اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

تحریم صداوسیما با شعار روشن‌فکری سازگار نیست/ مجلس نمی‌گذارد حق صداوسیما و مردم ضایع شود

تحریم صداوسیما با شعار روشن‌فکری سازگار نیست/ مجلس نمی‌گذارد حق صداوسیما و مردم ضایع شود
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم صدا و سیما حتی با مشی و روش آقایانی که شعار روشن فکری می‌دهند سازگار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تحریم صداوسیما توسط دولت اظهار کرد: سطح انتقادپذیری دولت باید به‌گونه‌ای باشد که به منافع ملی کشور توجه داشته باشد.

اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور
وی با بیان این‌که دولت‌ها در حال تغییر هستند، افزود: این‌که منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور مورد توجه دولت‌ها باشد بسیار مهم بوده و وظیفه اساسی دولت نیز حفاظت از این موضوع است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دور‌ه‌های متعدد دولت‌ها ظلم مضاعفی به صداوسیما می‌شود یعنی هر دولتی که می‌خواهد مسئولیت داشته باشد می‌خواهد صداوسیما مجیزگو، تعریف و تمجید از دولت داشته باشد و فقط کارهای آن‌ها را نشان دهد و هیچ نقدی نکند و ماهیت آن در اختیار دولت باشد.

دولت روحانی می‌خواهد صداوسیما را در اختیار بگیرد
فلاحتی تصریح کرد: دولت دوم آقای روحانی از حیطه بیشتری برخوردار شده و می‌خواهد صداوسیما را تماما قبضه کرده و در اختیار بگیرد.

وی با اشاره به این‌که طی سه سال گذشته برخی از مسئولان دولتی در صحبت‌ها و سخنرانی‌های خود از صداوسیما انتقاد داشته‌اند، عنوان کرد: این افراد معتقد بودند صداوسیما فضای خوبی را برای دولت ترسیم نمی‌کند و علت این‌که نقدی از طرف مردم نسبت به دولت وجود دارد، صدا و سیما مقصر است. زمین را به آسمان دوختند تا صدا و سیما را مقصر جلوه دهند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است آن‌چه در گزارشات صدا و سیما به مجلس و فراکسیون‌های متعدد رسیده این بوده که صداوسیما مانند بقیه دولت‌هایی که از عملکرد آن‌ها تعریف یا نقد شده، مدت زمان بیشتری را در اختیار دولت‌مردان قرار داده و آن‌ها می‌توانستند از این فضا به نحو مطلوبی استفاده کرده و افکار عمومی و جامعه را اغنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مشکلات مردم عینی و ملموس بوده و مسائلی از این دست را می‌بینند، نمی‌شود افکار را اغنا کرد. مردم که سر سفره، این مسائل و یک بام و دو هوایی دولت را می‌بینند و شاهد ضعف‌های مدیریتی در حوزه اقتصاد هستند. لذا اگر ایراد و نقدی است، بحث این نیست که مقصر صداوسیما است بلکه بحث این است که شرایط قابل نقد است.

دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد
فلاحتی با بیان این‌که دولت در فضایی وارد شده که یک سریال را نمی‌تواند تحمل کند، گفت: دلیلش پشت صحنه‌هایی است که سریال گاندو به نمایش می‌گذارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از فتنه سال 1388 فیلم قلاده‌های طلا ساخته شد و به شدت مورد هجوم عده‌ای که آن زمان در جناح اصلاحات و حامیان فعلی دولت بودند، قرار گرفت و تا مرز تحریم پیش رفت.

فلاحتی با بیان این‌که مگر قلاده‌های طلا چه چیزی به مخاطب خود ارائه می‌کرد؟ افزود: فیلم قلاده‌های طلا صحنه‌های مستندی بود که فتنه 88 را تحلیل کرده و به مخاطب می‌گفت فتنه چگونه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: آن زمان گذشت و حکومت به دست دولت‌مردان فعلی رسید که تفکرات خاص خود را دارند یعنی اصلاح‌طلبی جزو مرام آ‌ن‌ها است و جالب است که شعار انتقادپذیری، حقوق شهروندی و پذیرش نظر مخالف را می‌دهند اما تا به این حد نسبت به یک سریال چند قسمتی تحملشان پایین است که رئیس‌جمهور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه می‌نویسد که پروژه‌های مربوط به حوزه صداوسیما حتما باید با نظر نمایندگان دولت ساخته شود و مرحله به مرحله اعتبار برای آن‌ها تخصیص داده شود.

سازمان صدا و سیما سازمانی کاملا قانونی است
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان صدا و سیما یک سازمان کاملا قانونی بوده و شیوه عملکردش و نظارت بر آن کاملا روشن است.

فلاحتی بیان کرد: شورای نظارت بر صداوسیما داریم که اعم از دولت و مجلس بوده و تک به تک پروژه‌ها و فیلم‌ها مسیر خاص خود را طی کرده و شرایط خاص خود را دارد.

وی با بیان این‌که مگر استناداتی که تهیه‌کننده و کارگردان سریال گاندو از آن حرف می‌زنند خارج از استناداتی بوده که شورای عالی امنیت ملی داده است؟ یا مگر خارج از استناداتی بوده که وزارت اطلاعات داده؟ گفت: رئیس شورای عالی امنیت ملی رئیس‌جمهور است. وزیر اطلاعات که خودش جزو کابینه رئیس جمهور است. لذا اگر اشتباهی مرتکب شده‌اند و خلاف واقعیت بوده به مردم بگویید. کجای این سریال مشکل داشته و منافع ملی را به خطر انداخته یا تخیلی بوده است؟

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که اشتباهی مرتکب نشده و مردم نیز رقبتی به دانستن واقعیت‌های پشت صحنه دارند و رسانه نیز از ابزار هنری خود استفاده می‌کند حق نداریم صداوسیما را تحریم مالی و تدارکاتی کنیم.

کارکردن صدا و سیما در شرایط سخت
وی تأکید کرد: صداوسیما در شرایط سختی که دشمن ایجاد کرده، کار می‌کند. در شرایطی که صدها ماهواره، ده‌ها کانال ویدیویی، صدها کانال رادیویی، فضای مجازی و سایبری بسیار قوی علیه نظام ما کار می‌کند و واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد و حاکمیت اسلام را در کشور یک حاکمیت اشتباه ترسیم کند، صداوسیما نباید مورد تحریم قرار گیرد.

فلاحتی اظهار کرد: حال که جوان‌های صاحب ذوقی پیدا شده و واقعیت‌های بروز را به مردم گفته‌اند چه ایرادی دارد؟ مگر همیشه باید فیلم‌های تاریخی را بسازیم که زمان زیادی از تاریخ گذشته است و همیشه باید در دوره‌های تاریخی سیر کنیم؟ تحریم صداوسیما حتی با مشی و روش آقایانی که شعار روشن فکری می‌دهند سازگار نیست.

پایین‌بودن سعه‌صدر دولت
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم‌های ساخته شده در آمریکا، گفت: سریال  24 در آمریکا چگونه ساخته شد و چه قدر مخاطب داشت؟ این فیلم دولت اوباما را زمانی‌که قدرت در دستش بود نقد می‌کرد. ده‌ها فیلم دیگر نیز از این دست در هالیوود ساخته می‌شود و مربوط به مباحث حاکمیتی خود آن‌ها است. البته من کاری ندارم که تصور و تدبیر آن‌ها بر این است که می‌خواهند یک هجمه علیه ملت‌های دیگر ایجاد کنند و تفکر آن تفکر لیبرالیستی است. منظورم این است که دولت ما حتی سعه‌صدرش نسبت به این دولت‌ها بالا نرفته است.

نمی‌گذاریم حق صداوسیما ضایع شود
فلاحتی تصریح کرد: مجلس در این خصوص ورود خواهد کرد و نمی‌گذارد که حق صدا و سیما که حق مردم است ضایع شود.

نامه تشکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عوامل سریال گاندو
وی بیان کرد: وقتی حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس در تایید سریال گاندو نامه نوشته و از دست‌اندکارانش تشکر کردند و این سریال بیشترین مخاطب را به اذعان مراکز نظرسنجی داشته است، هیچ‌گونه ایراد ضد امنیتی بر آن وارد نیست که خدشه‌ای وارد شود. قدرت و تمرکز نظام جمهوری اسلامی را تحت سیطره قراردادن و نشان‌دادن جاسوس‌ها در تمام منافذ نفوذ، اوج قدرت ما است و اتفاقا برای دولتی که برآمده از مردم است مفید خواهد بود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص سریال گاندو، اظهار کرد: یک بخش مهم دولت وزارت اطلاعات است. این سریال چهره وزارت اطلاعات را خیلی قوی نشان می‌دهد. یکی دیگر از قدرت‌های مهم دولت، ناجا است و آن را نیز قوی نشان می‌دهد. بخش عمده دولت وزارت امور خارجه است که این فیلم بدنه کامل وزارت امور خارجه را در امور دیپلماتی توانمند نشان می‌دهد.

مسئولان نسبت به عوامل نفوذ هوشیار باشند
فلاحتی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها است در خصوص نفوذ تذکر می‌دهند و مربوط به این دولت و آن دولت هم نیست، بیان کرد: نفوذ امری خظرناک است که باید به آن توجه شود. افراد نفوذی در نظام جاسوسی رده‌های متعددی هستند که جلو می‌آیند و باید خانواده و فرزندان مسئولان و دیگران نسبت به این مسئله مراقبت داشته باشند.

آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد
وی گفت: صدا و سیما مراقبت از نفوذ را در قالب یک کار هنری نشان داده است. لذا توصیه می‌کنم دولت‌مردان و به ویژه شخص آقای رئیس‌جمهور آستانه تحمل و سعه صدر خود را بالا ببرد و به ایجاد این فضای انسجام داخلی و رسانه ملی کمک کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه ملی در این زمینه‌ها کم‌کار کرده و هنوز جا برای کارکردن دارد. سریال‌های فاخر و قوی می‌تواند در زمینه نفوذهای اقتصادی که چه طور دلار بالا و پایین شده، سکه های طلای کشور آب می‌شود و هزاران کار دیگر بسازد؟ اتفاقا با این کارها آبروی دولت حفظ می‌شود و قدرت دولت در این موارد تقویت می‌شود.

فلاحتی افزود: دولت باید به ساخت این سریال‌ها و رسانه ملی کمک کند و ان‌شاءالله ما نیز به تقویت رسانه ملی که به عنوان تنها رسانه مبارزه با استکبار جهانی ایستاده و  تنها رسانه مردمی دنیا است که می‌توان از آن اسم برد اقدام می‌کنیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌های جمعی دنیا پشت اربابان ثروت و قدرت و دست یهودیان و آمریکا است و صداوسیما تنها جایی است که به عنوان یک آینه شفاف کار می‌کند و وظیفه خود را در عرصه اطلاع‌رسانی دارد و نیاز است تقویت شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
,
, اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور, اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور,
,
,
,
,
, دولت روحانی می‌خواهد صداوسیما را در اختیار بگیرد, دولت روحانی می‌خواهد صداوسیما را در اختیار بگیرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد, دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سازمان صدا و سیما سازمانی کاملا قانونی است, سازمان صدا و سیما سازمانی کاملا قانونی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کارکردن صدا و سیما در شرایط سخت, کارکردن صدا و سیما در شرایط سخت,
,
,
,
,
, پایین‌بودن سعه‌صدر دولت, پایین‌بودن سعه‌صدر دولت,
,
,
, نمی‌گذاریم حق صداوسیما ضایع شود, نمی‌گذاریم حق صداوسیما ضایع شود,
,
,
, نامه تشکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عوامل سریال گاندو, نامه تشکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عوامل سریال گاندو,
,
,
,
,
, مسئولان نسبت به عوامل نفوذ هوشیار باشند, مسئولان نسبت به عوامل نفوذ هوشیار باشند,
,
,
, آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد, آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه