اخبار داغ

توصیه رئیس پلیس راه استان یزد به مسافران؛

پرهیز از رانندگی در شب در محور یزد-طبس/ خستگی و خواب آلودگی علت اصلی تصادفات است

پرهیز از رانندگی در شب در محور یزد-طبس/ خستگی و خواب آلودگی علت اصلی تصادفات است
رئیس پلیس‌راه استان یزد گفت: با توجه به کویری بودن مسیر و نبود پوشش گیاهی عمده دلیل بروز تصادفات در این جاده خستگی، خواب‌آلودگی و واژگونی است که البته در شب شاهد افزایش آن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مسعود قانعی پیرامون تمهیدات پلیس‌راه برای کاهش تصادفات در محور یزد-طبس به خبرنگار یزدرسا، گفت: با توجه به اینکه این محور، مسیر تردد چندین استان به مشهد مقدس است طرح دوطرفه شدن آن از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 86 بوده که متأسفانه باگذشت 12 سال، به‌تازگی عملیات اجرایی آن آغازشده و امیدواریم با توجه به‌قرار گرفتن 180 کیلومتر از این مسیر در استان مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به دوطرفه شدن آن اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس پلیس‌راه استان یزد ادامه داد: با توجه به کویری بودن مسیر و نبود پوشش گیاهی عمده دلیل بروز تصادفات در این جاده خستگی، خواب‌آلودگی و واژگونی است که البته در شب شاهد افزایش آن هستیم چراکه به علت گرمی هوا بیشتر مسافران شب را برای تردد در این محور انتخاب می‌کنند و به علت عدم برخورداری از عادت و مهارت رانندگی طولانی در شب دچار خواب‌آلودگی و واژگونی می‌شوند.

,

قانعی در خصوص تدابیر و اقدامات پلیس‌راه برای کاهش تصادفات و واژگونی‌ها اظهار داشت: با توجه به نیرو و امکاناتی که پلیس‌راه یزد- طبس در اختیار دارد نمی‌توانیم در روز بیش از دو واحد گشتی را به این مسیر اعزام کنیم البته در این محور 11 دوربین نصب‌شده که متأسفانه تنها 4 دوربین آن فعال است و امیدواریم هر چه سریع‌تر مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

,

رئیس پلیس‌راه استان افزود: البته با توجه به ایام مسافرت و افزایش تردد در محور یزد-طبس مقرر شد روزانه یک واحد گشت محسوس و یک واحد گشت نامحسوس از پلیس‌راه استان به این محور اضافه شوند تا بتوانیم تا حد امکان از بروز تصادفات جلوگیری کنیم.

,

وی ضمن توصیه به مسافران جهت پرهیز از رانندگی در شب در این محور گفت: از مسافران عزیز می‌خواهم با توجه به طولانی بودن و کویری بودن مسیر حدالمقدور در این محور روز حرکت کنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت داشته باشند البته اگر به هر دلیلی مجبور به رانندگی در شب در این محور شدند به تابلو برخورد با شتر توجه ویژه داشته و از رانندگی با سرعت غیرمجاز نیز پرهیز کنند.

,

قانعی تأکید کرد: سرعت مجاز در این محور در طول روز 95 و در شب 85 کیلومتر در ساعت بوده و با توجه به اینکه وسایل نقلیه سنگین با سرعتی کمتر از سرعت مجاز در این محور تردد می‌کنند مسافران به این موضوع دقت نظر داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه