اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاروزی آذربایجان غربی خبر داد

خرید تضمینی بیش از ۸ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

خرید تضمینی بیش از ۸ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاروزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت دانه روغنی کلزا در استان ، میزان ۸ هزار و ۶۷۳ تن کلزا از زارعین خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از  ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از  ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود., اروم نیوز،,

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از مورخه۲۷ خردادماه در سطح استان آغاز شده است که تا کنون در سطح ۴ هزار و ۵۰ هکتار از مزارع کلزا کار برداشت به اتمام رسیده است و تعداد ۳۰ دستگاه کمباین نیز به طور مستمر در سطح شهرستانها در این خصوص به کارگیری شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاروزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد ۱۰ مرکز خرید دولتی جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون مراکز خرید مستقر در شهرستانهای پلدشت، بوکان، نقده، میاندوآب و پیرانشهر بیشترین میزان دانه روغنی را از زارعین استان خریداری کرده اند.

,

جلیلی یاد آور شد: در سال گذشته هشت هزار و ۱۹۷ تن کلزا از زارعان استان خریداری شد، که پیش بینی ها بیانگر افزایش ۶ درصدی خرید محصول تا کنون، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است که عملیات خرید همچنان تداوم دارد.

,

وی تاکید کرد: تا کنون مقدار ۷۴۱۱ تن از این میزان کلزای خریداری شده به مقصد کارخانه روغن کشی استان اصفهان حمل شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاروزی آذربایجان غربی بیان کرد: تا کنون مبلغ ۷ میلیارد تومان از کل بهای خریداری شده به حساب زارعین واریز شده و همچنان این روند ادامه دارد.

,

جلیلی گفت: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه ای در اختیار زارعان قرار داده شده است.

,

وی با بیان اینکه انواع سموم حشره کش مورد نیاز نیز به کشاورزان ارائه و نظارت‌ها برمراحل کاشت، داشت و برداشت محصول انجام شده است، افزود: در تمامی مزارع ارقام هیبریدی و گواهی شده کشت شده و به تمامی شهرستان ها ارقامی یکسان بین زارعان توزیع شده و بذرهای توزیعی هم تولید داخلی و هم هیبرید خارجی هستند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از خرید تضمینی ۸۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زراعین استان توسط ۶۳ مرکز خرید دولتی خبرداد و گفت : تا کنون ۱۶ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

,

گفتنی است ؛ کشاورزان با توجه به خشکسالی های پی در پی، کمبود آب و تغییر شرایط اقلیمی و کمک به روند احیای دریاچه ارومیه، باید به سمت کشت های استراتژیک با آب بری کم حرکت کنند که یکی از این محصولات دانه های روغنی از جمله کلزاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه