اخبار داغ

جاده سگرکن بعد از گذشت دو هفته از بارندگی همچنان مسدود/همتی برای بازگشایی آن وجود ندارد

جاده سگرکن بعد از گذشت دو هفته از بارندگی همچنان مسدود/همتی برای بازگشایی آن وجود ندارد
جاده روستای سگرکن که در 26 اردیبهشت ماه سال جاری بر اثر بارندگی مسدود شده بعد از گذشت دو هفته همچنان مسئولان استان و شهرستان همتی برای بازگشایی این جاده از خود نشان نمی دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ وجود جاده های استاندارد در هر منطقه نوید آبادانی و پیشرفت را به ارمغان می آورد به طوری که دسترسی به راه های ارتباطی مناسب در جامعه یکی از نیاز های اساسی هر ملت به شمار می رود که باید دولتمردان بیش از هر چیزی به آن بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در سال های اخیر دولتمردان در تریبون های مختلف و سخنرانی های خود از آبادانی مناطق روستایی سخن به عمل می آورند اما در هرمزگان همچنان روستاها و شهرهایی وجود دارد که از ابتدایی ترین نیاز جامعه که دسترسی به جاده مناسب بوده محروم هستند.

,

شهرستان بشاگرد که سمبل محرومیت در کشور محسوب می شود در دسترسی به راه های ارتباطی نیز چنان در اوج محرومیت بوده که اکثر راه های روستایی نه تنها آسفالت نبوده بلکه جاده های خاکی آن نیز دارای سنگ و کلوخ فراوان است.

,

, ,

نبود راه های ارتباطی روستاهای بشاگرد سناریوی تکراری بوده که همتی والا برای حل این معضل وجود ندارد و تنها به وسیله ای برای وعده های انتخاباتی تبدیل شده و حرکت انقلابی برای ترمیم و بهسازی 80 درصد راه های ارتباطی بشاگرد که صعب العبور بوده وجود ندارد.

,

راه های خاکی و صعب العبور بشاگرد با کمترین بارندگی تبدیل به جاده های مرگبار شده و امکان تردد در آن از بین می رود به طوری که اثرات بارندگی که 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری در روستاهای بشاگرد باریده همچنان باقی مانده و مردمان روستای سگرکن در بخش گافر و پارامون بشاگرد با سختی از جاده آن عبور می کنند.

,

جاده روستای سگرکن همچنان مسدود است

, جاده روستای سگرکن همچنان مسدود است,

حاجی زاده، عضو شورای روستای سگرکن در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به نبود راه های ارتباطی مناسب به روستاهای بشاگرد گفت: یکی از مشکلات اساسی بخش گافر و پارامون نبود پل بر روی سد جگین است به طوری که با کوچکترین بارندگی راه ارتباطی چند روستا قطع می شود.

,

, ,

عضو شورای روستای سگرکن با بیان اینکه از بارندگی دو هفته گذشته تا کنون راه ارتباطی روستای سگرکن قطع است، اظهار کرد: راه های روستای بخش گافر و پارامون کاملا خاکی هستند و با طغیان رودخانه در 26 اردیبهشت ماه راه ارتباطی روستای سگرکن به طور کامل قطع شده و حتی اهالی هم با استفاده از ابزارات محلی نتوانسته اند راه را بازگشایی کنند.

,

حاجی زاده با اشاره به اینکه دانش آموزان باید مسافت طولانی را عبور کرده و با جان خود بازی کنند تا به مدرسه روستای همجوار بروند، عنوان کرد: دانش آموزان برای فراگیری علم از جاده نا ایمن عبور می کنند و با خطر دست و پنجه نرم می کنند.

,

وی با بیان اینکه برای بازگشایی جاده های روستا به ادارات مختلف از جمله بخشداری و فرمانداری مراجعه کرده ایم، گفت: مسئولان تنها وعده می دهند که از فردا بازگشایی جاده را آغاز اما همچنان بعد از گذشت دو هفته جاده بازگشایی نشده است.

,

عضو شورای روستای سگرکن خاطر نشان کرد: جاده های صعب العبور بشاگرد زنگ خطری برای روستا نشینان بشاگرد به شمار می رود که دولتمردان باید برای بازگشایی و ترمیم آن اقدامی موثر را انجام دهند.

,

, ,

روستاهای بخش گافر و پارامون فاقد آسفالت مناسب است

, روستاهای بخش گافر و پارامون فاقد آسفالت مناسب است,

فخاری، یکی از اهالی بشاگرد با تاکید بر اینکه جاده های روستاهای بخش گافر و پاراموند فاقد آسفالت مناسب است، عنوان کرد: با کوچکترین بارندگی جاده های خاکی روستا با گل و لای پر می شود و عبور و مرور را در آن منطقه با سختی رو به رو می سازد.

,

این شهروند بشاگردی با بیان اینکه وجود راه های مناسب زیر بنایی برای پیشرفت و آبادانی است، بیان کرد: اکثر اهالی روستاهای بشاگرد برای پیشرفت خود به شهر های توسعه یافته مهاجرت می کنند و در سایه بی توجهی مسئولان استان روستاهای مختلف بشاگرد افراد جوان آن به شهر های دیگر کوچ می کنند.

,

فخاری افزود: در فصول بارندگی بارها شده به علت نبود یک جاده مناسب و مسیری طولانی و خاکی در روستاها افرادی بیمار به پزشک نرسیده و جان خود را از دست داده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: اهالی بشاگرد در مظلومیت کامل به سر می برند که حتی راه های روستایی آن بعد از گذشت 14 روز از بارندگی همچنان باز نشده و ما از مسئولان شهرستان خواستاریم که هر چه زودتر به مردم این منطقه رسیدگی کرده و راه های روستایی بخش گافر و پارامون را بازگشایی کنند.

,

علی ای حال از مسئولان هرمزگان انتظار می رود که همان گونه که به مسائل و مشکلات استان در بخش های مختلف رسیدگی می کنند مشکل جاده های صعب العبور بشاگرد را نیز مرتفع سازند و هر چه سریع تر جاده سگرکن را بازگشایی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه