اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی پارسیان خبر داد:

رفع تصرف اراضی ملی شهرستان پارسیان از چنگال زمین خواران/ ۶۲ هکتار از اراضی رفع تصرف شد

رفع تصرف اراضی ملی شهرستان پارسیان از چنگال زمین خواران/ ۶۲ هکتار از اراضی رفع تصرف شد
رئیس منابع طبیعی پارسیان از رفع تصرف ۶۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از چنگال زمین خواران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خزعل خواجه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پارسیان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در شرق شهرستان، گفت: در اجرای حکم و با دستور مقام قضایی، با حضور نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی پارسیان و نیروهای انتظامی بخش کوشکنار دو هزار و 395 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده روستای تمبو شمالی، رفع تصرف گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

خواجه افزود: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و با اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۲ هکتار اراضی ملی (۳۴ مورد) در قالب تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع پیشگیری و رفع تصرف شده است.

,

 

,

وی، خطاب به زمین خواران، تصریح کرد: گشت زنی در راستای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر انجام می شود و هرگونه تصرف اراضی ملی با جدیت دنبال و با متخلفان در چارچوب قوانین و مقررات قاطعانه برخورد خواهد شد.

,

 

,

رئیس منابع طبیعی پارسیان، مهمترین عوامل کاهش تصرفات را برشمرد و تاکید کرد: ساماندهی گشت های حفاظت از منابع طبیعی، تهیه نقشه های مناطق بحرانی تصرفات، تمرکز برای پیشگیری در این مناطق و فعال بودن سامانه ۱۵۰۴ می باشد، که پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی است.

,

 

,

خواجه، با اشاره به نیاز استعلام قبل از خرید زمین، عنوان کرد: مردم چنانچه قصد خرید املاک و یا زمین در محدوده و حریم شهرهای سطح شهرستان را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص به عمل آورده و از خرید هر گونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی پرهیز کنند.

,

 

,

وی، مشارکت و همکاری مردم را در حفظ اراضی ملی بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: برای حفظ و مراقبت از عرصه‌های ملی نقش مردم بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگ ساز هر یک از مردم خود همانند یک نیروی حفاظتی عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه