اخبار داغ

دادستان قزوین هشدار داد:

ممنوعیت سگ گردانی در اماکن عمومی/ با متخلفین برخورد قانونی می شود

ممنوعیت سگ گردانی در اماکن عمومی/ با متخلفین برخورد قانونی می شود
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اکیپ‌هایی اعم از نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های متولی دیگر برای جمع آوری و ممنوعیت موضوع سگ گردانی در اماکن عمومی تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، متاسفانه در سال‌های اخیر برخی جوانان طبق فرهنگ برخواسته از غرب، به دنبال نگهداری و زندگی با یک حیوان خانگی در خانه و خانواده‌های خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

اینگونه افراد عموما برای معرفی سبک زندگی خود به دنبال ارائه نمایشی از مرفه بودن و وضع مالی خود هستند که متاسفانه اکثر دارندگان حیوانات خانگی با فرهنگ نگهداری آن آشنا نیستند.

,

بخش مهمی از این امر به دلیل چشم و هم چشمی افراد در جامعه اتفاق افتاده است؛ افرادی که می‌خواهند ظاهر کاذبی از ثروتی که حتی شاید وجود نداشته باشد را به نمایش بگذارند.

,

متاسفانه این روزها شاهد سگ گردانی بویژه در پارک‌ها هستیم که موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده چراکه علی رغم مسائل دینی، با وجود گرمای هوا می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری‌های خطرناک باشد.

,

 

,

, ,

برخی از شهروندان قزوینی در تماس با پایگاه خبری شاخص، نسبت به رواج سگ گردانی در پارک‌های محله اعتراض کرده و گفتند: ما نمی‌توانیم به راحتی و با امنیت از فضاهای سبز و پارک‌هایی که در محله‌ها وجود دارد، استفاده کنیم چراکه از هر چند قدم شاهد سگ گردانی برخی از افراد هستیم که بیشتر هم در ساعات شب اتفاق می‌افتد و طبیعتا نمی‌توانیم از فضای مطبوع پارک در فصل گرما استفاده کنیم.

, شاخص،,

این شهروندان با بیان اینکه متاسفانه موضوع سگ گردانی مد شده است و مردم آن را نماد باکلاسی خود می‌دانند، ابراز کردند: هر بار که فرزندانمان را به پارک می‌بریم با این صحنه برخورد می‌کنیم که چندین جوان با یک سگ کل فضای پارک را می‌چرخند؛فرزندانمان از ترس نمی‌توانند آزادانه بازی کنند و از طرفی گاهی سگ‌ها به سمت اشخاص می‌روند و این ممکن است موجب گسترش و انتقال ویروس‌های ناشناخته شود چراکه بهداشت این حیوانات هم رعایت نمی‌شود.

,

شهروندان قزوینی که در چندین نوبت خواستار پیگیری این مشکل در سطح شهر شدند نیز تصریح کردند تا مسئولین و مدیران ذی ربط نسبت به ساماندهی سگ گردانی که روند افزایشی را در پیش گرفته، اقدام و برخورد جدی داشته باشند.

,

 

,

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره اقدامات مربوط به مقابله با سگ گردانی به ویژه در اماکن عمومی اظهار کرد: اخیرا بخشنامه‌ای در ۹بند در رابطه با وظایف و مسئولیت‌های دانشگاه علوم پزشکی صادر شده که به موضوع سگ گردانی در اماکن عمومی به ویژه پارک‌ها هم پرداخته شده است.

, شاخص,

وی افزود: باتوجه به اینکه بخش سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی است، یکی از بندها در رابطه با سلامت جامعه و عدم سگ گردانی در اماکن عمومی است.

,

, ,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: اکیپ‌هایی اعم از نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی دیگر برای جمع آوری و ممنوعیت این موضوع تشکیل شده است.

,

قاسمی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای در رابطه با سلامت جامعه صادر و توسط روابط عمومی دادگستری در این رابطه تشکیل و منتشر شده است که اگر اجرایی شود این مشکلات در جامعه رفع خواهد شد.

,

وی در پایان گفت: اکیپ تشکیل شده  نیز بیشتر برای پیشگیری از وقوع جرم و تذکر وارد خواهند شد اما در صورت برخورد با اقدامات خلاف قانون، حتما منجر به تشکیل پرونده و برخورد قانونی خواهد شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه