اخبار داغ

زندگی بر مدار بی آبی؛

تشنگی سهم اهالی روستای «دره زاغه» بروجرد/ مردمی دبه به دست در پی «آب»

تشنگی سهم اهالی روستای «دره زاغه» بروجرد/ مردمی دبه به دست در پی «آب»
محرومیت در روستای دره زاغه بروجرد بیداد می‌کند و حتی برای تامین آب آشامیدنی باید دبه به دست در پی آب باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، خشک‌سالی‌های چندساله اخیر تأثیر بسیار زیادی بر منابع آبی گذاشته و میزان آب‌های زیرزمینی را کاهش داده و در بسیاری از روستاها مشکل کمبود آب را دوچندان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،, ,

 

,

در این روزهای گرم تابستان مشکل کم‌آبی در برخی روستاهای بروجرد امان مردم را بریده است، در روستاهای دورافتاده نیز محرومیت از داشتن آب آشامیدنی بیداد می‌کند و مدت‌هاست بی‌آبی و مشکلاتشان را فریاد می‌زنند تا شاید کسی صدایشان را بشنود.

,

 

,

 روستا

, روستا,

 

,

مشکل کم‌آبی در بسیاری از روستاهای شهرستان بروجرد در بخش مرکزی و اشترینان سبب شد برای تهیه گزارش به این روستا برویم و تلاش شده تا در این گزارش مسئولان لحظه‌ای خود را جای اهالی گذاشته تا شاید برای رفع آب در این روستا همت کنند.

,

 

,

مردم چشم‌انتظار آب

, مردم چشم‌انتظار آب, مردم چشم‌انتظار آب,

 

,  ,

به همراه تعدادی از خبرنگاران و بسیج سازندگی بروجرد به سمت روستای دره زاغه از روستاهای بخش مرکزی بروجرد رفتیم، چند کیلومتری را با ماشین و مابقی مسیر را پیاده طی کردیم تا به روستایی رسیدیم، گرچه روستای کوچکی بود اما صفا و صمیمت در این روستا موج می‌زد.

,

 

,

 روستا

, روستا,

 

,

به محض ورود به روستا، به رسم مهمان نوازی اهالی روستا به استقبال آمدند، وضعیت بغرنج آب را از همان ابتدای ورود به روستا هم می شد فهمید، یکی از بانوان روستایی از طریق آب چشمه مشغول شستن ظرف بود و مردان و زنان حتی کودکان این روستا در این گرمای طاقت فرسای تابستان از نبود آب شرب گلایه داشتند.

,

 

,

در این روستا 25 خانوار زندگی می‌کند اما متأسفانه از داشتن آب شرب محروم هستند که تقاضا داشتند تا صدایشان به گوش مسئولان برسد تا برای رفع این مشکل در روستا اقدامی انجام دهند.

,

 

,

 روستا

, روستا,

 

,

برداشت آب از چشمه

, برداشت آب از چشمه, برداشت آب از چشمه,

 

,

زینب یکی از بانوان این روستاست که از مشکل نبود آب گلایه دارد و می‌گوید: چهار سال است برق روستا وصل شده اما هنوز مشکل آب برطرف نشده است، در این روستا آب شرب نداریم و آب موردنیاز را تنها از طریق یک لوله که از چشمه گرفته‌شده تهیه می‌کنیم و با دبه به منزل می‌بریم.

,

 

,

وی افزود: برای استحمام باید به شهر برویم و متأسفانه کسی جز سپاه برای رفع مشکلات ما اقدامی نکرده به‌طوری‌که سپاه منبع آب گذاشته و چاهی در این راستا ایجادشده تا از این طریق لوله‌کشی شود و آب به خانه‌ها برسد.

,

 

,

زینب درحالی‌که دست کودک هفت‌ساله‌اش را در دست دارد و قدم‌به‌قدم ما را برای تهیه گزارش همراهی می‌کند از مشکل نبود مدرسه می‌گوید که امسال قرار است رضا پسرش به کلاس اول برود و چاره‌ای ندارد جز اینکه او را به مدرسه‌ای در شهر بفرستد.

,

 

,

 روستا

, روستا,

 

,

این بانوی روستایی عنوان کرد: در این روستا علاوه بر این مشکل آب، مشکل خط تلفن هم داریم و تلفن به‌خوبی آنتن نمی‌دهد و متأسفانه تاکنون برای رفع این مشکلات اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

,

 

,

وعده‌های بی عمل مسئولان

, وعده‌های بی عمل مسئولان, وعده‌های بی عمل مسئولان,

 

,

عمو محمد پیرمردی بود که با دیدن ما عصایش را به دست گرفت و آرام‌آرام خودش را رساند تا از مشکل آب در روستا بگوید، نفسش که جا آمد گفت: در این روستا از مسئولان کسی جز بسیج و سپاه به داد ما نمی‌رسد و برای حل مشکلات ما کاری نمی‌کنند.

,

 

,

وی افزود: سپاه سال گذشته منبع آبی گذاشته و امسال هم چاهی را ایجاد کرده اما غیر از سپاه هنوز کسی به روستایمان نیامده تا مشکلات ما را ببیند و برای رفع آن‌ها اقدام کند؛ اکنون‌که تابستان است و مشکل آب در این روستا بیداد می‌کند، متأسفانه اداره آب از رفع مشکل آب در پاییز وعده می‌دهد اما ما الآن نیاز ضروری به آب‌داریم، در این روستا یک چشمه وجود دارد که از طریق لوله وارد روستا شده و از همان یک لوله مجبوریم سطل و دبه‌ها را پرکنیم و به خانه ببریم.

,

 

,

 روستا

, روستا,

 

,

رضا ارکانی مسئول بسیج سازندگی بروجرد در این راستا اظهار داشت: روستای دره زاغه از روستاهای بخش مرکزی بروجرد است که چند سالی اهالی آن روستا را ترک کرده بودند و بعد از مدتی دوباره به روستا بازگشتند اما مشکلاتی در این روستا وجود دارد که اگر برطرف شود تعداد زیادی از اهالی دوباره به روستا بازخواهند گشت.

,

 

,

گذر زندگی بدون آب

, گذر زندگی بدون آب, گذر زندگی بدون آب,

 

,

وی افزود: در این روستا 20 خانواده زندگی می‌کنند و مشکل برق و تا حدودی مشکل جاده در این روستا برطرف شده اما متأسفانه مشکل آب در این روستا هنوز حل‌نشده و اهالی روستا را در وضعیت نامناسبی قرار داده است.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی بروجرد با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در این روستا عنوان کرد: سال گذشته از طرف سپاه منبعی در این روستا ایجاد شد و امسال نیز چاهی زده‌شده و تلاش داریم تا از طریق چاه، آب را پمپاژ کنیم تا به روستا برسد.

,

 

,

 روستا

, روستا,

 

,

وی بیان کرد: اگر ادارات مربوطه مانند اداره آب همکاری کنند مشکل اهالی این روستا یک‌ماهه برطرف می‌شود و اهالی روستا از این وضعیت بی‌آبی رها می‌شوند؛ در هر روستایی که برق و جاده وجود دارد باید آب هم وجود داشته باشد اما متأسفانه تاکنون این مشکل برطرف نشده و آب موردنیاز روستا از طریق چشمه تأمین می‌شود.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی بروجرد گفت: چاهی که حفرشده آب دارد و اگر کمک شود تا سیستم انتقال آب ایجاد شود و برق به آنجا برسد قطعاً با پمپاژ، آب روستا تأمین می‌شود. 

,

 

,

حالا سفرمان به این روستا تمام‌شده و اهالی روستا ما را بدرقه می‌کنند، کودکان این روستا با لبخند پا به‌پای مادران خود می‌آیند و مردم این روستا از ما می‌خواهند برای رفع مشکل آب در این روستا و دغدغه‌شان در این روزهای گرم سال را به گوش مسئولان برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه