اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد:

تعیین مهلت ۶۰ روزه ابهامات را از اقدامات ایران به حداقل می رساند

تعیین مهلت ۶۰ روزه ابهامات را از اقدامات ایران به حداقل می رساند
یک کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد گفت: تعیین مهلت 60 روزه برای اقدام متقابل ایران در برابر بدعهدی های آمریکا و طرف های غربی می تواند هرگونه ابهام و سوبرداشت را از اقدامات ایران به حداقل برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمد شیخ زاده، کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بجنورد در رابطه با اقدام متقابل ایران در برابر بدعهدی های آمریکا در برجام اظهار کرد: در هر قرارداد و تعهدی طرفین قرارداد باید به تعهدات خود پایبند باشند، جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست و رویکرد حسن نیتی که به این مسائل دارد، علی رغم خروج آمریکا از برجام همچنان پایبندی خود را به برجام اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک، , عصراترک, محمد شیخ زاده، کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بجنورد,  در رابطه با اقدام متقابل ایران در برابر بدعهدی های آمریکا در برجام اظهار کرد: در هر قرارداد و تعهدی طرفین قرارداد باید به تعهدات خود پایبند باشند، جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست و رویکرد حسن نیتی که به این مسائل دارد، علی رغم خروج آمریکا از برجام همچنان پایبندی خود را به برجام اعلام کرد.,

 

,

وی ادامه داد: باتوجه به فرصت زمانی که در معاهده برجام  به طرف مقابل داده شده، آنها اقداماتی را در جهت تامین منافع ایران انجام ندادند، لذا قاعده منطقی این بود که ایران هم در چارچوب برجام در این زمینه گامی بردارد.

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران هم به دنبال منافع خود از برجام است، اضافه کرد: اگر کشور ایران بداند که طرف مقابل نمی تواند منافعش را تامین کند، گام به گام اقداماتی که قرار بود عمل کند را انجام نخواهد داد و منافع خود را دنبال می کند.

,

 

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد خاطر نشان کرد: به نوعی تعیین مهلت 60 روزه می تواند هرگونه ابهام و سوبرداشت را از اقدامات ایران  به حداقل برساند چراکه طرف مقابل با توجه به سیاست ها و قدرت رسانه ای که دارد ممکن است اقداماتی را برعلیه ایران و رویکردهای آن انجام دهد بنابراین تعیین زمان، فرصت خوبی است که کشور ما حسن نیت خود را نشان می دهد و همچنان منتظر است که ببیند طرف مقابل اقدام مثبتی در این زمینه انجام می دهد یا هیچ عکس العملی نخواهد داشت.

,

 

,

شیخ زاده افزود: در واقع غرب وارد یک بازی سیاسی با کشور ایران شده و اهداف خود را دنبال می کند اما به نظر می رسد سیاست مداران با نگاه هوشمندانه ای که دارند گام به گام به گونه ای که طرف مقابل نتواند صرفا منافع خود را دنبال کند، تلاش می کنند که بتوانند، نگاه های منفی که به کشور ایران وجود دارد را به حداقل برسانند.

,

 

,

این مدرس و کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: قائدتا باتوجه به شرایطی که در صحنه بین الملل پیش آمده، شاید در یک مقطعی ایران علی رغم عدم اعتمادی که وجود داشت، ناگزیر بود در این تعهد حضور پیدا کند و این فرصت ایجاد شد که جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را نشان دهد و لذا در یک رویکرد پیشدستانه بسیاری از اقداماتی که می توانست در زمان های بعدی را عمل کند، انجام داد.

,

 

,

وی اظهار کرد:  طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و همین نکته عاملی شد تا آن اجماع جهانی و نگاه منفی که برعلیه کشور ایران وجود داشت با پایبندی ایران به برجام به حداقل برسد.

,

 

,

شیخ زاده بیان داشت: به نظر می رسد در این شرایط ما می توانیم از این رویکردی که وجود دارد به نحو احسن استفاده کنیم و نگاه سلطه جویانه آمریکا را به جهان نشان دهیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه