اخبار داغ

به دنبال سخنان نژادپرستانه‌ نماینده تربت‌جام در مجلس بررسی شد؛

هزینه‌تراشی آقای نماینده برای رد صلاحیت احتمالی/ مجلس به سخنان نمایندگان نظارت کند

هزینه‌تراشی آقای نماینده برای رد صلاحیت احتمالی/ مجلس به سخنان نمایندگان نظارت کند
نماینده اصلاح‌طلب تربت‌جام در مجلس خطاب به جواد کریمی قدوسی سخنان نژادپرستانه‌ای بیان کرد و به نظر می‌رسد با حمله‌ای رو به جلو به دنبال اعمال فشار به شورای نگهبان برای تائید صلاحیتش در انتخابات پیش رو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، چند روز گذشته جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده اصلاح‌طلب تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی خطاب به جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس، سخنان نژادپرستانه ای بیان کرد و گفت: «زمانی که اجداد شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند، ما بودیم که دفاع می‌کردیم؛ کی به شما شناسنامه ایرانی داده؟»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پیش از این نیز اقدامات رحیمی موجب تفرقه افکنی شده بود و این اولین و قطعاً آخرین سخنان وی نخواهد بود. وی در نماز عید سعید فطر امسال با حضور در میان برخی جناح‌های سیاسی خاص و بیان مطالبی باعث ایجاد اختلاف میان علمای اهل سنت در شهرهای مرزی خراسان رضوی شد که این اقدام باعث خوشنودی برخی کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب و تندرو شد.

,

, ,

وی در بخش دیگری در تذکری که با صدای بلند همراه شده بود با خواندن شعر «یکی بچه گرگ می پروید، چو پرورده شد، خواجه هم بر درید»، گفت: تذکر من به آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مردم شریف مشهد است. کسانی که از ایشان حمایت کردند تا این وضع در مملکت ایجاد شود. 

,

رحیمی که مدعی بود کریمی قدوسی به مردم حوزه انتخابیه اش گفته برای ردصلاحیتش امضا جمع کنند، ادامه داد: طالبان یک قیف داشت که بر ریش مردان می گرفت ببیند اندازه ریش آنها استاندارد است یا نه! مردم را کتک می زد اگر ریش با آن قیف طالبان استاندارد نبود. شما چکاره مملکت هستید که به وزیر، به رئیس جمهور و حالا به نماینده مردم در مجلس می تازید و ما را غیرانقلابی می نامید و خطاب می کنید؟! چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است، چه کسی به شما اجازه داده است به ارکان نظام بتازید، چند روز سابقه جبهه دارید، چندتا عملیات شرکت کرده اید که به درجه سرداری رسیدید؟ از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم.

, ., , ,

قابل ذکر است رحیمی مدتی استاد حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان در کابل بوده است که جای بسی تأمل دارد.

,

اما این سخنان نماینده تربت‌جام توسط کریمی قدوسی بی پاسخ نماند و نماینده مردم مشهد در صفحه توییتر خود نوشت: روشنگری که برای برخی گران تمام شد: علت بی‌ادبی های امروز نماینده تربت‌جام و حزب کارگزاران به بنده؛ نماینده‌ای که در نطق مجلس و از تریبون رسمی کشور فروپاشی شوروی را به خیال خام خود؛ به فروپاشی آینده نظام مقدس انقلاب اسلامی تشبیه کرد.

, :, .,

 

,

, ,

 

,

وی همچنین در گفت‌وگو با خبر آنلاین گفت: آقای رحیمی گفته‌اند که اگر برای مجلس یازدهم رد صلاحیت شدید، شما را سفیر ایران در کابل خواهیم کرد، اما باید بگویم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

,

, ,

در ادامه عبدالقاسم خسروی، نماینده سابق مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «صبح توس»، گفت: آقای کریمی قدوسی، یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است و عمری در کسوت پاسداری انقلاب اسلامی خدمت کرده و چندین دوره در مجلس شورای اسلامی به دنبال حل مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه آقای کریمی قدوسی یک نماینده کاملاً ولایی و فعال در مجلس است، افزود: این نماینده همواره نگاهی ملی به مجلس داشته و نکاتی را که به‌عنوان رسالت ملی یک نماینده در بحث نظارت مطرح کرد، مانند موضوع برجام، جاسوسی و تیم مذاکره کننده، نشان از پایبندی وی به ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

,

خسروی خاطرنشان شد: سخنانی که علیه کریمی قدوسی توسط نماینده تربت‌جام مطرح شد، دور از شأن مجلس شورای اسلامی است و قطعاً نظارت مجلس باید به این موضوع ورود کند و با رحیمی جهان‌آباد برخورد کند زیرا مشاهده این بداخلاقی‌ها باعث دل سردی مردم از نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

,

ضرورت ورود نظارت مجلس به توهین‌های نژادپرستانه نماینده مردم تربت‌جام

, ضرورت ورود نظارت مجلس به توهین‌های نژادپرستانه نماینده مردم تربت‌جام,

نماینده سابق مردم تربت‌حیدریه در مجلس ادامه داد: توهین‌های نژادپرستانه نماینده مردم تربت‌جام باعث ایجاد اختلاف‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی می‌شود که این امر خلاف توصیه‌های رهبری در خصوص جلوگیری از ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی است.

,

وی با بیان اینکه رحیمی جهان‌آباد با این سخنان در زمین دشمن بازی کرده است، تصریح کرد: در زمانی کنونی کشور ما نیاز به وحدت دارد و تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است که شیعه و سنی در این کشور معنی ندارد و همه در مقابل دشمن جهان اسلام متحد هستند.

,

سخنان رحیمی بر اتحاد میان برادران اهل سنت و شیعیان تأثیری نمی‌گذارد

, سخنان رحیمی بر اتحاد میان برادران اهل سنت و شیعیان تأثیری نمی‌گذارد,

خسروی تأکید کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی در می‌یابیم که برادران شیعه و سنی همواره در مسیر کلی مسائل نظام متحد بودند و قطعاً سخنان رحیمی جهان‌آباد بر اتحاد میان برادران اهل سنت و شیعیان تأثیری نخواهد گذاشت.

,

نماینده سابق مردم تربت‌حیدریه با بیان اینکه مجلس باید نظارت بیشتری بر سخنان نمایندگان در پشت تریبون‌های رسمی مجلس داشته باشد، گفت: نمایندگان باید نسبت به مطالبی که در پشت تریبون مجلس بیان می‌کنند پاسخگو باشند و مسائل اختلاف انگیز را مطرح نکنند.

,

با نگاهی اجمالی به این اقدامات و با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس در اسفند ماه 98، این حرکات انتحاری آقای نماینده چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ و آیا با حمله ای رو به جلو به دنبال اعمال فشار به شورای نگهبان برای تائید صلاحیتش در انتخابات پیش رو است؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه