اخبار داغ

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان یزد/ مشاغل خانگی هزار و 60 یزدی را از بیکاری نجات داد

صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان یزد/ مشاغل خانگی هزار و 60 یزدی را از بیکاری نجات داد
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: سال گذشته تعداد سه هزار و 39 مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادرشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مشاغل خانگی امروزه به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد محسوب می‌شوند. دبیرخانه حمایت از مشاغل خانگی از سال 1390 شروع به فعالیت کرده و راه‌اندازی مشاغل خانگی ازجمله اقداماتی است که درراستای کاهش بیکاری زنان در استان یزد صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رفع بیکاری و تولید ثروت، مزیت بزرگ  کسب‌ وکارهای خانگی

, رفع بیکاری و تولید ثروت، مزیت بزرگ  کسب‌ وکارهای خانگی, رفع بیکاری و تولید ثروت، مزیت بزرگ  کسب‌ وکارهای خانگی,
یکی از مزایای کسب‌ وکارهای خانگی، ایجاد شغل رسمی در «محل سکونت» و حذف هزینه‌های مربوط به محل راه‌اندازی کسب‌وکار خانوادگی بوده و از دیگر مزایای آن رفع بیکاری و تولید ثروت است هرچند مشاغل خانگی در اذهان به چند شغل خاص محدود می‌شود، اما دامنه فعالیت در این نوع مشاغل گسترده بوده به‌ طوری‌ که درحال حاضر۳۲۴ رشته فعالیت در قالب پنج دسته‌بندی تعریف‌شده است.
,
 
,
صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان یزد
, صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان یزد, صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان یزد,
 
,
فریبا آیت‌اللهی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به این مطلب که در سال گذشته تعداد سه هزار و 39 مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادرشده گفت: از این تعداد، 3 هزار و 19 مجوز برای متقاضیان مستقل و 20 مجوز برای متقاضیان پشتیبان بوده است.
, یزدرسا,
 
,
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: همچنین در فروردین‌ماه سال جاری ۲۱مجوز مشاغل خانگی صادرشده که ۱۹ مجوز برای متقاضیان مستقل و 2 مجوز برای متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی بوده است.
,
 
,
آیت‌اللهی؛ رشته‌های پرورش‌دهنده گوسفند و بز، قالیبافی، دوخت لباس، تولیدکننده زعفران و پرورش قارچ خوراکی را دارای بیشترین متقاضی در حوزه صدور مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته دانست و گفت: در سال  97 از مجموع سه هزار و 39 مجوز صادره در حوزه مشاغل خانگی، تعداد هزار و 819 مجوز برای زنان و تعداد هزار و 220 مجوز برای مردان صادرشده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: همچنین تعداد 545 مجوز مشاغل خانگی نیز صرفاً برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صادرشده است.
,
 
,
اشتغال هزار و 60 یزدی در طرح های مشاغل خانگی
, اشتغال هزار و 60 یزدی در طرح های مشاغل خانگی, اشتغال هزار و 60 یزدی در طرح های مشاغل خانگی,
 
,
مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ میزان اعتبار تخصیصی به استان در سال قبل درزمینهٔ مشاغل خانگی را یکصد و 77 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: از این مبلغ یکصد و 59 میلیارد ریال آن محقق شده که یکصد و ۱۷ میلیارد ریال آن به‌عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت و منجر به اشتغال هزار و ۶۰ نفر شده است.
,
 
,
آیت‌اللهی در ادامه به مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال استان در خصوص صدور مجوز مشاغل خانگی اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس بند 7 هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در تاریخ 04/07/1397 برگزارشده مصوب شد کلیه مجوزهای صادره صرفاً برای جوانان، زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار صورت پذیرد.
,
 
,
ایجاد اشتغال پایدار با طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده" 
, ایجاد اشتغال پایدار با طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده" , ایجاد اشتغال پایدار با طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده" ,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به امضاء موافقت‌نامه طرح توسعه مشاغل خانگی 6 هزار و 200 زن سرپرست خانوار در 23 استان با اعتبار سه میلیارد تومان بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی برای دوره زمانی یک‌ساله گفت: از اهداف اجرای این طرح، خوداشتغالی زنان سرپرست خانواده و پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب‌وکار خانگی به بازارهای هدف است.
,
 
,
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: این طرح در سه فاز شناسایی، ارزیابی و اتصال به بازار از طریق شبکه‌سازی دنبال می‌شود که در آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان ناظر، جهاد دانشگاهی مجری طرح و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌عنوان کارفرما شناخته می‌شوند.
,
 
,
وی در پایان ابراز داشت: هماهنگی هایی به منظور اجرای بهینه  استانی طرح با مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری و جهاد دانشگاهی استان صورت گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه