اخبار داغ

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

کاشت کلزا راهکار اصلاح الگوی کشت منطقه است/ خریداری ۹۰۰ تن کلزا از مزارع

کاشت کلزا راهکار اصلاح الگوی کشت منطقه است/ خریداری ۹۰۰ تن کلزا از مزارع
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ازدلایل کاشت کلزا اصلاح الگوی کشت منطقه است. بذور هیبریدی وارداتی از جمله موانع کاشت محصول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ یکی از راهکارهای افزایش بهره وری و مدیریت پایدار منابع آبی تغییر الگوی کاشت و کاشت محصولات مناسب با هیدرو اقلیم منطقه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این خصوص رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در خصوص کاشت کلزا در جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سطح زیر کشت کلزا در جنوب استان ۱ هزار و ۲۰۰هکتار با میانگین عملکرد ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است.  پتانسیل عملکرد در منطقه ۸ هزار و ۲۵۰ کیلو گرم است.

,

وی در خصوص دلایل انتخاب کاشت کلزا عنوان کرد: از دلایل انتخاب این محصول سیاست های خودکفایی دولت، استراتژیک بودن محصول درجهت کاهش وابستگی به واردات روغن است.

,

مدیر زراعت ادامه داد: ازمزایای دیگر رعایت تناوب با گندم جهت حاصلخیزی خاک و کنترل امراض و آفات است.

,

رستگاری  با اشاره به مزیت نسبی فنی اقتصادی تولید کلزا افزود: پایین بودن هزینه تولید در مقایسه با محصولات رقیب، خرید تضمینی و اطمینان در بازگشت سرمایه از دلائل دیگر انتخاب این محصول بوده است؛ در حال حاضر900 تن کلزا خریداری شده و پیش بینی این میزان به 2هزار و 500 تن است.

,

مدیر زراعت افزود: ضرورت اصلاح الگوی کشت منطقه، بهینه کردن سطح زیر کشت و تولید محصولات کم مصرف از دیگر مزایای کشت محصول کلزا محسوب می شوند.

,

وی در خصوص معایب کشت محصول کلزا ابرازداشت: ازجمله موانع در جهت کاشت کلزا وابستگی به واردات بذور هیبرید و پر بازده خارجی است و ریزش ۱۵تا۲۵درصد محصول به دلیل ساختار رشد و رسیدگی محصول از جمله معایب کلزا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه