اخبار داغ

ترکی الفیصل: حمله به آرامکو اثرات قابل‌توجهی روی عربستان داشت

ترکی الفیصل: حمله به آرامکو اثرات قابل‌توجهی روی عربستان داشت
رئیس اسبق دستگاه استخبارات عربستان سعودی گفته حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی اثرات قابل‌توجهی روی این کشور داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ترکی الفیصل»، رئیس اسبق دستگاه استخبارات عربستان سعودی گفته حملات پهپادی و موشکی «اثرات قابل‌توجهی» روی عربستان سعودی داشته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

الفیصل در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی «المانیتور» گفت حمله به تأسیسات نفت «البقیق» و «خریص»، سطح هشدار درباره تهدید بالقوه ایران را بالا برده است. 

,

وی اضافه کرد: «این حمله موجب شده که عربستان سعودی قابلیت‌های دفاعی خودش را در مناطقی که ممکن است در برابر حمله ایران آسیب‌پذیر باشد بهبود ببخشد.»

,

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهریورماه سال جاری با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد.

,

ترکی الفیصل که در حال حاضر مدیر عامل اندیشکده «مرکز ملک فیصل برای تحقیق و مطالعات اسلامی است» در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که تغییری در رفتار ایران مشاهده نشده و این کشور علی‌رغم میانجی‌گری پاکستان تمایلی برای دیپلماسی در موضوعات مختلف اعم از یمن نشان نداده است. 

,

وی گفت: «اگر قرار باشد صلح منطقه‌ای حاصل شود لازم است شاهد حسن نیت از سوی ایران باشیم. اگر ایران حمایتش از حوثی‌ها را قطع کند، ممکن است فرصتی برای حل و فصل دیپلماتیک جنگ در یمن وجود داشته باشد. ولی ما هیچ نشانه‌ای از چنین حسن نیتی ندیده‌ایم.» 

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه