اخبار داغ

رئیس هیئت کبدی استان:

کبدی، ورزشی آینده دار استان سمنان/ کسب مقام سوم کشوری توسط بانوان کبدی کار استان

کبدی، ورزشی آینده دار استان سمنان/ کسب مقام سوم کشوری توسط بانوان کبدی کار استان
رئیس هیئت کبدی استان سمنان با بیان اینکه در طی دو سال فعالیت این رشته ورزشی، موفقیت های خوبی به دست آورده ایم، گفت: کبدی استان سمنان، ورزشی آینده دار است و اگر روند پیشرفت ادامه داشته باشد از رشته های شاخص استان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد شاهمیری رئیس هیئت کبدی استان سمنان و مشاور بازاریابی و اقتصادی فدراسیون کبدی کشور در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به فعالیت مثبت این رشته ورزشی در استان، گفت: ورزش کبدی حدود 10 سال قبل به صورت مقطعی و معدود در استان فعالیتش آغاز شد ولی چند سالی به صورت تعلیق درآمد و فعالیتی نداشت تا اینکه از ابتدای سال 96 مجددا این رشته در استان فعال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی به اقدامات و فعالیت های انجام شده در این رشته ورزشی در سطح استان سمنان در طی دو سال فعالیت، اشاره کرد و افزود: حدود 600 نفر کبدی کار آقا و خانم در رده های مختلف سنی در استان مشغول فعالیت می باشند.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان یکی از نقاط قوت این رشته ورزشی را گسترش فعالیت آن در اکثر شهرستان های استان دانست و تصریح کرد: در شهرستان های مهدیشهر، میامی، شاهرود، سمنان و سرخه هم بانوان و هم آقایان در این رشته فعال می باشند و تیم دارند.

,

شاهمیری اضافه کرد: در شهرستان گرمسار نیز آقایان در این رشته فعال هستند ولی در شهرستان دامغان و آرادان این رشته فعال نیست که سعی داریم این دو شهرستان را نیز فعال نماییم.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 خانه کبدی را در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی و فولادمحله شهرستان مهدیشهر افتتاح کردیم، اظهار کرد: تا پایان سال 98 نیز 2 خانه کبدی دیگر در درجزین و سرخه افتتاح خواهیم کرد که تعداد خانه های کبدی استان به 4 مورد افزایش خواهد یافت.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان گفت: در طی دو سال فعالیت تیم کبدی در سطح استان، شهرستان سمنان در بخش بانوان و شهرستان میامی نیز در بخش آقایان فعالیت های بسیارخوبی در این رشته داشتند.

,

شاهمیری تصریح کرد: سال گذشته نیز شهرستان مهدیشهر میزبانی اردوی تیم ملی بانوان کبدی کشور را بر عهده گرفت که تیم ملی پس از این اردو در مسابقات آسیایی شرکت کرد و قهرمان آسیا شد.

,

وی همچنین از کسب مقام سوم توسط بانوان کبدی کار استان سمنان در رقابت های کشوری در هفته گذشته خبر داد و افزود: با کسب این مقام، پیش بینی می شود از بانوان کبدی کار استان سمنان برای حضور در تیم ملی کبدی بانوان دعوت به عمل آید.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان ضمن بیان اینکه در سال 97 یکی از کبدی کاران استان به تیم ملی آقایان دعوت شد، اظهارکرد: در حال حاضر نیز تیم کبدی آقایان استان سمنان در مسابقات کشوری بزرگسالان در مشهد حضور دارند و از امروز نیز بازیهای تیم استان شروع می شود.

,

شاهمیری با ابراز امیدواری از آینده ورزش کبدی استان سمنان، گفت: با توجه به عملکرد خوب این رشته در طی دو سال اخیر، پیشرفت ما روز به روز بیشتر می شود و اگر به همین روال پیش برویم، کبدی استان ورزشی شاخص می شود مثل ورزش های ووشو و هاکی که در کشور شاخص هستند.

,

وی با بیان اینکه کبدی ورزشی با قدرت بدنی بالا و زیرکی و چالاکی لازم می باشد ولی در عین حال جذاب است، خاطر نشان کرد: کبدی در گذشته یک حالت بازی داشت که همانند بازی "زو" بود ولی کم کم به ورزش تبدیل شد.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر کبدی به صورت رشته ورزشی در سطح بین المللی فعال و مسابقات آن برگزار می شود که البته قرار است به صورت رسمی یکی از رشته های ورزشی در المپیک 2020 نیز بشود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه