اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

باید نقدها و سخنان خود را با حسن خلق انجام دهیم

باید نقدها و سخنان خود را با حسن خلق انجام دهیم
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت "حسن خلق" گفت: باید نقدها و سخنان خود را با حسن خلق انجام دهیم؛ اگر چه در برخی موارد هم تاکید شده که محکم باشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(شنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید طلاب در شبستان امیرالمومنین مسجد النبی قزوین اظهار کرد: در حدیثی امام حسین(ع) فرمودند پنج چیز هست که هرکسی آنها را نداشته باشد، بهره‌ای از عمر خود نخواهد برد و برای دیگران نیز مفید نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: اولین نکته "عقل" است، همه از عقل کم و بیش برخوردار هستند و هرکسی به هر میزانی از آن استفاده کند، رشد می‌کند و یکی از مهمترین منابع تقویت عقل، عبادت و بندگی مخلصانه است که عقل را تغذیه می‌کند و موجب بالندگی آن می‌شود و عقل حقیقی و سالم فقط خدا را عبادت می‌کند و بهشت را تحصیل می‌کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دومین موضوعی که برای انسان مهم است و کمک می‌کند از زندگی‌ بهره‌مند شود، "دین" است. باید همانطور که تبلیغ و تعلیم دین داده می‌شود، به همان میزان باور حقیقی به حقانیت خداوند، قیامت و مبانی دینی داشته باشیم.

,

وی عنوان کرد: بین عقل و دین هم رابطه صمیمانه وجود دارد و هیچگاه در مقابل هم قرار ندارند، هر چقدر دینِ انسان قوی‌تر می‌شود، عقلش بیشتر رشد می‌کند و هر چه عاقل‌تر شود، درک بیشتری از دین پیدا می‌کند، خدا فرموده است که چه کسی از دین ابراهیمی روی بر می‌گرداند؟! مگر کسی که عقلش دچار مشکل باشد.

,

عابدینی بیان کرد: سومین رکنی که اگر انسان نداشته‌ باشد بهره‌ای از زندگی ندارد، "ادب" است، ادب این نیست که فقط چشم گفته شود بلکه باید در مسیر کارهای درست و خداپسندانه قرار گرفت و در مقابل، از مسیر غیر خدایی پرهیز شود تا انسان به جایگاه ادب برسد.

,

وی ادامه داد: نکته چهارم از نگاه امام حسین(ع)، "حیا" است که باید انسان نزد خدا حیا داشته باشد و نسبت به دیگران نیز حیا داشته و با صداقت برخورد کند، نباید مقابل انسان‌ها و پشت سر آنها رفتار متفاوت داشت.

,

غیبت غذای سگ‌های جهنم است

, غیبت غذای سگ‌های جهنم است,

امام جمعه قزوین اضافه کرد: پنجمین نکته "حسن خلق" است. باید نقدها و سخنان خود را با حسن خلق انجام داد؛ اگر چه در برخی موارد هم تاکید شده که محکم باشید و در مقابل کفار باید اینگونه برخورد کنیم.

,

وی عنوان کرد: شخصی نزد امام حسین علیه السلام رفت و گفت نمی‌توانم گناه نکنم، امام فرمودند پنج کار انجام بده بعد اگر توانستی گناه کن.

,

عابدینی بیان کرد: امام فرمودند هرگز از رزق خدا استفاده نکن، از ولایت خدا بیرون شو، بعد گناه کن در حالی که هیچ کجای عالم، خارج از ولایت خدا نیست و حتی شیطان هم تحت ولایت خداست، سوم اینکه جایی برو خدا تو را نبیند در حالی که عالم محضر خداست و چهارم اینکه از ملک الموت عذرخواهی کن و بگو من برای مرگ آمادگی ندارم، پنجم اینکه وقتی مالک جهنم می‌خواهد تو را راهی جهنم کند، بگو من به جهنم نمی‌آیم.

,

وی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) به کسی که غیبت می‌کرد، فرمودند از غیبت دست بردار؛ چرا که غیبت غذای سگ‌های جهنم است و همه باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) فرمودند اگر انسان عقل، ایمان، ادب و حیا داشته باشد و ببیند آدم‌ها از حق دفاع نمی‌کنند، نمی‌تواند ساکت باشد و آدمی که مومن است در آن شرایط دوست دارد خدا را ملاقات کند و سپس فرمودند آنها که از حق دفاع نمی‌کنند، بنده دنیا هستند و با دین تا جایی همراه هستند که با منافعشان هماهنگی دارد و اگر منافعشان به خطر بیفتد، دین را کنار می‌گذارند.

,

وی در پایان گفت: در روز عاشورا امام حسین(ع) می‌خواستند سخن بگویند تا کفار و دشمنان خدا را هدایت کنند، اما دشمنان خدا اجازه نمی‌دادند حضرت سخن بگویند و امام فرمود این لقمه حرام است که نمی‌گذارد شما بشنوید و هدایت پیدا کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه