اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی هرمزگان تاکید کرد

اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی/ 30 کمپ ترک اعتیاد در هرمزگان وجود دارد

اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی/ 30 کمپ ترک اعتیاد در هرمزگان وجود دارد
مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ۳۹ مرکز درمان سرپایی و ۳۰ کمپ اقامتی برای معتادین راه اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ غلامحسین رنجبر ،مدیر کل بهزیستی هرمزگان باتاکید بر اینکه بهزیستی بیش از ۱۱۰ فعالیت انجام می دهد، افزود: هشت پایگاه خدمات اجتماعی در سطح استان داریم که وظیفه اش استفاده از ظرفیت خود محلات برای حل مشکلات اجتماعی و رفتاری مردم است و همچنین علاوه بر شناسایی افراد آسیب دیده آنها را جهت درمان به مراکز مددکاری معرفی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رنجبر تصریح کرد: ۳۹ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در کل استان وجود دارد که این مراکز  علاوه بر ساماندهی معتادین در دو بخش دارویی و غیر دارویی خدمات روان شناختی به معتادین ارائه می شود همچنین ۱۳۷ کودک کار خیابانی در سطح استان وجود دارد که حمایت از آنها صورت می گیرد.

,

وی افزود: در حال حاضر در بخش کاهش آسیب‌های اورژانس اجتماعی به مسائلی چون طلاق، کودکان کار و ... می‌پردازد و تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی به صورت غیردولتی اداره می‌شود؛ همچنین اورژانس اجتماعی در حوزه‌های کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و خودکشی به جز سیریک، بشاگرد و بوموسی در ۱۰ شهرستان فعال است.

,

رنجبر تصریح کرد: متاسفانه امروزه بحث اعتیاد دامن گیر جامعه شده و منشاء بسیاری از آسیب‌هاست که باید فرهنگ‌سازی شود و همکاران ما این آمادگی را دارند که در مواردی که همسرآزاری، کودک آزاری یا سالمند آزاری صورت می‌پذیرد مداخله، و خدمات ارائه دهد.

,

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با بیان اینکه  در بخش طلاق سال 1397  حدود ۷ هزار و ۶۳۶ پرونده طلاق وجود داشته است، گفت: همه ساله این آمار در حال افزایش است و با سامانه تصمیم تمام این آمار تجزیه و تحلیل می‌شود.

,

رنجبر با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی استان هرمزگان، بحث مهم پیشگیری را پیگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: در همین راستا ۳۹ مرکز درمان سرپایی و ۳۰ کمپ اقامتی برای معتادین راه اندازی شده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از راه‌اندازی مراکز توانمندسازی معتادین در استان خبر داد و گفت: در این مرکز، معتادینی که بهبود یافته‌ و  توانمند شده اند،  با تدبیری که استاندار هرمزگان اندیشیده، مقرر شده بعد از بهبودی، زمینه را برای جذب و اشتغال در مراکز و شرکت‌ها فراهم شود.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هرمز مبنی براینکه دستگاه های زیادی متولی پیشگری از آسیب های اجتماعی هستند پس چرا ناهماهنگی های دیده می شود ،گفت: هر ماه سلسه جلساتی در این خصوص دراستان برگزارمی شود اما موازی کاری برخی دستگاه ها باعث شده این ناهماهنگی به وجود آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه