اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نمازجمعه امروز؛

مدت‌هاست در خلیج فارس دیگر ساعت‌ها به وقت انگلیس تنظیم نمی‌شود/ به دشمنان اجازه کارشکنی و فضولی نمی‌دهیم/ صداوسیما متعدیان به بیت‌المال را رسوا کند

مدت‌هاست در خلیج فارس دیگر ساعت‌ها به وقت انگلیس تنظیم نمی‌شود/ به دشمنان اجازه کارشکنی و فضولی نمی‌دهیم/ صداوسیما متعدیان به بیت‌المال را رسوا کند
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد. نمازجمعه این هفته که چهلمین سالگرد نماز جمعه کشور است با شور و اشتیاق امت اسلامی روبرو بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام جمعه موقت تهران: حضور مسئولان در نماز جمعه تعظیم شعائر است/ انگلیس در غارت و تکه‌پاره کردن ایران در خط مقدم بود

, امام جمعه موقت تهران: حضور مسئولان در نماز جمعه تعظیم شعائر است/ انگلیس در غارت و تکه‌پاره کردن ایران در خط مقدم بود,

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران در سخنانی اظهار داشت: امام علی علیه السلام فرمودند بندگان خدا برای خدا حریم نگه دارید؛ با اعمال تان بر مرگ پیشی بگیرید چرا که اعمال شما سرمایه ابدیت شماست از جمله همین نماز جمعه یک عمل به عنوان یک عمل صالح برجسته در پرونده اعمال تا نصف خواهد شد.

,

وی با اشاره به سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه تهران عنوان کرد:  قرآن برای نماز جمعه حساب ویژه ای باز کرده است؛ مومنان در برنامه زندگیشان باید نماز جمعه را قرار دهند، نکند در برنامه های روز جمعه هر برنامه‌ای باشد به غیر از نماز جمعه چرا که شما نماز جمعه گره خورده به ایمان شما است.

,

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: خطبه ها بخشی از نماز جمعه باید به خطبه ها هم بها داده شود البته وظیفه خطیب نیز این است که دلها را متوجه خدا کند.

,

وی با اشاره به وظیفه مومنان در روز جمعه عنوان کرد: همچنین نباید مزاحم برای نماز جمعه ایجاد کرد یعنی همزمان با نماز جمعه هیچ کاری را نباید قرار دهیم.

,

خاتمه ادامه داد: نماز جمعه سرمایه ارزشمند ظرفیت ارزشمندی برای نظام اسلامی است که فراجناحی و فرا حزب و باند عمل می‌کند بنابراین باید رهنمود‌های ولایت رهنمودهای ولایت را در آن تبلیغ کرد.

,

وی خطاب به ائمه جمعه خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید مطالعه کرده سخن بگویند و تحلیل‌های جذاب عرضه کنند؛ اینها باید خود را مدیون مردم بدانند مردمی که وقت می‌گذارند چرا که حضور مردم نوعی امانت است لذا باید امانت‌دار شایسته وقت مردم باشند.

,

خاتمه تصریح کرد: همچنین ستاد های نماز برای اینکه نماز جمعه باشکوه برگزار شود زحمات زیادی می‌کشند لذا باید تلاش کنند محل مناسب سرمایش و گرمایش صحیح و مطلوب و فضای معطر و تکریم نمازگزاران در دستور کارشان باشد.

,

وی افزود: جنگ در هشت سال دفاع مقدس با همین نماز جمعه ها مدیریت شد، در عرصه سیاسی انتخابات و موارد دیگر نیز این نماز جمعه‌ها نقش داشت. در عرصه حوادثی که پیش می‌آمد مانند کمک به حادثه دیدگان زلزله سیل و مواردی اینگونه نمازجمعه کمک می کرد بنابراین تقویت نماز جمعه تقویت یک سرمایه است.

,

وی در خصوص رسانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: رسانه های دیداری شنیداری فضای مجازی به نماز جمعه کمک کنند، خوشحال نباشند از اینکه مثلاً نمازجمعه خلوت شده است تخریب نماز جمعه سرمایه سوزی است.

,

خامی اضافه کرد: خوشبختانه صدا و سیما در میدان است لذا انتظار می‌رود تلاش بیشتری کنند و برنامه های بهتری برای تشویق مردم به نماز جمعه بگذارند.

,

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان کشور گفت: مسئولان نظام در سراسر کشور به ویژه در نماز جمعه تهران باید به این نکته توجه داشته باشند که حضورشان در نماز جمعه تعظیم شعائر است؛ همچنین به نفع خودشان است چرا که این از جلوه های مردمی بودن آنها است.

,

وی ادامه داد: مردم مسئول اگر بخواهد مردمی باشد یکی از راه‌های آن حضور در نماز جمعه است؛ چه گره هایی با حضور در نمازجمعه حل می شود.

,

وی با اشاره به مناسبت‌‌های هفته آینده بیان کرد: در عملیات مرصاد ۸۰ درصد منافقین از بین رفتند، پیروزی در این عملیات بزرگترین شکست برای آمریکا، رژیم صهیونیستی، صدام و منافقین بود؛ منافقین همان داعش‌های اول انقلاب هستند.

,

خاتمی افزود: آنچه در رابطه با داعش شنیدید تجسم یافته است همان منافقین است، ۱۷ هزار نفر با ترور این جنایتکاران (منافقین) به شهادت رسیدند، لذا اینها ترورهای بسیار وحشیانه‌ای داشتند.

,

امام جمعه موقت تهران همچنین اظهار داشت: اکنون داعش ذلیل و ذلیل تر می‌شود و نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است که به فضل خدا ذلیل هستند و هر روز نیز ذلیل‌تر خواهند شد.

,

وی با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله مشکینی خاطرنشان کرد: ایشان عالمی انقلابی بودند که عمرشان را با ولایت فقیه گذراندند؛ او هم با امام بود و هم با مقام معظم رهبری گذارند، وی عالم و استاد برجسته اخلاق و یکپارچه، غیرت دین بود.

,

خاتمه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو خاطرنشان‌کرد: دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر و استعمارگر است.

,

وی با اشاره به موارد 37 بندی جنایات و کیفرخواست دولت استعمارگر انگلیس، گفت:  انگلیسی ها بشنوند که چرا مردم ایران یکپارچه از این روباه مکار استعمارگر نفرت دارند؟ در تکه پاره کردن ایران و تجزیه ایران و غارت کشور دولت سیاه انگلیس در خط مقدم است.

,

خطیب جمعه تهران همچنین عنوان کرد: در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول نیز ۴۰ درصد مردم ایران از گرسنگی مردند و ۸ تا ۱۰ میلیون نفر کشته شدند که انگلیس جنایتکار خط مقدم این جنایت بود.

,

وی با اشاره به دخالت‌های وحشیانه و سرکوبگرانه انگلیس علیه ملت ما، گفت: از جمله این دخالت‌ها می‌توان به به انحراف کشیدن انقلاب مشروطیت و اعدام مجتهد بزرگ شیخ فضل الله نوری، روی کار آوردن رضاخان قلدر و پسر خبیثش و همچنین آموزش‌های ساواک جنایتکار و پشتیبانی از آنها که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مبارزان شد اشاره کرد.

,

وی ایجاد و حمایت فقه ضاله بهائیت و ترویج مواد مخدر در ایران از دوره صفویه، توطئه مدام علیه انقلاب اسلامی و کمک به صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، همکاری با آمریکا در تحریم‌های مکرر ایران و تلاش در جهت همراه کردن دیگر کشورها با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و همچنین حمایت بی‌پرده و مستمر از اشخاص و گروه‌های علیه جمهوری اسلامی و حمایت از فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ را از جمله دیگر دخالت‌های وحشیانه و سرکوبگرانه انگلیس خواند و گفت: این است رمز تنفر مردم از روباه مکار یعنی دولت انگلیس.

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود تصریح کرد: طی چند هفته گذشته حدود ۷ اظهار و اقدام انقلابی در کشور داشتیم لذا باید این اظهارات و اقدامات انقلابی را تشویق کنیم تا همگان بدانند که ما قدردان اقدامات انقلابی هستیم.

,

خاتمی افزود: هیچ گاه شیرینی برخوردی که مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن با ایشان در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا داشتند، از کاممان نرفته و نخواهد رفت.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خوشبختانه این یکی دو هفته پیام‌های عزت و ذلت‌ناپذیری از ایران مخابره شد؛ این پیام که ما حاضر نیستیم زیر بار زور برویم و در برابر قلدری تسلیم نمی‌شویم و به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی نشینیم، پیام انقلاب اسلامی است که این پیام‌ها جنس دیگر هیهات من ذله است.

,

وی با بیان اینکه اقدام علیه تجاوز پهپاد متجاوز آمریکایی نماد اقتدار انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است،‌گفت: توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز که متخلف بود و قوانین دریای را زیر پا گذاشت و قدرتمندانه نیروهای ما آن را توقیف کردند، نشان از اقتدار ما بود. روزی روزگاری انگلیس در کشور ما دولت سرکار می‌آورد و عوض می‌کرد اما امروز به فضل خدا به ذلت اینچنینی افتادند. دیپلمات‌های ما هم حواسشان جمع باشد که اینطور موضع بگیرند و موضع عزت مندانه و شجاعانه اتخاذ کنند.

,

وی در ادامه بیان کرد: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) عمل انقلابی بود و آفرین بر این سربازان گمنام انقلابی که هم به وقت عمل و اقدام کردند و آنها را به دستگاه قضا سپردند که این دستگاه محاکمه آن‌ها را صادر کرده است.

,

خاتمی با اشاره به اینکه کاهش تعهدات برجامی از اقدامات ستودنی کشور ما است که آفرین دارد، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تعهداتشان را زیر پا گذاشتند و با کمال وقاحت می‌گویند شما برخورد نداشته باشید؛ چرا برخورد نداشته باشیم؟ هم عقل و هم قرآن به ما دستور می‌دهد که برخورد داشته باشیم، برخورد هم این است که مسئولان ما انجام می‌دهند و تاکنون تعهدات برجام را کاهش دادند و خواست ملت ما این است که این راه را ادامه دهند.

,

وی با اشاره به اقدام انقلابی نیروی انتظامی با بی حجابی، گفت: بی حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرمِ مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستند.

,

خطیب این هفته تهران در ادامه سخنانش یادآور شد: این روزها خیلی صحبت می‌شود که کار فرهنگی کنید؛ بنده به عنوان یک کارشناس دینی می‌گویم باید کار فرهنگی و اجرایی با هم باشد، از کسانی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند تقاضا می‌کنم لااقل به این خدمتگزاران خسته نباشید بگویند و با اظهارات نسنجیده خود قانون‌شکنان را جری نکنند.

,

خاتمی افزود: امروز دل متدینین از بدحجابی‌ها، شل حجابی‌ها و بی‌حجابی‌های گسترده خون است؛ این متدینین نظام و انقلاب را حفاظت و پایداری کردند و همچنان پاسداری می کنند.

,

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: سخن از تقابل نیست، برخی می‌گویند اینها را در تقابل نیندازید؛ اینگونه نیست سخن از امنیت اخلاقی و روانی این جامعه است، امنیت در سایه رعایت حجاب است.

,

خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: درباره با فلسطین باید بگوییم هیئت عالی‌رتبه از فلسطین با مقام معظم رهبری دیدار کردند، صهیونیست‌ها دو چیز را خوش دارند اینکه مسئله فلسطین از یادها برود و همچنین مسئله فلسطین یک مسئله عربی بماند.

,

وی افزود: امام راحل با اعلام روز قدس مسئله فلسطین را زنده نگهداشتند و مقام معظم رهبری هم در این دیدار فرمودند جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملا جدی است، جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین با هیچ کشوری در دنیا رودربایستی نخواهد داشت.

,

خاتمی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و همه آزادگان عالم، «معامله قرن» را خیانت قرن می‌دانند و در برابر آن ایستاده و مقاومت می‌کنند.

,

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مقام معظم رهبری هفته گذشته به ریاست بنیاد مستضعفان و ریاست کمیته امداد حکم دادند که یک نکته در هر دو حکم بود.

,

وی افزود: رهبری در هر دو حکم بر این نکته تاکید داشتند که به فکر تهیدستان باشید،  تهیدستان آنهایی نیستند که گدایی می‌کنند برخی از این گداها پولدارترین هستند؛ در واقع تهدیستان افرادی هستند که نمی توانند به راحتی زندگی خود را اداره کنند.

,

خاتمی تصریح کرد: در حکم بنیاد مستضعفان و هم توصیه‌های رهبری اولاً اهتمام به توانمندسازی تهیدستان است به مسئول کمیته امداد تاکید شده که دو محور توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تهیدست و رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان را در دستور کار خود قرار دهند.

,

خاتمی گفت: فرمایش‌های رهبری شبیه فرمایش‌های امام (ره) است؛ امام همیشه تعبیر به پابرهنه‌ها می‌کردند و اینکه محرومان را دریابید. در شرایط کنونی و مشکلات معیشتی کمک به تهدیستان عبادت بزرگی است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: درباره مسئله دردناک نیجریه خبرگزاری‌ها خبر دادند که عالم مجاهد شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبرو است و زندانی ارتش است، فرزندان او را کشتند و فرزندان باقی مانده و همسرش در محاصره پلیس هستند؛ ما اینجا به دولت نیجریه پیغام می‌دهیم همه می‌دانند که این بلایی که سر زکزاکی می آید بلایی است که رژیم عربستان سر او می آورد؛ دولت نیجریه با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه نرود چرا که هم به قعر چاه خواهد رفت.

,

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی خطبه‌های خود خطاب به دولت نیجریه، گفت: حالا که ایران اسلامی آغوش خود را باز کرده و می‌گوید ما آماده هستیم بیمارتان را بپذیریم تا درمانش کنیم به این دعوت خیرخواهانه لبیک بگویید و بدانید اگر هر بلایی سر این رهبر مجاهد مسلمان (شیخ زکزاکی) بیاید شما در خط مقدم این جنایت هستید.

,

 

,
آیت‌الله علم الهدی:
جریان قدرت و ثروت شادی جوانان را بهانه سودجویی کردند/ امام رضا(ع) در این شهر حذف شدنی نیست
, آیت‌الله علم الهدی:
جریان قدرت و ثروت شادی جوانان را بهانه سودجویی کردند/ امام رضا(ع) در این شهر حذف شدنی نیست
,
,

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: نماز جمعه، نظام ما را از سکولاریسم نجات داد؛ نماز جمعه یک تابلوی شفافی است که ثابت کرد در داخل و خارج این نظامی که در طلیعه آن اقامه فریضه الهی در روزهای جمعه است؛ یک نظام دینی است و نظام سکولار نیست؛ نماز جمعه نظام را از سکولار بودن خارج کرد.

,

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به سقوط جریان تحجر دینی به عنوان نتیجه نماز جمعه بیان کرد: دین در کنار فعالیت‌های عبادی، انسانها را وارد مشارکت و مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌کند؛ نماز جمعه بزرگترین آرم و نشانی از دینداری مردم متدین و مسئولیت آنها در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است؛ تحجر در مقابل نماز جمعه شکست خورد و جریان تحجر که ممکن بود روزی دستاویز استکبار و دشمنان پیامبر شود با نماز جمعه شکست خورد.

,

وی با اشاره به روز زیارتی امام رضا(ع) گفت: یکی از اعمال امروز، زیارت امام هشتم(ع) است؛ براساس استقرایی که نسبت به سیره ایشان داریم؛ هجرت امام به خراسان، مقدمه‌اش حج بود؛ ایشان ابتدا به مکه مشرف شدند و بعد از حج به طرف خراسان از مکه عازم شدند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مامون بنا داشت به اسم خلافت ایشان را به خراسان منتقل کند؛ عمال حکومت اما در این مسیر موفق نبودند؛ در روز دحوالارض ایشان از مدینه حرکت کردند؛ مسئله هجرت از مدینه به خراسان یک توطئه مامونی بود اما یکی از ویژ‌گی‌های امام هشتم این بود که تهدید را مبدل به فرصت می‌کردند و ایشان این توطئه را مبدل به هجرت کردند؛ هجرتی که مبدا توسعه امامت و ولایت در تمام پهنه نظام اسلامی آن روز شد.

,

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: چرا در میان ائمه معصومین(ع) به توصیه حضرت رضا(ع) این میزان توصیه شده است؟ اول روضه خوان حضرت رضا(ع)، خود ایشان بودند؛ ایشان می‌فرمایند هر کس من را زیارت کند با یک زیارت ثواب هزار حج به وی می‌دهند و این فرمایش خود حضرت است.

,

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) پیش‌بینی می‌کردند مرکزیت اسلام از مدینه و حجاز سلب می‌شود و قبه الاسلام در ایران خواهد بود؛ این را پیامبر پیش‌بینی کردند و در آن روز باید همه مسلمانان جهان به این مرکز توجه کنند؛ برای این مهم به زیارت امام رضا(ع) تاکید شده است تا مسلمانان جهان متوجه این نقطه انقلابی مدافع دین و صف اول در جبهه مقابله با استکبار بشوند.

,

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مشهد به فرموده امام بزرگوار مرکز ایران است؛ یعنی نقطه ثقلی است که تمام اتکاء انقلاب اسلامی به امام رضاست و مورد توجه همه مسلمانان جهان است؛ این مشهد کانون قبه الاسلام و متعلق به امام رضاست و هویت این شهر به ایشان تعلق دارد؛ عزیزان ما در مدیریت شهر بدانند این شهر شهر امام رضاست و هویت این شهر باید به عنوان امام هشتم محفوظ بماند؛ برادری که مسئولیت مدیریت شهری را عهده‌دار است باید توجه کند هویت امام هشتم حفظ شود نه به عنوان شهری که از سویی گردشگر دارد و از سوی دیگر شهروند و مجاور و گردشگر؛ اینها تعبیر ضدامام رضا(ع) است؛ این شهر گردشگر ندارد زائر امام رضا(ع) دارد. چه کسی می‌گوید برای گردشگری به این شهر آمده؛ ما اینجا زائر داریم نه گردشگر.

,

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: آقایی از مدیران شهری گفت این شهر شهروند دارد و باید مطالباتشان تامین و نشاط و شادی داشته باشند و باید آزادی‌هایی وجود داشته باشد چون اینها شهروند این شهر هستند؛ ایشان که این حرف را زد یک برادر شهید و جانباز داشت؛ به او گفتم برو به منزل و از مادرت بپرس که شهروند این شهر است یا مجاور امام رضا(ع)؟ مطالبه این شهر از امام رضا(ع) مقدم بر سایر مطالبات است.

,

وی گفت: بنده شفاف بگویم؛ جریان‌های قدرت و ثروتی هستند که برای سودجویی در این شهر آمده‌اند و فکر کرده‌اند شهری که 32 میلیون زائر داخلی و 4 میلیون زائر خارجی دارد بهترین جا برای سودجویی و مرکز عیاشی است و لذا آمده‌اند شادی جوان را بهانه کرده‌اند تا یک سلسله حرکات ناهنجار و مراکز منکر غیرشرعی برای سود و درآمد نامشروع خود ایجاد کنند و شهروند مشهدی را جلو می‌اندازند. فکر نشاط جوان هستید؟ اگر واقعا فکر شادی جوان هستید دست این آقا پسر 22 ساله و دختر خانم 18 ساله را در دست هم بگذارید تا زندگی آرام بخش شروع کنند و نشاط و شادی آنها به اندازه یک میلیون کنسرت و حرکات ناهنجار بیشتر می‌شود.

,

آیت الله علم الهدی گفت: جوان مشهدی به تو آقای مسئول پیام دارد و می‌گوید زندگی و سرمایه و اشتغال و کارم را درست کن. با دو تا تار زدن و سنتور زدن می‌خواهید جوان را شاد کنید؟ با این حرفها هویت این شهر زیر سوال می‌رود. به این مسئله مدیران شهری توجه کنند که امام رضا از این شهر قابل حذف شدن نیست و مردم این اجازه را نمی‌دهند.

,

 

,

امام جمعه قم: ایران خواهان امنیت آب‌های بین‌المللی است/ به دشمنان اجازه کارشکنی و فضولی نمی دهیم

, امام جمعه قم: ایران خواهان امنیت آب‌های بین‌المللی است/ به دشمنان اجازه کارشکنی و فضولی نمی دهیم,

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به عدالت اجتماعی ، اظهار داشت: غفلت از رسیدگی به امور مردم از مصادیق عدم تحقق عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: پیش داوری در قضاوت‌ها و اقدام بر اساس حدس و گمان از مسائلی است که به عدالت اجتماعی لطمه می‌زند، اگر به مشکلات در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی رسیدگی نشود، عدالت اجتماعی محقق نخواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به موانع تحقق عدالت اجتماعی ، گفت: خودبرتربینی، غفلت از رسیدگی به امور مردم و تصمیم گیری بر اساس گمانه زنی از جمله مسائلی است که مانع از تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

وی عنوان داشت:5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، نماز جمعه در طول 40 سال گذشته کارکردهای گسترده‌ای داشته است و نمازجمعه یک رسانه قوی است که هر هفته در مصلاها برگزار شده و مردم نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی پیدا می‌کنند.

آیت الله بوشهری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهمی که مردم را در صحنه نگه داشته قرارگاه‌های نماز جمعه است، تاکید کرد: نمازهای جمعه مرکز حل اختلاف بوده و مردم نیز با توطئه‌های دشمنان آشنا می‌شوند و نماز جمعه دستاوردهای سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی یادآور شد: زمانی که انگلیسی‌ها کشتی ایران را توقیف کردند رسانه‌های غربی کمتر سخن گفتند و آن روز رهبری فرمودند که نیروهای مومن ما در جای مناسب اقدام لازم را انجام خواهند داد.

ملت ایران پاسخ دشمنان را با تودهنی سختی می دهند

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ملت ایران پاسخ دشمنان را با تودهنی سختی می دهند,

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: توقیف کشتی ایران توسط انگلیسی‌ها غیرقانونی بود،  البته ایران کشتی انگلیسی را بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی توقیف کرد و این روزها نماینده و پیغام می‌فرستند که کشتی آنها را آزاد کنند؛ هر اقدامی که انجام می‌دهید ملت بیدار ایران تو دهنی سختی به شما خواهند زد.

وی گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواهان امنیت آبهای بین المللی بوده و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتی رانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نخواهیم داد.

آیت الله بوشهری با تقدیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان به دلیل دستگیری جاسوسان آمریکایی یادآور شد: رهبری بارها مسئله نفوذ را مطرح کرده و عده‌ای آن را جدی نگرفتند. تعدادی از جاسوسان در مراکز حساسی نفوذ کرده و گاهی به اطلاعات ارزشمندی دست یافته بودند ولی نیروهای اطلاعاتی ما دشمن را غافلگیر کرده و از این اقدام به جا تقدیر می‌کنیم.

وی دیدار جانشین رهبر حماس با مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر این مسئله که خداوند وعده داده که در پرتو استقامت و مقاومت پیروزی قطعی است تاکید کردند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی فلسطینی‌ها با سنگ در برابر صهیونیست‌ها مقابله می‌کردند ولی به لطف و مدد الهی در سایه مقاومت به وسیله موشک‌های نقطه زن هر نقطه‌ای که بخواهند را در اسرائیل مورد حمله قرار می‌دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
, ., ., ., ., ., ., .,

 

,

امام جمعه اصفهان: دشمن روزبه‌روز ذلیل‌تر می‌شود

, امام جمعه اصفهان: دشمن روزبه‌روز ذلیل‌تر می‌شود,

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی، اظهار کرد: سپاه به‌خوبی جواب دشمن را داد. انگلیس باید بداند که جواب توقیف کشتی ما، توقیف کشتی آن‌ها خواهد بود.

,
امام جمعه اصفهان گفت: مردم ما هم باید بدانند که دشمن ما روزبه‌روز ذلیل‌تر خواهد شد و این به دلیل نبود راهنمایان دینی برای آن‌ها است و نخست‌وزیر جدید انگلیس هم مانند ترامپ است.
,
 
,
وی با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه افزود: حکم اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس از انقلاب اسلامی در  سال 58 به دستور امام راحل داده شد و ما این روزها به برکات انقلاب اسلامی و این فرمان حکیمانه امام خمینی چهلمین سال برپایی نماز جمعه را گرامی می‌داریم.
,
 
,
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: چهلمین سال اهمیت ویژه‌ای دارد همان‌گونه که بیشتر پیامبران در 40 سالگی به رسالت برگزیده شدند؛ اربعین امام حسین نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنین انسانی که به 40 سالگی می‌رسد به‌نوعی کامل شده و خداوند به او نگاه ویژه‌ای دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) در بحث تأکید نماز جمعه روایات متعددی را عنوان و فرمودند، خداوند نماز جمعه را  تا روز قیامت بر شما واجب کرده است و بر هر مسلمانی واجب است تا این فریضه عبادی، سیاسی را به جماعت برگزار کند.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در وسائل الشیعه 60 باب به مسائل جمعه و نماز جمعه اختصاص داده‌شده و در بسیاری از روایات به فضیلت نماز جمعه و روز جمعه تأکید شده و به‌طوری آمده است هیچ روزی به عظمت جمعه نیست.
,
 
,
وی با توضیح اینکه جمعه از همه اعیاد بالاتر است دعا افراد بین دو خطبه نماز جمعه استجابت می‌شود، تصریح کرد: در روایتی دیگر آمده است اگر کسی نماز جمعه را عمداً و بدون علت ترک بکند با بار نفاق قلب خود را پر خواهد کرد.
,
 
,
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: در روایات چنین آمده که هیچ قدمی نیست که برداشته شود به سمت نماز جمعه برود مگر اینکه آن قدم‌ها به آتش جهنم حرام شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه واعظ درونی اولین راه مراقبت انسان از خودش است، تصریح کرد: اگر انسان بخواهد خودش را اصلاح کند و راه الهی را پیش بگیرد باید خود را موظف به انجام چند کار بداند، دومین راه فرد باید بداند خیلی‌ها مراقب او هستند که مهم‌ترین آن‌ها خداوند است که آیات متعددی در این زمینه وجود دارد.
,
 
,
امام جمعه اصفهان ادامه داد: با تفکر در برخی از روایات متوجه می‌شویم انسان باید مراقب خداوند هم باشد، یعنی انسان باید آگاه باشد که خداوند از رگ گردن به او نزدیک‌تر است، بنابراین انسان در نخستین قدم باید مراقب خودش باشد و دوم بداند که دیگران اعمال او را ثبت و ضبط می‌کند و سوم آگاه، به آگاهی و نظارت خداوند به اعمال او باشد.
,
 
,

امام جمعه سمنان: نمازجمعه پایگاه تعلیم و تعقل است/ انگلیسی‌ها با ارسال کشتی برای آمریکا خوش رقصی کردند

,

امام جمعه سمنان: نمازجمعه پایگاه تعلیم و تعقل است/ انگلیسی‌ها با ارسال کشتی برای آمریکا خوش رقصی کردند

, امام جمعه سمنان: نمازجمعه پایگاه تعلیم و تعقل است/ انگلیسی‌ها با ارسال کشتی برای آمریکا خوش رقصی کردند,
آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولایت فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه یک سرمایه و رکن اصلی جمهوری اسلامی است

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه در همه ی عرصه ها حضور داشته است، اظهار کرد: مهم ترین حضور این نهاد در عرصه دفاع مقدس و جنگ می باشد که حضور بسیار موثری داشته است.

شاهچراغی با توجه به اینکه نهاد نماز جمعه در مقابله با فتنه های داخلی و خارجی به خصوص فتنه 88 به خوبی حضور داشته است، عنوان کرد: در حوادث طبیعی و غیر منتظر مانند سیل و زلزله این نهاد برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اقدامات تاثیر گذاری انجام داده است.

وی در ادامه افزود: نهاد نماز جمعه دشمن زیادی دارد که باید از این نهاد حفاظت و حراست کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه 900 امام جمعه در شهرهای مختلف کشور مردم را به تقوا و اطاعت از رهبری دعوت می کنند، تاکید کرد: نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعقل است.

شاهچراغی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه که تاکید کردند دزدی دریایی انگلیس بی جواب نمی ماند، مطرح کرد: پاسخ این دزدی به زودی داده شد، و انگلیس برای خوش رقصانی خود مقابل  آمریکا کشتی خود را به مرز ایران فرستاد.

وی گفت: مسئله فلسطین مسئله مهم جهان اسلام است چرا که دشمنان با تمام قوا برای فراموشی آن تلاش می کنند، مردم  فلسطین در طی 70 سال با سنگ و موشک و... مقاومت کردند.

امام جمعه سمنان ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد، افزود: استان سمنان دارای امتیازات بزرگی است که عملیات مرصاد یکی از آن امتیازات می باشد، در این عملیات آمریکا و منافقین با هدف تمام کردن کار نیمه کاره صدام شروع به جنگ کردند که به شکست بزرگی دست یافتند که رزمندگان استان سمنان در این عملیات خوش درخشیدند.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه در همه ی عرصه ها حضور داشته است، اظهار کرد: مهم ترین حضور این نهاد در عرصه دفاع مقدس و جنگ می باشد که حضور بسیار موثری داشته است.

,

شاهچراغی با توجه به اینکه نهاد نماز جمعه در مقابله با فتنه های داخلی و خارجی به خصوص فتنه 88 به خوبی حضور داشته است، عنوان کرد: در حوادث طبیعی و غیر منتظر مانند سیل و زلزله این نهاد برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اقدامات تاثیر گذاری انجام داده است.

,

وی در ادامه افزود: نهاد نماز جمعه دشمن زیادی دارد که باید از این نهاد حفاظت و حراست کرد.

,

امام جمعه سمنان با بیان اینکه 900 امام جمعه در شهرهای مختلف کشور مردم را به تقوا و اطاعت از رهبری دعوت می کنند، تاکید کرد: نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعقل است.

,

شاهچراغی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه که تاکید کردند دزدی دریایی انگلیس بی جواب نمی ماند، مطرح کرد: پاسخ این دزدی به زودی داده شد، و انگلیس برای خوش رقصانی خود مقابل  آمریکا کشتی خود را به مرز ایران فرستاد.

,

وی گفت: مسئله فلسطین مسئله مهم جهان اسلام است چرا که دشمنان با تمام قوا برای فراموشی آن تلاش می کنند، مردم  فلسطین در طی 70 سال با سنگ و موشک و... مقاومت کردند.

,

امام جمعه سمنان ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد، افزود: استان سمنان دارای امتیازات بزرگی است که عملیات مرصاد یکی از آن امتیازات می باشد، در این عملیات آمریکا و منافقین با هدف تمام کردن کار نیمه کاره صدام شروع به جنگ کردند که به شکست بزرگی دست یافتند که رزمندگان استان سمنان در این عملیات خوش درخشیدند.

,

 

,

امام جمعه قزوین: برگزاری باشکوه‌تر و حفظ عظمت نمازهای جمعه نیازمند بسیج همگانی است/صداوسیما متعدیان به بیت‌المال را رسوا کند

, امام جمعه قزوین: برگزاری باشکوه‌تر و حفظ عظمت نمازهای جمعه نیازمند بسیج همگانی است/صداوسیما متعدیان به بیت‌المال را رسوا کند,

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به روز زیارتی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: به پیشگاه امام رضا (ع) سلام می دهیم و ایشان نیز پاسخ سلام ما را می دهند چرا که خودشان فرموده اند اگر سلام گفتن مستحب است، پاسخ آن واجب است.

,

وی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال 1367، یادآور شد: بعثی ها با حمایت غربی ها در جاهای مختلف جبهه مزاحمت ایجاد کرده بودند، منافقین با حمایت صدام تصمیم به حمله ای گرفتند که می گفتند حتما جمهوری اسلامی را کنار می زنیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: صدام نیز وقتی می خواست جنگ را آغاز کند، به خبرنگاران گفت بقیه مصاحبه را در تهران انجام می دهم اما این آرزو را به گور برد و تشکیلات منحوس منافقین هم وعده مصاحبه در تهران را داده بودند و الحمدالله آنها نیز این آرزو را به گور بردند و امروز نیز نسلشان رو به انقراض است.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ریس جمهور فعلی و قبلی آمریکا صحبت هایشان به گونه ای بوده که کار جمهوری اسلامی به پایان رسیده است اما همه آنها این آرزو را به گور می برند و نظام جمهوری اسلامی هر روز با اقتدار و قدرت بیشتر در دنیا مطرح می شود، مقاومت اسلامی را حمایت می کند، جهان را تغییر می دهد و زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم می آورد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ۴۰سالگی برگزاری نمازجمعه ابراز کرد: اقامه اولین نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی و با حکم امام راحل بود. اولین نمازجمعه در تهران با شکوه و عظمت خاص و فراموش نشدنی برگزار شد. نماز جمعه امروز ۴۰ساله شد یعنی ۴۰ سال است که در بیش از ۹۰۰ شهر نمازجمعه برگزار می شود.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ۹۰۰ اجتماع و  ۹۰۰ سخنرانی در فضایی به نام نمازجمعه طی ۴۰ سال گذشته برگزار شده است فضایی که آیات قرآن کریم قرائت و تفسیر می شود و مومنان دور هم جمع شده و از حال هم باخبر می شوند، دارای ارزش و نعمت بزرگی است که خدای متعال شامل حال ما کرده است.

,

وی ادامه داد: وظیفه همه مومنان است که برای حفظ عظمت نمازجمعه و مساجد و نمازهای جماعت بسیج شوند، نمازهای جماعت شبیه چشمه هایی هستند که در هر مسجد و محله ای می جوشند و زمانی که آنها خوب بجوشند جاری شده و رود بزرگ نماز جمعه را پرخروش می کنند. بنابراین علما و روحانیت و حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعت و همه اقشار مردم و رسانه ها و دولت و مدیران وظیفه سنگینی در این حوزه دارند و باید در باشکوه تر شدن نمازهای جماعت در مساجد بکوشند.

,

عابدینی گفت: زمانی که با همت همه نمازهای جمعه ما با جوشش و خروش جمعی برگزار شود فضای معنوی بر استان حاکم می شود و خداوند وعده خود را که فرموده است برکات خود را از آسمان و زمین بر بندگانش که اهل تقوا و ایمان باشند نازل می کند، محقق خواهد کرد و شاهد گشایش برکات خواهیم بود.

,

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض بیان کرد: در این روز زمین از نقطه کعبه گسترش پیدا کرد و زمین از زیر آب بیرون آمد و کره زمین از خانه کعبه شروع به رشد کردن کرد. در حدیثی از امام رضا(ع) آمده است روز ولادت ابراهیم خلیل و عیسی(ع) و حرکت حضرت رسول اکرم(ص) از مکه برای حج الوداع در این روز رخ داده است.

,

وی افزود: زمانی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه مستقر بودند چندبار عمره به جای آوردند اما برای حج الوداع در سال ۱۰ هجری قمری اقدام فرمودند و در این مراسم به معرفی امیرمومنان به جانشینی خود پرداختند که ما عید سعید غدیرخم را در پیش داریم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در این ایام مناسبت صدا و سیما را درپیش داریم که این عزیزان در سطح استان و کشور زحمات زیادی متحمل می شوند که البته مطالباتی از سوی جامعه دینی و اقشار مختلف از صدا و سیما وجود دارد. مهمترین رسالت صدا و سیما این است که صدای عدالت مردم باشد و مردم احساس کنند که با مشاهده هر فیلم و سریال و خبر و برنامه ای درحال احقاق حق آنها و تضعیف ظالمان است.

,

امام جمعه قزوین ادامه داد: صدا و سیما باید مطالبه گر حق مظلومان باشد، باید صدا و سیما در این فضا کمک باشد و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد. همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی گران به بیت المال قدم بردارد صدا و سیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.

,

وی با بیان اینکه صدا و سیما وسیله عدالت خواهی و حمایت از مظلومان است، خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر دینی رسالت دیگر صدا و سیماست و در این راستا مردم انتظار دارند صدا و سیما همان چیزهایی را دنبال کند که قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از ما انتظار دارند.

,

عابدینی ابراز کرد: ارائه الگوی اسلامی یکی دیگر از وظایف صدا و سیماست. اگر خانواده ای در فیلم و سریال نشان داده می شوند برای خانواده ها الگو می شود و باید از الگوسازی هایی که بر خلاف معیارهای دینی است، پرهیز شود.

,

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: اعتقاد داریم صدا و سیما کارهای ارزشمندی را انجام می دهد و بسیاری از رسالت ها را به خوبی انجام داده است. کارکنان صدا و سیما در تعطیلات و شرایط سخت پای کار ایمانی خود بوده اند و قدردان زحمات آنها هستیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اعضای حماس فرمودند اینکه سید حسن نصرالله می گوید من در مسجدالاقصی نماز می خوانم برای ما یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است؛ یعنی این صرفاً یک شعار نیست.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز ما این موقعیت را داریم که در کوتاه ترین زمان به این آرزو دست پیدا کنیم و ان‌شاءالله به این آروز خواهیم رسید.

,

امام جمعه قزوین ادامه داد: حدود دو میلیون نفر در نوار غزه و دو میلیون و 800 هزار نفر در کرانه باختری رود اردن زندگی می کنند و همه اینها روز به روز مسلح می شوند و از توان موشکی برخوردار می شوند و اینها به ما امید می دهد که زمان زیادی نمانده تا به آرمان خود دست یابیم.

,

وی به موضوع یمن نیز اشاره کرد و افزود: امارات که تنها شریک عربستان است، منافعش را آنجا می بیند و پیمان ناگسستنی در حمله به یمن داشت، از هفتم تیرماه در حال خروج از یمن است و این یعنی اعلان شکست عربستان، امارات و همه کسانی که می خواستند در یمن مسلمانان را تحت ظلم و استعمار بگیرند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: از خدای متعال درخواست داریم که شر سعودی های ظالم را از سر مسلمانان عربستان و یمن و بحرین بردارد. همچنین وقوع حادثه خونین برای مسلمانان در مکه در سال ۶۶ تاسف برانگیز بود که طی این حادثه ۴۰۰حاجی به شهادت رسیدند و حدود هزار حاجی مجروح شدند که هرگز فراموش نمی شود و به طور یقین انتقام خدای متعال و خشم مردم نصیب سعودی ها می شود و آنها تاوان این جنایت بزرگ را خواهند داد که این تاوان جز سرنگونی رژیم منحوس سعودی چیز دیگری نیست.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سالگرد رحلت عالم بزرگوار آیت الله مشکینی امام جمعه اسبق قم که جزو یاران دیرین امام و رهبری بود را داریم و از خدای متعال برایشان علو درجات را خواستاریم. همچنین طی روز گذشته مراسم تشییع و تدفین پدر شهیدان محمودیان و مادر شهید صفری را شاهد بودیم که برای همه بزرگان و درگذشتگان از خداوند طلب مغفرت می کنیم.

,

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛
انتصاب فتنه‌گر در جایگاه مدیرکلی ارشاد به صلاح این استان نیست/ مدت‌هاست در خلیج فارس دیگر ساعت‌ها به وقت انگلیس تنظیم نمی‌شود

, در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛
انتصاب فتنه‌گر در جایگاه مدیرکلی ارشاد به صلاح این استان نیست/ مدت‌هاست در خلیج فارس دیگر ساعت‌ها به وقت انگلیس تنظیم نمی‌شود
,
,

ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

,

لنده:

, لنده,
امام جمعه شهرستان لنده: انتصاب فتنه گرانی که می خواستند فاتحه انقلاب را بخوانند در جایگاه مدیرکلی ارشاد به صلاح این استان نیست
,
 
,
 
,
محمودی اصل گفت:نماز جمعه پایگاه برهم زننده تحلیل های غلط دشمنان است که خنثی کننده تهدیدات و بیدار کننده اقشار مختلف جامعه است.
,
 
,
حجت السلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی خطاب به نمازگزاران جمعه گفت:تنها راه سعادت و پیشرفت انسان توجه به معنویت و تقرب به درگاه حق تعالی است.
,
 
,
وی افزود: نماز جمعه بهترین هدیه به مردم و بهترین تریبون برای بیان مسائل خرد و کلان جامعه و تذکر به مسئولان و نقد و پیشنهاد به انان است.
,
 
,
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:امروز بیش چهل سال از برگزاری نماز جمعه می گذرد که در بیش از ۹۰۰شهر کشور برگزار می شود و هر نماز جمعه به منزله یک انقلاب و یک راهپیمایی برای ترویج شعائر دینی است.
,
 
,
وی تاکیدکرد:نقش مهم نماز جمعه در تقویت مقاومت در برابر هجمه های بی امان دشمنان است که این میدان ظرفیتی عظیم برای ادامه حیات انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.
,
 
,
محمودی اصل گفت:نماز جمعه پایگاه برهم زننده تحلیل های غلط دشمنان است که خنثی کننده تهدیدات و بیدار کننده اقشار مختلف جامعه است.
,
 
,
خطیب جمعه لنده خاطرنشان کرد: در استانه اقامه دهمین سال از اقامه نماز جمعه در شهرستان لنده هستیم که همراهی مردم با ستاد نماز جمعه قابل تقدیر است.
,
 
,
وی تاکیدکرد: این روز ها به برکت انقلاب شاهد یدالله ایدهیم هستیم که اقتدار ایران در منطقه قابل تقدیر است و هر کسی بخواهد مانوری دهد می تواند همانند دوران قاجار بگذرد ولی نمی دانند سپاه مقتدرانه پاسخ کوبنده می دهد.
,
 
,
محمودی اصل گفت:برخورد قاطع سپاه باعث شد هیمنه شرق و غرب اینگونه شکسته شود و که این حرکت سیلی مستحکمی به استکبار بوده است.
,
 
,
وی در ادامه گفت: کشوری که با اقدامی غیر منطقی می اید و کشتی نفتی ما را توقیف می کند و سپاه و نظام ما بارها اعلام کرد که قاطعانه برخورد می کنیم و دستگیری همین ۱۷نفر جاسوس با اطلاعات تکمیلی از سوی وزرات اطلاعات دستگیر شدند و برخی ها به زندان و برخی نیز به اعدام محکوم شدند که این حرکت مورد تحسین مردم است.
,
 
,
 
,
امام جمعه شهرستان لنده تاکید کرد:قدرت و اقتدار امنیتی ما در حوزه اطلاعاتی باعث شد دشمن ها این همه کینه و غضب نسبت به ما داشته باشند .
,
 
,
وی گفت:آه مظلومین یمنی دامن عربستان را گرفت و بیشتر کشورهای منطقه عربستان را که پنج سال است که در حال جنگ است را این گونه برخورد می کند و وعده خداوند را باورد داریم که جبهه مقاومت به زودی جشن پیروزی را در مناطق مختلف برگزار خواهیم کرد.
,
 
,
محمودی اصل تاکید کرد: برخی کشورها باید از اقتدار ایران اسلامی یاددبگیرند در مقابل ایران زیاده خواهی نکنند و کشورهای اروپایی باید خوب بدانند که هرچه وقت کشی کنند میزان بی اعتمادی ما نسبت به انان دوچندان خواهدشد.
,
 
,
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: بعد از گذشت بیش از شش سال متوجه خواهیم شد که کلید حل مشکلات در لوزان و امریکا و کشورهای اروپایی نیست.
,
 
,
وی اظهارکرد: سالروز عملیات غرور افرین مرصاد نشان از تلاش نیروهای انقلاب در مقابله با کومله های ضدانقلاب و منافقین را داشتیم.
,
 
,
محمودی اصل گفت: برابر برنامه ریزی استاندار در اینده نزدیک به شهرستان لنده خواهند اماد و محرومیت های را بسنجند و دردها و نواقصات را بشناسند و برق، آب روستاها، جاده ها و پروژه های عمرانی ما در رکود و تعطیل هستند و اگر حضور بنیاد علوی را نداشتیم مشکلات ما دو چندان بود اما وقتی بنیاد پای کار است بایداستانداری نیز پای کار باشد.
,
 
,
وی اظهارکرد:برخی مدیران اگر تادامروز تعهداتشان را با بنیاد عملیاتی می کردند امروز مشکلات این شهرستان لنده حل می شد و امروز باید از حمایت ها و زحمات اقای سعیدی کیا تقدیر می کنیم.
,
 
,
امام جمعه لنده گفت:دقت در انتخاب مدیران کل خیلی مهم است که استاندار باید ملاک های یک چهره خوب باید رعایت شود و اگر نیروی در خط فتنه هست لیاقت منصب مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد را ندارد .
,
 
,
وی اظهارکرد:فتنه خط قرمز ما است و انتصاب مدیرانی که حاضر بودند فاتحه انقلاب خوانده شود امروز به چه روی می خواهند در انقلابی که به دنبال سرنگونی ان بودند مسئولیت بگیرند که قطعا مردم این استان با چنین انتصاباتی برخورد خواهند کرد.
,
 
,
******************
,
 
,
گچساران:
, گچساران:,
 
,
امام جمعه گچساران: استدعا داریم از وزرای محترم و از مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی در انتصاب مسئولین روحیه انقلابی گری را ملاک قرار دهند؛ چرا که دستور نائب امام زمان است و یکی از معیار ها این باشد که این فرد روحیه انقلابی داشته باشد. 
,
 
,
 
,
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت:حضرت آقا فرمودند که انگلیس خبیث  دزدی دریایی می کندو کشتی ما را می دزد و جنایت می کند و شکل قانونی به آن هم می دهند به طوری که مردم دنیا را اغفال کنند ،اما نمی توانند.
,
 
,
وی افزود:رهبری فرمودند"که جمهوری اسلامی ایران و عناصر مومن نظام این خباثت ها را بی جواب نمی گذارند" و مدت بسیار کوتاهی هم جواب داده شده و به دنیا نشان دادند که قدرتمندترین کشور جهان ایران است و هرکسی فضولی بکند سیلی محکمی نیز دریافت خواهد کرد.
,
 
,
حجازی اظهارکرد:نشان داده شده که ظرف چهل سال هیچکس حق ندارد و جرات و توان ندارد با ایران اسلامی به صورت قلدوری برخورد کند،اگر خارج از قوانین بین الملل قرار شد قلدری کنید مثل خودتان برخورد و تنبیه خواهید شد.
,
 
,
امام جمعه گچساران درادامه گفت:این پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را فرزندان غیور و مخلص ایران اسلامی منهدم کردند،اول آن ترامپ ابله و بدبخت که همه دنیا می گویند فهم ندارد، می گفت که چنین چیزی امکان ندارد،بعدشاخ و شانه کشید و بعد هم سخنانی مضحک در این باره گفت.  
,
 
,
حجازی درادامه تصریح کرد:اما نتانیاهوی بدبخت به التماس افتاد که اگر شما اقدامی بکنید، اسرائیل محو خواهد شد اینکه اگر شما نقطه ای از ایران را بزنید ما نابود خواهیم شد،به نوعی التماس کرد که ما نابود خواهیم شد و این یعنی ابرقدرت جهان شد ،ایران اسلامی.
,
 
,
وی تصریح کرد:معنای این ابرقدرت ایمان و بنده خدابودن است و پناه به خلیفه خدا بردن؛  یعنی همان امام زمان(عج)،اما دشمن تلاش می کند که این قدرت را بگیرد و ما باید حواسمان جمع باشد.
,
حجازی درادامه گفت:مقام معظم رهبری در بخش دیگری ازفرمایشاتشان در دیدار با ائمه جمعه فرمودند که از رفتن به سمت صاحبان قدرت ، ثروت و کسانی که زبان چرب و نرم دارند پرهیز کنید و امام جمعه باید باید مستقل ، حر و به هیچ عنوان وابسته به کسی نباشد که بعدها سرشکستگی برایش داشته باشد.
,
 
,
خطیب جمعه گچساران گفت:رهبری باز فرمودندکه رفتار و عمل ائمه جمعه باید به گونه ای باشد که مردم از آن دین ،تقوا ، صداقت و انقلابی گیری را استشمام کنند و یک امام جمعه باید انقلابی باشد و بعد در نکته ای دیگری فرمودند که امام جمعه باید از نیروها و جوانان انقلابی حمایت کند و امام جمعه باید برای تقویت و گفتمان انقلاب و حفط ارزش های انقلاب تلاش کند.
,
 
,
وی تصریح کرد:جوانان عزیز ما گاهی اوقات در سطح عالم تحت عناوینی مختلف آبرو می آفرینند و در مقابله با ورزشکار رژیم صهیونیستی امتناع می کنند،و آنها را به حساب نمی آورند و بارها چنین عزت آفرینی هایی هم صورت گرفت.
,
 
,
حجازی ادامه داد:اخیرا هم جمعی از جوانان عزیز کشورمان رهسپار انگلیس مرکز روباه مکارشده اند،و برادر عزیز سید محمد مهدی حاتمی جوان مومن و انقلابی بعد از کسب مقام افتخار روی پل و در ملا عام به نماز  می ایستند و با همان بطری های آب دورن دستانشان وضو گرفتند و به نماز ایستادند که این اقدام دنیا را به بهت وادار کرد که این بچه های کم و سن و سال چه ارتباط قوی با خداوند دارند که در بطن کشور کفر ، حیله و مکار اینگونه به نماز می ایستند.
,
 
,
امام جمعه گچساران درادامه تصریح کرد:امروز 23ذیعقده روز زیارتی حضرت ثامن الحج علیه السلام است بنا به روایتی احتمالا روزشهادت امام رضاعلیه السلام باشد ،اما روایت قوی همان 29ماه صفر است بنابراین شهادت این امام همام را تسلیت عرض می کنم.
,
 
,
وی افزود:فردا مصادف است با اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نمایشگاهی به همین منظور در این شهرستان برپا شده که از همه عزیزان تشکر و قدردانی می کنم،در سال 1358 حضرت امام راحل مرحوم آیت الله طالقانی را به عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی تشکیل نماز جمعه بود و الان در حال حاضر حدود 900امام جمعه در سطح کشور چنین آیینی را برگزار می کنند.
,
 
,
حجازی تصریح کرد:با گذشت چهل سال از اولین نماز جمعه در این کشور می گذرد ،از خدمات بسیار ارزشمند مرحوم حجت الاسلام متقی کاشانی و نیز مرحوم حجت الاسلام خواجه زاده  تشکر و قدردانی می کنیم و ان شاءالله روحشان با پیامبراکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام محشور شود و از خدمات جناب حجت الاسلام موسوی هم که چند سال امام جمعه این شهرستان بودند هم تشکر می کنیم و از مسئولین ستاد و اعضای ستاد نماز جمعه در این چهل سال تشکر می کنم،هرچند باید در تقویت نماز جمعه نیز بیشتر همت کنیم.
,
 
,
امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:استدعا داریم از وزرای محترم از مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی در انتصاب مسئولین روحیه انقلابی گری را ملاک قرار دهند چرا که دستور نائب امام زمان است و یکی از معیار ها این باشد که این فرد روحیه انقلابی دارد و در مواردی که انقلاب تهدید می شد ابراز وجود کرد؟و درکدام میدان بود؟.
,
 
,
وی افزود: مثلا چنین افرادی در بحث فتنه 88آیا رسما یا عملا این اقدام را محکوم می کنند یانه؟مقام معظم رهبری بعد از فتنه 88کم جلسه ای پیش آمد که اشاره ای به جریان فتنه نداشته باشند بنابراین توجه داشته باشیم که ملاک انقلابگیری و روحیه انقلابی و ملاک این است که فتنه که خواست دشمن است محکوم شودو توقع داریم در انتصاب مسئولین ملاک انقلابی گری باشد.
,
 
,
حجازی تصریج کرد:روز 6مردادماه روز کارآفرینی و فنی و حرفه ای است ،و باید تلاش کنیم فن و مهارت یاد بگیریم و در بحث رونق تولید و اشتغالزایی موثر باشیم.
,
 
,
امام جمعه گچساران در ادامه اظهارکرد:عید غدیر در پیش است و این روز بزرگ را به همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم و ان شاءالله مومنین دست به دست هم بدهند و اطعام به مستمندان بدهیم .
,
 
,
******************
,
 
,
سوق:
, سوق:,
 
,
امام جمعه شهر سوق: مدتهاست در خلیج فارس دیگر ساعت ها به وقت انگلیس تنظیم نمی شود
,
 
,
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر به امامت حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه شهر سوق برگزار شد که حجت الاسلام کیانی خود و نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد.
,
 
,
امام جمعه شهر سوق با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بار دیگر قضیه فلسطین را قضیه اول و مهمترین مسئله دنیای اسلام دانستند و از ایستادگی و مقاومت شگفت آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت تمجید کردند و فرمودند خواندن نماز در مسجد القصی یک امید کاملا عملی و قابل تحقق است. البته پیروزی بدون مقاومت به دست نمی آید و خداوند به کسانی که ثابت قدم در راه او ایستادگی کنند وعده یاری و پیروزی داده است.
,
 
,
وی افزود: عربستان نفس‌های آخر را در باتلاق یمن می کشد و به همین خاطر حملات وحشیانه را به مردم بیگانه یمن شروع کرده است و سعی می کند با افزایش  حملات وحشیانه عقده های ۵۰ ساله گذشته را خالی کند هر چند که انصارالله یمن هم این حملات عربستان را بدون جواب نمی گذارد و پاسخ های محکمی داده که باعث هراس آل سعود خائن و خبیث شده است.
,
 
,
حجت الاسلام کیانی اصل با اشاره به تحرکات اخیر در منطقه خلیج فارس خاطر اظهار کرد: توقیف نفتکش انگلیس خبیث که کارنامه ۲۰۰ ساله حضور آن‌ها در کشور ما کارنامه سرتا پا سیاهی است، توسط ایران که در صدر خبرهای رسانه های دنیا قرار گرفته اقدام درست، صحیح و انقلابی بوده است و  بار دیگر اقتدار ایران را به جهان نشان داد.
,
 
,
وی گفت: به همین خاطر از سپاه مقتدر و انقلابی کشور تقدیر و تشکر می کنیم. انگلیسی ها هنوز در توهم دوران برده داری  وسلطه استعماری در کشور ها به سر می برند ولی بدانند که دوران ابرقدرتی آنها به سر آمده و راهزنی دریایی لندن در قرن ۲۱ دیگر جواب نخواهد داد و باید به یاد داشته باشند که مدتهاست در خلیج فارس دیگر ساعت ها به وقت انگلیس تنظیم نخواهد شد.
,
 
,
امام جمعه سوق با استناد به روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم گفت: این روزنامه با اشاره به توقف نفتکش انگلیسی توسط ایران نوشت: این قدرتی است که ما می‌خواهیم این رفتاری است که ما می‌خواهیم تا غرب متوجه شود قدرتی اسلامی در منطقه حضور دارد که آنها نمی توانند ثبات منطقه را برهم بزنند.
,
 
,
حجت الاسلام کیانی اصل گفت : با بررسی نماز جمعه در ۴۰ سال گذشته می توان در حوزه های مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی آثار مثبت این اجتماع عظیم را مشاهده کرد. این شجره طیبه نماز جمعه توانسته است در این چهل سال به عنوان یک رسانه عمل کند. یعنی با بررسی و طرح مباحث اصلی در جامعه دامنه آگاهی‌های مردم مسلمان را در مورد آنچه که وجود دارد و آنچه که ممکن است در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی به وجود بیاید افزایش داده است.
,
 
,
وی افزود: اوج خود باوری و خود اتکایی که بعد از انقلاب در جامعه ایجاد شد را در صفوف نماز جمعه می‌توان مشاهده کرد نماز جمعه تریبونی است که ارزش سواد آموزی و ارتقای سطح علمی جامعه را در کنار مسائل دینی و سیاسی ارج گذاشته. در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیروهای انقلابی و اعلام همبستگی مردم با سیاست‌های کلی نظام بوده است. اعلام این همبستگی به پای صندوق‌های رای کشیده شده در تظاهرات اعتراضی به فتنه گران خود را نشان داده و با مرگ و منافقان داخلی و خارجی نمایان گشته است. نمازجمعه به مثابه یک  قدرت نرم توانسته است یک ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان ایجاد کند. از یک طرف مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و از مسئولان بخواهد که برای حل مشکلات مردم اقدام کنند و از طرف دیگر خدمات مسئولان را به مردم یادآوری کرده و از خدمات و زحمات مسئولان تقدیر و تشکر کرده است.
,
 
,
کیانی با مثمر ثمر دانستن نماز جمعه گفت: در این چهل سال دستاوردهای نماز جمعه بسیار زیاد بوده است که از دستاوردهای اجتماعی می توان به تقویت آگاهی های مردم در زمینه مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی، تقویت روحیه جمع گرایی، ایجاد روحیه خودباوری ارتقای انسجام و همبستگی ملی، تحول روحیه مردم در اجتماع، عمومی شدن آموزش و ارتقای سطح علمی جامعه و مواردی از این دست اشاره کرد.
,
 
,
******************
 
,
******************
,
 
,
یاسوج:
 
حجت الاسلام حسینی امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: دروغ از گناهان کبیره است دروغ نگو راست بگو  نجات در راستی است، غیبت نکنید غیبت کردن گناه بزرگی است اگر غیبت کسی کنید و طرف مقابل حلالش نکند گرفتار است.
 
وی با اشاره به سوره عنکبوت گفت هر انسانی باید مرگ را بچشد و به سوی خدا و نعمت های خدا باز می گردد کسانی که می خواهند خوشبخت و بخت سفید باشند.
 
وی گفت خداوند می فرماید کسانی که ایمان دارند و‌عمل صالح انجام می دهند ما آنها را در غرفه هایی زیبا جای می دهیم غرفه های عالم آخرت مثل دنیا نیست غرفه های آخرت دایمی است همیشگی است انسان از آن غرفه ها خارج نمی شود انسان باید صبور باشد مردانگی به خرج دهد استقامت به خرج دهد راه چاره پیدا می کند، خود را نمی بازد در برابر مشکلات استقامت می کند عبادت کردن هم مشکلاتی دارد اما استان تحمل می کنند در برابر گناهان می ایستد در مقابل نفس اماره می ایستد و به وسوسه شیطان گوش نمی دهد صبر می کند و به خدا توکل می کند.صبر و استقامت و توکل دو ویژگی و صفت بسیار مهم است.
 
حجت الاسلام حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: مسله به اصطلاح پیش آمدی است که بعد از قطع نامه جنگ تحمیلی است که منافقان پیش خودشان گفتند ایران به بن بست رسیده است که قطع نامه را قبول کرده و فکر کردند موقع مناسبی است از راه غرب به کمک صدام و پشتیبانی او وارد کشور شدند به کرمانشاه که رسیدند حکومتشان را اعلام کنند و از آنجا تهران را اشغال کنند و به قول خودشان حکومت را در دست بگیرند، با ۲۵تیپ وار کشور شدند اسلام آباد را اشغال کردند اما در آنجا عزیزان رزمنده که آنها را محاصره کردند و با رمز یا علی بن ابی طالب ۲۵۰۰منافق به هلاکت رسید ۴۰۰دستکاه خودور زرهی از آنها غنیمت گرفته شد خداوند آنها را رسوا کرد، مرصاد با این تحلیل منافقانه به وجود آمد و به نفع اسلام تمام شد.
 
وی بیان کرد: در ۵مرداد ۵۸اولین نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد چهل سال از اقامه نماز جمعه در ایران می گذرد ایران قبل از انقلاب مملکتی ضعیف بود در منطقه تاثیری نداشت اما بعد از انقلاب و پیروزی ایران عزت و استقلال و رشد چشم گیری کرد که در مناقشات بین المللی دارای اثر بسیار بالایی است و این اثرگذاری در هر هفته به وسیله ایمه جمعه از تریبون های نماز جمعه به مردم ارایه می شود واین شبکه به هم پیوسته امام جمعه که آغازش از سال ۵۸در داشتکاه تهران بود اکنون بیش از ۹۰۰نماز جمعه در کشور برگزار می شود.
 
امام جمعه یاسوج گفت: همه ائمه جمعه مردم را به صبر تقوا یاد شهدا تلاش و کار و تولید دعوت می کنند به جوانان گوشزد می کنند نسل گذشته وظیفه شان را انجام دادند اکنون نوبت شماست.
شعاری که در نماز جمعه ها داده می شود دشمن شناسی است مرگ بر آمریکا یعنی اینکه آمریکا دشمن شماست شیطان بزرگ سال های سال این کشور را عقب نگه داشت مواظب باشید مرگ بر آمریکا فراموش نشود.
 
وی گفت چند وقت قبل کشتی حامل نفت ایران از طرف انگلیس خبیث که سابقه ننگینی دارد توقیف شد، کشور ما از انگلیس ضربه های فراوان خورد کشورهای خاورمیانه نیز از انگلیس یا روباه پیر ضربه هایی خورده اند. دزدی دریایی از گشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق بود و طولی نکشید سپاه ما در خلیج فارس کشتی که با پرچم انگلیس تردد می کرد و سوخت قاچاق داشت را توقیف کردند، هنوز این جریان بود که مطلب دیگری پیش آمد و کشتی انگلیسی که قوانین را زیرپا گذاشت و به اخطار سپاه توجه نکرد و خیال می مرد قرن هجدهم است پاسداران ما حافظان خلیج فارس نیز این کشتی را توقیف کردند.
,
یاسوج:
, یاسوج:,
 
,
حجت الاسلام حسینی امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: دروغ از گناهان کبیره است دروغ نگو راست بگو  نجات در راستی است، غیبت نکنید غیبت کردن گناه بزرگی است اگر غیبت کسی کنید و طرف مقابل حلالش نکند گرفتار است.
 
وی با اشاره به سوره عنکبوت گفت هر انسانی باید مرگ را بچشد و به سوی خدا و نعمت های خدا باز می گردد کسانی که می خواهند خوشبخت و بخت سفید باشند.
 
وی گفت خداوند می فرماید کسانی که ایمان دارند و‌عمل صالح انجام می دهند ما آنها را در غرفه هایی زیبا جای می دهیم غرفه های عالم آخرت مثل دنیا نیست غرفه های آخرت دایمی است همیشگی است انسان از آن غرفه ها خارج نمی شود انسان باید صبور باشد مردانگی به خرج دهد استقامت به خرج دهد راه چاره پیدا می کند، خود را نمی بازد در برابر مشکلات استقامت می کند عبادت کردن هم مشکلاتی دارد اما استان تحمل می کنند در برابر گناهان می ایستد در مقابل نفس اماره می ایستد و به وسوسه شیطان گوش نمی دهد صبر می کند و به خدا توکل می کند.صبر و استقامت و توکل دو ویژگی و صفت بسیار مهم است.
 
حجت الاسلام حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: مسله به اصطلاح پیش آمدی است که بعد از قطع نامه جنگ تحمیلی است که منافقان پیش خودشان گفتند ایران به بن بست رسیده است که قطع نامه را قبول کرده و فکر کردند موقع مناسبی است از راه غرب به کمک صدام و پشتیبانی او وارد کشور شدند به کرمانشاه که رسیدند حکومتشان را اعلام کنند و از آنجا تهران را اشغال کنند و به قول خودشان حکومت را در دست بگیرند، با ۲۵تیپ وار کشور شدند اسلام آباد را اشغال کردند اما در آنجا عزیزان رزمنده که آنها را محاصره کردند و با رمز یا علی بن ابی طالب ۲۵۰۰منافق به هلاکت رسید ۴۰۰دستکاه خودور زرهی از آنها غنیمت گرفته شد خداوند آنها را رسوا کرد، مرصاد با این تحلیل منافقانه به وجود آمد و به نفع اسلام تمام شد.
 
وی بیان کرد: در ۵مرداد ۵۸اولین نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد چهل سال از اقامه نماز جمعه در ایران می گذرد ایران قبل از انقلاب مملکتی ضعیف بود در منطقه تاثیری نداشت اما بعد از انقلاب و پیروزی ایران عزت و استقلال و رشد چشم گیری کرد که در مناقشات بین المللی دارای اثر بسیار بالایی است و این اثرگذاری در هر هفته به وسیله ایمه جمعه از تریبون های نماز جمعه به مردم ارایه می شود واین شبکه به هم پیوسته امام جمعه که آغازش از سال ۵۸در داشتکاه تهران بود اکنون بیش از ۹۰۰نماز جمعه در کشور برگزار می شود.
 
امام جمعه یاسوج گفت: همه ائمه جمعه مردم را به صبر تقوا یاد شهدا تلاش و کار و تولید دعوت می کنند به جوانان گوشزد می کنند نسل گذشته وظیفه شان را انجام دادند اکنون نوبت شماست.
شعاری که در نماز جمعه ها داده می شود دشمن شناسی است مرگ بر آمریکا یعنی اینکه آمریکا دشمن شماست شیطان بزرگ سال های سال این کشور را عقب نگه داشت مواظب باشید مرگ بر آمریکا فراموش نشود.
 
وی گفت چند وقت قبل کشتی حامل نفت ایران از طرف انگلیس خبیث که سابقه ننگینی دارد توقیف شد، کشور ما از انگلیس ضربه های فراوان خورد کشورهای خاورمیانه نیز از انگلیس یا روباه پیر ضربه هایی خورده اند. دزدی دریایی از گشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق بود و طولی نکشید سپاه ما در خلیج فارس کشتی که با پرچم انگلیس تردد می کرد و سوخت قاچاق داشت را توقیف کردند، هنوز این جریان بود که مطلب دیگری پیش آمد و کشتی انگلیسی که قوانین را زیرپا گذاشت و به اخطار سپاه توجه نکرد و خیال می مرد قرن هجدهم است پاسداران ما حافظان خلیج فارس نیز این کشتی را توقیف کردند.
,
حجت الاسلام حسینی امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: دروغ از گناهان کبیره است دروغ نگو راست بگو  نجات در راستی است، غیبت نکنید غیبت کردن گناه بزرگی است اگر غیبت کسی کنید و طرف مقابل حلالش نکند گرفتار است.
,
 
,
وی با اشاره به سوره عنکبوت گفت هر انسانی باید مرگ را بچشد و به سوی خدا و نعمت های خدا باز می گردد کسانی که می خواهند خوشبخت و بخت سفید باشند.
,
 
,
وی گفت خداوند می فرماید کسانی که ایمان دارند و‌عمل صالح انجام می دهند ما آنها را در غرفه هایی زیبا جای می دهیم غرفه های عالم آخرت مثل دنیا نیست غرفه های آخرت دایمی است همیشگی است انسان از آن غرفه ها خارج نمی شود انسان باید صبور باشد مردانگی به خرج دهد استقامت به خرج دهد راه چاره پیدا می کند، خود را نمی بازد در برابر مشکلات استقامت می کند عبادت کردن هم مشکلاتی دارد اما استان تحمل می کنند در برابر گناهان می ایستد در مقابل نفس اماره می ایستد و به وسوسه شیطان گوش نمی دهد صبر می کند و به خدا توکل می کند.صبر و استقامت و توکل دو ویژگی و صفت بسیار مهم است.
,
 
,
حجت الاسلام حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: مسله به اصطلاح پیش آمدی است که بعد از قطع نامه جنگ تحمیلی است که منافقان پیش خودشان گفتند ایران به بن بست رسیده است که قطع نامه را قبول کرده و فکر کردند موقع مناسبی است از راه غرب به کمک صدام و پشتیبانی او وارد کشور شدند به کرمانشاه که رسیدند حکومتشان را اعلام کنند و از آنجا تهران را اشغال کنند و به قول خودشان حکومت را در دست بگیرند، با ۲۵تیپ وار کشور شدند اسلام آباد را اشغال کردند اما در آنجا عزیزان رزمنده که آنها را محاصره کردند و با رمز یا علی بن ابی طالب ۲۵۰۰منافق به هلاکت رسید ۴۰۰دستکاه خودور زرهی از آنها غنیمت گرفته شد خداوند آنها را رسوا کرد، مرصاد با این تحلیل منافقانه به وجود آمد و به نفع اسلام تمام شد.
,
 
,
وی بیان کرد: در ۵مرداد ۵۸اولین نماز جمعه به امامت مرحوم طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد چهل سال از اقامه نماز جمعه در ایران می گذرد ایران قبل از انقلاب مملکتی ضعیف بود در منطقه تاثیری نداشت اما بعد از انقلاب و پیروزی ایران عزت و استقلال و رشد چشم گیری کرد که در مناقشات بین المللی دارای اثر بسیار بالایی است و این اثرگذاری در هر هفته به وسیله ایمه جمعه از تریبون های نماز جمعه به مردم ارایه می شود واین شبکه به هم پیوسته امام جمعه که آغازش از سال ۵۸در داشتکاه تهران بود اکنون بیش از ۹۰۰نماز جمعه در کشور برگزار می شود.
,
 
,
امام جمعه یاسوج گفت: همه ائمه جمعه مردم را به صبر تقوا یاد شهدا تلاش و کار و تولید دعوت می کنند به جوانان گوشزد می کنند نسل گذشته وظیفه شان را انجام دادند اکنون نوبت شماست.
,
شعاری که در نماز جمعه ها داده می شود دشمن شناسی است مرگ بر آمریکا یعنی اینکه آمریکا دشمن شماست شیطان بزرگ سال های سال این کشور را عقب نگه داشت مواظب باشید مرگ بر آمریکا فراموش نشود.
,
 
,
وی گفت چند وقت قبل کشتی حامل نفت ایران از طرف انگلیس خبیث که سابقه ننگینی دارد توقیف شد، کشور ما از انگلیس ضربه های فراوان خورد کشورهای خاورمیانه نیز از انگلیس یا روباه پیر ضربه هایی خورده اند. دزدی دریایی از گشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق بود و طولی نکشید سپاه ما در خلیج فارس کشتی که با پرچم انگلیس تردد می کرد و سوخت قاچاق داشت را توقیف کردند، هنوز این جریان بود که مطلب دیگری پیش آمد و کشتی انگلیسی که قوانین را زیرپا گذاشت و به اخطار سپاه توجه نکرد و خیال می مرد قرن هجدهم است پاسداران ما حافظان خلیج فارس نیز این کشتی را توقیف کردند.
,

 

,

در خطبه‌های نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛
برپایی نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور از برکات نظام اسلامی است/ انگلیسی‌ها در خدمت منافع آمریکا هستند

, در خطبه‌های نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛
برپایی نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور از برکات نظام اسلامی است/ انگلیسی‌ها در خدمت منافع آمریکا هستند
,
,

ائمه جمعه  استان همدان در خطبه های این هفته با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه در کشور به بیان برکات نماز جمعه برای انقلاب اسلامی پرداختند.

,

 

,

امام جمعه همدان: ۱۰۰ شهید نماز جمعه مخصوص استان همدان است

, امام جمعه همدان: ۱۰۰ شهید نماز جمعه مخصوص استان همدان است, امام جمعه همدان: ۱۰۰ شهید نماز جمعه مخصوص استان همدان است,

آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه با دعوت همه به تقوای الهی اظهار داشت ؛ در سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه به اقامت آیت الله طالقانی برگزار شد و ۴۰ سال است که ادامه دارد و برپایی نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه از کشور از برکات نظام اسلامی است .

,

وی ادامه داد؛رهبر انقلاب در جمع ائمه جمعه توصیه بر مردمی بودن مسئولان کردند و فرمودند؛ در حقیقت تفاوت حکومت اسلامی و طاغوت در مردمی بودن است  و در حقیقت مردم ستون های دین هستند .

,

نماینده ولی فقیه در استان افزود؛ در تیرماه سال ۶۱ در استان همدان در روز قدس ۱۰۰ نفر از نمازگزاران همدانی در بمباران به شهادت رسیدند که یاد آنها را گرامی می داریم .

,

وی با اشاره به حضورمردم در تمام زمینه ها گفت ؛ کسانی که تا بحال در برابر دشمن ایستاده اند مردم هستند و ما نباید سمت خواص برویم .

,

 

,

امام جمعه نهاوند: انگلیسی ها در خدمت منافع آمریکا هستند/ رزمندگان استان در عملیات مرصاد خوش درخشیدند

, امام جمعه نهاوند: انگلیسی ها در خدمت منافع آمریکا هستند/ رزمندگان استان در عملیات مرصاد خوش درخشیدند, امام جمعه نهاوند: انگلیسی ها در خدمت منافع آمریکا هستند/ رزمندگان استان در عملیات مرصاد خوش درخشیدند,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: انگلیسی ها دشمن اسلام و اهل نیرنگ و فریب هستند و در خدمت منافع آمریکا هستند.

,

وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به حدی از بازدارندگی رسیده است که دشمنان جرئت تعرض ندارند.

,

امام جمعه نهاوند گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی های رزمندگان دوران دفاع مقدس و عملیات هایی مانند مرصاد است.

,

وی افزود: سرنگون کردن پهپاد متجاوز آمریکایی و توقیف نفت کش قانون شکن انگلیسی و دستگیری جاسوسان آمریکایی نشان داد که نیروهای مسلح و امنیتی کشور هوشیار هستند و اجازه تجاوز به کشور را به هیچ کسی نمی دهند.

,

مغیثی گفت: مردم پشتیبان سپاه، ارتش و سربازان گمنام امام زمان(عج) در تامین امنیت هستند و باید قدردان این عزیزان باشیم.

,

وی بیان داشت: در عملیات مرصاد نیروهای جان بر کف استان همدان در تنگه چهار زبر جلوی منافقان که به خیال فتح تهران وارد کشور شده بودند را گرفتند و آنها را به هلاکت رساندند.

,

امام جمعه نهاوند افزود: نیروهای استان همدان در عملیات مرصاد به عنوان اولین گروه در مقابل منافقان قرار گرفتند و خوش درخشیدند.

,

 

,

امام جمعه رزن: تجدید پیمان با امام زمان یکی از برکات نماز جمعه است

, امام جمعه رزن: تجدید پیمان با امام زمان یکی از برکات نماز جمعه است, امام جمعه رزن: تجدید پیمان با امام زمان یکی از برکات نماز جمعه است,

حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رزن ، با اشاره به سالگرد تاسیس نماز جمعه گفت:  نماز جمعه جایی است که با آمدن به آن باید کدورت‌ها را کنار گذاشت.

,

وی ادامه داد:گاهی رفتاری در نماز جمعه میبینیم که رفتار درست نیست ،مانند اینکه گاهی کسی در نماز جمعه شرکت میکند که سالهاست با برادرش ارتباط نداشته است .

,

امام جمعه شهرستان رزن افزود:شاید بسیاری بخاطر کسب سود نماز را رها میکنند ،گاهی فردی را میبینیم که چند هفته در نماز شرکت نمیکند و مسائلی روزمره را دلیل میکند و آیه قرآن می فرماید آنچه که نزد خداست از این لذتهای مادی و معنوی بالاتر است .

,

وی ادامه داد:رزق و روزی نزد خداست و اعتقاد ما بر این است که ماورای این مسائل مادی موضوعات پشت پرده هم وجود دارد خداوند در پشت پرده اسباب و عللی قرار داده است .

,

حجت الاسلام مولازاده اضافه کرد:خداوند میفرماید ما کشاورزیم و شما کاره ای نیستید در واقع خداوند تصریح دارد که آنچه که نزد ما است بهتر از آن چیزی است که نزد شما است.

,

وی ادامه داد:اثرات فراوان برای نماز جمعه در کلام معصومین بیان شده است،تجدید پیمان با امام زمان یکی از برکات نماز جمعه است.

,

امام جمعه شهرستان رزن ادامه داد:پیامبر میفرمایند، کسی  که نماز جمعه را سبک بشمارد  اعمالش مورد قبول نمی شود مگر اینکه توبه کند.

,

وی  در پایان گفت: از تلاشها همه برادران و زحمات ستاد نماز جمعه پیشکسوتان و جوانان و زحمات ائمه جمعه قبل و‌موقت که در گذشته اقامه نماز را انجام داده اند کمال تشکر را داریم.

,

 

,

امام جمعه بخش گل تپه: انگلیسی ها بدانند اگر کاری انجام دهند آغازش با آنها وپایانش با ماست

, امام جمعه بخش گل تپه: انگلیسی ها بدانند اگر کاری انجام دهند آغازش با آنها وپایانش با ماست, امام جمعه بخش گل تپه: انگلیسی ها بدانند اگر کاری انجام دهند آغازش با آنها وپایانش با ماست,

حجت الاسلام ابراهیم موسوی امام جمعه بخش گل تپه ظهر امروز ضمن اشاره به چهلمین سالگرد نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد:با توجه به آیه۹ سوره جمعه باید برای شرکت در نماز جمعه  برنامه ریزی کنیم زیرا جمعه روزی است که پاداش عمل در این روز چند برابر محاسبه می شود.

,

وی در ادامه با اشاره به ادای این فریضه الهی افزود:باید قدر نماز جمعه را بدانیم  چرا که نماز جمعه یک سنگر است واین سنگرهارا باید پرکنیم.

,

وی با توجه به اهداف دشمنان برای تضعیف استقبال از نماز جمعه گفت :دشمن میخواهد این مردم را ازاین مکان های مقدس دور کندو میخواهد مردم به ویژه جوانان رااز نماز جمعه دور کند.

,

حجت الاسلام موسوی  با اشاره به آسیب های فضای مجازی  در جامعه بیان کرد:امروزه در فضای مجازی با بصیرت و سواد رسانه ای اخبار را دنبال کنیم چرا که مواظب باشیم شاید بعضی از این حرف ها واخبار صحیح نباشند.

,

امام جمعه گل تپه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس اضافه کرد:توقیف نفتکش انگلیس یک اقتدار وعزت بزرگ جهانی برای کشور بود.

,

وی خاطر نشان کرد:این یک سیلی بزرگ است زیرا جنایاتی که انگلیس در ایران انجام داده کمتر از آمریکا نیست وانجام اینگونه کارها لازم است که انجام گیرد این کشور ها رو به افول هستند.

,

خطیب جمعه گل تپه با توجه به جنایت های انگلیس در فتنه ۸۸ عنوان کرد:جنایت هایی که انگلیسی ها در فتنه۸۸و برجام علیه ایران انجام دادند باید بررسی شود.

,

وی با توجه به پیشرفت ایران در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد:دنیا بداند که امروزه ایران سال۹۸با ایران چهل سال پیش فرق کرده و هر اقدامی علیه این کشور بی پاسخ نخواهد ماند .

,

 

,

امام جمعه کبودراهنگ: نماز جمعه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

, امام جمعه کبودراهنگ: نماز جمعه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است, امام جمعه کبودراهنگ: نماز جمعه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است,

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد:حضور مردم در تریبون های نماز جمعه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و عامل شکست های دسیسه های مختلف دشمنان علیه این ملت است.

,

وی با تقدیر از زحمات ستاد های نماز جمعه افزود:اعضای ستاد نماز جمعه جهادی و بسیجی برای برپایی نماز تلاش می کنند و این زحمات خالصانه جای قدردانی و خدا قوت به این عزیزان دارد.

,

امام جمعه کبودراهنگ در ادامهبا اشاره به سالگرد عملیات مرصاد گفت:هر بار در تاریخ این نظام دشمن متصور بر ضعف و عدم حمایت مردم از نظام بوده مردم ما با حمایت حیدری پوزه ی آن ها را بر خاک مالیدند و عملیات مرصاد نمونه بارز این تحلیل های دشمن نسبت به مردم ایران بود که با حماسه آفرینی جوانان و غیورمردان این سرزمین با شکست مواجه شد.

,

باقری شکست های پی در پی صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی را یکی از عوامل مهم در اجرای عملیات مرصاد دانست و بیان کرد:بعد از هشت سال لشگر کشی های ناجوانمردانه و بی نتیجه صدام به ایران عملیات مرصاد فرصتی برای امتحان آخرین برگ برنده صدام در جنگ علیه ایران بود.

,

وی با تقدیر از عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد:همه کسانی که دم از مذاکره و میز مذاکره می زدند ببینند که موضع مقاومت چه برسر دشمنان ابرقدرت این نظام آورده است و این اقتدار نظام چگونه سردمداران ابرقدرت جهانی را به زانو درآورده است.

,

وی با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی توسط سامانه پدافند بومی گفت:سرنگونی پهباد فوق پیشرفته د جاسوسی آمریکا باعث سردرگمی آن ها شده است چرا که این قدرت نظامی در معادلات آن ها جایی نداشت.

,

امام جمعه کبودراهنگ در انتها با تقدیر از ملت ایران خاطر نشان کرد: ما باید قدر این مردم را بدانیم برخی اطرافیان دولت در فکر تخریب آن هستند و دولت باید دقت نظر داشته باشد صبرو بردباری مردم ضامن امنیت این نظام خواهد شد

,

 

,

امام جمعه تویسرکان: توقیف نفت کش انگلیسی اقتدار ملت ایران را نشان داد

, امام جمعه تویسرکان: توقیف نفت کش انگلیسی اقتدار ملت ایران را نشان داد, امام جمعه تویسرکان: توقیف نفت کش انگلیسی اقتدار ملت ایران را نشان داد,

حجت الاسلام  مرتضی موحدی  در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان تویسرکان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت:  یکی از مصادیق تقوی،لبیک به این ندای قرآن است که درسوره جمعه می فرماید،ای مومنین وقتی روز جمعه بسوی نمازجمعه فراخوانده میشوید به سوی آن بشتابید.

,

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: پیامبرعظیم الشان هم فرموده اند نماز جمعه تاروز قیامت برمسلمانان واجب است  و همچنین مقام معظم رهبری هم فرمودند نماز جمعه امری بسیارمهم وتامین کننده نیازجامعه به ذکر واجتماع وهمدلی وزمینه ساز استقرارگفتمانهای عالی وبصیرت بخش است.

,

امام جمعه شهرستان تویسرکان تاکید کرد: مراجع فعلی نماز جمعه را واجب تخییری و تصریح به افضل و مقدم بودن نماز جمعه دارند و البته بیش از۵۰تن از مراجع قدیم واجب تعینی می دانستند، لذا می طلبد مومنین نسبت به این فریضه اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

وی با اشاره به روز تویسرکان گفت: ۵مرداد روز تویسرکان بخاطر عملیات مرصاد و تقدیم ۳۸شهید و بخاطر قدمت ششصدساله نمازجمعه در شهرستان روزی مهم است ، بنابراین در این روز باید سرمایه ها،افتخارات،فرصتها و تهدیدها بررسی و برای تعالی شهرستان هست .گماشت.

,

حجت الاسلام موحدی در ادامه با اشاره به خیانت های غربی ها بر علیه مردم ایران گفت:  امروز بدعهدی آمریکا و اروپا برای همه جریانها درکشور اثبات شده و آنهایی که مدافع مذاکره بودند امروز مخالفند و آنهایی که اتکا به غرب را لازمه ترقی می دانستند امروز مقاومت را عامل پیروزی و پیشرفت بیان می کنند که حضرت آقا از این دل بریدن از بیگانگان را مایه حرکت تحسین برانگیز و جوشید توانایی ها از درون دانستند.

,

وی در پایان تاکید کرد: توقیف نفتکش انگلیس با اقتدار وعزت یک باردیگر عظمت ملت ایران را به رخ کشید و درس خوبی برای نظام سلطه شد.

,

 

,

در خطبه‌ نماز جمعه این هفته یزد عنوان شد؛
ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست/ باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد

, در خطبه‌ نماز جمعه این هفته یزد عنوان شد؛
ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست/ باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد
,
,

در چهلمین سال برپایی نماز جمعه، نماز جمعه این هفته در استان یزد نیز با شکوه تر از قبل و با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد. در ادامه فرازی از اهم خطبه های ائمه جمعه را ملاحظه می کنید:

امام جمعه یزد: ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست

,
,
, امام جمعه یزد: ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست, امام جمعه یزد: ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست,

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به چهلمین سالگرد برپایی اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی(ره)، گفت: نماز جمعه در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخودار است و قرآن و روایات نسبت به برپایی هرچه باشکوه‌تر آن تاکید کرده‌اند.

,

وی به جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و افزود: ارزش‌های نماز جمعه بسیار زیاد است و خدای متعال برنامه‌های اسلامی را به شکلی طرح ریزی کرده که مسلمانان بتوانند در کنار هم باشند و در مقابل دشمنانشان ایستادگی کنند.

,

آیت‌الله محمدرضا ناصری بیان داشت: امروز دشمنان به دنبال ترویج بی بند و باری و دوری از ارزشهای اسلامی در ایران هستند و برای این هدف خود از رسانه‌های مختلف و فضای مجازی به صورت جدی استفاده می‌کنند. در این زمینه یکی از اقداماتی که باید به وسیله نماز جمعه انجام داد، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به وسیله روشنگری و بصیرت افزایی است.

,

وی با اشاره به اقدامات غرور آفرین سپاه پاسداران در شکست نقشه دشمن تاکید کرد: آمریکا و انگلیس می‌خواستند خلیج فارس را ناامن کنند و ایران را به این وسیله تحت فشار قرار دهند اما خدای متعال به ملت ما عنایت کرد و ‌در اولین اقدام پهپاد جاسوسی آنها را با یاری خداوند متعال ساقط کردیم. در مرحله بعدی جاسوسان آنها به دست سربازان امام زمان(عج) دستگیر شدند.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی توانست کشتی انگلیسی‌ها را گرفته و هیمنه آنها را بشکند و این کار سبب شده که خارجی‌ها زبان به تحسین ایران بگشایند.

,

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دنیا در مقابل توانایی‌های ایران اسلامی درمانده است گفت: دشمنان چیز دیگری برای تحریم ایران اسلامی ندارند و درمانده شده‌اند که چه کاری انجام دهند که بتوانند در مقابل ما بایستند.

امام جمعه ابرکوه: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید

,
,
, امام جمعه ابرکوه: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید, امام جمعه ابرکوه: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید,

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی به دیدار هیئت عالی‌رتبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فلسطین را مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانسته و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و حماس را تحسین کردند.

,

امام جمعه ابرکوه افزود: رهبر انقلاب فرمودند: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد و نماز خواندن در مسجدالاقصی یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است.

امام جمعه بخش بهمن: باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد

,
,
, امام جمعه بخش بهمن: باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد, امام جمعه بخش بهمن: باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد,

حجت‌الاسلام رضا علیزاده بیان داشت: روحیه انقلابی حافظ کشور در برابر دشمنان است و دلیل استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امروز یکی از مشکلات پیش روی انقلاب رشد و ترویج تفکرات غیرانقلابی است که برخی تلاش می‌کنند کسانی دارای مسئولیت و در رأس کار باشند که اعتقادی به انقلاب و ارزش‌های آن ندارند.

,

امام جمعه بخش بهمن تضعیف روحیه انقلابی را از برنامه‌های دشمن برشمرد و گفت: آنچه این انقلاب را به ثمر رسانده و به یک درخت تنومند تبدیل کرده همین روحیه انقلابی است. امروز هم برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی و رفع مشکلات کشور و مبارزه با جنگ فرهنگی باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد.

,

وی ادامه داد: باید امورات را به دست کسانی سپرد که با تمام وجود آرمان‌های انقلاب را باور داشته باشند نه کسانی که بگویند ما بدون آمریکا نمی‌توانیم و احساس ضعف و ذلت و خواری کنند.

,
 
,

در خطبه‌های تجمیعی نماز جمعه مازندران مطرح شد؛
ایران شاخ استعمار و استکبار را شکست/نماز جمعه سنگر انقلاب و قرارگاه ایمانی و اخلاقی است

, در خطبه‌های تجمیعی نماز جمعه مازندران مطرح شد؛
ایران شاخ استعمار و استکبار را شکست/نماز جمعه سنگر انقلاب و قرارگاه ایمانی و اخلاقی است
,
,

حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به سالروز اقامه نماز جمعه در پنجم مرداد در سال ۵۸ توسط آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، اظهار کرد: دستاورد انقلاب اسلامی نمازجمعه است و نماز جمعه از جایگاه مهمی برخوردار است که در قرآن سوره جمعه داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه  نماز جمعه به حدی از جایگاه مهم برخوردار است که زمانیکه صدای منادی شنیده می‌شود باید دست از کار باید برداشت و به نماز جمعه ایستاد، افزود: نماز جمعه حلقه واسط بین مردم و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان قرارگاه اخلاق 40 ساله شد، گفت: ۸۸ شهید اعضا نماز جمعه جان خود را فدا کردند و این سنگر خار چشم دشمنان است.

امام جمعه موقت مرکز مازندران خاطرنشان کرد: پایگاه نماز جمعه پایگاه وحدت است که در خطبه اول تذکرات اخلاقی و در خطبه دوم نقشه‌های شوم دشمنان را برملا می‌شود به عنوان نمونه با خطبه‌خوانی ولی امر مسلمین پرونده فتنه ۸۸ جمع شده است.

وی با اشاره به فصل برداشت برنج گفت: سال قبل به دلیل بی‌آبی ۶ هزار هکتار از مزارع شالیزاری به زیرکشت نرفت و امسال از دولت خواسته شد جلوی ممنوعیت برنج را بگیرند و صرفا نامه‌نگاری نباشد.
قاسمی با بیان اینکه مازندرانی‌ها هنوز نمی‌دانند این استان قطب گردشگری است یا کشاورزی و صنعت، ادامه داد: قیمت کود و سم  نامعلوم است و باید کمکی برای کشاورزان شود.

امام جمعه موقت ساری با یادآوری اینکه دریا باید آزاد شود اما مراقبت فرهنگی از سواحل و جنگل مهم است و معضلی شده و خبر ناگواری هر روز به گوش می‌رسد، گفت: نیروی انتظامی باید حمایت شود چرا که دیده شد پشت بسیاری از کارهای سیاسی، هنجارشکنی با برنامه‌ریزی است.

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: سواحل،جنگل، خیابان‌ها باید امنیت اخلاقی داشته باشند و نیروی انتظامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و باید حمایت شوند.

قاسمی بیان کرد: انگلیس، شوروی و آمریکا به‌عنوان جنایتکارهای معروف هستند اما وجود ایران و ولایت فقیه همه معادلات دشمنان را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه درایت و تدبیر مقام معظم رهبری جنگ نیابتی را خارج ایران مدیریت کرد، گفت: زدن پیشرفته‌ترین پهباد که وارد ایران شد حادثه کوچکی نیست و آمریکا دو پهباد بیشتر نداشت و ایران توانست در مقابل آمریکا بیایستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم

, نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم, نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم,

امام جمعه نکا نیز نمازجمعه را سنگر انقلاب و قرارگاه ایمانی شهرستان خواند و گفت: اگر تاکنون به مدیران جهادی نیاز داشتیم امروز به مدیران استشهادی نیاز داریم که با مدیریت مدیران انقلابی جهادی استشهادی و پیروی از رهبر انقلاب دست‌اندرکاران مسائل اجرایی بتوانند بر مشکلات فائق شده و مشکلات مردم را کاهش داده مردم را امیدوار کرده و نظام اسلامی پایدارتر از گذشته مسیر رشد را ادامه دهد.

,

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره حرکت انقلاب اسلامی ایران در راستای بازگرداندن حق اهل بیت، به اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای احقاق حق اهل بیت بوده و در راستای اهل بیت و مکتب اهل بیت به وسیله نایب آنان یعنی امام راحل و امروز هم رهبری انقلاب انجام شده و درحال ادامه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای اینکه به انقلاب جهانی متصل شود بوده و زمینه‌ساز مدیریت جهانی و رهبری بشریت و استقرار حکومت عدل جهانی به وسیله امام زمان(عج) بوده است.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: باید افتخار کینم که انقلاب اسلامی ما برای بازگشت حق به اهل بیت و اجرای عدل در جهان باشد که در این مسیر هرچه ناملایمات و سختی‌ها را تحمل کرده و خون و جان بدهیم جای دارد چراکه همچون حضور در رکاب امیرالمومنین و یاری ایشان در عرصه‌ای مختلف است.

این مسئول در ادامه با اشاره به سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور در پنجم مرداد سال 58، اضافه کرد: نمازجمعه قول حسن از خداوند تقوا و آخرت است که باید دعوت خدا را اجابت کرده و باحضور در نمازجمعه و استماع خطبه‌ها به جنگ با غفلت‌ها باید برویم.
 
 

,
,
,
,
,
,
,
,  ,
,

* رساندن صدای رهبر انقلاب به مردم از سوی امام جمعه
محمدی لائینی همچنین با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با امامان جمعه شهرستان‌های کشور، تصریح کرد: نمازجمعه سنگر انقلاب و پایگاه جهاد، بصیرت، تقوا و معنویت و قرارگاه ایمانی و اخلاقی است.

وی افزود: دشمن از نمازهای جمعه خیلی بدش می‌آید و می‌خواهد که نمازجمعه نباشد و اگر همم وجود دارد خنثی و بی‌خطر باشد، کاری به آمریکا، انقلاب و استکبار نداشته و تنها به توصیه اخلاقی و برپایی نماز مانند برخی کشورهای دیگر به شکل بی‌ضرر و بی‌خطر بپردازند.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: اما نمازجمعه در ایران اسلامی ما انقلابی و استکبارستیز است و همه مردم با توجه به علائق و سلایق مختلف سیاسی نمازجمعه را به عنوان محفل عام می‌دانند که امام جمعه نیز باید سعه صدر پدری داشته و باوجود سلائق مختلف باید دیدگاه رهبر انقلاب را بیان کرده و صدای رهبر را به مردم برساند.

این مسئول اضافه کرد: اگر چند صدایی وجود داشته و تحلیل‌های متفاوت وجود داشته باشد نیز امام جمعه باید صدای رهبر را به مردم برساند تا در میان سلایق گوناگون سیاسی، دیدگاه و مواضع رهبری برای مردم بیان شود.

وی گفت: این می‌شود نمازجمعه انقلابی استکبارستیز استخوان دار اما به دشمنان اعلام می‌کنیم به فضل الهی نمازجمعه ما برخلاف خواست دشمنان انقلابی باقی خواهد ماند.
 
* ضربه‌های مهم انقلاب به بدنه استکبار

محمدی لائینی تأیید کرد: در همین چندماه اخیر ضربه‌های سختی به استکبار و هم‌دستانشان وارد شده که اولین آن تحقیر کوبنده رهبری نسبت به رییس جمهور بی‌خرد آمریکا که نه پیامش را گرفت و نه حاضر شد جواب وی دهد به عنوان ضربه حیثیتی سنگینی برای آمریکا، بوده است.

وی افزود: بعد هم شکار پهباد فوق پیشرفته آمریکا و دستگیری 17 نفر از جاسوسان زبده سازمان سیا آمریکا که شناسایی آنان و بازداشت‌شان از یک فناوریی و پیچیدگی اطلاعاتی و ضد جاسوسی بسیار بالایی که کمتر از شکار پهباد نبوده بوده است.

امام جمعه نکا بیان کرد: این ضربه‌ها بر پیکر استعمار وارد شده و تقلیل تعهدات ما در برابر آمریکا و اتحادیه اروپا در قالب برجام نیز بوده وقتی بی‌تعهدی آنان را دیدیم نظام جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات طبق مفاد برجام اقدام کرده و دو مرحله نیز این کاهش صورت گرفته و صدای آن‌ها را بلند کرده است.

این مسئول اضافه کرد: وقتی ما در قالب برجام کاهش تعهدات را شروع کردیم صدی آن‌ها در آمده که ضربه دیگری است و ادامه نیز پیدا می‌کند همچنین انگلیس در قالب دزدی دریایی نفتکش جمهوری اسلامی را  می‌دزد نشان دهنده عصبانی بودن زیاد آنان از ضربه‌های وارد شده هستند.

وی گفت: البته کشتی انگلیسی توقیف شده نه به عنوان مقابله به مثل اما در اصل به عنوان تخلف از مقررات دریانوردی بوده که نشان دهنده این است که ضربه هایی که از انقلاب و ملت دریافت کردند سنگین بوده است.
 
* لزوم تقویت نمازجمعه با حضور حداکثری

, * رساندن صدای رهبر انقلاب به مردم از سوی امام جمعه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * ضربه‌های مهم انقلاب به بدنه استکبار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * لزوم تقویت نمازجمعه با حضور حداکثری, * لزوم تقویت نمازجمعه با حضور حداکثری,

محمدی لائینی اظهار کرد: امروز باید مدیرانی داشته باشیم که در راستای تقویت بنیه اقتصادی و رفع مشکلات و ایستادگی در برابر استکبار جهادی باشند چراکه مشکلات فعلی ما در اقتصاد چیزی است که دشمنان امیدوار شدند و با آوردن جنگ به حوزه اقتصادی می‌خواهند با ما مقابله کنند که حل مشکلات مردم در این حوزه‌ها نیاز به مدیریت و مدیران جهادی و بلکه مدیران استشهادی دارد.

وی افزود: اگر تاکنون به مدیران جهادی نیاز داشتیم امروز به مدیران استشهادی نیاز داریم که با مدیریت مدیران انقلابی جهادی استشهادی و پیروی از رهبر انقلاب دست‌اندرکاران مسائل اجرایی بتوانند بر مشکلات فائق شده و مشکلات مردم را کاهش داده مردم را امیدوار کرده و نظام اسلامی پایدارتر از گذشته مسیر رشد را ادامه دهد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: اسلام هم اجتماعات روزانه و هم اجتماعات هفتگی دارد و هم اجتماع سالیانه که حجاج در کنگره عظیم حج حضور پیدا می‌کنند و نمازجمعه اجتماع هفتگی است که آثار و برکات معنوی فراوانی دارد که هم تذکرات معنوی و هم بیان بعضی از تذکرات و دغدغه‌های مهم و بعضی از مشکلات و نارسایی‌های گوناگون فرهنگی اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: باید نمازجمعه را مهم بشماریم گرچه جمعیت نمازگزاران جمعه ما خوب است اما متناسب با شهرستان ولایی مذهبی نکا نیست و خیلی باید با شکوه‌تر از این باشد.

این مسئول اضافه کرد: البته موانع و مشکلاتی وجود دارد اما باید تحمل کرده و حضور ما در نمازجمعه باشکوه‌تر باشد و به موازات نمازجمعه مجلس و محافلی که جمعیت را پراکنده می‌کند  برگزار کنیم بلکه همه باید مجلس خود را در ظهر جمعه تعطیل کنیم چراکه نمازجمعه بر ما حق بسیار زیادی دارد و نباید به نمازجمعه آسیبی برسد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود

, اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود, اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود, اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود,

امام‌جمعه جویبار نیز با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس گفت: نفتکش انگلیسی قوانین بین‌المللی را نقض کند و اقدام دولت و سپاه پاسداران در توقیف آن قانونی بود.

,

آیت الله محمدتقی نادعلیزاده در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان جویبار گفت: برگزاری نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است که باید قدر این فریضه الهی دانست.
 
وی تاکید کرد: امروز بهترین هنر برای یک مدیر راضی نگه داشتن مردم است که نماز جمعه بهترین فرصت برای ارائه خدمت به مردم است.
 
امام‌جمعه جویبار با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس اظهار کرد: نفتکش انگلیسی قوانین بین‌المللی را نقض کند و اقدام دولت و سپاه پاسداران در توقیف آن قانونی بود.
 
نادعلیزاده افزود: اگر هر کشور دیگری نیز در خلیج فارس این قوانین را نقض می‌کرد جمهوری اسلامی ایران همین اقدام را انجام می‌داد.
 
وی به توقیف نفتکش ایران توسط نیروهای انگلیسی اشاره و خاطرنشان کرد: ما مطیع قوانین اتحادیه اروپا نیستیم که نفتکش ایرانی را به بهانه نقض قوانین داخلی خود توقیف می‌کنند و اقدام بریتانیا مصداق بارز راهزنی دریایی بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

در خطبه‌های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛
مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند

, در خطبه‌های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛
مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند
,
,

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

,

مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند

, مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند, مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، این اتفاق را نمادی از اقتدار، عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایرام دانست.

,

وی، ضمن طلب غفران الهی برای روح مرحوم حسنی، افزود: ایشان سالیان متمادی محور معنویت و وحدت در استان بودند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: اینکه در آیات و روایات به تعطیلی تمام امورات روزانه به هنگام نماز جمعه تاکید شده، بیانگر ارزش و جایگاه والای این فریضه الهی است که باید در دوران فعلی توسط مدیران و مردم مورد توجه باشد.

,
,

وی، با اشاره به جایگاه رفیع رهبر انقلاب در میان سیاستمداران، بیان داشت: عظمت، عزت، مصلحت امروز ایران اسلامی در برابر دشمنان و افتخار، شکوه و تقابل مقتدرانه در برابر آن‌ها تنها به واسطه حضور رهبری حکیم و الهی در راس حکومت است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، اضافه کرد: شاهدیم که دشمنان در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران اسلامی سر خم فرود آورده‌اند. این خواری دشمن در سایه انقلاب اسلامی است.

,

وی، گفت: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات را قدر می‌دانیم که در سایه تبعیت از رهبری انقلاب است.
امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: ایران در اوج قدرت است و مقاومت و پایداری مردم می‌تواند در تمام زمینه‌ها موجب پیروزی باشد.

,
,

وی، با اشاره به اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست، عنوان کرد: مساله آموزش و پرورش قاعده و اساس نظام است. دولت باید دقت کند و حضور وزیر ثابت در راس این وزارت را عملی کند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: فردی شایسته، لایق و مناسب باید در راس این وزارت باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال انتخابات قرار داریم، مجلس جایگاه رفیعی در کشور دارد و نمایندگان با قدرت و امکانات موجود بابد نسبت به قانونگذاری و هدایت مناسب امورات در دولت اقدام کنند.

,

وی، بیان داشت: مجلس چراغ هدایت دولت است. باید تصویب قوانین با تعصب ملی و دقت کافی تصویب و نظارت نیز با دقت و احساس وظیفه همراه باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تصریح کرد: مجلس و نمایندگان باید عصاره فضائل ملت باشند. این اصلی مهم برای مجلس است که باید مدنظر تمام نمایندگان و کاندیداها باشد.

,

وی، ادامه داد: قابلیت و ظرفیت عظیمی برای نمایندگی لازم است که این نیازمند دقت مردم به مبانی انتخاب نماینده و اهمیت انتخاب فرد شایسته است.

,

امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: البته این به مفهوم آغاز دوران انتخابات نیست بلکه باید از هم‌اکنون آمادگی و دقت نظر کافی به انتخاب و معیارها شود.

,

وی، اذعان داشت: اهمیت مجلس را با انتخاب شایسته‌ترین و اعلم‌ترین نمایندگان اثبات کنیم. این وظیفه تک به تک دارندگان حق رای است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان و در خصوص دریاچه ارومیه و جلوگیری از پیشامدهای ناگوار برای خانواده‌ها گفت: این غضا باید با همت مسئولان ساماندهی شود تا از نظر ایمنی و موضوعات اخلاقی و دینی قابل قبول باشد.

,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

تاریخ پر از خیانت ها و جنایت های انگلیس خبیث در قبال مردم ایران است/ نماز جمعه محور مبارزه و دفاع از انقلاب و اسلام است

, تاریخ پر از خیانت ها و جنایت های انگلیس خبیث در قبال مردم ایران است/ نماز جمعه محور مبارزه و دفاع از انقلاب و اسلام است, تاریخ پر از خیانت ها و جنایت های انگلیس خبیث در قبال مردم ایران است/ نماز جمعه محور مبارزه و دفاع از انقلاب و اسلام است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سابقه خباثت انگلیسی ها، اظهار کرد: تاریخ پر از خباثت های انگلیس است و ما نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری که به انگلیس لقب خبیث دادند، این کشور را خبیث می دانیم.

,

امام جمعه میاندوآب برخی از مصادیق خباثت انگلیس را برشمرد و افزود: انگلیس خبیث در تاریخ خیانت های بی شماری علیه مردم ایران داشته که از آن جمله می توان به تحمیل قراردادهای مختلف استعماری، جداکردن افغانستان از ایران، ترویج تاریخی موارد مخدر در ایران، نقش مستقیم در کودتای ۲۸ مرداد۱۳۳۲، قحطی بزرگ در تاریخ ایران که بزرگترین فاجعه در تاریخ ایران است، ، کمک های سیاسی و تسلیحاتی به رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله، سرقت اشیای تاریخی و پشتیبانی از غارتگران میراث ملی ایرانیان، آموزش، تجهیز و پشتیبانی از بمبگذاری و دیگر اقدامات تروریستی در شهرهای مختلف و همکاری در ترور دانشمندان هسته ای، تحریک و برنامه ریزی و پشتیبانی از فتنه گران و حمایت از تحریم های ایران و مسدودکردن ذخایر ارزی ایران از جمله خباثت ها و خیانت های انگلیس به ملت ایران است.

,

وی گفت: خباثت انگلیس همواره برای ملت ایران ثابت شده است وانگلیسی‌ها همواره در مقابل ملت ایران قرار گرفتند و در تمامی توطئه‌های که علیه ایران بود، نقش آفرینی کرده اند و شعار “مرگ بر انگلیس” شایسته اینها است.

,

حسن زاده با بیان اینکه سربازان رشید اسلام در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دزدی دریایی انگلیس خبیث را در کمتر ار ۲۴ ساعت پاسخ دادند، تصریح کرد: امروز انگلیسی ها با واسطه های مختلف دنبال آزادکردن کشتی خود هستند و این نشان دهنده قدرت ایران اسلامی است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه با تمام قدرت در مقابل دشمنان ایستاده ایم، افزود: امروز قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی ایران اسلامی به جایی رسیده که اگر دشمنان کوچکترین خطا و شیطنتی بکنند، با تمام قدرت و نیروهای نظامی اعم از سپاه مقتدر، ارتش پرتوان و نیروی انتظامی قهرمانی و بسیج همیشه در صحنه پاسخ آنها را داده و آنها را از کرده خود پشیمان می کنند.

,

وی با اشاره به ابعاد مختلف تقوا، اظهار کرد: تقوای اجتماعی مهم تر از تقوای فردی بوده و تقوای اجتماعی این است که هرکس به حق و حقوق خود قانع باشد.

,

حسن زاده گفت: از جمله مصادیق تقوای اجتماعی، عدم وارد کردن ضرر و زیان به منابع عمومی مانند محیط زیست و آب و بی مبالاتی نکردن در استخدام و گزینش افراد برای فعالیت در عرصه های عمومی، رعایت استانداردها در تولید محصولات مختلف در عرصه صنعت و تولید است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی در تهران در سال ۵۸، افزود: نماز جمعه از اهمیت فراوانی در دین مبین اسلام برخوردار بوده و توصیه ها و تاکیدات فراوانی بر شرکت در نماز جمعه شده است.

,

وی با بیان اینکه در روزجمعه باید کسب و کار و بازار تعطیل و همه در نماز شرکت کنند، افزود: نماز جمعه، نماز عبادی، سیاسی و الهی بوده و تاثیرات فراوانی در جامعه دارد و محور دفاع از انقلاب، نظام، کشور و بیان حقایق و جلوگیری از قلدری و محور مبارزه است.

,

حسن زاده به روز ترویج آموزش فنی و حرفه ای اشاره و تصریح کرد: باید حرفه آموزی و فن و حرفه را به بچه ها از سنین نوجوانی آموزش داد.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: امروز نهادها و سازمان های بین المللی در دست بی تقواها و قلدرهای زمانه افتاده و  انرژی هسته ای نیز حق مسلم ایران و مردم بشریت است.

,

نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب است/ حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت می شود

, نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب است/ حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت می شود, نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب است/ حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت می شود,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به چهلمین سال برگزاری نماز جمعه، گفت: احیای نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب و دغدغه امام خمینی (ره) بود.

,

وی تصریح کرد: اسلام و سیاست جدا از هم نیست و در نگاه امام خمینی (ره) فلسفه احیای نماز جمعه با حفظ و بقای انقلاب رابطه مستقیم دارد.

,

وی اظهار کرد: نماز جمعه به اندازه ای مهم است که خداوند یک سوره به نام جمعه نازل کرده است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به حفظ اتحاد در بین مسلمانان افزود: هر جایی مسلمانان متحد شده و در صف های اتحاد حاضر شوند دشمنان نمی توانند نفوذ کنند.

,

طالبی با اشاره به اجتماع هایی که خداوند بر آن تاکید کرده است، گفت: اجتماع روزانه (نماز روزانه)، اجتماع هفتگی (نماز جمعه)، اجتماع سالیانه حج در مکه مورد توجه خداوند متعال است.

,

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه تصریح کرد: انس با مردم، پیگیری مشکلات مردم، انتقال مشکلات مردم به مسئولین، درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

,

وی با اشاره به حفظ روحیه انقلابی در بین مردم و مسئولین اظهار کرد: حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت کشور و روحیه جهادی منجر به رونق می شود.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: با ایجاد امید و اعتماد در بین جوانان، مقابله با فساد و برنامه ریزی برای تربیت نسل آینده می توان روحیه انقلابی را تقویت کرد.

,

طالبی با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان گفت: مشکل آب پلدشت رفته رفته در حال بهبود است ولی آب شرب شهر نازک همچنان با مشکلاتی روبرو است که نیازمند توجه جدی است.

,

نماز جمعه در آموزه‌های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است

, نماز جمعه در آموزه‌های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است, نماز جمعه در آموزه‌های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است,

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو با اشاره به اهمیت نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی و از نمازهای حکومتی دین مبین اسلام اسلام بوده که از اهمیت خاص برخوردار است.

,

وی افزود: بنابراین رسول مکرم اسلام(ص) به هیچ وجه نماز جمعه را در مکه اقامه نفرمودند چون در مکه حاکمیت در اختیار مسلمانان نبود و زمانی که مسلمانان به تبع پیغمبر اکرم(ص) به مدینه هجرت و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و پیغمبر نیز در رأس آن قرار گرفت و نخستین نماز جمعه را در مدینه برگزار کردند.

,

امام جمعه ماکو تصریح کرد: حضرت رسول (ص) پس از هجرت از مکه به مدینه و اقامت چند روزه در قبا در روز جمعه شانزدهم ربیع الاول که عازم بخش اصلی یثرب شدند، در محله‌ بنی سالم بن عوف نماز جمعه را اقامه کردند و این نخستین نماز جمعه‌ای است که به امامت پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد و مسلمانان در آن مکان یک مسجدی بنا کردند که به نام مسجد الجمعه نامگذاری شد.

,

وی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اقامه‌ نماز جمعه به فرمان حضرت امام(ره) به صورت گسترده در تمامی شهرهای ایران اسلامی است، البته وجود دو خطبه در آن و دعوت نمازگزاران در خطبه‌ها به تقوای الهی و پرداختن به مسائل سیاسی اسلام و مسلمین، آن را به یک نماز عبادی و سیاسی تبدیل کرده است.

,

هاشمی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در روایات متعدد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، هر کس که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، در روز جمعه نباید نماز جمعه را فراموش کند و همچنین امام باقر (ع) در خصوص اقامه نماز جمعه فرمودند، قسم به خدا که اصحاب پیامبر (ص) در روز پنجشنبه خودشان را برای فردا آماده می‌کردند تا به نماز جمعه بروند‌.

,

حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند

, حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند, حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی با تبریک سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اظهار کرد: موضوع نماز جمعه و مباحث مربوطه تقریبا در تمامی کتب فقهی استدلالی و رساله‌های عملیه فقها و کتب حدیثی به صورت مبسوط بیان شده و جمعی از فقها رساله‌های مستقلی در زمینه نماز جمعه تدوین کرده‌اند.

,

وی با اشاره به اقامه متجاوز از 900 نماز جمعه در سطح کشور و با اشاره به ثمرات و برکات نمازهای جمعه گفت: تبیین و تشریح معارف دینی به میلیون‌ها نفر از نمازگزاران جمعه در سطح کشور، اطلاع‌رسانی و تحلیل اخبار، حوادث و اتفاقات مربوط به ایران و جهان اسـلام، تبیـین، تـشریح و تحلیل مواضع و توصـیه‌ها و پیام‌های ولی امر مسلمین در حوادث و نیز تشریح اهداف و آرمان‌های انقلاب و نـظام جـمهـوری اسـلامـی از جمله آنها است.

,

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی کشورهای اروپایی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا علت خروج از برجام را وادارسازی ایران به مذاکره جدید و بر اساس منافع نامشروع آمریکا اعلام کرد بنابراین تاکنون هر چه توان داشتند به کار بردند اما به بن بست رسیدند.

,

شکوری گفت: با توجه به پاسخ و موضع‌گیری قاطع و عزتمندانه مقام معظم رهبری به درخواست مذاکره ترامـپ توسـط نخـست وزیر ژاپـن، ساقط کردن پهباد گران قیمت و جاسوسی آمریکا به وسیله سپاه در خـلیج فارس، کاهش دادن تعهدات خـود به برجـام به دنبال خروج آمریکا و بدعهدی اروپاییان و تروریست اعلام کردن نیروهای نظامی آمریکا در منطقه به دنبال تروریست خواندن سپاه از سـوی ایالات متحده، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که با این شرایط مذاکره و توافق با ایران دشوار می‌شود.

,

وی اظهار کرد: بنابراین می‌توان به نتیجه رسید که حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند.

,

 

,
در خطبه‌های نمازجمعه خراسان شمالی عنوان شد؛
مدت‌هاست که دیگر ساعت‌ها در خلیج فارس به وقت لندن تنظیم نمی‌شود/ نماز جمعه وسیله بصیرت امت اسلامی است
, در خطبه‌های نمازجمعه خراسان شمالی عنوان شد؛
مدت‌هاست که دیگر ساعت‌ها در خلیج فارس به وقت لندن تنظیم نمی‌شود/ نماز جمعه وسیله بصیرت امت اسلامی است
,
,
 
,
حجت الاسلام احمدزاده خطیب نماز جمعه آشخانه با اشاره به اولین نماز جمعه تهران که به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت آیت الله طالقانی در 5 مرداد 1358 در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر در 900 نقطه کشور نماز جمعه هر هفته اقامه می شود.
,

وی با بیان اینکه نماز جمعه در واقع کانون عبودیت الله، بصیرت افزایی عمومی، تجدیدگاه اخوت و مهربانی، هم دردی و تبادل نظر بین آحاد مردم است، اظهار کرد: نماز جمعه کنگره بزرگ حزب الله است، میعادگاه پیشتازان ولایت مدار و وعده گاه مکتب روح الله بوده که همچون خار بر چشم منافقان قدیم و جدید است.

,

امام جمعه آشخانه با اشاره به اینکه به برکت نماز جمعه انسجام ملی و انقلابی و خط مستقیم انقلاب اسلامی در میان مومنین حفظ شده است خاطرنشان کرد: به برکت این نعمت بزرگ صدای انقلاب اسلامی رساتر از همیشه در کشور به گوش رسیده است تا جایی که بعد از انقلاب حوزه های علمیه م مساجد رونق پیدا کرد و دفاع مقدس پشتیبانی شد.

,

وی با بیان اینکه خدمات اجتماعی فراوانی در نماز جمعه ارائه شده  و مشکلات اجتماعی مردم حل می شود، ادامه داد: به برکت نماز جمعه با جریان های فتنه مخصوصا فتنه 88 مواجهه شبکه ای فراگیر انجام شد.

,

احمدزاده با تاکید بر اینکه امروز ولایت فقیه اقتدار اسلام و انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است، تصریح کرد: پیام مقاومت و در هم پییچیدن تومار حیله های استکبار همه را به شگفتی آورده و همراهان مقاومت را خوشحال و جبهه مقاومت را مستحکم تر کرده است .

,

وی با اشاره به اعلام نیروی دریایی سپاه مبنی بر توقیف نفتکش انگلیسی که حامل نفت قاچاق ایران بوده و گفته می شد با پرچم انگلیس تردد می کرد، گفت: این واکنش ایران به اقدام خیانت آمیز انگلیس در دزدی نفتکش ایرانی در جبل الطارق بوده است.

,

خطیب نمازجمعه آشخانه اظهار کرد: لندن هنوز در توهم دوران برده داری سلطه استعماری و استثمار انگلیس بر کشورها به سر می برد اما واقعیت این است که دوران ابرقدرتی انگلیس به سر آمده و راهزنی دریایی لندن در قرن 21 دیگر جواب نخواهد داد.

,

وی ادامه داد: انگلیسی ها باید به یاد داشته باشند که مدت هاست در خلیج فارس دیگر ساعت ها به وقت انگلیس تنظیم نمی شود.

,

امام جمعه آشخانه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای حماس، گفت:  مسئله قدس همواره اساسی ترین محور مناقشه میان اسلام و صهیونیست و مانع اصلی بر سر راه حل و فصل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده و همه می دانیم که تنها راه برای آزاد کردن قدس شریف مقاومت است.

,

احمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: یک روز فلسطینی ها با سنگ مبارزه می کردند اما امروز مجهز به موشک های نقطه زن شده و احساس پیشرفت می کنند.

,

نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است

, نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است, نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است, نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین حسین کوثری امام جمعه شیروان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شیروان اظهار کرد: یکی از جلوه های عبادت ابراز محبت و احترام به پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) از طریق زیارت آنان است.

,

وی زیارت را همسویی و بیعت و همگامی با راه و روش ائمه برشمرد و گفت: با زیارت ائمه معصومین (ع) زائر تجدید پیمان و تولی و تبری خود را به نمایش می گذارد.

,

امام جمعه شیروان با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و چهلمین سال برپایی این فریضه الهی در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی گفت : نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی و مرکز عبادت ، وحدت ، هدایت ، خدمت ، بصیرت افزایی ، تقوی ، اخلاق و فضیلت است و از مردم خواست قدر این فریضه الهی را دانسته و با شرکت خود هر هفته به ثواب حج نائل شوند

,

حجت الاسلام کوثری همچنین به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال ۶۷ در منطقه اسلام آباد غرب اشاره کرد و این عملیات را تیر خلاص بر دشمنان و منافقان دانست.

,

امام جمعه شیروان اشاره ای هم به روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نمود و از این مراکز و جوانان و دانش آموزان خواستند با حرفه آموزی دانش خود را عملیاتی سازد.

,

نماز جمعه وسیله بصیرت امت اسلامی است

, نماز جمعه وسیله بصیرت امت اسلامی است, نماز جمعه وسیله بصیرت امت اسلامی است, نماز جمعه وسیله بصیرت امت اسلامی است,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه جاجرم ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور اظهارکرد: نماز جمعه وسیله ی بصیرت امت اسلامی و وسیله ای برای بیداری ملل مسلمان است.

, عصر اترک,

حجت الاسلام موسوی افزود: نمازجمعه ما را به داشته هاو نداشته هایمان توجه میدهد و مشکلات و گرفتاریها و دردها را به مسئولین و دست اندر کاران می گوید.

,

وی گفت: مردم از مسئولین میخواهند در مقابل هنجارشکنان سکوت نکنند و به وظیفه ی قانونی خود در برخورد با آنها عمل کنند.

,

خطیب جمعه جاجرم خاطرنشان کرد: امام جمعه به عنوان سرباز ولایت و  نوکر ملت وظیفه ی خود میداند که مشکلات مردم را بگوید و همراه با مسئولین مشکلات مرتفع شود.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان: عملیات مرصاد ضرب شست انقلاب اسلامی به منافقان بود

, نماینده ولی فقیه در استان زنجان: عملیات مرصاد ضرب شست انقلاب اسلامی به منافقان بود,

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌ های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اظهار داشت: با ارائه این قطعنامه مشخص عراق آغاز گر جنگ بوده و مجامع بین ‌المللی متجاوز بودن رژیم بعث را پذیرفتند.

,

وی ادامه داد: پس از پذیرش قطعنامه صدام چند هزار منافق را تجهیز و با امید فتح سه روزه تهران جنگ دیگری را آغاز کرد.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه پس از فتنه عراقی ها امام خمینی (ره) دستور اجرای عملیات مرصاد را نیروهای ارتش و سپاه داد، افزود: این عملیات ضرب شست محکمی به دشمن بود.

,

خطیب جمعه زنجان با اشاره به پنجم مرداد به عنوان سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،گفت: نماز جمعه یکی از برکات جمهوری اسلامی محسوب می شود.

,

وی مردمی بودن را یکی از امتیازات حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: در جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی حاکم است و قوانین با خواست مردم و دین تدوین می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به توطئه های دشمنان در طول 40 سال گذشته،بیان داشت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی مقاومت مردم در همه عرصه ها بوده است.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه استقامت و حضور مردم از محورهای اساسی حکومت دینی است،بیان داشت: مردم با حضور در نماز جمعه پای‌بند به خون شهدا، اسلام و ‌انقلاب هستند.

,

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید در حد توان مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانند، ادامه داد: شأنیت امام جمعه خدمت و امیدآفرینی است.

,

خطیب جمعه زنجان قدس را از مسائل اصلی جهان اسلام عنوان کردو افزود: استکبار جهانی تصمیم گرفته‌اند با معامله قرن مسئله فلسطین را حل کرده و ‌قدس را یهودی ‌سازی کنند.

,

وی با بیان اینکه ایجاد رعب و وحشت در بین مردم برای مصادره زمین ‌های فلسطینی و با هدف شهرک سازی برای صهیونیست‌ ها انجام می شود، افزود:همانگونه که وعده الهی پیروزی مقاومت و آزادسازی قدس شریف است،این امر محقق می شود.

,

 

,

در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛
اقدام سپاه در برخورد با چپاولگران انگلیسی در خلیج فارس مناسب بود/ تریبون نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان اصول ها و آرمان ها

, در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛
اقدام سپاه در برخورد با چپاولگران انگلیسی در خلیج فارس مناسب بود/ تریبون نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان اصول ها و آرمان ها
, در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛
اقدام سپاه در برخورد با چپاولگران انگلیسی در خلیج فارس مناسب بود/ تریبون نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان اصول ها و آرمان ها
,
,

حجت‌الاسلام مصطفی محامی، خطیب جمعه زاهدان ظهر امروز در مصلی قدس این شهر گفت: روز یکشنبه، 25 ذی القعده یکی از برترین روزهای سال است که عبادت کردن و روزه گرفتن در این روز بسیار با ارزش شمرده شده است.

,
وی با بیان اینکه نماز جمعه یک تجمع سیاسی، عبادی و اجتماعی و میعاد گاه مردم انقلابی است افزود: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی و به دستور امام خمینی (ره) بود و امروزه چهل سال از آن روز با شکوه می گذرد، 
,

وی ادامه داد: ائمه جمعه به طور مستقیم توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می شوند و به عنوان نماینده ولی فقیه در استان ها هستند تا شبکه ولایت را تشکیل دهند. آن ها در قرائت خطبه ها باید اسلحه به دست بگیرند تا به دشمنان اسلام نشان دهند که همواره مهیای مبارزه با کفر و جهل اند؛ این مبارزه هیچ گاه تمام نمی شود و در برابر دشمن باید همیشه آرایش نظامی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاه ترویج و روحیه عدالت خواهی، ترویج فرهنگ و حجاب و عفاف و مکانی برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: حضور گسترده مردم با سلایق مختلف و شرکت آنها در این میعادگاه مشخص می کند که این میعادگاه پایگاهی انقلابی است و نشان می دهد مردم چگونه با رهبر معظم انقلاب و نظام خودشان همراه هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: شرکت در نماز جمعه سبب درک بیشتر آرمان های انقلاب و شهدا است، انسان انقلابی در برابر دشمن حساسیت بیشتر به خرج می دهد و موضع خودش را در برابر دشمن مشخص می کند تا هیچ گاه در تله دشمن قرار نگیرد؛ فلذا نماز جمعه پایگاه تقوای سیاسی و عبادی است.

محامی تصریح کرد: کسانی که در نماز جمعه و این فریضه و عبادتگاه هفتگی بندگی خود را در برابر خداوند متعال به جا می آوردند در روز قیامت سربلند خواهند شد.

وی افزود: ‌‌‌مسئولان با توجه به استعداد های فراوانی که در شهر و این استان داریم باید پای کار بیایند و با ایده و نظر های خودشان برای رشد و پیشرفت استان همفکری کنند. آنها باید با توان بیشتر به خدمت گذاری مردم تلاش کنند تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم بدهیم و از شرمندگی مردم استان در بیاییم.

حجت الاسلام محامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان استان دلسوز اند اما این دلسوزی باید با همت و تلاش بیشتر باشد تا استان روز به روز پیشرفت بیشتر داشته باشد، هر مسئولی از هر مذهبی و قومی اگر هست نباید نگاهشان محدود باشد و با نظر بلند تمام توان خود را برای پیشرفت استان به کار گیرد.

وی گفت: یکی از مباحثی که در چند هفته گذشته مطرح شده موضوع کمبود آب است، مسئولان آب و فاضلاب استان توضیحاتی داده اند اما هنوز مردم قانع نشده اند، اگر واقعا مشکلاتی است باید بیشتر و واضح تر به مردم توضیح بدهند چون در بعضی از محلات شهر مردم حتی 20 ساعت در شبانه روز هم با مشکل قطعی آب مواجه بوده اند.

مرصاد؛ درسی که رزمندگان به منافقین دادند
حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی با اشاره به اینکه پنجم مرداد ماه در چهل سالگی برگزاری اقامه نماز جمعه قرار داریم بیان کرد: برگزاری نماز جمعه به عنوان یکی از دستاوردهای این انقلاب عظیم باعث تزکیه روح و افزایش معرفت انسان به مباحث دینی می شود و وسیله خودسازی انسان و جامعه است.
 
وی افزود: نماز جمعه به عنوان یکی از ارکان خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم محسوب کرد.
 
خطیب جمعه چابهار با تاکید بر اینکه نماز جمعه یکی از سنگرهای مهم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران، نیز این موضوع را درک کرده اند که نماز جمعه عبادتی مقدس برای مردم است.
 
وی عملیات مرصاد را تسویه حساب بین نیروهای اسلام و نیروهای کفر در پایان جنگ عنوان کرد و ادامه داد: در این عملیات طومار نفاق به طور کامل پیچیده شد نیروهای انقلاب در عملیات مرصاد درسی به منافقین دادند که هیچگاه جرات اقدام علیه جمهوری اسلامی را پیدا نکردند و امروز آنان در جایگاه ذلت و ایران در جایگاه اقتدار است.

حجت السلام موسوی گفت: تصور دشمنان این بود که اگر دست به اقدامی بزنند، مردم نیز از بدنه نظام جدا خواهند شد و می‌توانند پیروز باشند و موضوعی که کاملا برعکس رقم خورد.
 
وی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه‌ای باید گامی موثر برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوانان نسبت به احتیاج جامعه الان باشد بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث رسیدن جامعه به حد مطلوب خواهد شد و گام‌هایی در این مسیر باید برداشته شود که زیبنده یک جامعه و در راستای تحقق اهداف اقتصادی باشد.

امام جمعه چابهار افزود: در چهل سال گذشته با انواع فشارها، تهدیدها و جنگ های روانی از طرف دشمنان روبرو بودیم و در چنین شرایطی نماز جمعه پناهگاه و نقطه آرامش مردم است.
 
وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان خاطرنشان کرد: این اقتدار به برکت رهبر انقلاب است آن اقتداری که در خلیج فارس است موجب شده دشمنان ما خوار و ذلیل شوند، جایی که کفر و دشمن است با قدرت تمام وارد می شویم و جایی هم که مردم باشند آماده جانفشانی در راه مردم و نظام هستیم. 

تریبون نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان اصول ها و آرمان ها
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با اشاره به دیدار هیئت عالی رتبه گروه مقاومت حماس فلسطین با مقام معظم رهبری بیان کرد:  در طول انقلاب اسلامی ایران، خداوند متعال هم در زمان معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری چراغ راه هدایت برای انسان های آزاده با ایمان جهان در مقابل انسان های قلدر جهان برای آزادی خواهان روشن کرده است که بتوانند با امیدواری کامل مقابل شیطان صفتان ایستادگی کنند.

وی افزود: مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین و جایگاه انبیاست که اسرائیل غاصب سالهاست در کنار ظلمی که به مردم فلسطین دارد، تمامی آثار اسلامی مسجد الاقصی را از بین برده  و هزار و یک فتنه دیگر در دل اسلام ایجاد کرده است.

 امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است، گفت:  فلسطینیان در کرانه باختری و غزه با نگاه و تفکر مقاومت حتما و قطعا اسرائیل را نابود خواهد کرد و فلسطین به صاحبان اصلی خود باز خواهد گشت.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری ضمن توصیه و تأکید به حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری میان مسئولین، ادامه داد: انقلابی گری یعنی حفظ ارزش های انقلاب و تلاش برای ایجاد تقریب، وحدت، استکبار ستیزی، مقاومت، خدمت جهادی به مردم.

 وی اضافه کرد: عدالت محوری و مبارزه با فساد در روحیه انقلابی گری باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه انگلیس سناریوی جدیدی را برای ایجاد بحران در خلیج فارس با سردمداری آمریکا راه اندازی کرده است، خاطر نشان کرد:  مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه وعده داده بودند که نیروهای مومن و انقلابی برخورد قاطع با انگلیسی ها خواهند داشت که با گذشت کمتر از سه روز از وعده رهبر انقلاب، تکاوران سر افراز سپاه پاسداران با صلابت، قاطعیت و سرعت سیلی محکمی به صورت چپاولگران و غارتگران انگلیسی زدند  که امروز چپاولگران در دنیا رسوا شده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توقیف نفت کش انگلیسی در خلیج فارس که نقض قانون کرده بود هیبت پوشالی آنها شکسته و عزتمندی ایرانیان به جهان مخابره و پاسخ حرکت خبیثانه انگلیس داده شد.

امام جمعه شهرستان سراوان دستگیری جاسوسان که به برخی از زیر ساخت های حساس کشور نفوذ کرده بودند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) را نشانه زیرکی، زرنگی و ولایت مداری این نیروها دانست.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به سالروز آغاز عملیات غرور آفرین مرصاد در اسلام آباد غرب، بیان کرد: مجاهدت در راه خداوند متعال منجر به پیروزی می شود و آنان که هشت سال به مبارزه با مردان خدا برخواستند امروز فضاحت کشیده شده اند.

وی تصریح کرد:  آمریکا، اسرائیل و انگلیس سلاح هسته ای و بمب های اتمی دارند چرا آژانس بین المللی هسته ای اقدامی انجام نمی دهد، پس نتیجه گرفته می شود که چنین سازمان هایی ابزاری برای چپاول و غارت کشورها است.

 امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه آنچه در روز جمعه مورد توجه خداوند متعال قرار می گیرد، نماز جمعه است، اذعان کرد:  حضور و گام  برداشتن در نماز جمعه از تمامی مسائل روز جمعه بالا تر است.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری  تریبون نماز جمعه را بی نظیرترین جایگاه در طول انقلاب اسلامی برای بیان آرمان ها، اصول ها در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی  و دیگر مباحث دانست.

برگزاری نماز جمعه از آثار شکوه و عظمت انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های  نماز جمعه این هفته ایرانشهر بیان کرد: با نماز جمعه، احساس یکدلی، هم رنگی و همراهی در بین مسلمانان تقویت می شود و غرور، نخوت و تکبّر از فضای پاک دل هاشان بیرون می رود. نماز جمعه، گنجینه ای قیمتی است که غافلانِ از آن، از ثروت عظیمی محروم خواهند ماند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مرصاد؛ درسی که رزمندگان به منافقین دادند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تریبون نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان اصول ها و آرمان ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری نماز جمعه از آثار شکوه و عظمت انقلاب اسلامی است,
,

وی افزود: امروز 4 مرداد 23دی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) است. 

وی بیان کرد: شنبه 5مرداد سالگرد اولین نماز جمعه رسمی می باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای نخستین بار نماز جمعه 5 مردادماه 58 با شرکت بیش از یک میلیون نفر از مردم مسلمان روزه دار تهران، در گرمای شدید تابستان به امامت مجاهد نستوه، مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد نماز جمعه به صورت غیر رسمی هم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان تبعید به ایرانشهر هم صورت گرفته است. 

هم اکنون نیز با لطف و عنایت خداوند متعال، در تمام شهرهای ایران اقامه نماز پرشکوه جمعه ادامه دارد و ترتیب به 900نماز جمعه در کشور برگزار می شود این از آثار عظمت و شکوه انقلاب اسلامی است. 

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی گفت: کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند هم برای خود و هم برای کشور عزت آفرینند دشمنان از طریق ترور ائمه جمعه خیلی تلاش کردند که صف های نماز جمعه را خلوت کنند ولی در صف نماز جمعه خالی ایجاد نشد عزم و ارائه مردم برای این عبادت بیش تر شد. 

ابطحی با اشاره به واقعه 9 مرداد 1366 که مصادف با سالروز شهادت حجاج ایرانی توسط مزدوران آل سعود بود گفت: "جمعه خونین مکه" اگرچه به ظاهر برای سرکوب مراسم برائت از مشرکین بود، اما در حقیقت بر اساس دستور آمریکا و در جهت مقابله با «صدور انقلاب اسلامی» رقم خورد. اگرچه موجب بسط انقلاب اسلامی شد و خود زمینه ای شد تا مظلومیت انقلاب اسلامی و سخن حقش بیش از پیش در برابر چشم مسلمین جهان قرار گیرد که نقطه عطفی در صدور انقلاب بود. 

امام جمعه اهل تشیع افزود: برخی افراد مسئولیت دار در دولت دو تابعیتی هستند دو تابعیتی یعنی اینکه انگلیس، آمریکا فرانسه من امضا می دهم و قسم یاد می کنم که به شما وفادار باشم اگر جنگی بین دشمن و ایران شد سلاح به دست بگیرم و از دشمن دفاع کنم. 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دچار فرهنگ ول انگاری شدیم اذعان کرد: افراد دو تابعیتی خائن نیستند بلکه به کشور خود تعصب ندارند روشنگری در حد مطلوب خوب است نه اینکه منابع ارز و میلیارد ها پول ملت را به اختلاس کشیدند بسیاری از جوانان ما بیکار هستند و هزینه های ازدواج ندارند. 

وی در پایان با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران گفت: امروز روز عزت اسلام است که به برکت انقلاب اسلامی با یک اشاره ولایت عناصر مومن در آسمان پهپاد آمریکا و در دریا نفتکش انگلیس را را توقیف کردند و این عظمت کشور ایران است. 

کلید حل مشکلات کشور تکیه بر توان داخلی است
حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، امام جمعه موقت دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان به مسئله پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم و روایات زکات همراه با نماز آمده و شرط قبولی نماز هم زکات است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کلید حل مشکلات کشور تکیه بر توان داخلی است,
,


امام جمعه موقت دلگان بیان کرد: زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که مسلمانان باید مقدار معینی از 9 قلم کالا را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور امور اجتماعی مسلمین بپردازند.

وی در ادامه به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص 11 تعهد برجامی اروپایی ها که به هیچکدام یک از این تعهدات خود عمل نکرده اند، اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی عمل کرده اما در مقابل آمریکا که از برجام خارج شده و اروپایی ها هم به هیچکدام یک از آن تعهدات عمل نکرده و هر روز بهانه جدیدی را به میان می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک عنوان کرد: حال که به علت رفتار آنها شروع به کاهش تعهداتشان کرده ایم، اروپایی ها طلبکارانه و با پررویی می گویند چرا این کار را می کنید.

امام جمعه موقت دلگان ادامه داد: شما اروپایی ها که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اید، به چه حقی از ما می خواهید که جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کند، علی ایحال مسئولان کشورمان نباید بیش از این منتظر آمریکا و اروپا باشند.

وی در ادامه با اشاره به دزدی دریایی انگلیس در آب های بین المللی، تصریح کرد: خباثت و نیرنگ انگلیس برای همگان آشکار است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند این خباثت انگلیسی ها بدون پاسخ نخواهد ماند و نیروهای انقلابی جواب و پاسخ مناسبی به آنها خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست بلکه در داخل کشور است.

امام جمعه موقت دلگان خاطرنشان کرد: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی اتکا به ظرفیت های داخلی کشور و همچنین به کار گرفتن نیروهای جوان، مومن و انقلابی و اعتماد به آنان است.

وی همچنین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور را که چند روز قبل برگزار شد، برای نمازگزاران شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام‌جمعه موقت اراک: مقابله با فتنه‌ها و طرح مطالبات مردمی از برکات نماز جمعه است

, امام‌جمعه موقت اراک: مقابله با فتنه‌ها و طرح مطالبات مردمی از برکات نماز جمعه است,

حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی امام جمعه موقت اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز عملیات مرصاد که در پنجم مرداد ماه صورت گرفت، گفت: در این عملیات که بسیار مهم بود و پس از آن دیگر منافقین نتوانستند روی پای خود بایستند و ضربه ای کاری خوردند، لشکر ۷۱ روح الله استان مرکزی نقش بسیار مهمی داشت که از همینجا به شهدای این عملیات و رزمندگان آن درود میفرستیم.

,

وی با بیان اینکه پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی بود، افزود: اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی را آیت الله طالقانی با حکم امام خمینی(ره) برپا کرد که امروز چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه در میهن اسلامی را گرامی می داریم.

,

سپاسی به بیان برکات نماز جمعه پرداخت و گفت: در روایات بسیاری به برکات این نماز باشکوه اشاره شده است. همچنین می توان به تقویت آگاهی سیاسی، مذهبی و فرهنگی مردم، ایجاد روحیه وحدت و همدلی، طرح مطالبات مردمی در خطبه ها، بیان مسائل شهری، کشوری و بین المللی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مقابله با فتنه های مختلف، ترویج روحیه عدالت طلبی و عدالت خواهی و تاکید بر مقابله با زورگویان و مستکبران عالم به عنوان برکات نماز جمعه اشاره کرد.

,

امام جمعه موقت اراک در ادامه به بیان تکالیف امامان جمعه و نمازگزاران پرداخت و افزود: از تکالیف مهم ائمه جمعه این است که زندگی آنان همواره باید در حد طبقات پایین جامعه بوده و از این خط مشی دور نشوند چنانچه پیامبر نیز همیشه اینگونه زندگی کردند. ائمه جمعه باید مانند شهدای محراب خود را سپر اسلام و مردم بدانند و حاضر باشند جان خود را در راه دین فدا کنند. همچنین هیچگاه نباید تحت تاثیر جریانات داخلی و خارجی قرار گیرند و نباید اجازه دهند کسی یا جریانی آنان را به نفع خود مصادره کند بلکه باید همواره خط رهبری را در پیش گرفته و ادامه دهند.

,

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه تکالیف مردم و نمازگزاران را برشمرد و اظهار کرد: حضور در صحنه های حساس، داشتن بصیرت و آگاهی، یکدلی و وحدت، حمایت از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری و رصد توطئه های دشمنان اسلام از جمله تکالیف مردم و نمازگزاران است که به لطف الهی تا به امروز این تکالیف به خوبی انجام شده است.

,

وی با اشاره به در پیش بودن روز ۲۵ ذی القعده که به نام روز «دحوالارض» شناخته می شود، گفت: این روزی است که زمین از زیر خانه کعبه شروع به گسترش کرده است و بنابر روایات روزه گرفتن در این روز ثواب بسیاری دارد تا جایی که گفته شده روزه گرفتن در این روز، برابر کفاره ۶۰ سال گناه است و امام رضا(ع) نیز به این مهم توصیه بسیار کرده اند.

,

سپاسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس، گفت: این کار خباثت آمیز انگلیس که مقام معظم رهبری از آن به دزدی دریایی تعبیر کردند، با اقدام متقابلانه جمهوری اسلامی ایران جواب داده شد.

,

وی افزود: انگلیسی ها فکر آن را هم نمی کردند که توقیف نفت‌کش ایرانی با توقیف دو کشتی انگلیسی توسط جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شود. امروز به لطف خداوند اقتدار ایران به حدی رسیده است که هر تهدیدی را با تهدید متقابل جواب می‌دهد. توقیف نفت‌کش را با توقیف دو نفت‌کش و تعدی به حریم هوایی کشور توسط پهپاد آمریکایی را با ساقط کردن آن توسط موشکی بومی و نه اس-۳۰۰ جواب دادیم تا مستکبران به خصوص آمریکایی ها بدانند که دوران بزن و در رو تمام شده است و اگر بزنند قطعاً پاسخ آن را دریافت می‌کنند.

,

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: چند روز پس از ساقط کردن پهپاد آمریکایی بود که ترامپ مدعی هدف قرار دادن پهپاد ایرانی شد ولی پوچ بودن ادعایش ثابت شد چرا که هیچ مستندی در مورد آن ارائه نکرد در حالی که ایران پس از ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته آر کیو۴ آمریکا با نشان دادن فیلم و لاشه آن، واقعی بودن ادعای خود را به جهانیان نشان داد.

,

سپاسی با بیان اینکه مسئولین کشور باید عزت ایران را حفظ کرده و استراتژی اقدام متقابلانه را ادامه دهند، گفت: اقدامات چند ماهه اخیر مسئولین در کم کردن تعهدات برجامی بسیار به جا و صحیح بود به طوری که آثار آن را در رفتار دشمن به وضوح می توان مشاهده کرد. دشمن باید بداند هر تنش و تهدیدی با اقدام متقابل پاسخ داده می شود و مسئولین بدانند اگر ایران دست به تهدید دشمن نزند آن ها تهدیدات بیشتری علیه کشور ما انجام می دهند. این در حالی است که تهدید دشمن توسط جمهوری اسلامی باعث شد تا مسئولین آمریکایی که حرف از حمله نظامی می زدند با تغییر موضع، به صورت رسمی اعلام کنند که به دنبال حمله نظامی نیستند.

,

وی در پایان با اشاره به اعزام نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به حج تمتع خاطرنشان کرد: برای آیت الله دری نجف آبادی و حجاج بیت الله الحرام آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم با حج مقبول، سعی مشکور و سلامتی کامل به میهن اسلامی بازگردند.

,

 

,

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛
علائم محو رژیم غاصب اسرائیل در حال نمایان شدن است/ نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است

, در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛
علائم محو رژیم غاصب اسرائیل در حال نمایان شدن است/ نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است
,
,

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

,

امام جمعه کرمان: نماز جمعه خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌ها دشمنان است/ علائم محو رژیم غاصب اسرائیل در حال نمایان شدن است

, امام جمعه کرمان: نماز جمعه خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌ها دشمنان است/ علائم محو رژیم غاصب اسرائیل در حال نمایان شدن است ,

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های ظهر امروز نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امیر المومنین علیه السلام گفت: این دنیا ماندگار نیست و اگر رفتار و عمل خود را برای دنیای فانی انجام دهیم خسران کرده‌ایم و باید اعمال و رفتار ما برای دنیای دیگر و بر پایه رعایت تقوای الهی باشد.

,

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه در زمینه مسئله رستاخیز آیات متعددی آمده است، ابراز کرد: از لحاظ ظاهری رستاخیز در زمینی مسطح و صاف اتفاق خواهد افتاد که با این دنیا کاملا متفاوت است و تمامی انسان ها در روز رستاخیز حاضر می شوند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در روز قیامت تمامی واقعیت ها خود را نشان می دهند، اظهار کرد: در این دنیا همه با شعارهای خوب و زیبا کارهای خود را پیش می‌برند و همه به خوبی مشاهده می کنیم که استکبار جهانی در پس زیباترین شعارهای بزرگترین جنایات را انجام می‌دهد در حالی که در آن دنیا پرده‌ها کنار خواهد رفت.

,

وی با اشاره به حادثه مکه و شهدا سرزمین وحی تصریح کرد: همدستی رژیم آل سعود و این حکومت ها با رژیم صهیونستی، قتل‌عام کودکان، زنان و مردم بیگناه یمن و ظلم جنایت این خاندن چهره واقعی آنها را بر همگان بر ملا کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: چهل سال از عمر اقامه نماز جمعه در کشورمان می گذرد؛ نماز جمعه دستاوردها و خدمات زیادی در دوران انقلاب اسلامی داشته که نقش نماز جمعه در تجمعات وحدت‌آفرین مردم بر همه روشن است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اذعان کرد: نماز جمعه خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌ها دشمنان در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب است که حفظ گفتمان انقلاب و گفتمان مبتنی بر منویات امام عظیم‌الشان انقلاب را برعهده دارد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه گفتمان نماز جمعه گفتمان انقلاب و نظام است که اجازه نداده  است گفتمان‌های دیگر در کشور غالب شود، تصریح کرد: افرادی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند انقلابی هستند و مراقبند که گفتمان انقلاب آسیب نبیند.

,

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه از جمله رسالت های دیگر نماز جمعه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان نظام است، اظهار کرد: نماز جمعه صحنه مبارزه با فساد و رانت‌خواری‌ ها است و همچنین دفاع از امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف نماز جمعه است که در چهل سال عمر خود در این زمینه موفق بوده است.

,

وی با اشاره به تعرض به آمر به معروف در روزهای گذشته گفت: به منظور احیا امر به معروف در جامعه نیاز است که همگان در این زمینه ورود پیدا کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه استکبار سیلی محکمی با پیروزی انقلاب خورده است، ابراز کرد: علایم محو رژیم غاصب اسرائیل در حال نمایان شدن است

,

امام جمعه نودژ منوجان: نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیروهای انقلاب است

, امام جمعه نودژ منوجان: نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیروهای انقلاب است,

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه (4مردادماه ۱۳۹۸) گفت: نماز جمعه توانسته به عنوان یک رسانه و شبکه عظیم فرهنگی قدرتمند در این چهل سال عمل کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک افزود: با بررسی نماز جمعه در چهل سال گذشته می توان در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی اقتصادی و اجتماعی آثار مثبت این اجتماع عظیم را مشاهده کرد. نماز جمعه توانسته به عنوان یک رسانه و شبکه عظیم فرهنگی قدرتمند در این چهل سال عمل کند وبه این معنی که با بررسی و طرح مباحث اصلی در جامعه، دامنه آگاهی های مردم مسلمان را در مورد آنچه که وجود دارد و آنچه که ممکن است در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی به وقوع بپیوندد ، افزون کرده است. پس از انقلاب، خودباوری و خوداتکایی به گونه ای آشکار بین آحاد جامعه ایجاد شد؛ مقوله ای که بی شک مهمترین دستاورد اجتماعی ایران در سطح داخلی به شمار می رود؛ اوج این خودباوری و شکوفایی را در صفوف نماز جمعه نیز می توان دید.

,

رضا احمدی نیک تاکید کرد :در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیروهای انقلاب و اعلام همبستگی مردم با سیاست های کلی نظام بوده است.ظرفیت نماز جمعه به خوبی توانسته است تجمل گرایی اشراف را زیر ذره بین تحلیل خود برده و آن را برای مردم بازگو کند و نماز جمعه به مثابه قدرت نرم توانسته جایگاه یک رسانه مردمی را نیز داشته باشد.

,

احمدی نیک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه اظهار داشت: ایشان در توصیه های خویش خطاب به ائمه جمعه ی سراسر کشور به «سلوک عملی ائمه ی جمعه و نحوه ی ارتباط آنان با مردم» پرداختند و فرمودند: «مردمی بودن یکی از شعب خاص سلوک امام جمعه است.»چرا که یکی از رموز موفقیت نماز جمعه و امام جمعه منش و سیره عملی امام جمعه است که چگونه با مردم ارتباط می گیرد و برخورد می کند بنابراین برای موفقیت در این حوزه به صورت عملی،امام جمعه وظایفی دارد از جمله انس با مردم، ،یگانه بودن با مردم،، روا بودن با مردم، ، پیگیری مشکلات مردم با روی گشاده و باز، ، انتقال مشکلات مردم به عنوان یک شخص محترم به کسانی که می توانند مشکل آنها را حل کنند، ، درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج مردم.

,

خطیب جمعه نودژ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیاتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) که تقریبا بعد از هشت سال این اتفاق مهم بعد از رویدادهایی مهمی همچون جنگ سوریه و یمن و ... رخ داده است و البته که این یکی از هنرهای انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه و هوشمندانه نظام است که باردیگر حلقه مقاومت را تکمیل کرده اندو همین موضوع باعث عصبانیت استکبار شده است. مقام معظم رهبری با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت آور مردم فلسطین و گروه های مقاومت از جمله حماس فرمودند:پیروزی، بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی آید و ما براساس وعده تخلف ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.

,

رضا احمدی نیک در خصوص شیطنت و خباثت انگلیس اظهار داشت: آن چه امروز بر همگان محرز است اینکه در خباثت و دشمنی با ایران اسلامی آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر است اما امروز فرزندان رشید و غیور ایران اسلامی ضرب شصتی به استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و انگلیس نشان داده است که طی دویست سال اخیر بی سابقه است .انگلیسی که روزگاری برای ما شاه می آورد و شاه می برد امروز در برابر عظمت ایران اسلامی هیمنه و ابهت پوشالی اش شکسته شده است .امروز ایران اسلامی دست برتر در منطقه و خلیج فارس را دارد و در اوج عزت واقتدار ایستاده است .

,

وی در پایان ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ولایت مدار و شهید پرور در مراسم دوین سالگرد شهدای گمنام از همکاری و مساعد ت نهادی های مختلف از جمله دفتر امام جمعه شهرستان،ناحیه مقاومت سپاه، فرمانداری ،شرکت گهر زمین ،نیروی انتظامی،بخشداری آسمینون،شهردای منوجان و نودژ ،اصناف،هلال احمر،کمیته امداد،بنیاد شهید،آموزش و پرورش،شبکه بهداشت ،اداره تبلیغات اسلامی،ارشاد اسلامی،نمایندگی آموزش و پرورش ،جهاد کشاورزی ،شوراهای اسلامی شهر و روستا،دهیاران،نماینده صدا و سیما،ستاد نماز جمعه ،حوزه بسیج برادران ،حوزه بسیج خواهران ،نیروهای زحمت کش شهرداری ،همه بسیجیان و کانون های فرهنگی و هنری مساجدقدردانی نمود.

,

امام جمعه موقت رفسنجان: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است

, امام جمعه موقت رفسنجان: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است ,

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان، نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی ، انجام محرمات و پرهیز از معاصی توصیه نمود و ضمن اشاره به رخدادهای هفته پیش رو اظهار داشت: نماز جمعه مولود انقلاب است هرچند پرونده آن بر میگردد به 1400 سال قبل و زمان ورود حضرت و محمد(ص) و اتراق ایشان در منطقه قبا و اقامه نماز جمعه در محل مسجد قبا.

,

وی افزود: نماز جمعه امروز در اقصی نقاط عالم برپاست و این سنت محمدی پاس داشته می شود ؛ اسلام سه اجتماع بزرگ که عامل وحدت است دارد، اجتماعات روزانه در قالب نماز های جماعت، اجتماع هفتگی در مراسم نماز جمعه عملیاتی می شود و اجتماع بزرگ سالانه در قالب کنگره عظیم حج در کنار بیت الله الحرام برگزار می شود.

,

حسینی با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه کشور در 5 مرداد سال 58 به امامت آیت الله طالقانی خاطر نشان کرد: حضور نیروهای مومن در نماز جمعه و روشنگری و بصیرت افزایی ائمه جمعه می تواند سهم بسزایی در حفظ و تقویت روحیه انقلاب داشته باشد و عمل هوشمندانه و پزهیز از تند روی، صراحت در بیان مواضع انقلابی، ایجاد امید و اعتماد اجتماعی در مردم، اعتماد و میدان دادن به جوانان، مبارزه با فساد و ضرورت ایستادگی در مقابل جریان غیرانقلابی از الزامات آن است.

,

وی تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی هم در بعد تقوا و اخلاق و هم در بعد انقلابی سیاسی و جهادی عمل کردن است.

,

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد توسط رزمندگان دلاور کشورمان در سال 67 در مقابل زیاده خواهی منافقین بیان داشت: منافقین گمان کردند نظام جمهوری اسلامی در تنگنا قرار گرفته است عملیات فروغ جاویدان را راه اندازی کردند و 5 هزار آدم فریب خورده را به میدان آوردند که با شجاعت سربازان این وطن این فتنه خاموش شد.

,

وی اظهار داشت: آنقدر که منافقین به اسلام ضربه زدند کافرها نزدند، منافقین لباس اسلام را بر تن دارند در حالی که گرگ درنده هستند.

,

خطیب جمعه موقت رفسنجان در ادامه به فرمایشان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای جنبش حماس فلسطین اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری مسئه قدس همواره مسئله اصلی جهان اسلام است و تنها راه رهایی قدس شریف مقاومت است و ایشان هلاکت و نابودی اسرائیل را پیش بینی نمودند.

,

حسینی تصریح کرد: انگلیس فکر می کرد عصر قاجار است در حالیکه روزگار بزن در رو تمام شده است اگر کشتی ما را آزاد کردند ما هم تحت شرایطی کشتی آنان را آزاد می کنیم وال در گرو ما خواهد بود؛ سپاه آماده است که امنیت منطقه خلیج فارس را برقرار کند و نیازی به آمریکا و انگلیس ندارد.

,

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان بیان داشت: مصرف آب شرب در کارواش ها جفای بزرگی است که باید مدیریت شود و همچنین استفاده از پمپ بطور مستقیم نیز شرعا جایز نیست .

,

امام جمعه موقت ریگان: سپاه پاسداران نماد اقتدار ملت ایران/ از دادستان استان خواستاریم با افراد هنجار شکن برخورد کنند

, امام جمعه موقت ریگان: سپاه پاسداران نماد اقتدار ملت ایران/ از دادستان استان خواستاریم با افراد هنجار شکن برخورد کنند,

حجت الاسلام مسلم طالبی فرد امروز در خطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:تاسیس نهضت سواد آموزی از ابتکارات نظام و با توجه با اینکه مردم ایران اکثرا بی سواد بودند با این ابتکار امروزه آمار سواد در ایران ۸۶ درصد و میانگین سواد ایران از میانگین جهانی هم بیشتر است.

,

امام جمعه موقت ریگان با بیان اینکه تاسیس سپاه پاسداران از ابتکارات این انقلاب است،تصریح داشت:آنچه مردم در آینه می دیدند امام رحمه الله علیه در خشت خام میدید،امام(ره) امروز را می دید که سپاه پاسداران نماد اقتدار ملت ایران شده است.

,

وی افزود:امروز به واسطه این ابتکارات مقدس نظام جمهوری اسلامی کار ما به جایی رسیده است که دشمن اجازه ندارد به حریم ما تجاوز کند.

,

این مقام مسئول در ادامه اشاره داشت به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه در تنگه هرمز و عنوان داشت:سپاه پاسداران نفتکش انگلیسی را از دل ناو های جنگی انگلیسی بیرون کشید و توقیف کرد و آنها کاری نتوانستند بکنند.

,

طالبی فرد بیان کرد:امروز این ابتکارات در نظام مقدس جمهوری به جایی رسیده که پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی را سرنگون میکند و رییس جمهور به ظاهر پیشرفته ترین کشور جهان به حالت التماس می گوید که تشکر میکنیم هواپیمای دارای سرنشین ما را مورد هدف قرار ندادید.

,

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از ابتکارات این نظام را نماز جمعه عنوان کرد و افزود: نماز جمعه قبلا اسمی از آن نبود اما این انقلاب این امر را زنده کرد،نماز جمعه جایی است که مردم بدون هزینه راحت می توانند حضور پیدا کنند و مسائل و مطالب دینی را آموزش ببینند.

,

امام جمعه موقت ریگان تصریح داشت:نماز جمعه محلی است که مردم راحت می توانند حضور پیدا کنند و مسائل روز را بدون گرایش سیاسی و بدون وابستگی به حزب خاص بلکه نظر واقعی را بشنوند.نماز جمعه محلی برای رسوا کردن منافقین داخلی و همچنین بیچاره کردن دشمنان خارجی و این واجب الهی را باید تقویت کرد.

,

این مقام مسئول اشاره داشت به عملیات غرور آفرین مرصاد و عنوان کرد:وقتی دشمن بعد از ۸ سال نتوانست کاری را از پیش ببرد با تقویت کردن منافقین ملعون، حمله ای را تحت عنوان فروغ جاویدان انجام دادند اما توسط سربازان اسلام این حمله دشمن ناکام ماند.

,

وی افزود:منافقین که الان پیر شده اند از طریق فضای مجازی فعالیت هایی را انجام می دهند و می خواهند نظام اسلامی را به چالش بکشند.جوانان باید آگاه باشند تا با عملیات های متعدد و مرصاد دیگر درمقابل منافقین و بدخواهان نظام مقدس بایستند.

,

امام جمعه موقت ریگان در ادامه بیانات خود اشاره داشت به ضرب و شتم و توهین به روحانی آمر به معروف در شهر کرمان و اظهار داشت: توهین به روحانیت در مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر اولین بار نیست که اتفاق می افتد و اگر مسئولین اقدام نکنند آخرین هم نخواهد بود.

,

این مقام مسئول ادامه داد:امر به معروف و نهی از منکر همان طور که نظام ما نماز جمعه را احیا کرد ما هم باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر اهمیت بدهیم و این امر را زنده کنیم.از مسئولین و دادستان استان و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر خواستاریم که با افرادی که هنجار شکنی می کنند برخورد کند.

,

امام جمعه موقت ریگان اشاره داشت به آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران شهرستان و بیان داشت:یک طلبه نظام اسلامی میتواند از مسائل سیاسی مردم را آگاه کند،مردم به طلاب و روحانیت اعتماد دارند.

,

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به معضل صف های طولانی خودروها در جایگاه های سوخت شهرستان و افزود:باید از مسئولین ستاد سوخت شهرستان سوال کرد آیا قرار نیست مسئله پمپ بنزین های ریگان درست شود؟تا کی باید مردم در این گرما ساعتها در صف بنزین بایستند؟شخصی میگفت یک روز ۸۰۰ لیتر بنزین زدم! اینها کجا اتفاق می افتد.باید با جایگاه دارها برخورد قاطع شود.از مسئولین میخواهیم برخورد قاطع کنند نه فقط در حد تذکر و احوال پرسی باشد.جایگاه سوخت را تعطیل کنید تا حساب کار دستشان بیاید.راحتی مردم در این گرما مهم تر از منافع یک شخص است.

,

حجت الاسلام طالبی فرد در پایان خطاب به وزیر بهداشت فرمود:به وزیر محترم بهداشت می گوییم اولا شما آمار خودکشی های جهانی را ببین.ثانیا صحبت های شما حکم خودروی دودزا را دارد که فکر مردم به جای دیگر منحرف شود چون نتوانستید به وعده های خود عمل کنید و مشکلات را رفع کنید و پاسخگو نیستید این حرف ها را میزنید که مردم را مشغول کنید تا از جوابگویی فاصله بگیرید.شما نیازی نیست معنویات و مقدسات مردم را زیر سوال ببرید شما به وزارتخانه خودت برس به مشکلات بهداشتی مردم رسیدگی کن.به دنیا که خوب رسیدید حداقل مقدسات مردم را کار نداشته باشید.

,

امام جمعه فهرج: ائمه جمعه به دنبال مچ گیری در نماز جمعه نیستند

, امام جمعه فهرج: ائمه جمعه به دنبال مچ گیری در نماز جمعه نیستند ,

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه اول نماز جمعه امروز اظهار داشت: دین ما دین اجتماع، یکدلی و یکرنگی است بطوریکه عبادت های واجب شده از طرف خداوند متعال برای ما حول همین محور می باشند.

,

وی با اشاره به اولین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام (ره) در سال 58 توسط مرحوم ایت الله طالقانی (ره) افزود: در وصف نماز جمعه و این اجتماع باشکوه سوره ای از قران نازل شده که محافل این چنینی شان و نزول آن را گویا میباشد.

,

امام جمعه فهرج در ادامه به تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی در باب نماز جمعه اشاره و بیان داشت: نماز جمعه مایه ذکر خداست که از اهمیت بالایی در بین ما اهل دین برخوردار است.

,

حجت الاسلامی ابراهیمی از پرداختن به کسب و کار در ظهر جمعه بعنوان یکی از موانع اقامه این فریضه الهی نام برد و اظهار داشت: دستور دین است که لحظه اقامه نماز جمعه تجارت و خرید و فروش باید تعطیل شوند چرا که مانع از حضور افراد میشود.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه تجارت بعد از نماز جمعه مایه ی فضل و رحمت الهی است افزود:بر طبق استنباط حاج آقای قرائتی کسی حق ندارد پشت رهبر دینی و امام جمعه خود را خالی نماید.

,

خطیب جمعه فهرج در ابتدای خطبه دوم به سخنان حضرت آقا در بین ائمه جمعه سراسر کشور پیرامون اهمیت نماز جمعه اشاره و گفت: بنده طی سالهایی که در این شهرستان بعنوان امام جمعه مشغول به فعالیت بودم سعی کردم همیشه باعث و بانی ارتباطات صمیمی بین همه مردم و مسئولین بوده باشم.

,

حجت الاسلام ابراهیمی با ابراز خرسندی از ایجاد انس و انسجام در شهرستان تصریح کرد: اقامه نماز جمعه در سراسر کشور به برکت خون شهداست و در این راستا خالصانه از آحاد مختلف مردم و مسئولین خصوصا خانواده معظم و معزز شهدا که در برپایی این آیین عبادی سیاسی نقش موثری از خود ایفا نمودند تقدیر و تشکر میکنم.

,

وی افزود: ما پیگیر مشکلات مردم در سطوح مختلف به ویژه معضل آب منطقه، پیگیری بیمارستان و ... هستیم که در ارتباط با راه اندازی بیمارستان باید عرض کنم تمامی تجهیزات پزشکی آن آماده است و انشاءالله به زودی شاهد راه اندازی این مطالبه مردمی خواهیم بود.

,

امام جمعه فهرج از بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم جامعه بعنوان دیگر بعد کاری ائمه جمعه نام برد و خاطرنشان کرد: ما دنبال مچ گیری در نماز جمعه نیستیم اما مواضع انقلابی نظام را که مقام معظم رهبری دنبال تببین آن هستند با قدرت بیان خواهیم کرد.

,

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از این مواضع ائمه جمعه دشمن شناسی است افزود: اصلی ترین موضع در نماز جمعه معرفی دشمن نظام و مملکت به مردم است که آمریکای جنایتکار به کمک نوچه های خود در راس این قضیه قرار دارند.
این مقام مسئول یکی از نقشه های دشمن در این برهه از زمان را ایجاد یاس و ناامیدی در بدنه جامعه نام برد و بیان داشت: هدف تحریم ها بر همین پایه استوار است که اکثر دروغ ها در فضای مجازی به دشمنان نظام خصوصا آمریکا برمیگردد.

,
,

امام جمعه فهرج تصریح کرد: دشمنان ما همیشه در طرح نقشه های خود مقابل کشور ایران ناکام بودند و هر زمان که بر علیه نظام خواستار اقدامی خاص بودند با سیلی ملت ایران مواجه شدند.

,

حجت الاسلام ابراهیمی توقیف نفتکش انگلیسی و ساقط شدن پهپاد آمریکایی را نمونه ای از شکست دشمنان مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد:مقام معظم رهبری با پیش بینی های دقیق خود از دشمن نشان داد یک دشمن شناس واقعی است که در کمترین زمان ممکن نقشه آنان را نقش بر آب کرده است.

,

وی با بیان اینکه نماز جمعه محل روشنگری و بصیرت افزایی است افزود: احزاب و گروه ها برای ائمه جمعه محترم هستند و حقیقتا ارتباط ما با همه مردم دوستانه است.

,

خطیب جمعه فهرج در بخش دیگری از سخنانش بر حفظ اتحاد بین مسئولین شهرستان تاکید و اظهار داشت: مهمترین ثمره با هم بودن خدمت به مردم است و مسئولین بایستی با بهره گیری از آن خدمات خود را در کنار یکدیگر به مردم بیشتر نمایند.

,

حجت الاسلام ابراهیمی در پایام به آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران اشاره و تصریح کرد: ثبت نام و حضور در این چنین مکان هایی برکت زندگی است و توصیه میکنم علاقمندان از فرصت باقیمانده برای ثبت نام نهایت استفاده را ببرند تا در آینده برای شهرستان مفید واقع شوند.

,

 

,

امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه: آقایان با "مذاکره" افتدار مردم را فدای راه های رفته و بی نتیجهِ خود نکنند/ اعتراف 16 نهاد آمریکایی به فروپاشی اسرائیل در سال 2025

, امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه: آقایان با "مذاکره" افتدار مردم را فدای راه های رفته و بی نتیجهِ خود نکنند/ اعتراف 16 نهاد آمریکایی به فروپاشی اسرائیل در سال 2025,

امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: 5 مرداد یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با برپایی نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی محقق شد و امروز با گذشت 40 سال آثار و برکات اجتماعی، معنوی، سیاسی و اقتصادی آن مشهود است. 

,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب به شدت از نماز جمعه هراس دارند، افزود: نماز جمعه نماد مقاومت و ایستادگی ملت اسلامی در 4 دهه بوده و در آن مسائلی چون دشمن شناسی، بصیرت افزایی، سیاسی و ... مطرح می شود.
,
 
,
وی نماز جمعه را تریبونی کاملا مردمی و وحدت آفرین دانست و اظهار داشت: متاسفانه با گذشت  30 سال هنوز مصلی کرج آباد نشده است درحالیکه حجم گسترده ای از ساخت و سازها با هزینه های بیشتری در استان وجود دارد و این روند اهتمام حداقلی را درباره مصلی امام خمینی (ره) نشان خواهد داد. 
,
 
,
آیت الله حسینی همداتی تصریح کرد: روز دوشنبه هیاتی از حماس به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شدند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: خط قرمز نخست انقلاب در جهان اسلام مسئله فلسطین است.
,
 
,
وی گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه قدس را پایتخت همیشگی خود می داند، برای انکه بتواند بر این شهر کاملا مسلط شوند از تمام نهادها و سازمان ها کمک گرفت تا بتواند بافت جمعیتی را از شهرهای اطراف آن جدا کند. 
,
 
,
امام جمعه کرج افزود: در همان روز دوشنبه اسرائیلی ها بزرگترین عملیات را علیه فلسطینی ها آغاز کردند اما هیچ کدام از تلاش ها سودی برای آنها ندارد و قدرت حماس بیشتر شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا به این نتجه رسیده اند که آمریکا تا سال 2025 فرو می پاشد، اظهار داشت: انشالله همه ما به زودی شاهد محو این غده سرطانی از منطقه خواهیم بود.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در البرز تصریح کرد: مقاومت در برابر استکبار راه پیروزی است و ملت ما در این جنگ تمام عیار راهی جز مقاومت نمی بیند، مردم به این درک رسیده اند که با رعایت دستور دین می توان بر دشمن پیروز شد لذا اقایان مذاکره را مطرح نکرده و بیش از این عزت سوزی نکنند.
,
 
آیت الله حسینی همدانی گفت: آقایان اقتدار و عزتی که با رشادت و شهادت به دست آمده است را فدای راه های رفته و بی نتیجه خودتان نکنند و اعتراف کنید که مردم قبول نمی کنند. 
,
,
 
,
وی افزود: 2 مرداد سال 60 بنی صدر به همراه سرکرده منافقین به فرانسه فرار کردند و این کشور به یک پایگاه تروریستی علیه ایران تبدیل شد، در دوران دفاع مقدس نیز پس از شوروی یکی از حامیان اصلی صدام بودند و تسلیحات مورد نیاز را به عراق اعزام کردند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: دستگاه های امنیتی نگذارند افرادی که با فتنه گران در ارتباط هستند در فرمانداری ها، شهرداری ها و شوراها به کار گرفته شوند، کسانی که افراد سابقه دار را به کار می گیرند باید پاسخگو باشند زیرا مسئولین برای دور زدن قانون افراد مسئله دار را به عنوان سرپرست انتخاب می کنند. 
,

خطیب جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه اگر خانه ملت تراز نباشد دولت اسلامی شکل نمی گیرد، خاطر نشان داشت: کسی که صلاحیت ندارد حتی نباید سرپرستی یک بخش به وی واگذار شود، همچنین مردم باید با بصیرت فرد اصلح را انتخاب کنند زیرا برخی از کاندیداها در دوره ای مسئولیتی داشته اند که تخلفاتی نیز انجام دادند که می تواند شاخصی برای رای ندادن به آنها باشد.

,

 

,

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛
انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند/اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد

, ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛
انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند/اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد
,
,

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

,

 

,

انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند

, انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند,

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:‌ خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده است، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می گشاید.

,

وی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه‌ها جنگ را هدایت کردند، این مجامع همواره مرکز وحدت و کانون نیروهای انقلابی بوده‌اند و از عوامل پیروزی در مقابل فتنه‌ها به شمار می‌روند.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: 40 سال از برگزاری نماز جمعه می‌گذرد که همچون یک رسانه آگاهی‌بخش و رشد‌دهنده است، البته دشمنان نظام هم به اهمیت نماز جمعه پی برده‌اند و مورد توجه همه دنیاست.

,

آیت‌الله علما با اشاره به پنجم مردادماه سالروز عملیات پیروزمندانه و افتخارآمیز مرصاد اظهار داشت: در این عملیات غرورآفرین ارتش، سپاه، بسیج و مردم منافقین را زمین‌گیر کردند و آنها را شکست دادند.

,

وی اشاره‌ای به سایر مناسبت‌های هفته پیش رو همچون روز صداوسیما، فنی و حرفه‌ای، شیر مادر، اهدای خون و... داشت.

,

امام جمعه کرمانشاه همچنین از اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری 17 جاسوس دشمن تقدیر کرد و گفت: این سربازان نه تنها به کشور بلکه به اسلام کمک کردند، خدواند به آنها پادش عطا کند.

,

آیت‌‌الله علما به دیدار هیات جنبش آزادی بخش فلسطین حماس با مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار قضیه فلسطین را مهم ترین مساله دنیای اسلام برشمردند و فرمودند که امام راحل از سال 42 خطر اسرائیل را می‌دانستند و از فلسطین حمایت کردند.

,

وی همچنین با اشاره به توقیف کشتی‌ انگلیسی گفت: آنها هنوز از قدرت ایران در حیرتند و نمی‌دانند باید چطور با ایران برخورد کنند.

,

 اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد

,  اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهارداشت: نماز جمعه یک حرکت سیاسی و عبادی برای جامعه اسلامی است که تامین کننده نیاز جامعه به اجتماع و همدلی و زمینه‌ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت بخش است.

,

 وی افزود: یکی از نیازهای امروز جامعه ما تقواست که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد بود لذا مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور بیان داشتند که این دعوت به تقوا باید به صورت مصداقی و عینی در خطبه های نماز جمعه تبیین شود نه به صورت توجیه کلی و بدون بیان مسائل و یکی از مصادیق رعایت تقوا اجتناب از ناامیدکردن جوانان است.

,

امام جمعه سرپل ذهاب با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از جهت گیری ها و جریان های انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان ها بود ادامه داد: پیام مهم حمایت از جریان انقلابی ،ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی و بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از توصیه‌های خود خطاب به ائمه جمعه به سلوک عملی امامان جمعه و نحوه ارتباط آنان با مردم پرداخته و فرمودند مردمی بودن یکی از شعب خاص سلوک امام جمعه است.

,

 فاطمی نسب اذعان داشت: انس با مردم ، یگانه بودن با مردم، پیگیری مشکلات مردمی، انتقال مشکلات مردم به کسانی که می‌توانند مشکلات آنها را حل کنند و درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج آنها از مصادیق مهم مردمی بودن ائمه جمعه می باشد .

,

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برمردمی بودن مسئولین به ویژه ائمه جمعه اظهارداشت: زندگی کردن در سطح طبقات پایین جامعه، تماس با بطن زندگی مردم ،پرهیز از زندگی اشرافی ، قائل نبودن شان و منزلت برای خود و برای مردم کار کردن از راهکارهای عملیاتی موثر رهبر انقلاب در مقوله مردمی بودن مسئولان حکومتی است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:این اقدام انقلابی یکبار دیگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داده و مورد تحسین مردم شریف ایران اسلامی قرار گرفت.

,

 فاطمی نسب ادامه داد: لندن هنوز در توهم دوران برده داری ،سلطه استعماری و استثمار انگلیس بر کشورها به سر می‌برد اما واقعیت این است که دوران ابرقدرتی انگلیس به سر آمده و راهزنی دریایی لندن در قرن ۲۱ دیگر جواب نخواهد داد.

,

 امام جمعه شهرستان در ادامه به روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: این روز علاوه بر اینکه برای اهل معنا و صاحبان سیر و سلوک یکی از چهار روز مهم سال در کنار یوم الغدیر ،روز میلاد حضرت رسول(ص) و عید مبعث می باشد که روزه اش بسیار سفارش شده و روزی است که به رحمت خدا در زمین منتشر گردیده است برای اهل تفکر و تامل در ذات بی کران الهی یکی از نشانه‌های زیبای توحید و معرفت به قدرت لایزال الهی است .

,

وی همچنین به ۵ مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد اشاره کرد و گفت تنگه مرصاد جایگاه احمدی منافقین کوردل شده و برای همیشه فروغ جاویدان آنها به خاموشی ابدی تبدیل شد.

,

اقدام اخیر سپاه علیه دشمنان نظام خطوط قرمز را به دشمنان نشان داد

, اقدام اخیر سپاه علیه دشمنان نظام خطوط قرمز را به دشمنان نشان داد,

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: حقایق دستاورد های نماز جمعه قابل بیان نیست چرا که نماز جمعه یک اجتماع بزرگ انقلابی است.

,

وی ادامه داد: دقیق ترین اتفاقات داخلی و بین المللی در نماز جمعه بیان می‌شود و در نوع خودش یک عید بزرگ است که مومنان یکدیگر را زیارت می کنند.

,

 امام جمعه شهرستان صحنه خاطر نشان کرد: جریان های نفاق داخلی و خارجی از سنگر نماز جمعه وحشت دارند.

,

وی گفت: در چنین روزی( پنجم مرداد ماه ) اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقامه شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین الیاسی عنوان کرد: اقدام اخیرسپاه علیه گروهک تروریستی در کردستان عراق نشان داد که هر کسی بخواهد امنیت کشور ما را به خطر بیاندازد با سخترین برخورد ها مواجه خواهد شد.

,

 

,

خطیب نماز جمعه اهواز: بلاتکلیفی 5 هزار معلم خوزستانی باید رفع شود/ مسئولان به مسجدسلیمان توجه کنند

, خطیب نماز جمعه اهواز: بلاتکلیفی 5 هزار معلم خوزستانی باید رفع شود/ مسئولان به مسجدسلیمان توجه کنند,

سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه 4 مردادماه اهواز با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده خوزستان، اظهار کرد: علاوه بر مناطق سیل‌زده در مسجدسلیمان زلزله ایجاد شد و مردم در بحث زلزله به شدت آسیب دیدند لذا مردم و دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به آن مناطق داشته باشند.

,
وی در ادامه به مشکلات معلمان اشاره و تصریح کرد: حدود 5 هزار معلم بلاتکلیف است و من این مشکل را به سرپرست آموزش و پرورش و دیگر مسئولین به سهم خود منتقل کرده‌ام.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: این مسئله از نظر قانونی دچار مشکل است و مجلس شورای اسلامی باید آن را حل کند لذا ما به صورت ویژه از 18 نماینده مجلس خودمان می‌خواهیم که مشکل معلمان را پیگیری کنند.
,

موسوی فرد با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه، عنوان کرد: نماز جمعه تقریبا همزاد با انقلاب است؛ یکی از ابعاد فوق‌العاده که باید به آن توجه شود ارتباط مستحکم نماز جمعه با امامت و ولایت است؛ در اهمیت نماز جمعه همین بس که خداوند متعال سوره‌ای تحت عنوان " جمعه" را در شان آن نازل کرده است.

وی افزود: اولین کاری که وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) در بدو ورودشان به مدینه انجام دادند و بستر تاسیس حکومت اسلامی فراهم شد به اقامه نماز جمعه پرداختند.

امام جمعه اهواز، ضمن شان حاکمیت و ولایت دانستن نماز جمعه، بیان کرد: مصائب و گرفتاری‌های جهان اسلام به همین نکته ارتباط دارد که ما معنای دقیق فقه و امامت را متوجه شویم؛ اولین گام تمام پیامبران الهی و به ویژه پیامبر اکرم (ص) ایجاد ولایت در مسیر ساخت جامعه اسلامی بود؛ جامعه اسلامی یعنی جامعه‌ای که در راس آن خدای متعال حکومت کند و  روابط اجتماعی، اقتصاد، حقوق و تمام ضوابط و قوانین توسط خداوند وضع و اجرا شود.

وی افزود: از خصوصیات جامعه اسلامی این نکته است که اشک ریختن بر اهل‌البیت شرط لازم است اما کافی و تمام ولایت نیست، بلکه آنچه میتواند از خصوصیات جامعه اسلامی باشد بازار، مسجد، دارالحکومه، رفیق، استاد، شاگرد، پدر و مادر، مسوول، جوان و تمام اجزای جامعه اسلامی است که ما را به یاد خدای متعال بیندازد یقین بدانید هر فردی وارد آن جامعه شود اصلاح خواهد شد.

موسوی فرد در بخش دیگری از این خطبه گفت: حدود 200 کارگر مترو چندین ماه است که سرگردان هستند و به من و مکان‌های مختلفی مراجعه کرده‌اند توصیه بنده این است که مشکل این عزیزان رفع و به آن‌ها رسیدگی شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 

در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای گیلان مطرح شد؛
وزیر کشور انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد/ وزیر بهداشت به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشد

در هفته بزرگداشت نماز جمعه، این نماز پرفضیلت در شهرها و شهرستان های گیلان اقامه شد.
,
 
,

در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای گیلان مطرح شد؛
وزیر کشور انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد/ وزیر بهداشت به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشد

, در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای گیلان مطرح شد؛
وزیر کشور انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد/ وزیر بهداشت به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشد
,
,

امام جمعه رشت:

,

وزیر کشور انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد/ لزوم انتخاب استانداری مؤمن، انقلابی و با اراده

, وزیر کشور انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد/ لزوم انتخاب استانداری مؤمن، انقلابی و با اراده, وزیر کشور انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد/ لزوم انتخاب استانداری مؤمن، انقلابی و با اراده,
به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) توسط آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد.
,
 
,
وی ادامه داد: ۴۰ سال است نمازجمعه که از مواهب خدا و انقلاب اسلامی محسوب می شود به جامعه اسلامی ارزانی شده است.
,
 
,
امام جمعه رشت، نمازجمعه را قرارگاه ایمان و پایگاه مردم انقلابی و دردمند دانست و بیان کرد: نمازجمعه پایگاه خوبان است اما معنای آن نیست که بعضی ها برای حضور در نمازجمعه تعلل دارند افراد خوبی نیستند.
,
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نمازجمعه محل اطلاع رسانی حوادث داخلی و خارجی است، تصریح کرد: نمازجمعه نقش بی بدیل در تحریک عواطف و تهییج مردم به طرف ارزش های انقلاب است و این نقش بی بدیل را دشمن نیز درک کرده ضمن اینکه نمازجمعه پایگاه وحدت مردم ایران و ملت های کشورهای اسلامی است.
,
 
,
وی، پنجم مردادماه را سالروز آغاز عملیات پر فروغ مرصاد عنوان کرد و گفت: پس از عملیات مذکور منافقان آواره و سرگردان کشورهای دیگر شدند.
,
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ششم مردادماه سالروز گسترش زمین است، خاطرنشان کرد: طبق روایات زمانی که زمین را آب فرا گرفت، کعبه نخستین خشکی بود که از آب بیرون آمد و روزه گرفتن در روز دحوالارض و بهره بردن از ثواب بسیار در این روز تاکید شده است.
,
آیت الله فلاحتی به روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در ۶ مردادماه اشاره کرد و یادآور شد: با تبریک این روز به دست اندرکاران امر فنی و حرفه ای، امیدوارم کارآفرینان خروجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای باشند.
,
 
,
وی با بیان اینکه حادثه خونین جمعه مکه در۹ مردادماه سال ۱۳۶۶ اتفاق افتاد، اظهار کرد: امام(ره) فرمودند که در وقت مناسب انتقام این روز را از آمریکا و آل سعود می گیریم و اکنون عربستان در یمن در حال خفه شدن است.
,
 
,
امام جمعه رشت به نشست مقام معظم رهبری با نیروهای مقاومت و حماس اشاره کرد و افزود: پیروزی بدون مقاومت به دست نمی آید و موضوع فلسطین به نفع مردم این سرزمین و دنیای اسلام تمام می شود.
,
 
,
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه افول موریانه ای رژیم صهیونیستی را از درون شاهد هستیم، تصریح کرد: به دلیل فقدان رهبران توانمند، وجود رهبران خودفروخته و حمایت نکردن رهبران کشورهای اسلامی، ملت فلسطین هنوز به اهداف خود نرسیده است.
,
 
,
وی به وضعیت گیلان اشاره کرد و گفت: از وزیر محترم کشور تقاضا داریم و این موضوع بیان سخن مردم خوب و مهربان گیلان و نمازگزاران انقلابی است که اینقدر معرفی استاندار را به تاخیر نیندازید.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه نکند معرفی استاندار گیلان مانند انتخاب شهردار رشت شود، بیان کرد: البته اینگونه نخواهد شد و به طور قطع صدای ما به وزیر محترم کشور خواهد رسید.
,
 
,
آیت الله فلاحتی ادامه داد: تقاضا داریم هر چه سریع تر وضعیت استانداری در معرفی استاندار مشخص شود البته همان طور که در گذشته در این راستا عرض کردم، استاندار مومن، انقلابی، دارای اراده برای کار، فارغ از زدوبندها و نگاه های سیاسی و در مسیر انقلاب و ارزش ها در استان عزیز گیلان معرفی شود.
,
 
,
وی به برگزاری شورای فرهنگ عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: موضوع های حجاب، هنجارها، هنجارشکنان و طرح های سالمسازی دریا به خوبی بررسی می شود و تمام مسئولان استان پای کار هستند.
,
 
,
امام جمعه رشت با قدردانی از قوای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی دریایی مستقر در گیلان، خاطرنشان کرد: طرح ناظر ۱ نیروی انتظامی به خوبی پاسخگوی کشف حجاب در خودروها بوده است.
,
آیت الله فلاحتی، کشف حجاب در خودرو را گناه، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف عقاید مردم مسلمان دانست و یادآور شد: آینده گیلان را خوب می بینیم زیرا گیلانی ها مردمی عاقل، فهمیده و منطقی هستند و اگر بدانند طبق قانون و موازین اسلامی باید حجاب را در خودرو، معابر عمومی و سواحل رعایت کنند این امر را انجام می دهند.
,
 
,
وی با اشاره به واگذاری طرح های سالمسازی دریا، اظهار کرد: مسئولان دقت لازم در واگذاری طرح های سالمسازی را داشته باشند تا در آینده مشکلی ایجاد نشود و برخی افراد مدعی این مناطق نشوند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در گیلان، دریا و ساحل را جزو انفال عنوان کرد و افزود: واگذاری ساحل دریا برای اجرای طرح های سالمسازی دریا و اشتغالزایی مشکلی ندارد اما طوری نشود که بعدها عده ای ادعای مالکیت داشته باشند.
,
 
,
آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه محبت به فرزند یکی از راهکارها و روش های تربیتی در اسلام و قرآن است، تصریح کرد: الگودهی و الگوسازی دومین راهکار تربیت فرزند از دیدگاه اسلام است.
,
 
,
وی ادامه داد: انسان براساس خاستگاه درونی اش الگوپذیر و الگوخواه است بنابراین پیامبر اسلام(ص) الگویی شایسته برای تمام انسان ها محسوب می شود.
,
 
,
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه الگوپذیری فرزند از اطرافیان و جامعه به دو گونه آگاهانه و غیر آگاهانه است، بیان کرد: در کودکی الگوگیری غیر آگاهانه است و فرزندان دوست دارند مانند افراد اطراف خود شوند بنابراین پدر و مادر باید مواظب رفتار خود باشند.
,
 
,
گفتنی است تعدادی از خادمان ستاد نماز جمعه رشت قبل از ایراد خطبه ها تجلیل شدند.
,
 
,
 
,
امام جمعه اسالم در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت:
 
“نمکی” باید از اظهارات بی نمک خود عذرخواهی کند/ به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشید
 
به گزارش ۸دی، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه و گرامی داشت شهدای محراب و ائمه جمعه فقید، ضمن بیان آیات و روایات در خصوص جایگاه دینی و معنوی نمازجمعه به کارکردهای مؤثر اجتماعی و سیاسی این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نماد اتحاد و وحدت مستمر امت اسلامی است چرا که هر هفته گرد هم جمع می آیند و پیام اتحاد خود را به دنیا مخابره می کنند.
 
وی با اشاره به انتساب جایگاه امام جمعه به ولایت و رهبری تصریح کرد: عزت و شرافت این تریبون و خطبه به اتصال آن به جایگاه ولایت که در اصل ولایت الهی است می باشد و خطیب جمعه باید ضمن بیان معارف دینی با پیگیری مشکلات مردم باری از دوش آنها بردارد. و ان شالله به برکت چهل سالگی نماز جمعه شاهد جهشی شایسته در ارتقای این جایگاه مقدس خواهیم بود.
 
این کارشناس دینی به بیان فضیلت روز دحوالارض پرداخت و گفت: این روز بزرگ و این حادثه بزرگ خلقت، نشانه قدرت و عظمت پروردگار عالم و حسن تدبیر خالق توانمند جهان است که در قرآن کریم و کتب ادیان گذشته هم به آن اشاره شده است. که امیدوارم همه از فضیلت این روز با ارزش به خصوص روزه داری آن بهره ببرند.
 
خطیب جمعه اسالم با بیان این نکته که وعده پاسخ به دزدی دریایی انگلیس خبیث توسط رهبر معظم انقلاب خیلی زود محقق شد و نیروی دریای سپاه پاسداران خیلی سریع و با اقتدار نفتکش متخلف انگلیس را توقیف کرد افزود: کسانی که به خدا ایمان دارند به وعده های الهی هم حسن ظن دارند و خوب می دانند که وعده های الهی یکی پس از دیگری محقق می شود و ان شاء الله وعده بعدی، وعده اقامه نماز جماعت در قدس شریف با نابودی اسرائیل خواهد بود.
 
باقری به دستگیری هفده جاسوس آمریکا توسط وزارت اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: بعد از خبر توقیف نفتکش انگلیسی این خبر هم باعث بالا رفتن حس غرور ملی شد که واقعا باید از زحمات سربازان گمنام وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی کشور تشکر کنیم و در یک جمله بگوییم دم بچه های سپاه و اطلاعات گرم، واقعا گل کاشتید.
 
امام جمعه اسالم به اظهارات اخیر وزیر بهداشت در خصوص عزاداری در مذهب شیعه واکنش نشان داد و گفت: نمکی باید از اظهارات بی نمک خود عذرخواهی کند. وای بر وزیر مملکت اسلامی که فرق وفات و شهادت را نمی داند. علت خودکشی و خشونت اجتماعی عزاداری و گریه بر مصیبت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نیست.
 
علت خودکشی و بسیاری از آسیب های اجتماعی فقر و نداری است که در سایه گرانی و تورمی که آقایان ایجاد کرده اند حاصل شده است. روان پریش کسانی هستند که به خاطر زیاده خواهی و انحصار طلبی، با روح و روان و جان مردم بازی می کنند و سلامت اجتماعی آنها را قربانی می کنند.
 
این اظهارات در حالی بیان می شود که طرح تحول نظام سلامت عملا شکست خورده و کمبودها در حوزه بهداشت و درمان کاملا  آشکار و ملموس است. مردم از کمبود دارو و امکانات پزشکی به شدت رنج می برند. به جای فرافکنی به فکر جذب پزشک و پرستار، تجهیز بیمارستانها و حل مشکلات بیمه باشید.
 
 
 امام جمعه موقت رودبار:

مردم چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند / تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است

به گزارش 8دی، حجت الاسلام والمسلمین حمید رهبرشاد، در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه رودبار که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زبان  منشا بسیاری از گناهان است، خیلی ها افتخار می کنند که گفتار خود پاسخ تند به یک فرد دادند.
 
وی، با تاکید بر اینکه تربیت کلامی را از سنین کودکی به فرزندان بیاموزیم، گفت: برخورد کلامی مناسب پدر و مادر در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارد.
 
خطیب موقت جمعه رودبار، ادامه داد: مظاهر گناه در جامعه بیشتر شده است و ایمانها کمرنگ شده است. 
 
وی با اشاره به سخنان و توصیه های مقام معظم رهبری به ائمه جمعه، گفت: جوانان از سرمایه های این کشور هستند که نیاز به اشتغال، ازدواج و... دارند و نا امید کردن جوانان منکر است.
 
حجت الاسلام رهبرشاد، بیان داشت: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام و مذاکرات آشکار شد بنابراین تکیه به دشمن گره گشای مشکلات کشور نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است همانطور که با تکیه به جوانان از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم.
 
امام جمعه موقت رودبار، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه محفلی برای همدلی است و مردم ایران اسلامی چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند.
 
حجت الاسلام رهبرشاد، اضافه کرد: در بین مردم بودن و با مردم بودن مسئولین گره گشای بسیاری از مشکلات است و در کنار مردم بودن توسط ائمه جمعه در صحنه های سرنوشت ساز انقلاب محسوس است.
,
امام جمعه اسالم در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت:
,
 
,
“نمکی” باید از اظهارات بی نمک خود عذرخواهی کند/ به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشید
, “نمکی” باید از اظهارات بی نمک خود عذرخواهی کند/ به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشید, “نمکی” باید از اظهارات بی نمک خود عذرخواهی کند/ به جای فرافکنی به فکر تجهیز بیمارستان ها و حل مشکل بیمه باشید,
 
,
به گزارش ۸دی، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه و گرامی داشت شهدای محراب و ائمه جمعه فقید، ضمن بیان آیات و روایات در خصوص جایگاه دینی و معنوی نمازجمعه به کارکردهای مؤثر اجتماعی و سیاسی این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نماد اتحاد و وحدت مستمر امت اسلامی است چرا که هر هفته گرد هم جمع می آیند و پیام اتحاد خود را به دنیا مخابره می کنند.
,
 
,
وی با اشاره به انتساب جایگاه امام جمعه به ولایت و رهبری تصریح کرد: عزت و شرافت این تریبون و خطبه به اتصال آن به جایگاه ولایت که در اصل ولایت الهی است می باشد و خطیب جمعه باید ضمن بیان معارف دینی با پیگیری مشکلات مردم باری از دوش آنها بردارد. و ان شالله به برکت چهل سالگی نماز جمعه شاهد جهشی شایسته در ارتقای این جایگاه مقدس خواهیم بود.
,
 
,
این کارشناس دینی به بیان فضیلت روز دحوالارض پرداخت و گفت: این روز بزرگ و این حادثه بزرگ خلقت، نشانه قدرت و عظمت پروردگار عالم و حسن تدبیر خالق توانمند جهان است که در قرآن کریم و کتب ادیان گذشته هم به آن اشاره شده است. که امیدوارم همه از فضیلت این روز با ارزش به خصوص روزه داری آن بهره ببرند.
,
 
,
خطیب جمعه اسالم با بیان این نکته که وعده پاسخ به دزدی دریایی انگلیس خبیث توسط رهبر معظم انقلاب خیلی زود محقق شد و نیروی دریای سپاه پاسداران خیلی سریع و با اقتدار نفتکش متخلف انگلیس را توقیف کرد افزود: کسانی که به خدا ایمان دارند به وعده های الهی هم حسن ظن دارند و خوب می دانند که وعده های الهی یکی پس از دیگری محقق می شود و ان شاء الله وعده بعدی، وعده اقامه نماز جماعت در قدس شریف با نابودی اسرائیل خواهد بود.
,
 
,
باقری به دستگیری هفده جاسوس آمریکا توسط وزارت اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: بعد از خبر توقیف نفتکش انگلیسی این خبر هم باعث بالا رفتن حس غرور ملی شد که واقعا باید از زحمات سربازان گمنام وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی کشور تشکر کنیم و در یک جمله بگوییم دم بچه های سپاه و اطلاعات گرم، واقعا گل کاشتید.
,
 
,
امام جمعه اسالم به اظهارات اخیر وزیر بهداشت در خصوص عزاداری در مذهب شیعه واکنش نشان داد و گفت: نمکی باید از اظهارات بی نمک خود عذرخواهی کند. وای بر وزیر مملکت اسلامی که فرق وفات و شهادت را نمی داند. علت خودکشی و خشونت اجتماعی عزاداری و گریه بر مصیبت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نیست.
,
 
,
علت خودکشی و بسیاری از آسیب های اجتماعی فقر و نداری است که در سایه گرانی و تورمی که آقایان ایجاد کرده اند حاصل شده است. روان پریش کسانی هستند که به خاطر زیاده خواهی و انحصار طلبی، با روح و روان و جان مردم بازی می کنند و سلامت اجتماعی آنها را قربانی می کنند.
,
 
,
این اظهارات در حالی بیان می شود که طرح تحول نظام سلامت عملا شکست خورده و کمبودها در حوزه بهداشت و درمان کاملا  آشکار و ملموس است. مردم از کمبود دارو و امکانات پزشکی به شدت رنج می برند. به جای فرافکنی به فکر جذب پزشک و پرستار، تجهیز بیمارستانها و حل مشکلات بیمه باشید.
,
 
,
 
 امام جمعه موقت رودبار:

مردم چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند / تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است

به گزارش 8دی، حجت الاسلام والمسلمین حمید رهبرشاد، در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه رودبار که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زبان  منشا بسیاری از گناهان است، خیلی ها افتخار می کنند که گفتار خود پاسخ تند به یک فرد دادند.
 
وی، با تاکید بر اینکه تربیت کلامی را از سنین کودکی به فرزندان بیاموزیم، گفت: برخورد کلامی مناسب پدر و مادر در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارد.
 
خطیب موقت جمعه رودبار، ادامه داد: مظاهر گناه در جامعه بیشتر شده است و ایمانها کمرنگ شده است. 
 
وی با اشاره به سخنان و توصیه های مقام معظم رهبری به ائمه جمعه، گفت: جوانان از سرمایه های این کشور هستند که نیاز به اشتغال، ازدواج و... دارند و نا امید کردن جوانان منکر است.
 
حجت الاسلام رهبرشاد، بیان داشت: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام و مذاکرات آشکار شد بنابراین تکیه به دشمن گره گشای مشکلات کشور نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است همانطور که با تکیه به جوانان از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم.
 
امام جمعه موقت رودبار، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه محفلی برای همدلی است و مردم ایران اسلامی چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند.
 
حجت الاسلام رهبرشاد، اضافه کرد: در بین مردم بودن و با مردم بودن مسئولین گره گشای بسیاری از مشکلات است و در کنار مردم بودن توسط ائمه جمعه در صحنه های سرنوشت ساز انقلاب محسوس است.
,
 
,
 امام جمعه موقت رودبار:
,

مردم چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند / تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است

, مردم چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند / تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است, مردم چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند / تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است,
به گزارش 8دی، حجت الاسلام والمسلمین حمید رهبرشاد، در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه رودبار که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زبان  منشا بسیاری از گناهان است، خیلی ها افتخار می کنند که گفتار خود پاسخ تند به یک فرد دادند.
,
 
,
وی، با تاکید بر اینکه تربیت کلامی را از سنین کودکی به فرزندان بیاموزیم، گفت: برخورد کلامی مناسب پدر و مادر در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارد.
,
 
,
خطیب موقت جمعه رودبار، ادامه داد: مظاهر گناه در جامعه بیشتر شده است و ایمانها کمرنگ شده است. 
,
 
,
وی با اشاره به سخنان و توصیه های مقام معظم رهبری به ائمه جمعه، گفت: جوانان از سرمایه های این کشور هستند که نیاز به اشتغال، ازدواج و... دارند و نا امید کردن جوانان منکر است.
,
 
,
حجت الاسلام رهبرشاد، بیان داشت: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام و مذاکرات آشکار شد بنابراین تکیه به دشمن گره گشای مشکلات کشور نخواهد بود.
,
 
,
وی ادامه داد: تکیه به جوانان راه رهایی از مشکلات است همانطور که با تکیه به جوانان از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم.
,
 
,
امام جمعه موقت رودبار، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه محفلی برای همدلی است و مردم ایران اسلامی چهل سال سنگر نماز جمعه را ترک نکرده اند.
,
 
,
حجت الاسلام رهبرشاد، اضافه کرد: در بین مردم بودن و با مردم بودن مسئولین گره گشای بسیاری از مشکلات است و در کنار مردم بودن توسط ائمه جمعه در صحنه های سرنوشت ساز انقلاب محسوس است.
,

 

,

امام جمعه آستارا:

,

پیروزی بدون مقاومت تحقق پیدا نمی‌کند 

, پیروزی بدون مقاومت تحقق پیدا نمی‌کند , پیروزی بدون مقاومت تحقق پیدا نمی‌کند ,
به گزارش 8دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن گرامی‌داشت پنج مرداد سال‌روز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: به غیر از نماز جمعه اهل برادران اهل تسنن، 900 نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه نماز جمعه در زمان پهلوی از واجبات فراموش شده بود که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) احیا شد افزود: حضور در نماز جمعه دلی و برای رضای خاطر خدا است و مخالفت دشمنان نظام و انقلاب با نماز جمعه نشان از تأثیرگذاری آن دارد.
,
 
,
امام‌جمعه آستارا با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیأت عالی‌رتبه حماس تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری پیروزی بدون مقاومت تحقق پیدا نمی‌کند و مسلمانان مظلوم فلسطین باید در برابر زورگویی‌های رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کنند.
,
 
,
خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی به فکر عادی‌سازی روابط خود با رژیم غاصب و کودک‌کش صیهونیستی هستند، درحالی‌که عمر این رژیم کودک‌کش به پایان رسیده است گفت: کشورهای عربی منطقه با این اقدام خود عزت امت اسلامی را به حراج گذاشته‌اند.
,
 
,
حافظ‌نیا با اشاره به اینکه با عادی‌سازی روابط با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی چیزی نصیب کشورهای عربی نمی‌شود افزود: عز ت و اقتدار را نمی توان با پول خرید؛ عزت و اقتدار در سایه مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های ایادی وابسته به کفر تحقق پیدا می‌کند.
,
 
,
امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه مسلمانان جهان اسلام و دیگر کشورهای منطقه به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسأله فلسطین واقف هستند گفت: آمریکا با شکل‌گیری داعش و القاعده در منطقه می‌خواست مسأله فلسطین را به حاشیه ببرد، درحالی‌که غزه مسأله نخست جهان اسلام است.
,
 
,
 
,

ائمه جمعه استان گلستان مطرح کردند؛‌
نماز جمعه منبع جوشش قدرت و نماد اجرای احکام الهی است/ جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به طور مستمر پیگیری شود

, ائمه جمعه استان گلستان مطرح کردند؛‌
نماز جمعه منبع جوشش قدرت و نماد اجرای احکام الهی است/ جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به طور مستمر پیگیری شود
,
,

آیت الله سیدکاظم نور مفیدی در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به سفر گروهی از قوه قضاییه و دولت به گلستان برای بررسی وضعیت منابع طبیعی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار کرد: این  تحقیقات باید مستمر باشد و باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل برطرف شود.

,

وی اشاره‌ای هم به پنجم مرداد سالگرد نخستین نماز جمعه در کشور کرد وذافزود: در سال 58 این برنامه در کشور اجرا شد و نمازجمعه که از واجبات دین اسلام است به برکت انقلاب در ایران اسلامی برپا شد، این فریضه الهی در قبل از انقلاب برگزار نمی‌شد اما زمانی که کشور اسلامی تشکیل شد ولی‌فقیه در راس قرار گرفت و نمازجمعه اقامه شد.

,

امام جمعه گرگان به برگزاری نخستین نمازجمعه در گرگان هم اشاره کرد و اظهار کرد: همان روزی که در سال 58 در تهران نمازجمعه برگزار شد در شهر گرگان هم در مصلی نمازجمعه با امکانات پایین با حضور مردم این نمازجمعه برپا شد.

,

آیت الله نورمفیدی با بیان این که نمازجمعه برکات زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: روز قدس آثار بزرگی در دنیای اسلام داشته چرا که دنیا و رژیم صهیونیستی به دنبال بی‌تفاوت کردن مردم دنیا نسبت به مسئله فلسطین بود اما امام راحل با اعلام روز جهانی قدس دنیا را نسبت به فلسطین حساس کرد و امروز روز جهانی قدس روزی مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام است و این فریادها که بلند می‌شود در جبهه شرک سستی به وجود می‌آید.

,

از نیروی انتظامی به علت برنامه برخورد با  بدحجابی تشکر می‌کنم

, از نیروی انتظامی به علت برنامه برخورد با  بدحجابی تشکر می‌کنم,

وی با اشاره‌ به برخورد نیروی انتظامی با بی‌حجابی در جامعه، تاکید کرد: از نیروی انتظامی به علت برنامه برخورد با  بدحجابی تشکر می‌کنم چرا که افرادی که کشف حجاب می‌کنند و این امر پرده‌دری و به تمسخر گرفتن حجاب است.

,

نماینده ولی فقیه در گلستان درباره رفتارها با بدحجاب‌ها هم گفت: با این افراد رفتار کریمان می‌شود و با این تذکرات این رفتارها در حال اصلاح شدن و در جامعه کم شدن است.

,

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد:هفته گذشته هیئتی از سازمان‌های قضایی و دولتی به دستور رهبری برای بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در منابع طبیعی به استان آمده بودند، این نشان می‌دهد این مسئله مهم است، هر چند دستگاه‌های مهمی مانند دستگاه قضا، صداوسیما و منابع ملی و نهادهای مردم نهاد، تلاش فراوانی برای پوشش این مسئله می‌کنند تشکر می‌کنم.

,

وی تصریح کرد: من چند تذکر می‌دهم که این تنها مختص استان گلستان نباشد و همه جای کشور منابع طبیعی مورد توجه باشد  این مسئله مقطعی نباشه و منابع طبیعی باید مستمر دنبال شود و امروز این مسئله به هماهنگی نیاز دارد و همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند چرا که منابع طبیعی ثروت ملی است و همه برای حفاظت و نگهداری از آن وارد میدان شوند و آن را پیگیری کنند.

,

نماینده ولی فقیه در گلستان اشاره‌ای هم به موضوع بوم‌گردی کرد و افزود: مکان‌های خوبی وجود دارد که جاذبه‌های گردشگری ایجاد می‌شود چرا که سبب رونق اقتصادی است اما این مسئله نباید به صورتی باشد که به منابع‌طبیعی خدشه وارد شود، اگر کارها انجام می‌شود نباید منابع طبیعی مورد تجاوز قرار گیرد.

,

وی با بیان اهمیت منطقه زیارت گرگان، افزود : 20 سال قبل همه تلاشم این بود که طرح کامل و جامع برای آن در نظر گرفته شود اما با همه تلاش‌ها این طرح دیده نشد و اکنون وضع نامناسبی دارد و منابع طبیعی مورد تجاوز قرار گرفت که تقاضای من از مسئولان این است که این مسائل را از قبل باید برای آن برنامه‌ریزی شود ما مخالف توسعه نیستیم اما توسعه نباید به منابع ملی آسیب بزند.

,

خطیب جمعه  گرگان اشاره‌ای هم به وجود 16هزار چاه غیرمجاز در استان کرد و گفت: این خطر خیلی سخت برای آینده استان است چرا که این سفره‌های زیرزمینی حد و اندازه دارد و بی‌رویه کشیده می‌شود، زمین‌ها دچار رانش می‌شود و آب‌های زیرزمینی شور می‌شود که باید راه حل مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

,
آیت الله طالقانی تجسم آغازین نماز جمعه انقلابی و ولایی است
, آیت الله طالقانی تجسم آغازین نماز جمعه انقلابی و ولایی است,

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه امروز با عنوان این مطلب افزود: آیت الله طالقانی تجسم آغازین نماز جمعه انقلابی و ولایی است.

,

وی از امام جمعه های گذشته گنبدکاووس از جمله مرحوم حجت الاسلام سبحانی به نیکی یاد کرد و با اشاره با گذشت 3 سال از مسئولیت امامت جمعه در گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد هر روز این نماز باشکوهتر برگزار شود.

,

حجت الاسلام ترابی همچنین گفت: اعتقاد ما این است که همه نمازگزاران عضو ستاد نمازجمعه هستند و اگر این احساس در همه باشد اجتماع منسجم تری شکل می گیرد و با این انسجام دشمن خلع سلاح و فرصت توطئه از آن گرفته می شود.

,

وی تصریح کرد: بالاترین فریادها نماز است و اگر انسجام در برپایی نماز به ویژه نماز جمعه مدنظرقرار گیرد و ناامنی ، بداخلاقی و خشونت از جامعه برداشته می شود.

,

ترابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار اعضای جنبش حماس با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار اهداف انقلابی حکومت اسلامی را بیان کردند و مطرح شدن خواندن نماز در قدس از سوی شیخ حسن نصرالله را یک امید واقعی و قابل دسترس دانستند.

,

امام جمعه گنبدکاووس افزود: در سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل، 5 میلیون آدم تحت سلطه ظلم و وابسته با استکبار جهانی زندگی می کنند و مطرود حق هستند و چون از جای جای جهان آمده اند در یکجا جمع نخواهند شد و اگر جمع شوند انسجامی نخواهند داشت.

,

وی همچنین به برخی تحرکات اخیر انگلیس از جمله توقیف نفتکش اشاره کرد و گفت: هر چند پاسخ این حرکت را نیز گرفت اما امروز پایان توهم انگلیس است.

,

خطیب جمعه گنبدکاووس بخشی از تاریخ خباثت و استعمارگری انگلیس از جمله جدایی هرات از ایران و همچنین بحرین را یادآور شد و افزود: تاریخ این خباثت به بیش از 200 سال می رسد.

,

قانون تنباکو ، کشتن امیرکبیر و روی کار آوردن رضا خان، و کشتار مردم ایران به دلیل قحطی تحمیلی ازدیگر خباثت های روباه پیر است که امام جمعه گنبدکاووس به آن اشاره کرد.

,

وی ادامه داد: امروز دیگر چیزی از این انگلیس نمانده و دوران آن تمام شده است. حتی ترامپ هم آن را در جریان کشتی توقیف شده اش تنها گذاشته و حمایتی نکرده است.

,

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد امروز ریلی که می خواستند ایران و نظام اسلامی را تغییر دهند به سمت عزت و سربلندی این نظام و اسلام و امت حرکت کرده است و روز آغاز ذلت استکبار و حکومت خودکامگان و ظالمان بر زمین است.

,

حجت الاسلام محمود ترابی در بخش دیگری از سخنانش دستگیری 17 جاسوس سیا از سوی سربازان گمنام امام زمان و پخش فیلم آن را نشانی از عزت و افتخار ایران اسلامی است و توفق و امنیت ما در دنیای امنیتی باشد.

,

وی به برخی مناسبت ها از جمله سالگرد عملیات مرصاد و ارتحال آیت الله مشکینی نیز اشاره کرد.

,

 

,
ائمه جمعه هرمزگان عنوان کردند؛
جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند/ نسل جوان باید از خباثت‌ها و جنایات انگلیس‌ها مطلع شوند
, ائمه جمعه هرمزگان عنوان کردند؛
جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند/ نسل جوان باید از خباثت‌ها و جنایات انگلیس‌ها مطلع شوند
,
,

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه جوانان محور، مردم پایه‌های اصلی و مسئولان نوک پیکان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، گفتند: اداره ها و نهادها به خصوص نهادهای فرهنگی استان را مکلف به دادن برنامه عملیاتی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبری صادر شده می کنم.

,

جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند

, جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند,

حجت‌الاسلام عبادی زاده، نماینده ولی فقیه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با بیان اینکه شایعه موضوعیست که بر باورهای عمومی مردم تحمیل می‌شود، گفت: دشمن منافقان را با پول عربستان در برخی کشورها برای شایعه سازی بر علیه ایران اسلامی جمع کرده که مستندی از آنها هم توسط صدا و سیما پخش شد.

,

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: دشمنان شایعه را برای به زانو در آوردن جامعه اسلامی سفارش می دهند و عوام فریبان برای آن مستندسازی می کنند و ملت هنگامی که می بینند شایعه ای از کانال های متعدد پخش شده آنرا باور می کنند.

,

عبادی زاده با بیان اینکه امروزه با وجود فضای مجازی سرعت انتشار شایعات افزایش یافته است، عنوان کرد: باید جامعه را در مقابل شایعات واکسینه کنیم و اگر یک نفر شایعه‌ای تولید کند و دیگران همراهی نکنند، شایعه در نطفه خفه می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه جوانان محور، مردم پایه‌های اصلی و مسئولان نوک پیکان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: اداره ها و نهادها به خصوص نهادهای فرهنگی استان را مکلف به دادن برنامه عملیاتی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبری صادر شده می کنم.

,

خطیب جمعه بندرعباس عنوان کرد: همانگونه که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود با گفتن هزار باره بیانیه گام دوم انقلاب، این بیانیه اجرایی نمی شود؛ دستگاه‌های فرهنگی باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز برنامه‌ریزی کنند و با نشانه‌گذاری بر روی آن پیش بروند.

,

شغل تنها پشت میز نشینی نیست

, شغل تنها پشت میز نشینی نیست,

عبادی زاده با اشاره به اینکه نماز جمعه و حج دو کنگره بزرگ جهان اسلام است، تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خوشبختانه زمان اولین نماز جمعه و برگزاری حج ابراهیمی با یکدیگر تداخل پیدا کرده است.

,

وی افزود: پنجم مرداد ۱۳۵۸ اولین نمازجمعه تهران به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در دانشگاه تهران اقامه شد.

,

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ششم مرداد روز کارآفرینی عنوان کرد: جامعه در این سال ها با مشکل تعریف شغل مواجه بوده و باید توجه داشت شغل تنها پشت میز نشینی و کار دولتی نیست و دانشگاه‌ها باید در حوزه مهارتی اهتمام بیشتری داشته باشند نه آنکه دانشجو بدون مهارت فارغ‌التحصیل شود.

,

عبادی زاده با اشاره به نهم مردادماه روز اهدای خون گفت: مردم جامعه اسلامی همواره در امورات خیر خواهانه و خداپسندانه پیش قدم هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: با وجود جنگ تمام‌ عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی، مردم با درک و بصیرت خود دشمنان را به انفعال کشانده و پریشان کرده‌اند.

,

نسل جوان باید از خباثت ها و جنایات انگلیس ها مطلع شوند

, نسل جوان باید از خباثت ها و جنایات انگلیس ها مطلع شوند,

حجت الاسلام مهدی دُری، امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: معظم له قضیه فلسطین را موضوع اول دنیای اسلام دانستند و پیروزی بدون مقاومت و ایستادگی بدست نمی آید و موضوع فلسطین قطعا به نفع دنیای اسلام تمام خواهد شد.

,

امام جمعه رودان با اشاره به بیان سیدحسن نصرالله و وعده مقام معظم رهبری، بزودی نماز را در بیت المقدس اقامه خواهیم کرد افزود: شاید برای بعضی ها در 30 سال پیش سئوال بود که این راهپیمایی ها و شعاردادن ما چه فایده و اثری دارد و امروز جواب سئوال خودشان می گیرند که این مقاومت بالاخره به نتیجه می رسد و فلسطینی کوچک از نظر وسعت در مقابل چهارمین ارتش دنیا یعنی اسرائیل ایستادگی می کند.

,

دُری ادامه داد:اگرفلسطینی ها مقاومت نمی کردند یک نفر از آنها در سرزمین خودشان نبودند همانطور که مردم ما 8سال در جنگ تحمیلی دفاع کردند و الآن کشورما جز عزتمندترین کشورهاست و تمام معادلات دنیا را به هم ریختیم.

,

وی با اشاره به اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی در دستگیری 17نفر از جاسوسان آمریکایی در ایران و نمایش فیلم در نشان دادن اقتدار نیروی اطلاعاتی ما تصریح کرد: تمام ادعای استکبار درهمین جاسوسان بود که در دام نیروهای اطلاعاتی ما گرفتار می شوند و دستگیر شدند و انصافا نیروهای اطلاعاتی زحمات زیادی می کشند تا ما در آسایش و آرامش زندگی بکنیم.

,

خطیب جمعه رودان در بخش  دیگری از سخنانش با اشاره به مستاصل شدن عربستان درجنگ یمن اظهار کرد: رژیم سعودی نفس های آخرش را در یمن می کشد و از طریق فرستادن واسطه بدنبال صلح است و تنها یار عربستان یعنی امارات از جنگ با یمن کنارکشید و به همین زودی شاهد پیروزی مردم یمن خواهیم بود.

,

دُری به اشاره به بیان رهبر انقلاب در انتقام از توقیف کردن نفتکش ایرانی توسط انگلیس خبیث افزود: بعد سه روز از وعده مقام معظم رهبری در انتقام از خباثت انگلیسی ها، نفتکش متجاوز آنان توسط سپاه پاسداران توقیف می شود.

,

فیلم یتیم خانه ایران جنایات انگلیس خبیث را خوب به تصویر می کشد

, فیلم یتیم خانه ایران جنایات انگلیس خبیث را خوب به تصویر می کشد,

وی ادامه داد: انگلیسی ها بصورت دزدان دریایی جلوی نفتکش ما را گرفتند اما ما در قبال تخلف نفتکش انگلیسی ها در تنگه هرمز جلوی آنان را گرفتیم و توقیف کردیم.

,

امام جمعه رودان اضافه کرد: انگلیسی ها در طول تاریخ جنایات زیادی برعلیه کشور ما انجام دادند  و گذشت آن زمان که فکر می کنند نمی توانیم جواب آنها را بدهیم و نسل جوان باید از خباثت ها و جنایات انگلیس ها مطلع شوند.

,

دُری با اشاره به برخی از جنایات گذشته انگلیسی ها برعلیه ایران و دنیای اسلام تصریح کرد: ایجاد فرقه ظاله بهائیت و وهابیت خبیث برای ضربه زدن به دنیای اسلام، جداکردن بخشی از خاک بلوچستان ایران،تحمیل انحصار توتون و تنباکو در ایران، تاسیس قمارخانه در ایران که توسط روحانیون ملغی شد، جداکردن افغانستان از کشور ما در زمان ناصرالدین شاه، واشغال ایران در جریان حمله متفقین به ایران از جمله جنایات انگلیسی ها است.

,

وی یادآور شد: فیلم یتیم خانه ایران جنایات انگلیس خبیث را خوب به تصویر می کشد که چه جوری ما را خوار و تضعیف می کردند و به راحتی پادشاه مورد دلخواه خودشان در ایران تعیین می کنند.

,

امام جمعه رودان خاطرنشان کرد: حمایت از فتنه88 از طریق سفارتخانه شان در تهران که متاسفانه بعضی وقت ها هنوز امید به مذاکره با انگلیسی ها داریم اما امروز توان ضربه زدن به ایران اسلامی را ندارند و نخواهند داشت.

,

 

,

امامان جمعه اردبیل عنوان کردند؛
اقدام وزارت اطلاعات ستودنی است/ لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری در استان اردبیل

, امامان جمعه اردبیل عنوان کردند؛
اقدام وزارت اطلاعات ستودنی است/ لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری در استان اردبیل
,
,

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اقدام وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) را در خصوص رصد اطلاعاتی بسیار دقیق و دستگیری ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای سازمان امنیتی سیا در ایران را ضربه‌ای بسیار کاری و حرفه‌ای بر پیکره این سازمان اطلاعاتی آمریکایی دانست.

,
وی به اقدامات گذشته وزارت اطلاعات در سال های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال ۹۲ نیز ضربه بسیار کاری توسط وزارت اطلاعات ایران بر پیکره سازمان سیا وارد شد، آ‌ن‌زمان کارشناسان ارشد سازمان سیا آن را به‌عنوان افتضاح اطلاعاتی و بزرگترین شکست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر معرفی کردند. از عجایب امور این است که در زمان شاه سازمان اطلاعات ایران ملعبه دست آمریکا بود و حالا یک کابوس عظیم برای آنها است.
,

امام جمعه اردبیل به عقب ماندگی مسلمانان در قرن های گذشته اشاره کرد و گفت: چندین قرن است که مسلمانان در اثر عقب ماندگی بسیار فاحش علمی، صنعتی و تکنولوژی عملاً برده غربی‌ها شده‌اند. آنها مسلمان‌ها را به‌طور مدام تحقیر می‌کنند و تو سری می‌زنند و مسلمان‌ها قادر به هیچ عکس‌العملی نیستند. برای اولین بار ایران اسلامی غرور مقدس دینی و ملی امت را احیاء کرده است.

,

وی در ادامه سخنان خود به اقدام ایران اسلامی در برابر دزدی دریایی انگلیس اشاره کرد و گفت: عکس العمل ایران در برابر دزدی دریایی انگلیس و توقیف کشتی متخلف انگلیسی نشان داد که روزگار ذلت دیگر گذشته و زورگویی و قلدری چندین قرنه انگلیس در برابر ایران در عصر جمهوری اسلامی به نقطه آخر رسیده است. اقدام ایران آرزوی تمام مسلمان‌ها بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بعد از اقدام حماسی ایران یک نویسنده بزرگ عرب نوشت؛«هذه هی القوة التی نریدها، وهذه هی المعاملة التی نبتغیها حتى یفهم الغرب أن هناک قوة إسلامیة فی المنطقة لا یقدرون على زعزعة استقرارها و بهذا التصرف العقلانی الإیرانی أُجبر الرئیس الأمریکی على معاملة إیران معاملة دبلوماسیة»، یعنی این همان قدرتی است که ما سال‌ها در آرزوی آن بودیم.

,

وی افزود: آنها باید بدانند که روزگار مقابله به مثل شروع شده است؛ «الغُنم بالغُنم والغُرم بالغُرم» ما به ترامپ حالی خواهیم کرد که هزینه خروج از برجام برای او بسیار سنگین است. تمام تنش‌هایی که فعلا در منطقه پیدا شده همه نتیجه خروج از برجام است نه نتیجه سیاست‌های منطقی و عقلانی ایران. بیداری و آگاهی ملت آمریکا نیز ترامپ را تحت فشار گذاشته و آنها می‌گویند خروج از برجام امنیت آمریکا را به مخاطره انداخته است.

,

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: این روزها جمعیت بسیار زیادی به استان اردبیل سرازیر شده اما زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. سرعین پر می‌شود، بر می‌گردند؛ فضای سبز، سرویس بهداشتی، محیط پاک، چشم انداز‌های متعدد ارزانی اجناس نسبت به سایر نقاط و... تأثیر فوق‌العاده در جذب توریست دارد.

,

وی افزود: کمربند سبلان که از نیر شروع و تا مشگین‌شهر ختم می‌شود ظرفیت عظیمی برای جذب توریست دارد که مغفول مانده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: بعضی از فرمانداران ما آنقدر ضعیف هستند که من تعجب می‌کنم استاندار برای چه منفعتی و چه خدمتی و چه شاهکاری اینها را نگه داشته است. بعضی از اینها آنقدر بی‌حال هستند که حال درختکاری و ایجاد فضای سبز برای اطراف شهر خود را هم ندارد. ابقاء اینگونه فرمانداران ظلم به استان است.

,

وی ادامه داد: گاهی عرضه یک دهیار یا یک بخشدار از این فرمانداران بالاتر است. فرمانداری که اعتقاد به اهمیت محیط زیست، فضای سبز و محیط معطر و جذاب ندارد یک روز هم نباید در سمت خود باشد چنین فرمانداری قطعاً در توسعه صنعتی، کشاورزی و تجاری هم موفق نیست.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در مسابقه اخیر والیبال چقدر مهمان از داخل و خارج به استان ما آمدند و در سرعین مستقر شدند چه می‌شد که جاده اردبیل تا سرعین هر دو طرف با درخت‌کاری شایسته و نه پراکنده به استان چهره سبز می‌داد؟ استان ما کویر نیست؛ بالای همین جاده سد یامچی، سد الماس و رودخانه دائم جاری قرار دارد. منطقه شام اسبی باید کلا متحول شود. شام اسبی صرفاً یک روستا نیست در نقطه حساس توریستی به حال خود رها شده است.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خروجی اردبیل از طرف آستارا را ملاحظه کنید تپه تپه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی روی اتوبان ریخته شده است. این موضوع یک افتضاح برای همه ماست و مهمانان قطعاً به چشم استان‌های عقب مانده به ما نگاه می‌کنند. نه مسؤولان اقدام می‌کنند و نه مردم پیگیر رفع این افتضاحات هستند. مصیبت این است که در حساس‌ترین مراکز تفریحی هم خبری از سرویس بهداشتی نیست.

,

وی ادامه داد: من این هفته به مناسبتی در کنار دریاچه نئور که از استثنائی‌ترین مراکز توریستی است، حاضر شدم. آنجا توریست‌های جنوب کشور در به در  دنبال سرویس بهداشتی بودند اما افسوس و هزاران افسوس خبری از سرویس بهداشتی نبود. نبود سرویس بهداشتی یک مصیبت است. اما مصیبت بالاتر از آن این است که هر میهمانی این وضعیت را می بیند در عقل مدیریتی ما شک می‌کند.

,

وی افزود: ما از جهت توسعه صنعت توریسم یک اشتباه هم داریم و آن تمرکز بر سبلان و دامنه سبلان و آب‌های معدنی آن است در حالی‌که جنوب استان از گنج‌های پنهان توریستی کشور است. آنجا هرچقدر سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم. اولین اقدام ضروری در جنوب استان توسعه راه‌های مواصلاتی است.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از استاندار محترم می‌خواهیم برای تسریع عملیات جاده کلور – درام اهتمام داشته باشند. این جاده مزایای زیادی دارد. اولا جاده‌ای است بسیار امن برعکس پونل – خلخال و هم جاده اسالم که برف‌گیر است و خطرآفرین.دوم اینکه ارتباط استان با مرکز کشور، 80 کیلومتر کوتاه می‌شود و سوم اینکه برای توسعه خلخال و مخصوصا باز شدن پای توریست به جنوب استان بسیار مفید است.

,

وی افزود: جنوب استان ما گنج پنهان و ناشناخته است. با باز شدن این جاده، خلخال تنفس اقتصادی بزرگی پیدا می‌کند. کل مسیر این جاده در استان ما 28 کیلومتر است و جزء طرح‌های ملی محسوب می‌شود. 20 کیلومتر آن اجراء و نقشه 8 کیلومتر دیگر هم کاملا تمام شده است. کل 28 کیلومتر قرار است چهار بانده اجراء شود. 5 کیلومتر از طرف زنجان کار شده و 8 کیلومتر از طرف ما به صورت چهار بانده آماده آسفالت ریزی است. هم این خط ردیف ملی دارد و هم چهار بانده شدن سرچم، مسیر رضی – گرمی – بیله سوار و هم اردبیل – پارس آباد ردیف ملی دارند تا چهار بانده شوند.

,

خطیبان نماز جمعه، مسئول گفتمان‌سازی در جامعه هستند

, خطیبان نماز جمعه، مسئول گفتمان‌سازی در جامعه هستند,

حجت الاسلام ناصر نصیری مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل به جایگاه ویژه نماز جمعه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یکی از دستورات دینی و در بین مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است،

,

وی معتقد است خطیبان نماز جمعه در کشور مسؤول گفتمان‌سازی در جامعه  هستند، گفتمان‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که از جمله نیازهای مهم و اساسی جامعه هستند که پیاده سازی این گفتمان‌ها می تواند در راستای بهبود وضعیت جامعه بسیار موثر  واقع شود.

,

مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل با بیان اینکه نماز عبادی و سیاسی جمعه نقش بسزایی در رشد معنوی جامعه دارد، می گوید؛ ائمه جماعت در برابر بصیرت افزایی مردم  و آگاه سازی آنها در برابر مسائل و مشکلات روز دنیا و همچنین نیرنگ‌ها و حیله‌های دشمنان  نقش به سزایی دارند.

,

نصیری از روز جمعه بعنوان عید مسلمانان نام برد و گفت: در برخی از روایات از روز جمعه به عنوان افضل الایام و برترین روزها یاد شده است. که این خود گویای اهمیت روز جمعه و نماز عبادی و سیاسی آن در اسلام است.

,

حجت الاسلام سید اسماعیل احمدی امام جمعه موقت پارس آباد در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تماز جمعه اشاره کرد وگفت: ائمه جمعه با ورود به مسائل و مشکلات روز کشور می توانند با روشنگری در کنار مطالبه گری از کاستی‌ها و مشکلات موجود در جامعه بکاهند.

,

سنگر نمازجمعه، محفل روشنگری و بصیرت است

, سنگر نمازجمعه، محفل روشنگری و بصیرت است,

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه شهرستان خلخال نیز  با بیان اینکه نماز جمعه یکی از افتخارات بزرگ  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.، گفت: سنگر نمازجمعه نیز محفل روشنگری و بصیرت است.

,

در خصوص اهمیت اقامه نماز جمعه در صحیفه امام خمینی(ره) امده است: نماز جماعت برای این است که مردم از حال مملکت خودشان و احوال برادرهای دینی شان اطلاع پیدا کنند،و رفع مشکلات همدیگر بکوشند.

,

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با ائمه جمعه سارسار کشور «ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه»، را یادآور شده  و تاکیر کردند، نماز جمعه امری بسیار مهم، «تأمین کننده نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی» و «زمینه ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت بخش» است.

,

 

,

تأکید ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری؛
منافقین کوردل در عملیات مرصاد با رسوایی تمام کشور را ترک کردند/ ایجاد وحدت بین مردم و مسئولین وظیفه امامان جمعه است

, تأکید ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری؛
منافقین کوردل در عملیات مرصاد با رسوایی تمام کشور را ترک کردند/ ایجاد وحدت بین مردم و مسئولین وظیفه امامان جمعه است
,
,

امامان جمعه این هفته در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به سالروز عملیات مرصاد اشاره داشتند و گفتند : عملیات  پیروزمندانه مرصاد در سال 1367 علیه منافقان صورت گرفت که در این عملیات منافقین کوردل با رسوایی تمام کشور را ترک کردند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد  در خطبه‌های نماز جمعه  اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر مختص ستاد یا گروه خاصی نیست.

خطیب نماز جمعه شهرکرد، با تبیین دو جنبه اجتماعی و حکومتی امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: دستگاه‌های حکومتی، اجرایی، قضایی و... باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند.

نکونام عنوان کرد: نگذاریم این وظیفه مهم الهی کمرنگ شود تا دین در جامعه ضعیف نشود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز بیست و سوم ذی القعده روز زیارتی امام رضا ‌(ع) است، خاطرنشان کرد: پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه به‌صورت رسمی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه وقتی آیات سوره جمعه نازل شد و حکومت ابتدایی اسلام شکل گرفت پیامبر اکرم (ص) دستور اقامه نماز جمعه را صادر کردند، اضافه کرد: قبل از شکل‌گیری جمهوری اسلامی، این فریضه الهی به دلایلی رنگ باخته بود اما بعد از پیروزی انقلاب نماز جمعه به‌عنوان یک کنگره هفتگی اقامه می‌شود.

نکونام با تاکید بر اینکه خداوند در 11 آیه در قرآن  پیرامون نماز جمعه صحبت کرده است، عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین وظایف امام جمعه آن است که برای خدا حرف بزند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: یک رکن مهم نماز جمعه مردم هستند که حضور پرشور در این مراسم دارند، همچنین از رسانه‌هایی که به حق به این فریضه الهی پرداخته و اخبار آن را منعکس می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هستند مدیرانی که به نماز جمعه کم لطفی می‌کنند، این مدیران باید بدانند مدیون جایگاه نماز، مردم و دین می‌شوند اما عامه مدیران و دستگاه‌های اداری حضور پررنگ دارند.

نکونام به عملیات پیروزمندانه مرصاد در سال 1367 علیه منافقان کوردل اشاره و گفت: این عملیات کاملا حساب شده و مقتدرانه انجام شد و عاملان آن با رسوایی تمام مجبور شدند کشور را ترک کنند.

وی با بیان اینکه منافقان تا آخر عمر خود در ذلت و آوارگی به سر خواهند برد و همیشه عامل و وسیله دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: افرادی نیز در برابر نظام و امام خمینی (ره) ایستادند که با رأفت نظام مواجه شدند اما به جای آنکه از این حسن خلق نظام تشکر کنند سعی در مخدوش کردن راه‌ امام دارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هر عرصه خود را نشان می‌دهد ازجمله آن می‌توان به توقیف نفتکش انگلیسی اشاره کرد.

نکونام به ششم مردادماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و عنوان کرد: اختتامیه طرع تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی انجام شد، طرحی که 22 شب در مصلی شهرکرد برگزار شد و از اقشار مردم، رسانه‌ها، جریان‌های فرهنگی و... در آن شرکت کردند.

ایجاد وحدت بین مردم و مسئولین وظیفه امامان جمعه است

امام جمعه شهر اردل گفت: نماز جمعه نهادی است که وظیفه اوآگاهی بخشی ،وحدت آفرینی،تقویت ایمان مردم ،تقویت وروحیه انقلابی گری ،نشرمعارف واخلاق ومبانی دینی می باشد.

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوی یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی است که زمینه ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوی انصاف در برخورد باهمدیگراست اظهارکرد:انسانها همه مثل هم نیستند لذا یکی از توصیه های بزرگان دین مااین است که انسان قبل از توقع داشتن ،قبل از قضاوت کردن وحکم دادن درباره کسی خودش را جای او بگذارد.

وی در ادامه  افزود:یک انسان مومن ممکن است در راه حق ومسیرهدایت باشد ولی دچارخطا ،افراط در شهوت وخطرات دیگربشود.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: انسان اگرمراقب نباشد ممکن است اورا آرام آرام از مسیرهدایت بیرون ببرد امااین خطرکمتراست از ظلاله چرا که ظلاله یعنی اساسا بیرون از مسیر هدایت.
 
امام جمعه شهر اردل بر بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به 5 مرداد سال 58 سالگرد اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی به امامت آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه نهادی است که وظیفه اوآگاهی بخشی ،وحدت آفرینی،تقویت ایمان مردم ،تقویت وروحیه انقلابی گری ،نشرمعارف واخلاق ومبانی دینی  می باشد.

حجت الاسلام بهرامی افزود:کمک به رفع مشکلات مردم ،حمایت از مسئولان در جهت خدمت بیشتر،تبیین مبانی انقلاب ونظام اینها از جمله وظایف امامان جمعه ونهاد نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه امام جمعه مسئول اجرائی نیست و اعتبارات واختیارات شهرستان با دیگران است افزود:مهمترین وظایفی که مقام معظم رهبری برای ائمه جمعه ترسیم کردند عدم وابستگی سیاسی وحزبی ، ایجاد وحدت عمومی، پیگیری مطالبات مردم و ایجاد وحدت بین مردم ومسئولان در جهت خدمت بیشتر بوده است که خوشبختانه در این دو سوال که در این جایگاه بودم به لطف خدا و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری  توانستم این فرمایشات تحقق پیدا کنند.
 
امام جمعه شهر اردل گفت:البته جا دارد یک گلایه دوستانه بکنم از همه ی آن عزیزانی که اهل این منطقه هستند برخی ها می توانند دلسوزانه تر وارد بشوند ومسائل ومشکلات مردم راکمک کنند حل کنند اما آن حمایت وهمت رانمی بینیم .مردم برای حل مشکلات ومطالبات از شما توقع دارند.

وی افزود:اینکه بارها عرض کردم سایه سیاسی بازی ها بایدکناربرود تاشهرستان حرکت کندیک جهت همین است فلان طرح را کارشکنی می کنند چون دیگران پی گیرهستندکه حالا از مانیستند اینهاظلم به مردمی است که چشم  انتظارتحقق این پروژه ها هستند.

خطیب جمعه شهر اردل در پایان با اشاره به  برنامه دیدارمردمی با ائمه جمعه پیشین شهرستان اردل که  فردا ساعت 6عصربرگزارمی شود از مردم دعوت کرد تا برای تقدیر از این ائمه جمعه که سالها حرف دل مردم را به گوش مسئولین می رساندند و با تمام وجودشان برا خدمت و آبادنی این شهرستان تلاش کردند دراین مراسم شرکت کنند .

مسئولان، بازی‌های سیاسی را رها کنند

امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آقایان مسئول در استان و شهرستان دست از سیاسی‌بازی بردارند به وضع شهر برسید برای شهر کار کنید.

حجت الاسلام سید مهدی  تاج زاد امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جععه لردگان ابتدا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کردند و در ادامه به برکات نماز جمعه و شکوه برپایی نماز جمعه در ایران اسلامی اشاره کردند و به بعد عبادی و بعد سیاسی این نماز با شکوه اشراراتی داشته  و عنوان دانستند: مصلی های نماز جمعه پایگاههای دین خداوند می باشند و خاطرنشان کردند مومنان می بایست در روز جمعه به یاد نماز جمعه باشند و این سنگر عبادی سیاسی را حفظ نمایند.

وی درادامه در خصوص فضیلت نماز جمعه از قول ابوذر غفاری از رسول اکرم (ص) نقل نمودند که خداوند فرشتگانی از قلمهای زرین در روز جمعه ارسال می کنند و دربین صفوف از حال کسانی که در نماز جمعه ها بودند وامروز نیستند برایشان دعا می کنند تا در هفته بعد در نماز جمعه شرکت کنند. و همچین برای مسافرین دعا می کنند تا در نماز جمعه بعدی شرکت کنند و همچنین برای مرحومینی که در نماز جمعه شرکت می کردند طلب آمرزش و مغفرت می کنند.

تاج زاد در ادامه طبق فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه کشور آنها را مردمی و همراه و همسو با مردم توصیه نمودند وخواستار شدند که ائمه جمعه راهگشاه و مشکل گشاه، مشکلات مردم بصورت واقعی باشند . اهمیت دادن به درد و رنج مردم جزء ذات انقلاب اسلامی است و مسئولین الخصوص ائمه جمعه در قبال آنها مسئول و پاسخگو باید باشند.

امام جمعه لردگان از قول امام راحل (ره) گفت: میزان رای مردم هستند و جدایی از مردم آفت مسئولین است .

خطیب جمعه لردگان به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت عالی رتبه فلسطین اشاره کرد و به شگفت انگیز بودن مقاومت مردم فلسطین و جنبش های حماس در برابر صهیونیستها اشاره کرد و موضوع فلسطین و مقاومت آنها را ستونی و پیروز واقعی دانست و بر این استوار استقامت و صبر آنها تاکید داشت و حمایت همه جانبه را از مردم فلسطین وظیفه همه مسلمانان جهان دانست . و اختلاف جهان اسلام در عدم حمایت از فلسطینیان را خیانت بعضی از سران خائن جهان عرب دانستند.
 
وی همچنین به توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و عنوان کرد:  این موضوع پاسخ به بی قانونی های بین المللی کشی انگلیسی بوده است و در کل این موضوع نشانه از اقدار نظام جمهوری اسلامی ایران است .

ایشان از قول مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد :دوران بزن در رو گذشته و ایستادگی و مقاومت و اقتدار ما سرآمد است .

وی به هفته ملی مهارت آفرینی آموزشهای فنی و حرفه  اشاره کرد و از مسئولین ذیربط خواستار شد جهت رفع معضل بی کاری مشاغل متناسب را تعبیه نمایند .
 
تاج زاد به پرپایی همایش شیخ عبدالله پیاده اشاره کرد و گفت: از دست اندرکاران برپایی این همایش تشکر ویژه داشتند و گرامی داشتن یاد و خاطره مشاهیر علمی و دینی را وظیفه همه دانستند .
 
امام جمعه لردگان در پایان از مسئولین استان و شهرستان خواست سیاسی بازی را در امورات ترک کنند و خدمت رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایجاد وحدت بین مردم و مسئولین وظیفه امامان جمعه است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان، بازی‌های سیاسی را رها کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه