اخبار داغ

وقتی 5400 شهید در خاک کردستان میزبانی می‌کنند

وقتی 5400 شهید در خاک کردستان میزبانی می‌کنند
شهادت مبارک است و شهید تبرک، جان ما عزیز است و وطنمان با عزت، ایران دیدی که مردم خطه شهید پرور کردستان چه قیامتی برپا کردند برای میزبانی 5400 شهیدی که در راه حفظ تو جان دادند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ما لایق این نبودیم که شهدا به مجلس ما بیایند، با عنایت‌شان، مهمان شهدا شدیم. اغراق نیست اگر بگویم که با مهمان‌نوازی شهدا، بهترین روزهای زندگیمان در این دوران رقم خو ، آری اینها سخنان مهمانانی هستند که امروز 5400 شهید کردستانی از آنها میزبانی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


از حدود یک ماه پیش بود که هر روز عطر و یاد شهدا در گوشه گوشه دیار کریمان به بهانه بزرگداشت 5 هزار و 400 شهید استان کردستان پیچیده و آسمان هم به همراه شهدا نظاره‌گر این روزهای پر از عشق و خلوص و پرخیر و برکت برای استان است.

,
,

 

,


امروز روز مزد گرفتن از شهدا بود، همه آمده بودند به عشق شهدا، فرمانده‌شان هم آمده بود، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم آمده بود، مادران و پدران شهدا، جانبازان و ایثارگران، فرزندان شهدا، همه و همه به میهمانی 5 هزار و 400 شهید آمده بودند.

,
,

 

,


حال و هوای محل برگزاری اجلاسیه را نمی‌توان توصیف کرد، باید بودید و حس می‌کردید، از حضور تک تک مردم و یاد شهدایی که فضا و دل‌ها را شهدایی کرده بود.

,
,

 

,


شهادت مبارک است و شهید تبرک، جان ما عزیز است و وطنمان با عزت، ایران دیدی که مردم خطه شهید پرور کردستان چه قیامتی برپا کردند برای میزبانی 5400 شهیدی که در راه حفظ تو جان دادند...

,
,

 

,


سردار حسن سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این کنگره خبر از ساقط شدن یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در داخل مرزهای سرزمینی ایران اسلامی در بامداد امروز توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد که تکبیر و ندای الله اکبر حاضرین زینت بخش این خبر در این محفل شد.
نمایش تئاتر در مورد همگامی مردم کردستان با تظاهرات‌های مردمی ایران علیه رژیم ستم شاهی و شهادت یک تن از مبارزان انقلابی توسط مزدوران رژیم پهلوی، با اجرای هنرمندان تئاتر کردستان از دیگر برنامه‌های آغازین کنگره ملی بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان بود.

,
,
,

 

,


در این تئاتر تظاهر کنندگان به نمایندگی از اقوام مختلف ایران لباس‌های محلی آنان از جمله لباس کُردی، لری، گیلکی و مازندرانی و بلوچی را بر تن کرده بودند.
داستان تئاتر روایتی را از آغاز نهضت جمهوری اسلامی، تظاهرات مردم ایران، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و تشییع پیکر شهیدان در برخی استان‌های کشور را روایت می‌کرد.

,
,
,

 

,


این کنگره ملی که به عنوان بزرگترین برنامه فرهنگی استان کردستان در سال ۹۸ نیز شناخته می‌شود میزبان چند هزار نفر بود و برخی از آنان به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کودکان و نونهالان خود را به همراه آورده بودند تا با این فرهنگ آشنا شوند.

,
,

 

,


ملبس بودن بسیاری از حاضرین به لباس‌های محلی کُردی که تداعی گر فرهنگ اصیل مردمان دیار کردستان به ویژه پیشمرگه های کُرد مسلمان بود و قیام شرکت کنندگان و تکبیر گویی آنان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب در بین سخنرانی‌ها از دیگر جلوه‌های زیبای این مراسم بود.

,
,

 

,


در این کنگره تمبر یادبود ۵۴۰۰ شهید استان کردستان رونمایی شد و به امضا حسن سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان رسید.

,
,

 

,


در این کنگره از خانواده پنج شهید سعید زاده از سقز، خانواده ۶ شهید قادر خانزاده از بانه، خانواده ۲ شهید کاکسوندی از دیواندره، خانواده سه شهید احمدی از بیجار، خانواده ۲ شهید غلام ویسی از سروآباد، خانواده شهیدان شریفی از دهگلان، شهیدان پابرجا از مریوان، خانواده پنج شهید الماسی از قروه، خانواده شهیدان باقری از کامیاران و خانواده شهیدان ورمزیار از سنندج تجلیل شد.

,
,

 

,


همچنین در این کنگره از خانواده شهیدان سپهبد صیاد شیرازی، شهید قهاری و شهید امیرالله افتخاریان مشهور به ابو عمار به عنوان حماسه آفرینان انقلاب اسلامی در کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، تجلیل به عمل آمد.

,
,

 

,


حُسن ختام این برنامه نیز اجرای یک خاطره به صورت تئاتر توسط خانواده هنرمند شهید شهریار رادمنش بود که در آن مادر شهید سرگذشت فرزند شهیدش را بازگویی کرد.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه