اخبار داغ

یادداشت؛

حکومت اینستاگرام و خانواده های از هم گسسته

حکومت اینستاگرام و خانواده های از هم گسسته
دنیای فضای مجازی و حکومت اینستاگرام سبب شده است تا افراد با مقایسه ی خود و دیدن عکس های رنگارنگ از در و دیوار خانه گرفته تا لباس و وضعیت ظاهری بپردازند؛ مقایسه ای که در بسیاری از موارد ناخواسته است اما توانسته افراد را در دام خود گرفتار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛هیچ گاه ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید” جمله ای تکراری که بارها شنیده ایم و حتی بارها در تبلیغات صدا و سیما مشاهده کرده ایم اما با اینحال افراد مختلف در دام ظاهر زندگی دیگران به ریشه ی زندگی شان تیشه زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, ؛,

البته بی دلیل نیست چرا که دنیای فضای مجازی و حکومت اینستاگرام سبب شده است تا افراد با مقایسه ی خود و دیدن عکس های رنگارنگ از در و دیوار خانه گرفته تا لباس و وضعیت ظاهری بپردازند؛ مقایسه ای که در بسیاری از موارد ناخواسته است اما توانسته افراد را در دام خود گرفتار کند.

,

ممکن است بارها خودمان شاهد زندگی  پر از شور و اشتیاق افراد در صفحات اینستاگرام باشیم اما بعد از مدتی شاهد جدایی شان بوده ایم و این شوکی بر ما است که پس آن همه عشق و شور چه شد؟

,

واقعیت این است که در شبکه‌های اجتماعی هرکس آن‌گونه که تمایل دارد خودش را به دیگران معرفی می‌کند در حالی که هویت معرفی شده هویت خیالی او بوده و با واقعیت فاصله دارد. بنابراین پیچیدگی ارتباطات انسانی در فضای مجازی بسیار کمتر است و ما به آسانی می توانیم آن‌چه می‌خواهیم باشیم.

,

جدایی برخی سلبریتی ها گواهی بر این مدعا است،  یا در وخیم ترین حالت می توان به میترا استاد و محمد علی نجفی اشاره کرد. کافی است در اینترنت کلمه ی میترا استاد را جستجو کنیم عکس هایی عاشقانه ای خواهید دید که هرگز باورتان نخواهد شد که قتل پایان زندگی این دو فرد باشد.

,

معمولا افراد در فضای مجازی سعی دارند لحظات خوب و شیرین و لحظاتی که احساس ارزشمند بودن دارند را به نمایش بگذارند در حالی‌که در زندگی واقعی استرس، ناراحتی و ناکامی نیز وجود دارد.

,

هرکس بهترین و شادترین لحظات زندگی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کند، وقتی یک عکس از بهترین و شادترین لحظات زندگیمان را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاریم، طرف مقابلمان این عکس‌ها را مشاهده کرده و شروع به مقایسه زندگی واقعی خود با عکس‌های منتشر شده دیگران می‌کند.

,

وقتی فرد زندگی واقعی خود را با ویژگی‌های مثبت زندگی دیگران مقایسه می کند، دچار افسردگی، عدم اعتماد به نفس و نارضایتی می‌شود.

,

از این رو است که باید مهارت استفاده از فضای مجازی را آموخت ، مهارتی که امروزه به آن سواد رسانه ای می گویند؛ سوادی که الزام برای همه ی اعضای جامعه است از کودک گرفته تا پدر و مادر و فرقی نمی کند کارگر باشی یا دکتر، معلم باشی و مهندس بلکه مهم این است که دنیای فضای مجازی و نحوه ی استفاده از آن را بلد باشید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه