اخبار داغ

امام جمعه فومن:

امام جمعه فومن: روز "مباهله" مثل عید "غدیر" مبارک است

امام جمعه فومن: روز "مباهله" مثل عید "غدیر" مبارک است
امام جمعه فومن با بیان اینکه آیه مباهله در شأن نزول اهل بیت پیامبر اسلام (ص) نازل شده است، گفت: علمای نجران گفتند اگر این شخص که مدعی نبوت است با اصحاب بیاید ما غلبه پیدا می کنیم اما پیامبرگرامی اسلام (ص) با اهل بیت (ع) در میدان حاضر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام صفوی میر محله در گفت و گو با خبرنگار 8دی  ضمن تبریک روز مبارک مباهله، اظهار کرد: این روز روزی است که هیچکس شک ندارد که آیه مباهله در شأن نزول اهل بیت پیامبر اسلام (ص) نازل شده است، حتی شبهه ای وجود ندارد و راهی برای نقض تعریف این آیه ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام صفوی میر محله در گفت و گو با خبرنگار , 8دی,   ضمن تبریک روز مبارک مباهله، اظهار کرد: این روز روزی است که هیچکس شک ندارد که آیه مباهله در شأن نزول اهل بیت پیامبر اسلام (ص) نازل شده است، حتی شبهه ای وجود ندارد و راهی برای نقض تعریف این آیه ندارند.,

وی با تأکید براینکه روز "مباهله" مثل عید "غدیر" خم مبارک است اذعان کرد: عده ای از دانشمندان و علمای نجران که بخشی از یمن را نجران می گفتند به مدینه آمدند و ۱۵روز با پیامبرگرامی اسلام (ص) درباره مسیح صحبت کردند.

,

امام جمعه فومن با اشاره به روایتی در رابطه با اینکه حضرت فرمودند دلیل شما چیست که عیسی پسر خدا است افزود: آیه شریفه إِنَّ مَثَلَ عِیسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ ... نازل شد  و بعد آیه فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَکُم وَنِساءَنا وَنِساءَکُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَى الکاذِبینَ نازل شد.

,

امام جمعه فومن تاکید کرد: مباهله نفرین متقابل است و دو نفر با هم می نشینند و می گویند جان ما را می گذاریم و هر کس دروغگو است خداوند جان آن را بگیرد و پیامبرگرامی اسلام (ص) این قدر صادق بودند جان خود و جان فرزندانش و اهل بیت (ع) را به میان گذاشت.

,

صفوی گفت: علمای نجران گفتند اگر این شخص که مدعی نبوت است با اصحاب بیاید ما غلبه پیدا می کنیم اما پیامبرگرامی اسلام (ص) با اهل بیت (ع) یعنی امام حسن(ع)، امام حسین (ع)، امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در میدان حاضر شد.

,

امام جمعه فومن با بیان اینکه بارها پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند خدا نسل هر کس را از پسر قرار داده است ولی نسل مرا از دخترم قرار داده است ادامه داد: فخر رازی از بزرگنرین مفخرین اهل سنت در تعبیر "انفسنا" این طور می گوید که دلیل این است که علی بن ابیطالب (ع) از همه انبیا بالاتر است.

,

وی تصریح کرد: "انفسنا" یعنی کسی را بیاور که جانش همانند جان تو باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه