اخبار داغ

یک کارشناس مسائل مذهبی:

محرومیت زدایی در راس اهداف "رسم ابرار" قرار دارد

محرومیت زدایی در راس اهداف "رسم ابرار" قرار دارد
کارشناس مسائل مذهبی ضرورت رسیدگی به مستضعفان و محرومیت زدایی را در راس اهداف طرح "رسم ابرار" دانست و گفت: این طرح الگو برداری و ترویج سنت اهل بیت(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با طرح "رسم ابرار" اظهار کرد: این طرح توسط سازمان بسیج طرح ریزی شده، که از روز 23 ذی الحجه، همزمان با سوم شهریور آغاز و روز آخر آن به 25 ذی الحجه ، دحوالارض ختم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار , عصراترک, عصراترک,  در رابطه با طرح "رسم ابرار" اظهار کرد: این طرح توسط سازمان بسیج طرح ریزی شده، که از روز 23 ذی الحجه، همزمان با سوم شهریور آغاز و روز آخر آن به 25 ذی الحجه ، دحوالارض ختم می شود.,

وی ادامه داد: دحوالارض یکی از روزهای پر برکت خدا برای بندگان است، توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در این شب سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آنها شده است.

,

ولی پور اضافه کرد: الگوبرداری و ترویج سنت اهل بیت (ع) در خصوص فقرا و ایتام و زندانیان یکی از اهداف مورد نظر برای این طرح است که از روایت روزه گرفتن امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای شفای امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و هدیه افطاری خود به نیازمندان برگرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه تحقق انتظارات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رسیدگی به مستضعفان و رفع محرومیت از جمله اهداف مهم دیگر و مد نظر در این طرح است، خاطرنشان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای کمک به مستضعفان و ایتام  تاکید زیادی دارند و اشاره کردند که رسیدگی به این اقشار باید در اولویت امور قرار بگیرد.

,

این کارشناس مباحث مذهبی یادآور شد: نهادینه کردن مشارکت عمومی و هدفمند کردن وضعیت مستضعفان از دیگر اهداف مورد نظر در این طرح است که مشارکتی را برای انجام کار خیر به صورت همسو ایجاد می کند تا مستضعفان وضعیت مساعدتری پیدا کنند.

,

ولی پور بیان داشت:  با توجه به اینکه در جامعه قشر مستضعف رو به افزایش هستند و نیازمندی ها بیشتر می شود، این طرح علاوه بر کمک به این اقشار از جامعه، ثواب آخرت را نیز به همراه دارد.

,

وی با اشاره به اینکه بیان و ابلاغ طرح بخشی از کار است، افزود: اجرای طرح مهم تر از طرح ریزی است و برای بهره مندی هر چه بیشتر از طرح باید آن را رسانه ای کرد.

,

ولی پور گفت: این طرح باید با همت ارگان های مذهبی در نقاط مختلف بین مردم تبلیغ شود و مورد حمایت واقع شود تا در جامعه نهادینه شود.

,

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: اگر با الگو گیری از طرح اعتکاف این برنامه نیز به صورت عمومی برگزار شود باعث تشویق در جامعه جوانان و اطلاع یافتن مردم می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه