اخبار داغ

کارشناس عفاف و حجاب:

حجاب یک حقوق شهروندی است/ دستگاه‌های فرهنگی در ترویج حجاب موفق نیستند

حجاب یک حقوق شهروندی است/ دستگاه‌های فرهنگی در ترویج حجاب موفق نیستند
کارشناس عفاف و حجاب گفت: کارکرد دستگاه های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب کافی نیست و باید فعالیت هایی که باعث اشتیاق، جاذبه و اقناع شدن افراد در جامعه می شود، انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم آقایی، کارشناس عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه دو مفهوم پاکدامنی و قناعت برای واژه حجاب به کار گرفته شده است، گفت: عفاف، حفظ اعضا و جوارح از هر گونه خطا که دارای معنی عام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

آقایی با توجه به اینکه عفاف فقط مختص بانوان نیست و یک مشی انسانی و حالت درونی دارد، اظهار کرد: حجاب ثمره و میوه عفاف است که عفت درونی و تجلی در پوشش ظاهری فرد را داراست.

,

وی با اشاره به اینکه فلسفه حجاب در این است که زن برای ورود به اجتماع ضوابطی را لازم دارد، عنوان کرد: پوشش ظاهری یکی از ضوابط ورود زن به جامعه است، تا جنسیتی به آن نگریسته نشود و انسانی باید به آن نگاه کرد، یعنی جلوه‌های زنانه مخفی شود تا پیش از آنکه در دل مخاطب بنشیند انسانیت زن تجلی پیدا کند.

,

کارشناس عفاف و حجاب در ادامه افزود: به آثار برجای در تمدن ایران باستان که نگاهی می اندازیم به این نتیجه می رسیم که اندام زنان دارای پوشش بوده و به حجاب و پوشش زن توجه ویژه ای داشته اند.

,

آقایی با اشاره به اینکه خانواده دارای جایگاه والایی برای انتقال پیام های حجاب و عفاف به فرزندان خود هستند، اظهار کرد: اساس تربیت دینی با خانواده است و آسیب از آن جایی شروع می شود که تربیت فرزندان به دیگر نهادها سپرده شود.

,

وی مطرح کرد: مادر اگر دغدغه تربیت فرزندان خود را داشته باشد پیش از هر اقدامی باید تربیت دینی در خانه رقم بزند و زمانی که پایه اعتقادی فرزند در خانواده قوی باشد او با ورود به جامعه دچار آسیب کمتری می شود.

,

کارشناس عفاف و حجاب با اشاره به اینکه خانواده و امور تربیتی مورد هجمه واقع می شوند، اظهار کرد:هزینه های بالایی برای انتشار فیلم و سریال مختلف با هدف جلوه دادن بی بند و باری و.. ساخته می شود، که این امر مهم و موثر است و برای از بین بردن آن سرمایه گذاری می شود.

,

آقایی در پاسخ به این سوال که در برخی خانواده ها مادر با حجاب اما فرزندان به حجاب توجهی ندارد ناشی از چه چیزی است، گفت: این مسئله ناشی از عدم موفقیت مادر در نهادینه کردن تربیت دینی و نبود اعتقاد در مادر می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه سازمان های فرهنگی برای ترویج حجاب تلاش می کنند اما موفق نیستند، مطرح کرد: کارکرد سازمان های فرهنگی کافی نیست و اینگونه سازمان ها باید فعالیت هایی که باعث اشتیاق، جاذبه و اقناع شدن افراد در جامعه می شود، انجام دهند.

,

کارشناس عفاف و حجاب بیان کرد: حجاب صرفا برای زنان الزامی نیست در حالی که حجاب یک حقوق شهروندی است و مردان هم با حجاب اسلامی باید در جامعه ورود پیدا کنند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه