اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

کشورهای باقی مانده در برجام اراده‌ای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا ندارند/ امید به غرب و تعهدات اروپا؛ تفکری غلط است

کشورهای باقی مانده در برجام اراده‌ای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا ندارند/ امید به غرب و تعهدات اروپا؛ تفکری غلط است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اروپایی‌ها نمی‌خواهند حتی کوچکترین قدمی بر خلاف منافع و خواسته آمریکایی‌ها بر دارند؛ بنابراین داشتن امید به غرب و تعهدات اروپا مسئله‌ای غلط است که این تفکر باید اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آخرین روز گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: آنچه که از رفتار اروپایی ها و کشورهای باقی مانده در برجام عیان است این است که طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات برجامی خود عمل نکرده و نمی خواهد عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها مسیر خود را پیش گرفتند و به تعهدات خود پایبند نبوده اند، تصریح کرد: این مسئله از قبل نیز مشخص بود که اعضای باقی مانده در برجام هیچ گونه اراده ای به جز تسلیم شدن در مقابل فشارهای آمریکا ندارند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام باید تکلیف خود را به طور دقیق مشخص کند، ابراز کرد: اقدامات یکجانبه ای که ایران در جهت برجام و اعتماد سازی انجام داده است باید سریعا جبران شود و البته با کاهش تعهدات برجامی در سه گام گذشته بخشی از این اقدامات جبران شده که معتقدم اقدامات در این زمینه باید جدی تر، فنی تر و قوی تر انجام شود.

,

سعیدی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل مصالح مردم و منافع ملی هیچگونه شوخی با اروپا و کشورهای باقی مانده در برجام ندارد و در این راستا کوتاه نخواهد آمد و اروپایی ها باید متوجه این مسئله باشند.

,

وی با بیان اینکه برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی بسیار ضروری است که باید سریعاً انجام شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید از اروپایی ها قطع امید کند و اینکه هر گونه امید به اینکه آنان گامی در جهت حل مشکلات برخواهند داشت، تفکری عبس است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجربه چهل سال انقلاب اسلامی ایران و اقدامات اتحادیه اروپا نشان می دهد که هر انشایی که آمریکایی ها به اروپایی ها دیکته می کنند همان را عملی خواهند کرد.

,

سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: اروپایی ها نمی خواهند حتی کوچکترین قدمی بر خلاف منافع و خواسته آمریکایی‌ها بر دارند؛ بنابراین داشتن امید به غرب و تعهدات اروپا مسئله‌ای غلط است که این تفکر باید اصلاح شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه