اخبار داغ

آغاز طرح سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز در استان مرکزی

آغاز طرح سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز در استان مرکزی
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان مرکزی گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان مرکزی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از امروز آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عسگری رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان مرکزی در گفت‌وگو با دیار آفتاب گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیل نوآموزان بدو ورود به دبستان از سال ۷۲ به‌صورت آزمایشی آغاز و از سال ۷۴ به‌صورت دائمی و هرساله در سراسر کشور انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عسگری اظهار کرد: طرح سنجش سلامت از امروز اول تیرماه در اراک و از ۴ تیرماه در ساوه و در سایر مناطق استان مرکزی از ۹ تیرماه شروع می‌شود. با توجه به دانش آموزان هر منطقه ممکن است اجرای این طرح تا پایان شهریورماه نیز ادامه داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: این طرح در استان مرکزی با فعالیت ۲۱ پایگاه ثابت و سیار اجرا می‌شود و طی آن ۱۱ هزار کودک بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار پیش‌دبستانی از امروز در این طرح موردسنجش قرار می‌گیرند.

,

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان مرکزی گفت: نوآموزان مشمول این طرح مورد ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، مراقبت‌های بهداشتی و سلامت، آمادگی تحصیلی، ارزیابی‌های رفتاری و معاینات پزشکی که در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود، قرار می‌گیرند.   

,

وی افزود: نوآموزانی که در این طرح بدون مشکل شناخته شوند، مستقیماً از پایگاه اولیه به مدارس عادی ارجاع می‌شوند و کسانی که مشکوک باشند به پایگاه‌های تخصصی در اداره استثنایی ارجاع می‌شوند که در این مرحله زمینه تخصصی و جایگاه آموزشی و مدرسه محل ثبت‌نام فرد مشخص می‌شود.

,

 عسگری خاطرنشان کرد: اگر این طرح انجام نشود و تمام دانش آموزان در کنار هم قرار بگیرند و مشکلات جسمی، بینایی و شنوایی آنان مشخص نمی‌شود، لذا هدف این طرح عدالت آموزشی و قرار گرفتن دانش آموزان در جایگاه خودشان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه