اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

امروز دیگر وقت مذاکره نیست/برداشتن حجاب مقدمه برداشتن عفت زنان است

امروز دیگر وقت مذاکره نیست/برداشتن حجاب مقدمه برداشتن عفت زنان است
نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با حضور باشکوه نمازگزاران چهارمحال و بختیاری برگزار شد. ائمه جمعه در این استان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بیان مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با حضور باشکوه نمازگزاران چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

ائمه جمعه در این استان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بیان مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

,

 

,

مشروح این خطبه‌ها را در زیر می‌خوانید:

,

 

,
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:,
 
,

امروز دیگر وقت مذاکره نیست/ ملت ایران با مقاومن درونی و بیرونی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند

, امروز دیگر وقت مذاکره نیست/ ملت ایران با مقاومن درونی و بیرونی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند,

 

,

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: علی‌رغم آنکه پیامبران الهی و ازجمله حضرت نوح (ع) مردم را به راه راست و پرهیز از فساد دعوت می‌کردند اما برخی از این مسیر فاصله گرفته و نابود شدند.
 
نکونام با بیان اینکه داستان‌های بسیاری از زندگی گذشتگان در قرآن آمده است که باید از آن‌ها درس آموخت افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز منادی دین اسلام است و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز همین پرچم را بلند کردند.
 
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه مهم دینی است ادامه داد: نباید بگذاریم این واجب الهی به فراموشی سپرده شود چون بنابر تاکیدات قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر نشانه پیروان حضرت محمد (ص) است.
 
امام جمعه شهرکرد نشست و برخاست با اهل منکر را گناه دانست و تاکید کرد: برخی بدحجابی را منکر نمی‌دانند و تصور می‌کنند این موضوع اشکالی ندارد اما باید معروفات و منکرات با تذکر شناسانده شود و این ضرورت دینی است که همه در قبال آن مسئولیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته حجاب و عفاف تصریح کرد: حجاب یکی از ضرورت‌های مهم جامعه است و واجب است که حد و حدود آن رعایت شود، جامعه اسلامی باید این ضرورت دین را در درونش با دقت پیگیر باشد و نباید فراموش کنیم که برای حجاب خون‌ها ریخته و جان‌ها تقدیم شده است.
 
نکونام خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و در یک کلام حکومت نسبت به اجرای همه واجبات و ازجمله حفظ حجاب وظیفه دارند و این مهم با کمک و یاری مردم محقق می‌شود.
 
امام جمعه شهرکرد به دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اشاره و عنوان داشت: عشق و علاقه به امام رضا (ع) در دل مردم ایران و شیعیان جهان تبلور دارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی از خدمات این دو دستگاه تلاشگر به مردم قدردانی کرد.
 
وی به سال‌روز تاسیس شورای نگهبان در سال 1359 اشاره و یادآور شد: این شورا حافظ اسلامیت نظام و تلاشگر در جهت اینکه روح اسلام در قوانین حاکم باشد، است، بنابر فرموده مقام معظم رهبری شورای نگهبان از ورود ناخالص در دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند.
 
نکونام با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد ادامه داد: در انتخابات‌ها مردم به آن‌هایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند اعتماد می‌کنند و رای می‌دهند، نگاه‌های بیرونی و مصلحت‌اندیشانه نباید در درون اسلام ورود کند و مردم انتظار دارند این شورا وظایفش را بهتر از گذشته انجام دهد.
 
امام جمعه شهرکرد مقاومت در درون و بیرون از کشور را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: مقاوت درونی با رهبری رهبر معظم انقلاب هدایت شده و علی‌رغم حرکت‌های بسیار برای انحراف در نظام از سوی دشمن موفقیتی کسب نشده و ایران با قدرت به پیش می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که چرا رهبر انقلاب اجازه مذاکره در برجام را صادر کردند گفت: ایشان مخالف مذاکره بودند اما در نهایت اجازه دادند به دو دلیل و آن اینکه مذاکره با شرایط باشد که اگر به آن شرایط عمل شده بود ما امروز اینجا نبودیم و دوم اینکه مذاکره شد به دلیل فضایی که در جامعه ایجاد شده بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اجازه دادند مذاکره صورت بگیرد که مشخص شود دشمن تا چه حد بدعهد است و حرف آن‌هایی که می‌گفتند با مذاکره هم تحریم‌ها برداشته می‌شود و هم چرخ سانریفیوژها می‌چرخد شعاری بیش نبوده است.
 
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امروز وقت آن است که به خودمان بیاییم چون الان دیگر وقت مذاکره نیست و با وجود ابهام‌زدایی‌ها باید تصمیم قاطع گرفته شود چراکه آمریکا همانی است که از برجام خارج شد و اروپا همانیست که نتوانست بعد از یک سال و چند ماه به تعهداتش عمل کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه لردگان:

, امام جمعه لردگان:, امام جمعه لردگان:,

 

,

 توهین ها به شورای نگهبان همسویی با استکبار است

,  توهین ها به شورای نگهبان همسویی با استکبار است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی تاج زاد امام جمعه شهرستان لردگان ضمن رعایت تقوای الهی از قول امام علی علیه السلام گفت: در دنیا نگهبان انسانها در مقابل گناه ها تقوا است و در آخر تقوا مایه قرب الهی است.
تاج زاد در ادامه گفت: با توجه به دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام سیره عملی آن امام همام را در راه رسیدن به شناخت واقعی امام علیه السلام لازم و کافی دانست و عنوان داشت:  بنابر قول اباصلت که فرمودند: دانشمندی مثل امام‌رضا (ع) ندیده‌ام و دشمنی مثل مأموم نیز گفت: بالاتر از امام رضا (ع) در این عالم شخصی وجود ندارد و این شخصیت وجودی امام رضا علیه السلام است که دوست و دشمن ایشان را می ستایند و در حد اعلاء معرفی می‌نمایند.

وی افزود: همچنین ارادتمندان امام رضا علیه السلام و معصومین گذشته نیز امام رضا (ع) را این چنین معرفی می نمایند: امام کاظم علیه السلام می فرمایند: امام رضا (ع) عالم آل محمد و (ص) و سوال کنندگان را به رسیدن پاسخ به ایشان و این امام معصوم (ع) حواله می دهد .
 
 خطیب جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه لردگان، مردم را به رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق و انرژی موجود و مشکلات عدیده در کشور سفارش نمود.

وی همچنین به سالروز قیام مردم در مسجد گوهرشاد در روز عفاف و حجاب اشاره نمودو گفت: حجاب مایه حفظ خانواده و مرز بین مردان و زنان است، حجاب باعث عاقبت به خیری  در دنیا و آخرت آنها است و در همین خصوص مسئولین به خصوص سازمان صدا و سیما را مورد خطاب قرار داد و درخواست نمود در تولیدات صدا و سیما رعایت شئونات و حفظ حرمت ها در خصوص عفاف و حجاب مورد توجه قرار گیرد به عکس آن اقدام نگردد.

 وی همچنین به سالروز تاسیس بهزیستی اشاره و از زحمات و تلاش های این سازمان تشکر کرد و از مردم خواست دستگیر این سازمان باشند.
 
تاج زاد همچنین به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد به عنوان دانستند: کلیدی ترین نهاد مسئول در نگهبان ارزش‌ها نهاد شورای نگهبان است و بنابر قول امام خمینی (ره): شورای نگهبان و این نهاد مقدس باعث شده است که مشروطه ها تکرار نشود به شورای نگهبان ضامن جمهوریت نظان و حافظ  قانون اساسی است .

امام جمعه لردگان هجمه های علیه این شورا را مخالف با اسلام و بازی‌های جناحی و سیاسی عنوان . اضافه کرد: توهین ها به شورای نگهبان همسویی با استکبار و غربی‌ها معاند است .

وی گفت: عدم ورود ناخالصی ها در صحنه های  انتخاباتی وظیفه این شورای مقدس است و عدم ورود این شورا در انتخابات شوراهای شهر و روستا را خلأ قانونی دانست و  همه مصائب و مشکلات به وجود آمده را نتیجه عدم ورود این نهاد مقدس دانست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه اردل:

, امام جمعه اردل:, امام جمعه اردل:,

 

,

برداشتن حجاب مقدمه برداشتن عفت زنان است/ اینستکس یک امتیاز و دست آورد برای ما نیست

, برداشتن حجاب مقدمه برداشتن عفت زنان است/ اینستکس یک امتیاز و دست آورد برای ما نیست,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خدای متعال انسان را کمال خواه آفرید یعنی به دنبال آرزوها و خواسته های خوداست و به حدی و اندازه ای قانع نیست.

بهرامی افزود: انسان اگر راهی و مسیری و برنامه ای نتواند خواسته های او را تامین کند آن را کنار می زنداگر هدایتی هم نتواندنیازهای اورا برآورده کند آن را رها می کند.

وی بیان کرد: هر چقدر انسان در مسیرحق و درست حرکت کند و هر میزان که به مقصد نزدیک می شود آثار آن مقصد را می بیند مثل اینکه به سمت یک بوستان و گلستان می رود و هرچه نزدیکتر می شود آثار آن بوستان مثل بوی خوش آن طراوت وچشم نوازی آن را بیشتراحساس می کند لذا بیشتر شوق دارد که زودتر برسد.

بهرامی اظهار کرد: اگر انسان می خواهد از راه حق و عبودیت خدا بیرون نرود باید در راه خدا حرکت کند نه اینکه بایستد یاخدای نکرده فقط ادای آدمهای مومن را در بیاورد.
 
 برداشتن حجاب مقدمه ی برداشتن عفت زنان است/ اینستکس یک امتیاز و دست آورد برای مانیست

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل  با اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب اظهار داشت: این روز یادآور برخورد خشن و تند رضاخان قلدر پهلوی با مردم معترض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد است که برای سرکوب مخالفت مردم، آنان را به گلوله بست.

 بهرامی افزود:حجاب، پوشش ظاهری است و عفاف آن پوشش باطنی است،حجاب جسم را می پوشاند از طمع چشمها وهوسهای آلوده  وبه انسان امنیت وآرامش می دهد و عفاف ،درون و ارزشهای اخلاقی وباطنی را می پوشاند ازفریب نفس و سرقت شیاطین.

وی با بیان اینکه برداشتن حجاب مقدمه ی برداشتن عفت زنان است افزود: تمدن غرب امروز برای دست یافتن به مقاصدشوم و شرم آور خودشان به مخالفت با حجاب برخاستند.

خطیب جمعه شهر اردل بیان کرد: در همیشه تاریخ بشردر ادیان مختلف در ایران باستان خودمان مسئله حجاب یک امر طبیعی بود.

حجت الاسلام بهرامی ضمن  تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) گفت: امامی که مشهدش چشم و چراغ و نور امید ما ایرانیان است، امروز انقلاب مامیراث آن امام عزیز است و دین و شیعه گری ما مدیون حضور ایشان و به دنبال ایشان ورود امامزادگان فراوان به سمت ایران است.

خطیب جمعه شهر اردل با اشاره به طرح اینستکس و با بیان اینکه سازوکار این طرح بدتراز شرایط نفت در برابر غذا است گفت: اینستکس یک امتیاز و دست آورد برای مانیست بلکه یک اهرم فشار دیگر برای غرب خواهد بود.

حجت الاسلام بهرامی اذعان داشت: اساسا در دنیاطبق قوانین بین المللی هیچ کشوری را نمی توان به هردلیلی تحریم داروئی یامواد ضروری کرد نیاز به سازوکار نداردما به دست خودمان داریم یک شرایطی را می پذیریم تا دارو وغذا به دست ما برسد.

وی گفت:  اینستکس یعنی یک شرکتی در اروپا تاسیس بشود نفت مااگر فروش رفت پول فروش آن نفت در آن شرکت در اختیار اروپائی ها باشد در برابرآن مایحتاج مایعنی غذا وداروی ما تامین بشود وخود این یعنی پذیرفتن یک فشارواهرم فشار از سوی غربیها هروقت نخواستند ندهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه فارسان:

, امام جمعه فارسان:, امام جمعه فارسان:,

 

,

آمریکایی‌ها تصور می‌کردند ایران در مقابل فشار آن‌ها، دست‌بسته است

, آمریکایی‌ها تصور می‌کردند ایران در مقابل فشار آن‌ها، دست‌بسته است,

 

,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان به سالروز تأسیس شورای نگهبان را اشاره داشت و گفت: این نهاد بسیار بابرکت و مقدس باگذشت ۳۹ سال از فعالیت بی‌وقفه و دلسوزانه آن، شاهد برکات بی‌شمار آن به‌ویژه در مراحل و دوره‌های حساس انقلاب بوده‌ایم.

وی افزود: شوراى نگهبان یکى از ارکان اصیل نظام اسلامى و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است که بارها در معرض هجمه تبلیغاتى بدخواهان جمهورى اسلامى قرارگرفته است.

ملک پور عنوان داشت: حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است که با اسلامیت نظام مخالفت دارند و سعى دارند که این نهاد مؤثر نظام را تضعیف کنند تا از این طریق راه ورود احکام و قوانین غیراسلامى در کشور باز شود و گاه از سوى کسانى است که به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات قرار نگرفته‌اند. این افراد نیز گاه دست به تبلیغات سازمان‌یافته علیه شوراى نگهبان می‌زنند از زحمات این عزیزان در شورای نگهبان و ناظرین شهرستان کمال تشکر راداریم

امام‌جمعه فارسان به موضع‌گیری ایران در برابر بدعهدى اروپا اشاره و بیان کرد: در شرایط کنونى، بهترین راهبرد براى جمهورى اسلامى ایران این است که با قاطعیت و سرعت بیشترى گام‌های بعدى خود را برداشته و به اروپایی‌ها فهمانده شود که تنها راه بازگشت ایران، عمل آن‌ها به تعهداتشان است.

وی گفت: غربی‌ها فکر می‌کردند ایران دست روى دست خواهد گذاشت و گزینه‌ای ندارد. خروج ترامپ از برجام ناشى از چنین محاسبه غلطى بود. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند ایران در مقابل فشار آن‌ها، دست‌بسته است.

ملک پور اظهار داشت: نباید خیلى به تهدیدهاى غرب و اروپا در این مقطع زمانى وزن داد. حتى اگر مکانیسم ماشه فعال هم بشود و قطعنامه‌های شوراى امنیت برگردد، وضع تحریم‌ها از این‌که هست بدتر نخواهد شد.

وی عنوان داشت: امید بستن به این‌که اروپا کارى بکند تنها زمانى معتبر است که کاهش تعهدات برجامى در حوزه‌های کلیدى به‌طور قوى و سریع انجام شود. در این صورت می‌توان امیدوار بود که اروپا در مقابل خواسته‌های به‌حق ایران سر تسلیم فرود آورد.

امام‌جمعه فارسان گفت: فرآیند طى شده در ۱۴ ماه اخیروقبل از آن، از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای اگرچه هزینه‌هایی را بر مردم ایران تحمیل کرده است، اما واجد درس‌ها و عبرت‌هایی نیز هست.

وی افزود: برجام و مذاکرات هسته‌ای ماهیت غرب را براى مردم ایران روشن کرد و دیگرکسی از ضرورت مذاکره با غرب بدعهد سخن به میان نمی‌آورد و این فرصتى براى معرفى شعارهاى اصلى انقلاب براى نسل جوان است.

ملک پور عنوان داشت: عقب‌نشینی اروپایی‌ها نگرانی آن‌ها نسبت به اقدام ایران در بازیابى فعالیت‌های تعطیل‌شده هسته‌ای، ناشى از عمل ایران به مقوله مقاومت فعال است. تداوم موفقیت ایران منوط به استمرار این رویه و تعمیم آن به دیگر عرصه‌هاست.

وی بیان کرد: روندهاى طى شده در ماه‌های اخیر حقانیت مواضع گذشته نیروهاى انقلابى را نسبت به برجام و دغدغه‌های آن‌ها نسبت به اعتمادبى جا به اروپایی‌ها و کارکرد برجام را اثبات کرد.

امام جمعه فارسان در پایان گفت: اگرچه براى حفظ وحدت و انسجام داخلى نباید اشتباهات گذشته به رخ مسئولین دولتى کشیده شود، اما باید با نهادینه‌سازی و گفتمان سازى این مواضع الگوى مناسبى براى آینده ترسیم و تدوین شود.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه