اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان:

استان کرمان کمترین میزان برداشت از آب های جاری در کشور را دارد/ تنها یک سوم نیازآبی مردم با وجود بارندگی های اخیر تامین می شود

استان کرمان کمترین میزان برداشت از آب های جاری در کشور را دارد/ تنها یک سوم نیازآبی مردم با وجود بارندگی های اخیر تامین می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه 1100 لیتر کمبود آب داریم و تنها یک سوم نیاز مردم را می توانیم تامین نماییم، گفت: با وجود بارندگی های سیلابی اخیر آب دهی امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و این در حالیست که در شهر کرمان 3 هزار لیتر در ثانیه نیاز آبی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ظهر امروز در خصوص مدیریت مصرف آب در فصل تابستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در یک کشوری با اقلیم خشک و کمبود بارندگی کمتر از 250 میلی متر زندگی می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : میانگین بارندگی استان کرمان تا 10 سال پیش بین 140 تا 145 میلی متر بود که در دهه گذشته این رقم کمتر از 130 میلی متر اعلام شده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان افزود: از اصحاب رسانه می خواهیم اخبارمنفی را منتشر نکنند که باعث تخریب اذهان عمومی شود.

,

طاهری عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان هایی از جمله رفسنجان، زرند و سیرجان در شمال استان کرمان از آب کمتری برخوردار هستند زیرا در سال جاری بارش برف در مناطق کوهستانی نیز بسیار کم بود.

,

وی با تاکید بر اینکه آب را به خوبی مدیریت نکردیم ، تصریح کرد: باید بپذیریم که بیشترین آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

,

مدیرعامل شرکت آّب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه همه مردم باید مطالبه گر باشند ، اذعان داشت: این را بدانیم با قوه قهریه هر حاکمیتی باشد باید قانونمند و با نظم باشد تا مردم خودشان اراده نکنند هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

,

طاهری افزود: شرکت آب و فاضلاب استان دارای 365 حلقه چاه است که در پهنه استان وجود دارد که از این تعداد تنها 90 حلقه به شهر کرمان اختصاص دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان کمترین میزان برداشت از آب های جاری در کشور دارد.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان داشت: سدهای سیرجان و بافت تامین کننده آب شهرستانهای سیرجان، بزنجان و بافت هستند و بقیه شهرستان ها از طریق چاه تامین می شوند.

,

طاهری با بیان اینکه 1100 لیتر کمبود آب داریم و تنها یک سوم نیاز مردم را می توانیم تامین نماییم، گفت: با وجود بارندگی های سیلابی اخیر آب دهی امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و این در حالیست که در شهر کرمان 3 هزار لیتر در ثانیه نیاز آبی دارد .

,

وی ادامه داد: برخی نظرشان بر جیره بندی آب در فصل تابستان بود که متاسفانه این کار دو عیب بزرگ دارد از جمله مصرف زیاد خواهد شد و ثانیا شبکه در حین خالی بودن هواگیری شده و پس از جاری شدن آب در اثر فشار دچار شکستگی خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان خاطرنشان کرد: پس از بررسی های زیاد قرار بر این شد تا در شهر کرمان در ساعات 11 شب الی 5 و نیم صبح، 9 صبح الی 11 ظهر، 15 عصر الی 18 آب در شبکه ذخیره شود و سپس در ساعات 5 و نیم الی 9 صبح، 11 ظهر الی 15 عصر آب در شبکه پمپاژ خواهد شد.

,

طاهری در رابطه با استفاده آب شرب توسط کارواش ها گفت: کلیه کارواش ها باید از آب چاه برای شستشوی اتومبیل استفاده نمایند در صورت مشاهده استفاده از آّب شرب با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

,

وی در انتها از کلیه شهروندان خواست تا در مصرف آب مدیریت داشته باشند تا بتوانیم به خوبی فصل تابستان را بدون قطعی سپری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه