اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا؛

تعیین هیأت سه نفره نظارت بر واگذاری طرح‌های نیمه تمام/ تصمیم گیری درباره تعیین قیمت حامل‌های انرژی

تعیین هیأت سه نفره نظارت بر واگذاری طرح‌های نیمه تمام/ تصمیم گیری درباره تعیین قیمت حامل‌های انرژی
رؤسای سازمان برنامه و بودجه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به عنوان اعضای هیأت سه نفره حمایت و نظارت بر واگذاری طرح های نیمه تمام تعیین شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهلمین جلسه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه روز شنبه با حضور سران قوا و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این جلسه و در ادامه مباحث مربوط به اصلاح ساختاری بودجه، سازمان برنامه و بودجه گزارش خود را درباره ساز و کار تعیین قیمت حامل‌های انرژی با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارایه نمود و تصمیمات لازم براساس استفاده بهینه از مزیت نسبی در انرژی و زنجیره تولید ارزش در اقتصاد کشور، اتخاذ شد.
,
 
,
در این راستا رئیس جمهور تأکید کرد که «هرگونه عواید حاصل از هرگونه اصلاح ساختاری قیمت‌ها صرفاً باید به اقشار کم درآمد و افراد دارای درآمد ثابت انتقال داده شود تا کاهش قدرت خرید آنان با توجه به نوسانات تورمی در حد ممکن جبران شود.»
,
 
,
در بخش دیگری از طرح اصلاح ساختاری، پیشنهادهای مربوط به اصلاح نظام مالیاتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و اصول و جهت‌گیری‌های اساسی از قبیل کاهش معافیت‌های مالیاتی، افزایش شفافیت و حمایت از تولید با استفاده از تخفیف‌های هدفمند مالیاتی مورد بحث قرار گرفت.
,
 
,
در ادامه این جلسه؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دیوان محاسبات به عنوان اعضای هیأت سه نفره حمایت و نظارت بر واگذاری طرح‌های نیمه تمام تعیین شدند.
,
 
,
این هیأت به عنوان مرجع نهایی تشخیص انطباق تصمیمات واگذاری در استان‌ها با مقررات مربوط را بر عهده دارند. این تصمیم جهت سرعت بخشیدن و رفع ابهامات برای واگذاری و تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اتخاذ شده است.
,
 
,
همچنین مسایل مربوط به بازپرداخت اقساط نیروگاه‌های بخش غیردولتی به صندوق توسعه ملی در راستای سیاست‌ حمایت از مصرف‌کنندگان به هیأت امنای صندوق توسعه ملی ارجاع شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه