آمریکا دارد.

,

دولت آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس که هدف بی ثبات سازی دولت ایران را دارند، حمایت می شود. فشار حداکثری آمریکا و تهدیدها علیه ایران روشن می سازد که هدف سیاست واشنگتن، سرنگونی رژیم تهران بواسطه تحریک ناآرامی ملی و بی ثبات سازی بی نظمی داخلی در کشور است.

,

افزایش اقدامات آمریکا علیه ایران می تواند منجر به فروپاشی برجام شود و یک بهانه ی آماده برای درگیری نظامی با ایران را به دولت آمریکا بدهد.

,

به گفته بسیاری از اروپایی ها، خروج ایران از برجام، تغییر خطرناک زمین بازی برای امنیت ملی آمریکا است. بعلاوه، تعیین مرحله ای برای جنگ می تواند منجر به گسترش سلاح های هسته ای، ضربه شدید به اتحاد ترنس-آتلانتیک و از بین رفتن روابط آمریکا با روسیه و چین شود.

,

رهبران ایران آگاه هستند که قدرت منزوی کردن بیشتر آمریکا را دارند، اما تاکنون استفاده از آن را در مورد منافع امنیتی خود مورد توجه قرار نداده اند.

,

ورود مجدد آمریکا به برجام نیازمند دیپلماسی و حل و فصل است

, ورود مجدد آمریکا به برجام نیازمند دیپلماسی و حل و فصل است,

برای اینکه آمریکا به برجام بازگردد، تمام طرف های اصلی (غیر از آمریکا)؛ چین، فرانسه، ایران، آلمان، روسیه و انگلستان باید با ابزارهای اجرایی آن موافقت کنند. هیچ ماده ای در توافقنامه برای خروج از برجام از سوی هر طرف و پیش شرطی برای ورود مجدد به آن وجود ندارد.

,

برای ورود مجدد، اعضای اصلی برجام باید بدانند که:

,

- آیا آمریکا با تمام تعهدات خود تحت این توافقنامه موافقت خواهد کرد؟

,

- آیا آمریکا قصد لغو تمام تحریم های ثانوی را دارد؟

,

- آیا آمریکا تحریم های سخت بر صادرات نفت را متوقف خواهد کرد؟

,

- آیا آمریکا با تمام شروط برجام موافق است؟

,

خارج از برجام، آمریکا به خاطر پیگیری اقدامات دیپلماتیک و اجباری برای مقابله با برنامه رشد موشک های بالستیک ایران و تهدیدهای آن (ایران) علیه اسرائیل از متحدان خود محروم شده است.

,

ورود مجدد آمریکا به برجام، در صورت لزوم، ارتباط واشنگتن با دولت ایران را میسر خواهد کرد. بدون ایران هیچ راه حل سیاسی یا دیپلماتیک برای حل درگیری در منطقه امکان پذیر نخواهد بود. نقش اساسی ایران نمی تواند کنار گذاشته یا نادیده گرفته شود. ایجاد برخی کانال های ارتباطی با دولت ایران نیازمند نقش رهبری جدید آمریکایی در منطقه خواهد بود.

,

مرمت بی اعتمادی و ترمیم آسیب وارده از خروج آمریکا از برجام کار سخت و سنگینی است. رسیدن به توافق درباره بازگرداندن آمریکا به عنوان عضو برجام اولین گام ضروری است. این امر سیگنال قدرتمندی به جهان مخابره می کند که آمریکا بار دیگر آماده است تا شریکی قابل اعتماد و کشوری که در جستجوی حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشات است، باشد.

,

تمام آمریکایی ها با سیاست های خودشان باید توجه جدی به این مسائل داشته باشند. چگونگی برخورد آمریکایی ها با آن مسائل تأثیر بحرانی بر آینده کشور خواهد داشت.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه