اخبار داغ

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی:

افزایش ۵۰ درصدی موکب‌های خراسان رضوی در اربعین/ پیش‌بینی حضور بیش از ۳ میلیون زائر

افزایش ۵۰ درصدی موکب‌های خراسان رضوی در اربعین/ پیش‌بینی حضور بیش از ۳ میلیون زائر
اکبر پارسا گفت: ۷۸ موکب‌ از خراسان رضوی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین را دریافت کردند، که این آمار افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اکبر پارسا، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اطلاعرسانی برنامه های اربعین 1398 که در ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ما جهت حضور مردم در اربعین امسال، بیش از سه میلیون زائر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با بیان اینکه امسال تعهد استان نسبت به ستاد اربعین کشور، ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: ۷۸ موکب‌ از خراسان رضوی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین را دریافت کردند، که این آمار افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

,

مسئول مشارکت های مردمی اربعین حسینی گفت: ۳۶ موکب در کربلای معلای، ۱۱ موکب در نجف، ۱۵ موکب در کاظمین و شش موکب دیگر در سامرا مستقر هستند.

, .,

پارسا با بیان اینکه در این موکب‌ها روزانه ۵۵۰ هزار نفر از زائرین تغذیه خواهند شد، تصریح کرد: این موکب‌ها شامل شش موکب‌ خدماتی و چهار موکب خاص خواهران است.

,

وی افزود: همچنین ۳۶ دستگاه نانوایی وجود دارد که روزانه ۱۳۵ هزار قرص نان پخت می‌کند.

, .,

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی همچنین در خصوص امنیت ثبت‌نام زائران خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح، بهترین راه برای این سفر و خروج از کشور است.

, .,

وی با تأکید بر اینکه اعزام و استقرار این موکب‌ها هفت روز مانده به اربعین و سه روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت، افزود: نذورات و کمک‌های مردمی  درسال گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان بود که شامل ۷/۵ میلیارد تومان کمک‌های نقد و مابقی کمک‌های غیرنقدی است.

, .,

مسئول مشارکت های مردمی اربعین حسینی در خصوص خدمات بهداشتی در این ایام، گفت: کمیته بهداشت و درمان و کمیته امداد و نجات در این ایام حضور دارند و ما در هر موکب، تیم‌های امدادی در نظر داریم که با رابطان این کمیته‌ها در ارتباط هستند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه