اخبار داغ

مشاور فرمانده سپاه در گفتگو با دانا:

شهدا پرچم داران تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند/ یادواره شهدا پس اندازی برای جامعه به شمار می‌رود

شهدا پرچم داران تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند/ یادواره شهدا پس اندازی برای جامعه به شمار می‌رود
حسین قدیانی با بیان اینکه امروز به صورت قاطع می توان گفت جمهوری اسلامی ایران این کشور در جهان است تصریح کرد: حتی تا مرز های ایران از ایالت های آمریکا نیز امن تر هستند و ما این را مدیون شهدا و خون پاک و مطهر آنها هستیم.
[

حسین قدیانی مشاور فرمانده سپاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اهمیت پاسداشت نام و یاد شهدا و همچنین برگزاری یادواره های شهدا اظهار داشت: شهدا پرچم داران تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند یعنی اگر بخواهیم نماد عدالت خواهی استقلال طلبی ملی گرایی و غیره را در جامعه جستجو کنیم همه آن‌ها در شخصیت شهید و شهدا وجود دارد.

, حسین قدیانی , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: تمام وجوهی که یک مسلمان عاشق کشور و دین و مردم می تواند داشته باشد در شهدا جمع شده است و بررسی سیره شهدا و عملکردشان حاکی از آن است که یک شخصیت همه جانبه بوده اند.

,

مشاور فرمانده سپاه همچنین گفت: برای استقرار یک حرکت اسلامی و ایجاد آسایش و رفاه در جامعه مطالعه سیره شهدا و بزرگداشت این رویه‌ها و سلوک بزرگترین شاخص هایی است که می تواند کشور را به یک ثبات و زندگانی برساند.

,

قدیانی همچنین بیان داشت: پرداختن به یادواره شهدا و زندگانی آنها نه تنها بحث تکرار و باز خوانی دارد بلکه جوشش مجددی در جامعه به وجود می آورد چراکه آن سیر نظری که در فکر بسیاری از مسئولان وجود دارد شهدا به صورت عملی اجرا کرده اند و از همین جهت پرداختن به شهدا و بزرگ داشتن آنها یکی از ضرورت های انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی است.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی نسبت به برگزاری یاد شهدا تشکیک وارد می کنند و آن را کاری عوض می دانند خاطرنشان کرد متاسفانه عده کمی در جامعه این سخنان را مطرح می کنند که اگر چه تعداد آنها بسیار اندک بوده اما سعی می کند و افکار خود را با صدای بلند فریاد بزنند تا خود را اکثریت و زیاد نشان بدهند.

,

قدیانی در ادامه افزود تلاش این افراد القای تفکرات خود به جامعه است و این در حالی است که ما معتقد هستیم برای یادواره شهدا هر چقدر هم که وقت و انرژی و سرمایه گذاشته شود نه تنها هزینه نیست بلکه پس اندازی برای جامعه بوده و باعث دمیدن روح معنوی در جامعه می شود که اثرات آن بسیار بیشتر است صدها کار فرهنگی دیگر است.

,

مشاور فرمانده سپاه با این یادواره ها و برگزاری آن ها باعث می شود که آورده کشور در حوزه انقلاب اسلامی بیشتر شود؛ مگر می‌شود شهدایی که زحمت فراوانی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی کشیده‌اند و خون خود را برای این نظام و انقلاب فدا کرده‌اند را از یاد برد.

,

قدیانی با بیان اینکه امروز به صورت قاطع می توان گفت جمهوری اسلامی ایران این کشور در جهان است تصریح کرد: حتی تا مرز های ایران از ایالت های آمریکا نیز امن تر هستند و ما این را مدیون شهدا و خون پاک و مطهر آنها هستیم.

,

وی در خصوص بزرگداشت کشته شده های جنگ در کشور های دیگر نیز عنوان کرد: همه کشورها برای خود وظیفه می دانند که نام و یاد کشته‌شدگان خودشان در جنگ را زنده نگه دارند حتی اگر نبرد آنها باطل بوده و یا در آن شکست خورده باشند شهدای ایران در جنگ هم باید از این جهت عزیز و بزرگ نگه داشته شوند اما برخورد با بازماندگان جنگ اعم از اطرافیان و زخمی شدگان جنگ نیز مهم است.

,

مشاور فرمانده سپاه در ادامه عنوان کرد: بسیاری از کشورها نظیر کره ژاپن و حتی آمریکا در خصوص جنگ هایی که داشته اند حتی اگر این جنگ ها به صورت غلط از طرف آنها آغاز شده باشد احترام خاصی برای کشته شدگان جنگی خود و همچنین بازماندگان آنها قائل هستند نامگذاری میادین و خیابانها به نام کشته شدگان جنگی در همه کشورها مرسوم است اما در کشور ما این اتفاق نه فقط صرفاً به صورت تقلید از دیگر کشورها و بلکه از روی یک آموزه دینی صورت می گیرد.

,

قدیانی در ادامه افزود: از آنجایی که شعار نه شرقی و نه غربی ملاک انقلاب اسلامی بوده است از همین جهت الگوی رفتاری ما نمی‌تواند کشورهای بلوک شرق یا غرب باشد بلکه بر اساس آموزه‌های دینی پرداختن به شهدا و زنده نگهداشتن یاد آنها در حوزه معنویت جای می گیرد و ما به خاطر پیاده کردن تفکر شهدا در جامعه یاد و خاطره آنها را حتی سال‌های زیادی پس از جنگ زنده نگه میداریم.

,

سید محسن علمدار

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه