اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

شهادت طلبی در راه دین بزرگترین درس واقعه عاشوراست/ راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از لشکرگزینی جریان حق

شهادت طلبی در راه دین بزرگترین درس واقعه عاشوراست/ راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از لشکرگزینی جریان حق
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی اربعین جلوه ای از لشکر گزینی جریان حق در مقابله با باطل است لذا باید علم و پرچم شهادت امام حسین (ع) به دست گرفته و نمایان شود تا همه حق طلبان عالم آن را ببینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار “راه آرمان” اظهار کرد: زیارت یک نوع پیوند و ملحق شدن است و زائر وقتی امام خود را زیارت می کند بین خود و امام پیوند برقرار کرده و اظهار عقیده می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در راهپیمایی علاوه بر اصل زیارت، اعلان زیارت هم مطلوب است که اولی مطلوبیت زیارت امام (ع) و دیگری آشکار و اعلام موضع کردن است و از مجموع روایات و مفاد زیارات حضرت اباعبدالله حسین مشخص می شود که علنی و آشکار کردن زیارت ایشان هم مطلوب است.

,

حجت الاسلام علیمرادی تصریح کرد: یکی از وجوه اعلام کردن زیارت در قالب پیاده روی است و اصل زیارت برقراری پیوند عقلانی، راهبردی و عقلانی است.

,

وی خاطر نشان کرد: ما وقتی به امان حسین (ع) سلام‌ می‌دهیم به این معنی است که ای امامی که به تو ظلم کردند و تو در برابر ظلم ایستادی و جان خود را فدا کردی ما با تو هماهنگ هستیم و خود را به تو ملحق می سازیم.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با کرامتی که امام حسین (ع) از طریق شهادت در راه خدا به دست آورد ما آماده هستیم تا با اظهار روش رفتاری امام حسین (ع) که در روز عاشورا اتمام حجت کرد و طرف مقابل جهالت به خرج داد و ضلالت را برگزید اعلام کنیم ما پیام امام حسین را دریافت کردیم و مسیر هدایت را برگزیدیم.

,

حجت الاسلام علیمرادی عنوان کرد: ما با راهپیمایی اربعین انتخاب خود را جهانی می کنیم و اعلام می کنیم جریانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستاد یک جریان نفاق، جهالت و فریب خورده دنیا است.

,

وی تاکید کرد: ما به درستی راه امام حسین (ع) ایمان داریم و قلب ما با حرکت ایشان هماهنگ است و با حضور در راهمیمایی عظیم اربعین اعلام می کنیم که پیرو ایشان هستیم.

,

این عضو مجلس خبرگان رهبری راهپیمایی اربعین را جلوه ای از لشکر گزینی جریان حق برشمرد و گفت: راهپیمایی اربعین جلوه ای از مقابله با باطل است لذا حقیقت زیارت هم این است که علم و پرچم شهادت امام حسین (ع) به دست گرفته و نمایان شود تا همه حق طلبان عالم آن را ببینند.

,

حجت الاسلام علیمرادی خاطر نشان کرد: در بسیاری از نقاط دنیا ممکن است از اسلام خبری نباشد ولی امام حسین(ع) را بشناسند و در واقع حسین واسطه و وسیله ای است که بشریت را به اسلام متصل می کند و یکی از جلوه های معنایی این تعبیر از رسول خدا که می فرمایند ” حسین از من است و من از حسین ” این است که با وساطت و خون امام حسین (ع) دین پیامبر ظهور پیدا می کند و دولت اسلام فراگیر می شود.

,

وی تاکید کرد: در هیچ صحنه ای از صحنه های عالم، مراسمی با تاثیرگذاری و تحول ایمانی، اخلاقی، عدالت طلبی، حق طلبی و ظلم ستیزی اربعین در عالم شناخته شده نیست.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خونخواهی امام حسین (ع) در واقع حقیقت حاکمیت مکتب پیغمبر خدا است و این خون خواهی باید مقدمه حاکمیت دین اسلام بر سراسر گیتی را فراهم کند.

,

حجت الاسلام علیمرادی در پایان با بیان اینکه باید از واقعه عاشورا درس گرفت، اظهار کرد: بزرگ ترین درسی که از حادثه عاشورا می توان گرفت این است که دین خدا و ارزش های متعالی انسانی آن قدر قیمت دارد که می توان از جان عزیزترین جانان خود در راه آن گذشت لذا شهادت طلبی و فدا کردن ارزشمندترین جان ها باید مورد توجه قرار گیرد و همه موجودی خود را فدای دین کرد.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه