اخبار داغ

وقتی 4 شهردار پدرِ شهیدِ کرجی را حسرت به دل گذاشتند؛

مطالبه مرحوم حیدرخانی برای حذف نام شهید از روی پروژه 7 میلیاردی ناکام ماند

مطالبه مرحوم حیدرخانی برای حذف نام شهید از روی پروژه 7 میلیاردی ناکام ماند
امروز 18 تیر ماه که چند روزی از پر کشیدن پدر شهید نصرالله حیدرخانی می گذرد بر آن شدیم تا روایتگر آخرین گفتگویی باشیم که پدر شهید با ما داشت و از بی مهرهای شهرداری کرج برای "تیتریک" گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، هنوز صدای مرحوم "محمدحسن حیدرخانی" در گوشم می پیچد، پدر شهیدی که من را برای حضور در منزلش پذیرفت و همراه با همسرش با من هم صحبت شد تا از درد و دل هایش بگوید، از بی مهری که  شهرداری کرج در حقش روا داشته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اشک هایی که از گوشه چشم مادر شهید سرازیر می شد و آه هایی که پدر شهید برای غفلت شهرداری از مشکل این خانواده می کشید حکایت از اتفاقی تلخ داشت، اتفاقی از جنس یک پروژه که اگر مناسب و درخور ساخته می شد شاید دعای مردم را به همراه داشت اما به واسطه انتخاب غلط شهرداری، ناراحتی و اعتراض مردم را نصیب این خانواده شهید کرد. 
,
 
,
و اما امروز 18 تیر ماه که چند روزی از پر کشیدن پدر شهید نصرالله حیدرخانی می گذرد بر آن شدم تا روایتگر آخرین گفتگویی  باشم که پدر شهید با ما داشت و از بی مهرهای شهرداری کرج برای "تیتریک" گفت. 
, تیتریک,
 
,
ماجرا از این قرار است که 22 فروردین ماه سال 95 در مراسمی با حضور مسئولان شهری و استانی پل مکمل شهیدان حیدرخانی در تقاطع بلوار شهدای دانش‌آموز کرج به بهره برداری رسید.
,
 
,
این پل با طول 320 متر و با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال احداث شد و خط عبوری روی پل دارای ۲ مسیر و زیر پل شامل ۶ مسیر رفت و برگشت است که به گفته مسئولین با بهره برداری از آن تردد خودروها در مسیر شرق به جنوب در بلوار شهدای دانش آموز تسهیل می شود.
,
 
,
و اما محمد حسن حیدرخانی پدر شهید حیدرخانی در زمان حیاتش در گفتگو با خبرنگار تیتریک، ماجرای افتتاح این پل و معضلاتی که به واسطه این پروژه پیش از بهره برداری تا کنون با آن دست و پنجه نرم می کند اینگونه مطرح کرد؛  
,
 
,
واقعا نمی دانم چه بگویم، راه عبور ما به سمت دیگر خیابان بسته شده است، تردد ماشین ها به دولت آباد با مشکل مواجه شده و باید یک دور دولت آباد بچرخند تا وارد این محله شوند. این پل نمای مغازه ها را از بین برد و فروش کسبه را به حداقل رسانده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
مغازه ما را به واسطه اینکه نمای روبروی آن بسته شده است، کسی اجاره نمی کند و دیگر کاسب های این منطقه نیز از این وضعیت ناراحت هستند.
,
 
,
پیش از احداث این پل با جمعی از اهالی دولت آباد به شهرداری منطقه و در ادامه به شهردار وقت و مقامات بلندپایه تر از وی و شورای شهر کرج مراجعه کرده و اعلام کردیم ما برای احداث این پل رضایت نداریم اما بر خلاف اعتراض ما پی پروژه کنده شد.
,
 
,
آخرین بار به واسطه اعتراض با مسئولین مربوطه دعوا کردم، دو ماه پروژه متوقف شد و این موضوع زمزمه شد که می خواهند در این منطقه چاه بزنند در حالی که پایه های پل را احداث می کردند اما پس از 3 ماه پروژه مجددا آغاز به کار کرد.
,
 
,
پس از شروع به کار به شورای شهر و شهرداری مراجعه کردیم اما کسی توجه نکرد و پل ساخته شد و در کمال تعجب روبان پروژه را نیز به دست خودم پاره کردند، درحالیکه من یکی از معترضین احداث این پل بودم، اما آنها برای سیاست کاری خود مرا دعوت کرده و چند عکس نیز گرفتند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
مادر شهید حیدرخانی
,
 
,
 
,
خبری از اینکه پل با چه عنوانی نامگذاری می شود نداشتیم تا زمانی که تابلوی آن نصب شد. اولین باری که قصد عبور از پل را داشتیم نام شهیدان خود را روی این پروژه مشاهده کردیم.
,
 
,
متاسفانه عده ای عنوان کردند منفعتی به شما می رسد که این پل با نام شهدای شما مزین شده است، درحالیکه برای من ناراحت کننده است، نام شهدای ما روی پلی است که زمان عبور مردم از این مسیر می نسبت به احداث آن گلایه دارند و بعضا صحبت هایی می شود.
,
 
,
برای ما این مسئله بسیار گران تمام شد چرا که هیچگونه سودی این پروژه نداشت، به جز اینکه به کاسبی فروشندگان این منطقه ضرر زده است.
,
 
,
همه از ساخت این پل ناراحت هستند، پیش از این راحت به سمت دیگر خیابان رفته و امور منزل از جمله خرید نان و ... را انجام می دادم اما امروز حتی یک جوان نیز نمی تواند از این مسیر عبور کرده و به سمت دیگر خیابان برود. 
,
 
,
حتی با ماشین اگر تردد کنید از سه لاین همزمان ماشین تردد کرده و به یک لاین باریک ختم می شود و این مسئله خطر تصادف را دو چندان می کند و تا کنون چند نفر کنار همین پل به دلیل تصادف فوت کرده اند.
,
 
,
پل به نام شهیدان نصرالله حیدرخانی و علی اصغر حیدرخانی نامگذاری شده است، نصرالله که پسر من است در سن 23 سالگی به شهادت رسید و علی اصغر که پسر عموی شهید است در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
,
 
,
اعتراض مردمی معمولا برنامه ریزی شده و سیاست مدارانه نیست، کسبه نیز از من خواستند به واسطه اینکه پدر شهید هستیم و شاید مسئولین به صحبت من توجه کنند اعتراض خود و آنها را به گوش مسئولین برسانیم اما اقدامی نشد.
,
 
,
پیش از افتتاح این پل، مسیر بلوار یک دور برگردان ساده داشت اما آن را مسدود کردند و هزینه ای چند میلیاردی صرف پل شهیدان حیدرخانی کردند! یک ترافیک از 7 تیر تا این مسیر ایجاد شده بود، برای کاهش حجم ترافیک این اقدام را انجام دادند که زمینه ساز معضلات بزرگتری شد در حالی که زیر گذر 7 تیر ترافیک را حل می کرد و نیازی به ساخت این پل نبود که البته دلیل منطقی پشت ساخت این پروژه اعلام نشده است.
,
 
,
همسر شهید نیز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: شهید ما مایل بود که گمنام باشد و به دنبال اسم، رسم و ریا نبود لذا حتی زمان تعویض دفترچه درمانی و یا مراجعه به پزشک اعلام نمی کردم همسر شهید هستم.
,
 
,
پسر من نیز از این مسئله ناراحت است و می گوید پلی که همه از آن اعلام نارضایتی می کنند چرا باید نام پدر من روی آن باشد و همکارانم در مدرسه منفعتی را برای ما در این نام گذاری ببینند!
,
پدر شهید با اشاره به اینکه حداقل نام شهید ما را از روی پل بردارند ادامه داد: حقوق بنیاد شهید کاملا صرف پرستار می شود و محل درآمد ما اجاره مغازه روبروی پل بود اما کرکره آن را به واسطه عدم استقبال برای اجاره بالا کشیده ایم.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
پیش از این بنیاد شهید هزینه ای برای پرستار تقبل می کرد اما این هزینه را زمانی که ما نیاز داشتیم اختصاص پیدا نکرد و اعلام کردند بنیاد پول بیمه را پرداخت نکرده است و بیمه نیز نمی تواند پول برای پرستار تقبل کند و این است مشکلات خانواده شهدایی که چشم و چراغ مملکت هستند.
,
 
,
یکسال از انعکاس این درد و دل ها می گذرد اما طی روزهای اخیر این پدر شهید در حالی آسمانی شد که تا واپسین روزهای حیات خویش به واسطه یک پروژه عمرانی افتتاحی در این کلانشهر نسب به شهرداری انتقاد داشت اما سناریوی بی توجهی ها موجب شد پدر شهید حیدرخانی با بغضی در گلو مانده، راهی دیار باقی شود. 
,
 
,
در واپسین لحظات درج این گزارش با خودم مرور کردم که اتفاق تلخ مذکور از زمان شهردار شدن علی ترکاشوند اغاز شد و تا امروز که علی اصغر کمالی زاده سکان این دستگاه را بر عهده دارد ادامه پیدا کرده است. 
,
 
,
امروز  4 شخصی که از سال 95 تا 98 سکاندار شهرداری کرج بودند می توانند پاسخگوی گلایه پدر شهیدی باشد که در سایه بی توجهی آنها به خواسته اش راهی سرای باقی شد؟
,
ختم کلام ...
,
 
,
مبادا فراموش کنید این شهدا بودند که با رفتنشان امروز مامنی آرام برای شما فراهم کردند تا بتوانید بر کرسی ای بنشینید که تنها جای خادمان به مردم باید باشد و بس.  
 
,
,
 
انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه