اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد/

دولتمردان قبل از هر چیزی با فساد مبارزه کنند / یزیدیان زمان خودمان را بشناسیم

دولتمردان قبل از هر چیزی با فساد مبارزه کنند / یزیدیان زمان خودمان را بشناسیم
یکی از اولویتهای کاری دولت که می تواندضامن تحقق دیگرکارکردهای هردولتی باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه این هفته در ساسر استان چهارمحال و بختیاری به عملکرد دولت و هفته دولت اشاره کردند و یکی از اولویت های کاری دولت را مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی دانستند .
 
مقابله با فساد ضامن تحقق دیگر کارکردهای هردولتی است

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به یکی از فرمایشات پیامبراکرم (ص) که می فرمایند:"عِبَادَ اللَّهِ، إِنَّ تَقْوَى اللَّهِ حَمَتْ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ مَحَارِمَهُ وَ أَلْزَمَتْ قُلُوبَهُمْ مَخَافَتَهُ" گفت:تفسیر فرمایش گوهر بار پیامبر اکرم این است که ای بندگان خدا، ترس از خدا دوستان خدا را از ارتکاب محرمات باز می دارد وقلبهایشان را قرین خوف وخشیت می سازد.
 
بهرامی اظهار کرد:اینکه چقدر اهل تقوی هستیم به میزانی است که از گناهان دوری میکنیم لذا هرکسی می تواند با این معیار وضعیت خودش را بفهمد.
 
وی افزود: از آثار تقوا در دنیا آن است که خداوند امور و کارهایش را آسان می‌کند تا به‌آسانی به هر چیزی که می‌خواهد برسد و با عسر و حرجی در امور و کارهایش مواجه نشود و از آثار تقوا در انسان آن است که انسان تنها به خود نمی‌نگرد، بلکه اهل نیکی به دیگران می‌شود؛ هم‌چنین حقیقت نیکی را می‌شناسد و اعمالی که بیانگر آن است را به‌جا می‌آورد.
 
 
حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به ورود کاروان حسینی به کربلا وآغاز ماه محرم الحرام افزود:روز دوم محرم بود که حضرت سیدالشهداء بایاران وخاندان خودشان وارد سرزمین کربلا شدند.
 
بهرامی ادامه داد:رسالت رهبران دینی وارکان یک نظام الهی ایجادسیستم وروش مناسب واجرای سیاستهای لازم برای اجرا وتحقق مجموعه ی احکام اسلام است که هم سعادت دنیاورفاه در زندگی مردم وهم تکامل وسعادت اخروی انسان ها را تامین کند.
 
خطیب جمعه شهر اردل در ادامه با بیان اینکه در نظام دینی کارگزاران برمبنای معیارهای ارزشی انتصاب می شوند انتخاب افراد توسط مردم هم باید در همین چارچوب باشد افزود:در دوران بعداز پیامبربتدریج این بناتغیرکرد و معیارهای حزبی،قبیله ای  و قومی جایگزین تقوا،جهاد،تعهدشد ولذا زمینه ی بازگشت نااهلان وعناصر مطرود وناکارآمد به صحنه ی مدیریت جامعه فراهم شد.
 
وی افزود:درزمان امام حسین(ع)عمده این بود که خلافت اسلامی تبدیل به سلطنت جائرانه وظالمانه وفاسقانه شده بود واگرامام حسین (ع)قیام نمی کردخطر این بود که بساط اسلام از طرف مردم باانقلاب ممالک فتح برچیده شود.
 
حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه  امروزه باید یزیدیان زمان خودمان را بشناسیم افزود: محرم فرصت تبیین زمینه های ایجادحادثه ی عاشورا ،اهداف قیام حسینی وعبرت آموزی ازاین واقعه برای جامعه اسلامی است که امیدوارم مردم خوبمان ،مساجد،هیئت هاباآمادگی وشوراشتیاق در محرم امسال به عزاداری باکیفیت بپردازند.
 
امام جمعه شهر اردل با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجائی وباهنراست  و روزملی مبارزه باتروریسم وهفته دولت گفت:به یکی از ابزارهای اصلی نظام سلطه برای گسترش تقویت وتحکیم وتثبیت حاکمیت آنان در سراسر دنیا تبدیل شده است.

بهرامی با بیان اینکه بدترین نوع تروریسم حمایت از تروریسم دولتی است، مثل حمایت از رژیم اسرائیل افزود:دراین 40سال ملت ماقربانی تروریسم بود وانسانهاوبزرگان زیادی را از دست داداز جمله شهیدرجائی وباهنرکه نمونه ای از مدیران مکتبی ومدیریت انقلاب بودند.

این مقام مسئول گفت:یکی از اولویتهای کاری دولت که می تواندضامن تحقق دیگرکارکردهای هردولتی باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائی است والبته این مربوط به همه ی دستگاه ها درنظام اسلامی است اما بحث مادولت است.
 
وی ادامه داد:نتیجه مبارزه جدی وواقعی بافساد، افزایش کارآمدی واعتمادعمومی است که هردستگاهی بایدخودپیشگام مبارزه بافساد درون خودش باشد.

 
امام جمعه شهر اردل گفت: یکی از اولویتهای کاری دولت که می تواندضامن تحقق دیگرکارکردهای هردولتی باشد مقابله بافساد در دستگاه اجرائی است والبته این مربوط به همه ی دستگاه ها درنظام اسلامی است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, مقابله با فساد ضامن تحقق دیگر کارکردهای هردولتی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

دلتمردان نقاط ضعف خود را حل و نقاط قوت را تقویت کنند

, دلتمردان نقاط ضعف خود را حل و نقاط قوت را تقویت کنند ,

 

,

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: دولتمردان ما نیاز است که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و سعی شود نقاط ضعف تا هفته دولت سال آینده به کلی برطرف گردد.

,

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام خطیب نماز جمعه شهرکرد امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در هفته دولت تنها افتتاح کردن و کلنگ زنی یک پروژه مورد نظر نیست بلکه لازم است نقاط ضعف و قوت دولت هم شناسایی کرد.

,

وی با اشاره به اینکه لازم است مدیران نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند تصریح کرد: سعی شود نقاط ضعف تا هفته دولت سال آینده بکلی برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه فرهنگ در حکومت اسلامی دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه حضور مسؤولان در اجتماعات مردمی و فرهنگی مانند نمازجمعه و نماز جماعت کمرنگ است، فرهنگ دینی و حضور پررنگ در نمازهای جمعه باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد.

,

نکونام اذعان داشت : انتظار می‌رفت مسؤولان در آخرین روز از هفته دولت در نمازجمعه حضور پیدا کنند و گزارش جامعی از عملکرد خود در یکسال اخیر به مردم و نمازگزاران بدهند.

,

خطیب نمازجمعه شهرکرد تاکید کرد: مسؤولان نسبت به آسیب‌ها و ضعف‌های جامعه از جمله بی‌بندباری، ذلت‌پذیری، تجمل‌گرایی، ثروت‌اندوزی، ‌کشف حجاب و... بی‌توجه هستند و برای مقابله با آن‌ها اقدام جدی صورت نگرفته است.

,

وی در ادامه با تأکید بر لزوم مبارزه با تروسیم، اظهار کرد: عده‌ای در تلاش هستند جای تروریسم و، مبارزه‌گران با تروریسم را عوض کنند، اما امروز همه می‌دانند که ترویسم واقعی آمریکا و هم‌دستانش در جهان هستند.

,

نکونام افزود: بسیاری از چهره‌های ما توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، اما بصیرت مردم بیشتر شد و باتبع آن نیز پایه‌های انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از گذشته شد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به دوازدهم شهریورماه که بنام مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است، یادآور شد:  خباثت انگلیس بر کسی پوشیده نیست، در طول تاریخ از انگلیس چیزی به جز مکر، حیله و طغیانگری باقی نمانده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات داخلی بیان کرد: گلایه‌های بسیاری از وضعیت بانک‌ها وجود دارد، قانون بانکداری بدون ربا به تصویب رسیده است، اما بدرستی اجرا نشده است.

نکونام اضافه کرد: بانک‌ها در خدمت مردم نیستند، دولتمردان باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بانک‌ها در خدمت منافع مردم و جامعه باشند.

در نوحه خوانی ها به سمت منکر و ابتذال نروید

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: فضای‌سازی مناسبی برای این ایام در سطح مساجد و معابر صورت نگرفته است، در فرصت باقی‌مانده فضاسازی محرم شکل بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: در عزاداری‌ها تشریفات و ظواهر غالب نشود، سعی کنیم در نوحه‌خوانی‌ها به سمت منکر و ابتذال نرود.

خرافات نباید در عذاداری ها ترویج شود

امام جمعه لردگان؛ هفته اول محرم را هفته احیاء امر به معروف و نهی منکر دانست و گفت: اقدامات عملی در امر به معروف و نهی از منکر باعث شاد شدن دل امام حسین (ع) است و همچنین از هیئت های مذهبی خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذیت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ایام محرم و عزاداری ها نشوند .

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان، ابتدا خود نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و از قول پیغمبر اسلام (ص) افزود: با تقوا ترین انسانها کسانی هستند که حق را بگویند و هر چند به ضررشان باشد .
 
وی در ادامه، مباحث پیرامون ماه محرم و زنده نگه داشتن عاشورا را عنوان کرد و کربلا و حماسه کربلا را در سیره ائمه اطهاربیان داشت و خاطر نشان کرد: ائمه اطهار ما حریت و آزادی و آزادگی را به جهانیان معرفی نمودند.
 
گریه بر امام حسین پاک کننده گناهان است

تاج زاداشاره داشت: یاد و خاطره محرم و عاشورای امام حسین (ع) همیشه زنده است و این پیوند قلبی همه انسانها با امام حسین (ع)، ابدی و فراموش نشدنی است و گریه بر امام حسین (ع) و مصائب آن امام همام فرهنگی شد که این فرهنگ و پیوند تا قیام قیامت ناگسستنی است .

وی با اشاره به سخن امام رضا(ع) گفت: حاجات دنیا و آخرت شما در گریستن و برپایی عزای برای امام حسین (ع) در روز عاشورا است .
 
خطیب جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت و گرامی داشت شهادت شهید رجایی و باهنر گفت: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، معظم له تذکراتی دادند که دولت اولویت بندی را رعایت و از حواشی پرهیز کند و تلاش و کار را سرلوحه خود قرار دهند و این فرصت کم باقیمانده را مغتنم شمارد و خدمت به مردم و مرتفع نمودن مشکلات را در اولویت کار خود قرار دهند .

حضرت آقا خطاب به دولت آنها را از پرهیز و پرداختن به حواشی نصیحت نمود و خواستند فضای مملکت را صرف خدمت و خدمت رسانی معطوف کنند .
 
امام جمعه لردگان همچنین، جو سازی های اخیر توسط بعضی عناصر دولتی مبنی بر مسئله عفاف و حجاب و ورود خانمها به ورزشگاه ها و برگزاری کنسرت های کذابی را ورود به حواشی توسط دولت دانست و خاطرنشان کرد: اینها همه باعث خواهد شد که اولویت های دولت جابجا شود و باعث جنگ داخلی و بدبینی های مردم نسبت به مسئولین را بدنبال دارد .

وی در ادامه آمریکا و ایادیش را بزرگ ترین حامیان تروریستها در جهان خواند و خاطر نشان کرد: این طنزی بیش نیست که حامیان تروریستها المروز طرفدار مبارزه با آنها هستند.
 
تاج زاد، همچنین هفته اول محرم را هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات عملی در امر به معروف و نهی از منکر باعث شاد شدن دل امام حسین (ع) است و همچنین از هیئت های مذهبی خواست حرمت ماه محرم را نگهدارند و باعث آزار و اذیت مردم نشوند و باعث بجا گذاشتن بدعت در ایام محرم و عزاداری ها نشوند .

وی همچنین سالروز شهادت ریئس علی دلواری و آیت الله قدوسی را گرامی داشت.

,
,
,
,
,
,
,
, در نوحه خوانی ها به سمت منکر و ابتذال نروید,
,
,
,
,
,
, خرافات نباید در عذاداری ها ترویج شود,
,
,
,
,
,
,
,
, گریه بر امام حسین پاک کننده گناهان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهید

, رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهید,

امام‌جمعه فارسان گفت: امیدواریم دولت محترم به‌طرف حاشیه نروند و بحث معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهند مردم ما مشکل کنسرت و رفتن زنان به استادیوم ندارند مشکل گرانی مشکل مسکن مشکل کاردارند.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: یکی از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت در روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه مورد تأکید قراردادند ضرورت پرهیز دولت از «گرفتار شدن به فروع و حواشی» در این دو سال باقیمانده است.

 وی افزود: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام ملی برای مقابله با فشارها و تهدیدات دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آن‌هاست، حاشیه‌سازی‌ها می‏تواند پیامدهای نامناسبی برای نظام اسلامی داشته باشد. ازجمله این پیامدها، مردم دلسرد می‌شوند نسبت به قابلیت‌ها و کارآمدی نظام  به حاشیه رفتن اولویت‏ها و مسائل اصلی جامعه نظیر رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم،    فرصت‌یابی برخی مسئولین برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت‌ها و انجام وظایف اصلی برخی مصادیق حاشیه‌ای و فرعی یا با اولویت کمتر که در شرایط حاضر باعث شده بخشی از انرژی کشور مصروف آن شود و کارهای با اولویت بالا بر زمین‌مانده یا به‌کندی انجام شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک پور به انتخاباتی کردن زودرس فضای سیاسی کشور اشاره داشت و افزود: طرح موضوع ضرورت استعفای دولت در ماه‌های اخیر توسط برخی جریان‌های هم سو با دولت هم‌صدایی بعضی از دولتمردان با جنگ روانی دشمنان در رابطه با مسائلی چون حجاب و عدم برخورد با هنجارشکنان موضوع رفراندوم پیرامون موضوعاتی که سازوکار حل آن به‌روشنی در قوانین و سازوکارهای نظام مشخص‌شده است.

 وی به موضوع رفتن زنان به استادیوم‌های ورزشی و موضوع برگزاری کنسرت‌ها و تبدیل کردن آن به مسئله اصلی کشور اشاره داشت و اظهار داشت: که امیدواریم دولت محترم به‌طرف حاشیه نروند و بحث معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل فرهنگی را مدنظر قرار دهند مردم ما مشکل کنسرت -و رفتن زنان به استادیوم ندارند مشکل گرانی مشکل مسکن مشکل کاردارند.

وی عنوان داشت: دستیابی ایران به سامانه‏های دفاعی پیشرفته مانند باور ۳۷۳ بسیار مهم و راهبردی است. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند حرکت جهادی یعنی باور 373 تلاش جهادی و با نیت الهی پربرکت و به نفع جامعه است نمونه این حرکت ساخت سامانه موشکی پدافند هوائی با برد بلند باور ۳۷۳ است.

وی اظهار داشت: ساخت این موشک این باور را به دشمن می‌دهد که هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی و این سامانه در کنار ایمان فرزندان رشید اسلام نَفس مستکبرین و متجاوزین به کشور اسلامی را در سینه خفه خواهد کرد و حرکت عزیزان ما درست مصداق حرف رهبرشان است که از دشمن نترسیدند و با داشته‌های داخلی در درون تحریم‌های سخت به این قله‌ها رسیدند.

وی بیان داشت: هر جا ترس بود عقب‌گرد و خیانت و ذلت بود، وقتی سخنان رهبر معظم انقلاب به این شفافیت مطرح است چرا باز دنبال بسته‌های پیشنهادی می‌روید که رسماً از خطوط قرمز عبور می‌کنند و حرف رهبری را هم نادیده می‌گیرند و این نوع حرکات شائبه ترسیدن در مقابل دشمن را هم خواهد داشت. عرض می‌کنیم که پشت هر میزی که می‌نشینید خواسته مردم را باصلابت مطرح کنید که قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، تضمین فروش نفت و عزت ایران است و قابل‌مذاکره نیست.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه