اخبار داغ

گفت‌وگوی روسیه و انگلیس درباره سوریه

گفت‌وگوی روسیه و انگلیس درباره سوریه
مقامات ارشد روسیه و انگلیس روز جمعه آخرین تحولات جاری در سوریه و روند کمیته قانونگذاری این کشور را مورد بحث قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقام‌های ارشد روسیه روز جمعه  با «دیوید کواری» مشاور امور بین الملل نخست وزیر انگلیس و مشاور امنیت ملی این کشور درباره آخرین وضعیت سوریه گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش «راشا تودی»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه در ملاقات با این مقام ارشد انگلیس درباره آخرین تحولات سوریه، به ویژه اوضاع در شمال شرقی این کشور و «ادلب» رایزنی کردند.
,
 
,
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه تاکید شده است مقامات روسی و انگلیسی با توجه به آغاز کار کمیته قانونگذاری سوریه در ژنو ،موضوع ارائه کمک‌های جامع بشردوستانه به کلیه سوری‌های نیازمند را مورد بحث قرار دادند.
,
 
,
 این در حالی است که چندی قبل منابع خبری گزارش دادند که نیروهای ویژه انگلیس در حال آماده شدن برای ترک سوریه هستند. نیروهای ویژه انگلیس برای منابع، حمل و نقل و سایر حمایت‌های لجستیکی به کمک آمریکا وابسته هستند و در صورت خروج نیروهای آمریکایی قادر به انجام عملیات در سوریه نخواهند بود. 
,
 
,
آخرین اخبار رسیده نیز حکایت از این دارد که روسیه به دنبال عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بخشی از شمال شرق سوریه و طی توافق سوچی، حضور نظامی خود را در این منطقه را  با تاسیس چندین پایگاه تقویت کرده است. 
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه